Ahad, 3 Julai 2011

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Khalid Samad: BERSIH dan Respon Dari Kerajaan BN

Posted: 03 Jul 2011 08:27 PM PDT

Khalid Samad: BERSIH dan Respon Dari Kerajaan BN: "Kelam-kabut dan gundah-gulana merupakan dua perkataan yang barangkali boleh menggambarkan serba sedikit keadaan UMNO/BN dalam usaha mereka m..."

Nak tambah sikit.

Perhimpunan BERSIH ni bukan nak gulingkan BN melalui rusuhan jalanraya. Ia dianjurkan kerana semua avenue untuk rundingan, consultation dan yang seumpama dengannya yang telah berlangsung puluhan kali antara parti-parti dan NGO dengan SPR, telah ditolak mentah2 oleh SPR. Malah memorandum BERSIH 2007 yang telah diserahkan kepada pihak istana juga telah tidak mendatangkan apa2 hasil.

Sebagai badan tunggal yang dilantik oleh YDP Agong untuk mengemudi sistem pilihanraya di Malaysia ini, wajiblah mereka bersifat dengan sifat yang adil dan amanah dalam menjalankan tanggungjawab yang dipikulkan ke bahu mereka. Menjadi macai kepada mana2 pihak yang bertanding adalah merupakan satu jenayah yang mesti dibenteras.

Janganlah kita hanya menutup mata kepada perbuatan mungkar ini. Sedangkan 8 points tuntutan BERSIH ini bukanlah suatu tuntutan luar biasa yang terlalu sukar untuk dilaksanakan.

Tak ada BERSIHpun FDI menguncup. What say you Che Det??

Posted: 02 Jul 2011 10:58 PM PDT

Philosophy Politics Economics: FDI Figures: What's The Real Thing?: "It has been widely reported in the media that International Trade and Industry (MITI) Minister Datuk Mustapa Mohamed said he is confident th..."

Hebat ko Lee Ketam!!

Posted: 02 Jul 2011 09:40 PM PDT

Baca Berita Harian Online 4 juta ahli silat jadi 'perisai negara' hari ni...rasa nak tergelak.

Bukan apa...sebulan lepas ko kata ahli PESAKA 3 juta. Baru sebulan dah naik 4 juta. Mahu hujung tahun jadi 10 juta. Hehe...

Tiada ulasan: