Khamis, 28 Julai 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Hebat! Malaysia jadi tumpuan pengeluar arak dunia! Malaysia Boleh...!!!!

Posted: 28 Jul 2011 08:34 PM PDT



MENYEDARI kehebatan Malaysia yang menduduki tangga ke sepuluh peminum arak paling banyak di dunia, rujuk sini [Peminum arak], nampaknya pengeluar arak dunia mula beralih tumpuan untuk mengaut keuntungan di negara ini.
Read More / Baca Lagi >>

Bukan cemburu tapi cemoih...udah le tu Abe Him....!!!

Posted: 28 Jul 2011 08:33 PM PDT

"Sebab saya terlalu aktif menganjurkan banyak program, kadang-kadang dalam skop yang besar, terdapat sesetengah orang yang cemburu terhadap saya- Ibrahim Ali
Read More / Baca Lagi >>

Pasca Bersih : Video polis adalah rakaman sahih dan sah, kata TPM...bermimpikah mereka ini....!!!..!!!

Posted: 28 Jul 2011 08:31 PM PDT



Rakaman video pada perhimpunan 9 Julai lalu yang dipaparkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah rakaman yang sahih dan sah bertujuan mendedahkan situasi sebenar dan bukannya bermotifkan politik, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Bermimpi ke Mat Sembab ini? Siapa pula yang kata rakaman video pihak polis itu tak sahih? Ini bukan soal sahih atau tak sahih. Soalnya video itu telah disunting atau diedit !!
Kemudian soal bermotif politik !!  Ayat atau kenyataan yang semacam ini dah muak kita dengar. Tak payah cakap le. Orang politik, sama ada BN ke, pembangkang ke sudah tentu bila bercakap bermotifkan politik!
Read More / Baca Lagi >>

ANUGERAH IBRAHIM ALI, ANUGERAH OMAR DIN MANA?

Posted: 28 Jul 2011 08:28 PM PDT

NONEOleh: WFAUZDIN NS

NASIB baik belum masuk bulan puasa lagi. Jika tidak, mungkin ramai yang `termuntah' atau terlebih ketawa apabila membaca kenyataan Presiden PERKASA, Ibrahim Ali yang perasan ramai orang `cemburu' kepadanya apabila beliau sendiri taja anugerah untuk dinamakan anugerah Kepimpinan Ibrahim Ali kepada UiTM.

Memetik laporan Malaysiakini, Ibrahim Ali berkata, "Sebab saya terlalu aktif menganjurkan banyak program, kadang-kadang dalam skop yang besar, terdapat sesetengah orang yang cemburu terhadap saya. "Itu sahaja, mereka cemburu dengan saya," katanya dalam wawancara eksklusif dengan stesen TV internet - eTV - minggu lalu.Read More / Baca Lagi >>

PRU-13: Selepas Bersih, Pakatan saji ‘buah tangan’ Ramadan-Aidilfitri

Posted: 28 Jul 2011 08:20 PM PDT

KUALA LUMPUR, 29 Julai — Sambutan Aidilfitri kali ini bakal memperlihatkan kelainan berbanding tahun lalu. Para pemimpin dan ahli Pakatan Rakyat akan dibekalkan dengan kit maklumat khas yang membawa bersama strategi perikatan itu menghadapi pilihan raya umum ke-13.
Misi mereka tidak lain tidak bukan bertujuan memastikan semangat perhimpunan Bersih 2.0 berterusan dan Pakatan Rakyat melancarkan kempen prapilihan raya umum tidak formal mereka.
Pakatan Rakyat mengambil langkah ini — program Balik Kampung — ketika perikatan tiga parti itu mendakwa pengundi terus berhadapan dengan masalah akses kepada maklumat mereka sediakan.
Jadi, ia mahu menggunakan pendekatan mudah itu untuk mendampingi rakyat di kawasan luar bandar dan memikat sokongan mereka menjelang pilihan raya umum ke-13.
Spekulasi terbaru menunjukkan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan dalam waktu terdekat selepas sambutan Aidilfitri, yang jatuh awal September.
Read More / Baca Lagi >>

Cabbies see red over govt’s apathy

Posted: 28 Jul 2011 08:17 PM PDT

Fed up with the government for ignoring their grievances, 2,000 taxi drivers plan a protest this Sunday.

PETALING JAYA: The Kuala Lumpur and Selangor Taxi Drivers Welfare Association is planning to hold a massive gathering over the federal government's failure to address their problems.
The chairman of the association, M Manickam, said taxi drivers in city are angry and fed up with the Barisan Nasional (BN) government for consistently overlooking their grievances.
"Our intention to hold the gathering is to divert the BN's attention on us and look into our grouses, like social welfare benefits and housing loans, among others," he said.
Manickam said that the event will take place at the Petaling Jaya Civic Centre on July 31, and will be officiated by PKR de facto leader Anwar Ibrahim.
Read More / Baca Lagi >>

Is the Election Commission toothless, clueless or just selling out to the BN

Posted: 28 Jul 2011 08:16 PM PDT

Is the Election Commission toothless, clueless or just selling out to the BN16 days after Bersih 2.0 and finally the Election Commission meets Ambiga Sreenevasen on a public stage to discuss election reforms. Yet, all is not well with the Election Commission as more questions have been raise in the aftermath of its lacklustre answers.
EC deputy chairman Wan Ahmad Wan Omar absolved himself and his colleagues of any responsibility towards electoral reforms amid boos and jeers during a public dialogue with Bersih chairman Ambiga Sreevenasan, stressing that there was "nothing wrong" with the EC.
"The EC is not an enforcement agency; it is only a management body for elections. The best we can do is to propose relevant laws to the Attorney-General's Chambers.
"But ultimately it is the government of the day, which obtained majority votes, which has the final say. If the government decides that voting age is 21 years old, whatever proposal we send to the A-G's Chambers can never go to Parliament," he said at a public forum titled What next after July 9.
Read More / Baca Lagi >>

Alasan PERKASA batal himpunan bagi elak Melayu bertembung..he..he..abe him...

Posted: 28 Jul 2011 08:13 PM PDT

NONEPresiden PERKASA Ibrahim Ali mendakwa beliau membatalkan perhimpunan 9 Julai bagi membantah perarakan BERSIH 2.0 pada minit terakhir bagi mengelakkan pertembungan di kalangan orang Melayu.

Dakwanya beliau mengeluarkan arahan berkenaan kepada penyokong PERKASA kira-kira 90 minit sebelum mereka sepatutnya berkumpul di Taman Tasik Titiwangsa pada jam 2.30 petang Sabtu itu.

Menurut Ibraham, keputusan menarik diri itu dibuat selepas kira-kira 50 ahlinya yang dihantar sebagai penyamar menyelinap di kalangan penyokong BERSIH 2.0 bagi memantau perkembangan pada hari tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

ADUN BN Penaga elok kosongkan premis, jangan dok berdolakdalik lagi

Posted: 28 Jul 2011 07:13 PM PDT

Datuk Azhar Ibrahim hendaklah mematuhi arahan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan tidak berdolak dalik lagi kecuali mengosongkan bangunan Pusat Komuniti Dewan Undangan Negeri (Adun) Penaga, yang merupakan premis dbina atas tanah kerajaan negeri.
Ketua Penerangan PKR Pulau Pinang Johari Kassim (gambar) berkata, Adun Penaga itu jelas menyalahgunakan kedudukannya dengan terus menguna bangunan berkenaan yang dibina di atas tanah kerajaan negeri, meskipun beliau bukan lagi mewakili kerajaan yang memerintah.
Sebagai pembangkang Azhar sepatutnya sejak awal mengosongkan bangunan itu tanpa menunggu arahan mahkamah, katanya mengulas laporan akhbar bahawa Azhar ingin failkan rayuan menangguhkan pelaksanaan keputusan itu.
laporan akhbar harian.. Azhar akur tapi...
Read More / Baca Lagi >>

Kita antara 10 negara terselamat di dunia

Posted: 28 Jul 2011 07:10 PM PDT

29 JULAI — Saya amat seronok apabila Malaysia tersenarai sebagai sebuah dari 10 negara terselamat di dunia. Negara kita terletak di belakang Australia, Jepun dan sebuah negara Asia lagi yang saya tidak ingat. Dan teratas di kalangan negara umat Islam.
Itulah hasil tinjauan tahunan antarabangsa.
Buat masa ini adalah lebih baik dari tahun lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Ulama Muda keluar Umno?

Posted: 28 Jul 2011 07:05 PM PDT

Oleh Ust Saiful Bahri

Antara Terkepit & Tersepit. Nabi dah pesan, orang mukmin jangan dipatut dua kali dalam satu lubang. Dah berbuih diberi pesanan agar ulama menjauhi Parti Sekular Umno, tetapi sebahagian ulama muda kononnya nak buat transpornmasi dalam Umno.

Kemasukan Anwar Ibrahim ke dalam Umno adalah usaha membaiki dari dalam Umno. Tapi apa yang Anwar dapat. Mata Lebam!. Ketika ulama menyertai Umno untuk menentang Malayan_Union tetapi apa yang ulama dapat? Loteri Kebajikan!
Read More / Baca Lagi >>

Bersih beri tempoh tiga bulan untuk SPR laksana tuntutan

Posted: 28 Jul 2011 07:04 PM PDT

KUALA LUMPUR: Bersih 2.0 memberikan tempoh tiga bulan kepada Suruhanjaya Pilihhttp://dinmerican.files.wordpress.com/2011/06/marina-chin-abdullah.jpgan Raya (SPR) mempertimbangkan empat daripada lapan tuntutan untuk dilaksanakan menjelang pilihan raya umum ke-13 akan datang.
Sebelum ini, Bersih 2.0 menuntut lapan perkara kepada SPR sebelum perhimpunan 9 Julai diadakan, namun setelah mempertimbangkannya, SPR diminta melaksanakan empat tuntutan yang tertakluk pada bidang kuasanya sahaja.

Jurucakap Maria Chin Abdullah dalam satu kenyataannya baru-baru ini berkata, pihaknya memberi tempoh tiga bulan itu untuk melihat sebarang perubahan yang akan dilakukan Menurutnya, dalam perbincangan Bersih 2.0 dan SPR sebelum ini, dijelaskan kuasa badan bebas itu terhad dalam pentadbiran sahaja.
Justeru, empat tuntutan itu boleh dilaksanakan SPR tanpa perlukan pindaan undangundang dan mengemukakan kepada Kabinet untuk kelulusan, ujarnya.
Read More / Baca Lagi >>

Bakal Pengantin dikenakan tunjuk alat kelamin masing-masing?

Posted: 28 Jul 2011 07:03 PM PDT

Oleh Ust Saiful Bahri

Perlu ke tindakan sedemikian. Siapa yang berhak membuat pemeriksaan? Para wali ke? Mungkin memalukan tetapi itulah jalan yang perlu diambil untuk menyiasat mereka yang bakal berkahwin benar jantina mereka. Bahkan zaman pelbagai penyakit ini, perlu juga dibuat pemeriksaan… yelah!
Mana tahu kot2 pasangan membawa penyakit berjangkit. Setengah tempat mensyaratkan pasangan bebas daripada HIV kerana dibimbangi jangkitan penyakit aids. Kalau tak pun… tersalah jantina… sama sejenis?

Read More / Baca Lagi >>

Najib takut kerajaanya jatuh!

Posted: 28 Jul 2011 07:01 PM PDT

Oleh WAN NORDIN WAN YAACOB
Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak masih lagi berada dalam sindrom penafian apabila menuduh himpunan aman Bersih 2.0 sebagai jalan untuk menhttp://topnews.in/law/files/Najib-Tun-Razak.jpgggulingkan kerajaannya.
Hakikatnya kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Najib gusar akan kejatuhan itu adalah kerana kelemahan dan penyelewengan yang semakin parah berlaku dalam pentadbiranya.

Salahuddin berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Najib pada 22 Julai lalu. Mengulas lanjut, Salahuddin yang juga ahli Parlimen Kubang Kerian berkata, kerajaan Najib sebenarnya bimbang jika tuntutan Bersih 2.0 itu ditunaikan, ianya adalah jalan yang sukar buat kerajaannya bertahan.
Read More / Baca Lagi >>

Najib PM Terakhir Umno

Posted: 28 Jul 2011 07:01 PM PDT

Oleh Hasmi Hashim
"Negara ini sebenarnya selama 50 tahun diperintah oleh golongan bangsawan".
~ A. Samad Shttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTTi4RbufXOgFsdBdEKyA8Dml47c6RD2o8-XNlAW1vSlVOI3W9WzuwpO3PgV0Stg4iSogC07QaPrtKvoVD0Qrcb_HqLpa2a7KwCf3VoSyooX0RUyfYrUwBNAHdX5PQD6QT1Jnx5v0SYqvy/s400/najib-tun-abdul-razak.jpgaid, Sasterawan Negara.
Ketika orang berdedai-dedai turun ke jalan raya dengan si tua kelaparan, anak muda tak berpekerjaan, bayi kesejukan kala malam dan satu-satunya harapan politik terakhir ialah berdemontrasi, Saif al-Islam Gaddafi bergilir ditemuramah wartawan dari ruang Istana Presiden.

Saif, 39, adalah anak kedua Presiden Libya, Muammar Gaddafi. Babak-babak ini berlaku hanya beberapa bulan sebelum di Kuala Lumpur, demonstrasi bersejarah 9 Julai lalu terjadi—Bersih 2.0.
Read More / Baca Lagi >>

Najib: Those who lied about police brutality to be punished

Posted: 28 Jul 2011 06:58 PM PDT


ALOR SETAR - Those who had lied and made outrageous claims about alleged police brutality during the recent illegal Bersih 2.0 rally will be brought to court, said the Prime Minister.
"If the proof is clear and serious, the Attorney-General will make the decision soon," Datuk Seri Najib Tun Razak said at a press conference after attending a youth gathering in Pendang near here yesterday.
Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein, who also attended the function, said "clear cut" cases would be dealt with first.
Read More / Baca Lagi >>

After Bersih, Pakatan to launch pre-polls Hari Raya blitz

Posted: 28 Jul 2011 06:48 PM PDT


KUALA LUMPUR, July 29 — When thousands of Pakatan Rakyat (PR) party members head home for the Hari Raya holidays next month, they will each be armed with specially-packed information kits and strict instructions from the opposition's strategists.
Their mission: To launch a pre-election blitzkrieg for PR and keep the Bersih torch burning.
Their target: The Malay heartlands outside the capital.
Azmin said 'Ramadan is not an excuse for us to sit back and relax'. — File pictures
The federal opposition hopes to get first dibs on campaigning for the Malay vote ahead of a general election expected soon and will trumpet PR's reform agenda in areas they believe have limited access to information. They will make full use of the Hari Raya holidays to do this and beginning from the month of Ramadan, PR members and supporters across the country will participate in "balik kampung" programmes aimed at spreading the "PR word".
"Ramadan is not an excuse for us to sit back and relax. It is an important month for Muslims and Malays in Malaysia but besides our usual rituals and prayers, we must use the opportunity for our leaders and members to go back to their kampungs and bring with them these issues, these leaflets, to spread the PR word," PKR deputy president Azmin Ali told The Malaysian Insider.
Read More / Baca Lagi >>

PM nasihat Cina India 'Jangan buta sejarah dan jangan tak kenang budi'

Posted: 28 Jul 2011 06:46 PM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa rakyat terutama Cina dan India supaya kembali mengenang jasa Barisan Nasional yang didakwanya bersikap terbuka sehingga tertubuhnya sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil di negara ini.

Tidak cukup dengan itu, Perdana Menteri turut menasihatkan mereka yang terbabit supaya "jangan buta sejarah dan jangan tak kenang budi" dengan apa yang dinikmati dibawa oleh kerajaan pusat yang diteraju Umno sejak merdeka.

"Jangan kita buta sejarah dan jangan tak kenang budi. Ini sejarahnya yang kita warisi sehingga hari ini.

"Kalau pemimpin-pemimpin Perikatan (Barisan Nasional) dulu tak buat keputusan ini takkan ada sekolah Cina hari ini. Jangan jadi bangsa yang buta sejarah dan tak kenang budi.Read More / Baca Lagi >>

Isu cincin RM24j: Rosmah kata fitnah, tiada masa mahu layan..he.he..Minta tambahan bajet beli Permata nooo..!!!

Posted: 28 Jul 2011 06:44 PM PDT

KUALA LUMPUR, 29 Julai — Dalam kenyataan pertama sejak isu pembelian cincin berharga lebih RM24 juta muncul tiga minggu lalu, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, menyifatkan dakwaan yang mengaitkannya sebagai satu fitnah dan beliau tiada masa mahu melayan perkara itu.
Rosmah berkata, sebagai isteri Perdana Menteri beliau lebih senang memberi tumpuan terhadap perkara lebih berfaedah, terutama dalam hal dan agenda pembangunan rakyat daripada melayan isu tidak relevan.
"Tak ada apa yang saya nak cakap (mengenai pembelian cincin lebih RM24 juta) sebab saya tidak ada masa hendak layan perkara seumpama ini. Ikut sedap dia (blogger) saja hendak cakap (tuduh)," kata beliau dipetik Berita Harian hari ini.
"Ini bukan perkara seronok-seronok, ini adalah fitnah . . . apa yang saya tidak rasa? Semua saya sudah rasa (difitnah).
"Justeru, daripada saya layan perkara seumpama ini lebih baik saya beri perhatian kepada hal rakyat kerana itu lebih penting," katanya kepada pemberita di Pokok Sena, Kedah, semalam.
Read More / Baca Lagi >>

This is how the BN distorts human rights in Malaysia

Posted: 28 Jul 2011 06:41 PM PDT

This is how the BN distorts human rights in MalaysiaIn 2005 the Human Rights Watch interviewed S Arutchelvan from Suaram, and he best described the difference between Internal Security Act and Emergency Ordinance as, "The ISA is top down - a government minister orders detention of someone seen as a threat to the government - whereas the EO is bottom up. The police, having failed to collect evidence to prosecute a criminal suspect, request an EO detention order from the minister."
The Emergency Ordinance violates international law in many ways. It violates the fundamental right to liberty, right to due process, and a fair trial. Even in states of emergency, human rights standards still prohibit indefinite detention without charge or trial.
But despite the obvious depravity of such laws, Prime Minister Najib Razak and his BN coalition - after ruling the country for 5 decades - can only chime "these laws are still necessary" to protect the country. Who then is to protect the country from him and the BN?
Read More / Baca Lagi >>

PAS, PKR ridicule police’s video stunt

Posted: 28 Jul 2011 06:40 PM PDT

PAS, PKR ridicule police's video stuntA short video documentary produced by the Royal Malaysia Police (PDRM) to tell its version of Bersih's massive rally on July 9 has been ridiculed by both PAS and PKR, saying no one had shown interest to the clip.
"The video made and aired by the police is definitely not capturing the interest of the public, and Information minister (Rais Yatim) was forced to promote the video.

"If the video is interesting and shows the truth, the public will surely watch it without having to be told to do so," said PAS vice president Mahfuz Omar.

Read More / Baca Lagi >>

"Stupid bloody fool" - it's the incorrigible Ibrahim Ali again

Posted: 28 Jul 2011 06:39 PM PDT

"Stupid bloody fool" - it's the incorrigible Ibrahim Ali againThe incorrigible chief of Perkasa, Ibrahim Ali (pic), never fails to spawn a host of laughter every once in a while, offering friends and foes a moment of comic relief in what is otherwise a tensed political scene.

This time around, the staunchly pro-UMNO member of parliament defended an award named after him to be conferred to anyone fulfilling his definition of an excellent student.

The announcement of the 'Ibrahim Ali Award' was followed by an explosion of sarcasm among Netizens using online social media, prompting the UMNO-controlled administration of Universiti Institut Teknology Mara (UiTM) to state that the decision was not final.
Read More / Baca Lagi >>

Full of class Ibrahim Ali calls MCA a "bloody fool party". "Basket!"

Posted: 28 Jul 2011 08:46 AM PDT

Full of class Ibrahim Ali calls MCA a "bloody fool party". "Basket!"As usual, Perkasa chief Ibrahim Ali blamed all and sundry for the avalanche of objections raised against his self-proposed and sponsored Ibrahin Ali Leadership Award for selected UiTM students, but reserved the crudest remarks such as "stupid and bloody fool party" for the MCA.
"What is MCA Youth secretary-general Chai Kim Sen's right to oppose? Who is he? What has this got anything to do with MCA? UiTM is for Malay and bumiputera students. So what? I don't care," Ibrahim told the Internet protocol television (IPTV) station e-TV program.
"Who cares? Where is the so-called human rights? Where is the democracy they are talking about? Democracy only for them? Human rights only for them? Basket! Put it on air, I don't care, I don't even lose one sen."
Read More / Baca Lagi >>

AG to gun after Anwar, Mat Sabu and Ambiga in Bersih round-up

Posted: 28 Jul 2011 08:45 AM PDT

AG to gun after Anwar, Mat Sabu and Ambiga in Bersih round-upThe Attorney-General's Chambers today confirmed that it has received investigation papers (IPs) on several opposition leaders and Bersih 2.0 leaders from the police to look into the possibility of charging them for their involvement in the July 9 rally calling for electoral reform.
Those named also include PAS deputy president Mohamad Sabu, whom police are investigating for an allegedly false report he lodged stating that a police vehicle had collided with the motorcycle he was on.
Kuala Lumpur prosecution head Raja Rozela Raja Toran, when contacted, also confirmed the list includes opposition leader Anwar Ibrahim, Batu MP Tian Chua and Bersih 2.0 chairperson Ambiga Sreenevasan.
Read More / Baca Lagi >>

Nasib umat Islam di Johor, tiada Surau untuk Ramadhan

Posted: 28 Jul 2011 08:42 AM PDT

Oleh: amkns

"JOHOR BAHRU 28 Julai 2011 : Impian 100 keluarga sekitar Taman Nusa Indah di sini untuk menggunakan surau baru menjelang kedatangan Ramadan minggu depan, tidak kesampaian apabila projek pembinaan rumah ibadat itu berdepan masalah kewangan dan masih kekurangan RM200,000 untuk disiapkan.

Setakat ini surau berkenaan hanya siap kira-kira 40 peratus selepas dibangunkan dengan kos RM80,000 hasil sumbangan masyarakat tempatan, selepas usaha memohon pembiayaan pihak luar dipandang sepi, sejak pembinaan dimulakan dua tahun lalu.  

Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: