Jumaat, 29 Julai 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


LIVE : Sambutan Pembebasan E06, Dr Jeyakumar BERUCAP

Posted: 29 Jul 2011 06:27 AM PDT

Dr Jeyakumar bersama 5 tahanan E0 lain dan Ambiga ketika disambut di Dewan Perhimpunan Cina  Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH).


Atas dasar kuasa rakyat baru kami dilepaskan. Terima kasih rakyat!!! : YB Dr Jeyakumar


Enam tahanan Ordinan Daruat dari (PSM) telah diberikan sambutan 'wira' di Dewan Perhimpunan Cina  Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini malam ini apabila mereka tiba selepas tiga jam selepas pengumuman pembebasan mengejut mereka.

Berbeza suasan suram sejak 28 hari yang lalu, enam wira ini telah diberikan tepukan dan sorakan riuh dari penonton yang terdiri daripada ahli-ahli dan penyokong PSM, kebanyakan dari mereka berpakaian baju merah parti bersama kain rentang dan melambai-lambaikan bendera parti.

Ketika Dr Jeyakumar melangkah masuk ke perkarangan KLSCAH, dia disambut oleh ramai penyokong yang bergegas untuk menyambut beliau dengan kata-kata perangsang dan mengalu-alukan kepulangan beliau.

Turut hadir untuk menyambut beliau adalah beberapa personaliti penting seperti Pengerusi PSM Nasir Hashim, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenavasan.

Bercakap melalui pembesaran suara, bersuara lembut berkaca mata Dr Jeyakumar yang berpakaian baju-T untuk kempen 'Udahlah tu...Bersara' dengan serta-merta mengucapkan terima kasih kepada rakyat Malaysia di atas pembebasannya.

"Terima kasih, semua. Terima kasih.Jika bukan kerana anda, kami semua masih berada di dalam. Rancangan mereka adalah untuk menahan kami selama dua tahun.


"Tetapi kerana anda rakyat Malaysia yang bersatu padu dan menyokong kami, kami telah dibebaskan hari ini. Ini adalah kuasa rakyat. Bukan polis yang mengeluarkan kita tetapi rakyat. Jadi, terima kasih, rakyat Malaysia," katanya.

Dr Jeyakumar memulakan mogok lapar semalam untuk membantah tahanan EO tetapi perintah pembebasan mengejut pada pukul 5.30 petang petang ini sekaligus menghentikan rancangannya.

Hukuman TEMBAK DI Yaman Kerana MELIWAT Dan MEMBUNUH

Posted: 28 Jul 2011 10:39 PM PDT

Seorang tentera bersedia untuk menembak seorang lelaki di hadapan Penjara Pusat di San'a, Yaman kerana didapati bersalah meliwat dan membunuh seorang budak lelaki berusia 11 tahun di kedai gunting miliknya.

Bolehkah BN Nafikan Blogger Upahan Amerika Ini?

Posted: 28 Jul 2011 07:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Portal berita online Sarawak Report (SR) telah mencabar Umno / Barisan Nasional (BN) untuk menafikan hubungan mereka dengan blog New Ledger yang berpusat di US dan juga lain-lain blog yang berkaitan.

Portal itu mendakwa parti pemerintah dan pemimpin-pemimpinnya telah melantik pelbagai blogsites di Amerika Syarikat untuk memfitnah musuh-musuh politik termasuk SR.

Menurut pengasas-editor Clare Rewcastle-Brown SR, kempen 'taktik kotor' Umno BN bermula sejurus selepas pilihan raya umum pada tahun 2008 apabila pakatan pembangkang Anwar Ibrahim yang diketuai Pakatan Rakyat, mendapat kuasa di lima buah negeri.

"Kajian kami menunjukkan kempen taktik kotor ini jelas dibiayai oleh BN.

"New Ledger dilancarkan pada tahun 2009 sebagai kenderaan utama untuk serangan-serangan yang ditugaskan. Sepanjang 2010 dan 2011, mereka telah memberi lebih tumpuan kepada Anwar daripada apa-apa subjek lain!


"(Ketua Menteri Sarawak) Taib (Mahmud) juga kini telah mengupah mereka untuk menjalankan kempen fitnah yang berterusan terhadap kami (SR).

"Tetapi penyelidikan kami mendapati jelas ia telah ditubuhkan untuk kempen menentang terhadap Anwar dan Sarawak Report dan ianya ditugaskan oleh Umno / BN dan Taib.


"Oleh itu, kami cabar Umno dan BN untuk menafikan laporan bahawa kepimpinan parti mereka telah membayar New Ledger dan lain-lain blog di dalam talian untuk memfitnah lawan," katanya.


Mengelirukan rakyat Malaysia

Satu tampalan pada Julai di dalam SR mendedahkan keseluruhan pelan permainan kempen New Ledger, adalah "untuk menyediakan semua artikel yang telah diatur di laman web Amerika Syarikat kepada blog anonymous di Malaysia dan kemudian beusaha untuk memasukkan berita-berita ini ke dalam media arus perdana di Malaysia, seolah-olah ia berasal dari sumber bereputasi baik."

Posting yang dinamakan 'Watcher Malaysia' di salah satu laman web yang diuruskan oleh pasukan New Ledger.

"Penulis New Ledger suka merujuk kepada Watcher Malaysia sebagai laman web yang bebas, yang mereka gunakan sebagai sumber, tetapi sebenarnya kisah-kisah ini diambil daripada cerita-cerita yang telah mereka cipta sesama sendiri.

"Dengan cara ini, Umno-BN bersubahat untuk mengelirukan rakyat Malaysia dan menipu di dalam pemikiran mereka bahawa Anwar juga dibenci di Amerika dan telah hilang pengaruhnya di Amerika Syarikat (AS)," katanya.

Empat orang yang membentuk teras pasukan penulis New Ledger - Motte Racheal, Christopher Badeaux Leon Wolf dan Brad Jackson - posting itu menulis bahawa orang-orang ini adalah 'orang-orang tidak ada profil di Amerika Syarikat atau kepakaran yang diiktiraf di Malaysia ".

Ia menggambarkan bahawa laporan-laporan daripada penulis ini sebagai berniat jahat dan berat sebelah dan menolak mereka sendiri kerana 'tidak munasabah'.


Pengganti Osama

Memburuk-burukkan Clare dan SR, pasukan penulis AS ini juga didakwa bekerja untuk kempen yang berterusan dan dengan sengaja memburuk-burukkan Anwar dan menggambarkan beliau sebagai pengganas Islam yang berbahaya.

Mereka menggambarkan Anwar sebagai pengganas Islam yang berbahaya dan "ancaman strategik" kepada Amerika Syarikat, jika BN yang sederhana ini kalah dalam pilihan raya akan datang, maka ia akan digantikan dengan 'musuh Barat' ini.

"Tidak salah jika pembaca New Ledger menyimpulkan bahawa Anwar akan menjadi pengganti Osama bin Laden!" katanya.

Tetapi siapakah sebenarnya pembaca New Ledger? Yang pastinya bukan semuanya adalah rakyat Amerika, kata Clare.

"Penonton sebenarnya adalah ahli-ahli politik BN yang telah membayar mahal untuk menugaskan artikel mempengaruhi rakyat Malaysia."


BACA JUGA : Blogger PENGHINA ISLAM Ini Diupah NAJIB & TAIB MAHMUD

Tiada ulasan: