Khamis, 16 Jun 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


TIKET BAS DARI UTARA TELAH HABIS

Posted: 16 Jun 2011 12:10 PM PDT




NOTA:


sesiapa yang berniat untuk datang
ke kuala lumpur pada 9 julai ini
wajib menempah tiket tiket pengangkutan
dari sekarang

NOTA:
adalah dimaklumkan
tiket bas 6,7,8 julai dari utara
semua nya telah habis di beli
tiket untuk 3, 4, 5 julai masih ada

jika tidak ada bas tambahan sila
pesan awal tiket keretapi
atau tiket kapal terbang

NOTA:
tiket bas dari kelantan dan terengganu
masih ada lagi tetapi semakin menipis

NOTA:
tidak ada laporan dari perak, johor dan melaka

LIHAT KEMBALI SEJARAH KITA BERSAMA:



NOTA:
anak muda bangunlah
akhirnya dunia ini
adalah milik anak muda !


KOTOR AKAN TURUN SAMA

Posted: 16 Jun 2011 12:01 PM PDT



SELAMAT DATANG KOTOR






nota:
kotor akan turun bersama
pada 9 julai ini

persolan ?

mereka akan pakai baju apa?





PEMUDA UMNO JUGA MAHU BERHIMPUN PADA 9 JULAI - mkini

Pergerakan Pemuda Umno Malaysia memutuskan untuk mengadakan perhimpunan pada tarikh dan tempat yang sama dengan perhimpunan BERSIH di ibunegara pada 9 Julai depan.

"Kami akan berarak ke Istana Negara pada 9 Julai. Butiran lanjut akan diumumkan kemudian.

"Kami menyokong sistem pilihan raya sedia ada dan mahu bekerjasama dengan SPR untuk melakukan penambahbaikan," kata ketuanya Khairy Jamaluddin (kiri).

Sebelum ini, PERKASA juga mengumumkan akan menganjurkan perhimpunan pada masa dan tempat yang sama.

Jika semuanya menjadi kenyataan, maka tiga kumpulan tersebut akan bertembung pada hari berkenaan.

Setakat ini, pihak polis telah menyatakan bahawa tiada permit akan dikeluarkan bagi perhimpunan BERSIH dan pihak-pihak yang menentang perhimpunan itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MEDIA CHINA KATA MENATU AYAH NAK BAWA 500 RIBU… kah kah kah..

kah kah kah…MEDIA MELAYU TAK BERANI LAPOR…. kah kah kah…

kah kah kah…TAKUT HANYA 50 ORANG YANG DATANG…. kah kah kah….

woit… SIAPA 50 ORANG ITU?...... kah kah kah…

41 mat indon
5 mat bangla
tak cukup lagi ke?
masukkan menantu ayah
masukkan 2 pemuda mic – reezal dan azeez
tak cukup lagi 50 orang ?
jangan lupa pemikir ulung lokaman adam
kah kah kah

TERUS MENJADI BAHAN BUALAN

Posted: 16 Jun 2011 11:49 AM PDT




CHINA PULAAAK!



TAHNIAH , MEDIA PERDANA IKLAN BERSIH 2.0 - harakah daily

KUALA LUMPUR, 16 Jun: Bukan senang hendak mendapat liputan di media perdana mengenai aktiviti pembangkang di negara ini, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

"Nampaknya program Bersih 2.0 yang diadakan pada 9 Julai ini mendapat liputan yang meluas di kaca televisyen dan dada akhbar," katanya kepada Harakahdaily.

Justeru, katanya sekalung tahniah diberikan kepada pemilik media, kerana mengiklankan program tidak berbayar.

Katanya, program Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) sudah pun berjaya walaupun belum sampai masanya, kerana ia mendapat ulasan yang meluas oleh pemimpin BN.

Ini, ujarnya adalah tanda aras kejayaan rakyat yang hendak memulih sistem demokrasi di negara ini.

Menurutnya, setakat hari ini lebih daripada 400 laporan polis yang dibuat oleh Umno, cuma berlainan nama untuk menggagalkan tuntutan rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... 400 LAPORAN POLIS.... kah kah kah..

nota:
kalau musuh terus menyerang
ertinya kamu telah melakukan
sesuatu yang betul dan tepat

jika musuh tidak menyerang
bermakna kamu membuat kerja yang salah
atau antara kamu dengan musuh
tidak ada lagi perbezaan

nota:
ini cukup betul
hari ini semua orang tahu tentang 9 julai
kah kah kah

nota:
tolong buat laporan polis hari hari
agar berita 9 julai akan terus di akhbar


KITA RAYAKAN 9 JULAI



MANA ZUL NORDIN PEJIHAD ISLAM?

Posted: 16 Jun 2011 04:20 AM PDT




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MANA PUKIPM...kah kah kah

kah kah kah..MANA GPMS...kah kah kah...

kah kah kah...MANA BRAHENG ALEEEE.... kah kah kah..

kah kah kah....MANA PERLASA.... kah kah kah..

kah kah kah...CUKONG INI REMBAT DUIT.... NAPA SENYAP... kah kah kah..

kah kah kah...CUKONGBUAT FACEBOOK ... KENA 1.8 JUTA RINGGIT.... kah kah kah


DENGAR DAN DENGAR


TURUN BERPESTA



NAJIB PILIHARA CUKONG BARU

Posted: 16 Jun 2011 01:30 AM PDT




SIAPA MALAON OMAR ONG?


16hb Jun 2011

Rakyat Malaysia berhak untuk tahu tentang semua perkara berkaitan (termasuk kerugian yang dialami di peringkat subsidiari-subsidiari dan bukan sahaja di peringkat Kumpulan) Felda Global Ventures Sdn Bhd dan syarikat induknya Lembaga Pertubuhan Felda, kerana kami percaya bahawa Felda Global Ventures dan Lembaga Pertubuhan Felda telah meminjam sebanyak RM6 billion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) (pada mulanya Lembaga Felda telah meminjam RM6 billion daripada KWSP dan kemudian sejumlah RM3 billion daripada itu dipinjamkan oleh Lembaga Felda kepada Felda Global), yang mana sudah tentulah dana tersebut datang daripada rakyat Malaysia.

Kenapakah pinjaman yang dibuat itu tidak pernah dibentangkan di Parlimen yang mewakili rakyat Malaysia? Siapakah yang mengarahkan KWSP untuk meminjamkan jumlah besar wang tersebut kepada Kumpulan Felda? Kami juga percaya pelaburan luar negara yang dibuat oleh Kumpulan Felda dengan menggunakan wang yang dipinjam daripada KWSP itu semuanya mengalami kerugian. Kami percaya bahawa semua pelaburan luar negara yang dibuat oleh Felda Global dengan menggunakan pinjaman wang KWSP itu dalam Felda Iffco Sdn Bhd, Twin Rivers Technologies US, TRT-ETGO Canada, Felda Global Ventures Middle East dan juga Felda Global Ventures Arabia semuanya mencatatkan kerugian terkumpul daripada tahun 1997 hingga 2010 hampir RM500 juta dan kebodohan pengurusan Felda Global Ventures adalah setara kalaupun tidak lebih besar daripada salah urustadbir Sime Darby.

Dengan kerugian yang dialami Felda Global Ventures dalam pelaburan luar negara itu, kami difahamkan pinjaman daripada KWSP itu tidak akan dibayar tetapi akan dilanjutkan tempoh pembayarannya yang sudah tentu ditanggung oleh rakyat. Kami percaya bahawa Perdana Menteri tidak tahu menahu seteruk itu kerugian yang dialami oleh Felda Global Ventures dalam pelaburan luar negaranya kerana kerugian itu diselindung dengan keuntungan besar Felda Global dalam perniagaan minyak kelapa sawit saban tahun.

Sebenarnya, keuntungan daripada bahagian minyak kelapa sawit Malaysia di Felda Global telah dijadikan subsidi untuk kerugian yang dialami pelaburan luar negara Felda. Perdana Menteri begitu bangga sekali memuji Felda Global Ventures yang kononnya telah membuat pelaburan di luar negara tetapi adalah sesuatu yang sangat memalukan kerana kami percaya bahawa hampir semua pelaburan yang dibuat oleh Felda Global itu mengalami kerugian.

Kami difahamkan bahawa pelaburan yang dibuat di Twin Rivers Technologies AS, sebuah kilang minyak dan lemak di AS, adalah pelaburan terburuk yang pernahdibuat dalam sejarah korporat Malaysia. Pelaburan awal sebanyak RM175 juta dibuatuntuk memperoleh Twin Rivers Technologies AS, yang sebelumnya dijual olehProcter & Gamble.

Kami difahamkan selepas Felda Global Technologies memperoleh Twin RiversTecnologies US, Bank of America telah menuntut USD100 juta pinjaman kepadaTwin Rivers Technologies US, sehingga Felda Global harus mengambil RM300 jutapinjaman dari CIMB untuk membayar kepada Bank of America.
Difahamkan juga Felda Global telah menghabiskan sebanyak RM600 jutauntuk kilang penghancur di Kanada di bawah anak syarikat Twin Rivers TechnologiesUS, TRT ETGO Kanada, yang sampai sekarang tidak pernah membuat sebarangkeuntungan.

Adakah Felda Global telah membuat pinjaman lebih lanjut kepada TRT ETGO Kanada sekitar RM100 juta? Oleh kerana itu, kami percayajumlah keseluruhan pelaburan di Twin Rivers Technologies US termasuk anaksyarikat adalah sekitar RM1.175 bilion. Walaupun pelaburan yang besar, kamipercaya bahawa Twin Rivers Technologies US telah mengalami kerugian setiaptahun daripada 2007 sehingga 2010 mendekati RM500 juta.

Sekiranya benar Kumpulan Felda telah meminjam sebanyak RM6 bilion daripada rakyat melalui KWSP, kami menuntut siasatan dilakukan terhadap kegiatan Kumpulan Feldaitu, sama seperti penyiasatan ke atas Sime Darby, dan mereka yang berada dalampengurusan Kumpulan Felda seperti Ketua Pegawai Strateginya, Suzana Wati IdayuOthman dan lembaga pengarahnya, yang bersalah dalam membuat keputusan yang menyebabkan kerugian dalam semua pelaburan di luar negera itu.

Mereka perlu bertanggungjawab di atas kecuaiaan mereka lakukan. Di bawah Akta Felda, keputusan pelaburan semua Kumpulan Felda pada dasarnya memerlukankelulusan Menteri yang bertanggung jawab atas Felda, yang sejak tahun 1997,dijawat oleh Najib Razak.

Sama ada kerugian dalam pelaburan itu telah didedahkan kepada Najib atau tidak didedahkan kepada Najib oleh pihak pengurusan Global Felda,kerugian dalam pelaburan itu adalah tanggungjawab pengurusan Felda Global danDato 'Seri Najib. Siasatan perlu dilakukan dan didedahkan kepada rakyat.

Difahamkan bahawa Ethos Consulting, yang seorang rakan kongsinya adalah bekas pegawai khas Najib Razak, Mustapha Omar Ong, dilantik sebagai perunding untuk Felda Global. Kami menuntut untukmengetahui berapakah bayaran yang dikenakan oleh Ethos Consulting terhadap Felda Global dan bagaimana sebuah firma perunding yang tidak mahir dalam industripertanian dilantik sebagai perunding untuk Felda Global?

Jika benar pelaburan di luar negara oleh Felda Global rugi, sepatutnya bayaran tidak harus dibuat ke atas Ethos Consuting kerana ternyata merupakan perunding yang gagal. Rakyat menuntut jawapan ke atas semua soalan di ataskerana Felda telah meminjam RM6 bilion daripada rakyat.

ANWAR IBRAHIM

CAKAP BERDOGAR DOGAR

Posted: 15 Jun 2011 10:14 PM PDT




NGO INDON TERIMA LAPORAN



nota:
ngo migran care telah menerima laporan
yang seorang amah telah di rogol
oleh seorang munkee di malaysia
berita ini mati begitu sahaja
hingga wikileaks membocorkan kembali
sesudah beberapa tahun kes rogol ini tenggelam


PENULIS BLOG DINASEHATI JANGAN SALAH GUNA KEBEBASAN BERSUARA
- meloya

Para penulis blog tidak seharusnya berselindung di sebalik hak asasi menyuarakan pendapat untuk meluahkan apa sahaja perkara demi kepentingan peribadi atau pihak tertentu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, kebebasan yang dimiliki tetap mempunyai had berdasarkan ikatan kepada agama, budaya serta perundangan sesebuah negara.

"Mereka perlu melengkapkan diri dengan kekuatan dalaman bagi memilih apa yang terbaik untuk dilakukan demi rakyat sesebuah negara.


PEROGOL AMAH DINASEHATI JANGAN SALAH GUNA KEBEBASAN BERSUARA
- meloya

Perogol amah Indon tidak seharusnya berselindung di sebalik kuasa menteri sambil menyuarakan hak asasi. Perogol amah tidak seharusnya menafikan rogol itu berlaku. Ini dilihat sebagi meluahkan apa sahaja perkara demi kepentingan peribadi atau pihak tertentu.

Amah Indon yang bernama Rogayah berkata, kebebasan yang dimiliki menteri tetap mempunyai had berdasarkan ikatan kepada agama, budaya serta perundangan sesebuah negara.

"Perogol amah ini perlu melengkapkan diri dengan kekuatan dalaman bagi memilih apa yang terbaik untuk dilakukan demi rakyat sesebuah negara'.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NOW I CHANGED MY MODE.... kah kah kah..

kah kah kah...NOW I DONT ROGOL LEMBU.... kah kah kah..

kah kah kah.. NOW I LOVE ROGOLING AMAH INDON... kah kah kah..


DONGAR DAN DENGAR APO BONDONYO


DUA HARI TAK SAMPAI DUA RIBU

Posted: 15 Jun 2011 09:14 PM PDT




SATU JUTA KUTUK BIK MAMA




FACEBOOK RAKYAT MALAYSIA KUTUK BERSIH
- meloya

KUALA LUMPUR 15 Jun - Seramai 1,096 rakyat Malaysia daripada pelbagai latar belakang berterusan mengutuk penganjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang dinaungi pembangkang.

Api kebencian itu disuarakan secara terbuka dalam laman sosial Facebook melalui kumpulan yang menggelarkan diri mereka 'Rakyat Malaysia Tentang Demonstrasi Bersih' yang mula dilancarkan 48 jam lalu.

Mereka menyifatkan demonstrasi haram itu sengaja dicetus demi kepentingan politik pembangkang kerana jika benar sistem pilihan raya negara kotor, mana mungkin pakatan menang besar pada 2008.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. GEROMBOAN PANDAI PULAK MAIN FACEBOOK…. kah kah kah..

kah kah kah.. . NAK BUAT MACAM MANA…. kah kah kah…

kah kah kah… AKHBAR GEROMBOLAN TAK ADA MEMBACA…. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU MAT MONGOL BERI UCAPAN PAKAI YOU TUBE…. kah kah kah…

kah kah kah…. AYER TALKIN DAH MASUK KE RUMAH…. kah kah kah….

nota:
berapa juta pulak upah
buat face book ini
kelmarin kementerian bayar 1.8 juta untuk facebook
ini berapa agaknya
kah kah kah

projeeeeek kah kah kah

nota:
kalau dua hari tak sampai dua ribu join facebook
ini peeeerit
ini sudah berat
kah kah kah



INI BUKAN PROOOJEK INI DEMO

CUBA TEKA APCO BAYAR BERAPA?

Posted: 15 Jun 2011 07:50 PM PDT



ANCUK OMAK KAO LAAAA





nota:
kalau berancuk dah bunting
nak kahwin
pakai laaa duit sendiri
kah kah kah






MALAYSIA ANTARA PALING SELAMAT
– berita hairan

Hasil kajian juga letakkan negara pada kedudukan ke-25 bebas rasuah

Kajian The World Justice Project, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa bertajuk 'Rule of Law Index' menunjukkan Malaysia adalah antara negara berpendapatan sederhana tinggi yang paling selamat di dunia.

Kajian yang dijalankan di 66 negara juga meletakkan Malaysia lebih selamat berbanding negara kelas pertama seperti Perancis dan Belgium.

Kajian yang mengukur sejauh mana rakyat sesebuah negara rasa selamat ketika melakukan kegiatan harian mereka, selain perasaan takut terhadap polis, menunjukkan Malaysia berada pada kedudukan teratas negara paling selamat.

Malaysia juga berada pada tempat ketiga paling bebas rasuah di antara 19 negara berpendapatan sederhana tinggi yang dikaji dan pada kedudukan ke-25 daripada 66 negara yang dikaji di seluruh dunia.

Bagaimanapun, kajian The World Justice Project meletakkan Malaysia pada kedudukan ke-18 daripada 19 negara berpendapatan sederhana tinggi dan pada tempat ke-59 daripada 66 negara berhubung isu hak asasi manusia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH….KAH KAH KAH… kah kah kah..

woit… KAH KAH KAH…KAH KAH KAH…KAH KAH KAH….. kah kah kah..

kah kah kah...GOLAK SAMPAI TORKONTOUUUT.... kah kah kah..

kah kah kah….. KALAU MALAYSIA NEGARA SELAMAT….. kah kah kah…

kah kah kah…. AGAKNYA MACAM MANA NEGARA KUREEENG SELAMATNYA…. kah kah kah…

kah kah kah.. KALAU MALAYSIA NO 3 BEBAS RASUAH…. TAK DAPAT BAYANGKAN NEGARA NO 5 , 7, 9… DAN DAN DAN…. kah kah kah

woit... DI MALAYSIA ANAK NAK BERANCUK ... PAKAI DUIT RAKYAT... kah kah kah..

kah kah kah ...DI NEGARA NO 5, 6, 7... MACAM MANA AGAKNYA.... kah kah kah

nota:
agaknya berapa ngo ini
dapat fulus dari apco
kah kah kah


nota:
ngo ini belum baca berita ini lagi:

PESERTA BERSIH AKAN DI TAHAN – berita hairan

Polis beri amaran keras, batal semua permohonan adakan perhimpunan

KUALA LUMPUR: Polis memberi amaran keras akan menahan penganjur dan peserta perhimpunan BERSIH 2.0 yang dirancang serentak di ibu negara, Kuching dan Kota Kinabalu, pada 9 Julai ini kerana dikhuatiri tindakan mereka menggugat keselamatan negara dan ketenteraman awam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


INI BUKAN PESTA ANCUK BDERANCUK


Tiada ulasan: