Isnin, 13 Jun 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


VIDEO PART 2 : KHAWARIJ KAH MEREKA LAWAN PEMERINTAH ZALIM?

Posted: 13 Jun 2011 05:46 PM PDT

VIDEO PART 1 : KHAWARIJ KAH MEREKA LAWAN PEMERINTAH ZALIM?

Posted: 13 Jun 2011 05:45 PM PDT

Katak Dajjal

Posted: 13 Jun 2011 05:39 PM PDT


Bersih 2.0 mahu mengadakan himpunan untuk menuntut keadilan serta reformasi dalam pilihan raya. Tak salah, kan??

Cuma ada pihak yang khuatir akan berlaku keadaan tak terkawal yang mungkin menyebabkan berlakunya keadaan tidak ketenteram. Ketenteraman akan tergugat sekiranya ada unsur negatif yang mencetuskannya.
Read More / Baca Lagi >>

Mat Gedebe Kena Main Dengan Ambiga!!

Posted: 13 Jun 2011 05:31 PM PDT


Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Datuk Ambiga Sreenevasan tidak gentar dengan pertembungan kumpulan pendesak Melayu PERKASA yang akan "lawan habis-habisan' bagi menghalang perhimpunan aman 9 Julai ini.Read More / Baca Lagi >>

Gerunnya UMNO Dengan BERSIH 2.0, 36 Laporan Polis Dibuat

Posted: 13 Jun 2011 05:31 PM PDT

Kalau ditanya telur siapa yang paling kecut dengan BERSIH 2.0. Jawapannya tentulah UMNO serta adik kembar bongsunya Perkasa. Setakat 4 hari lalu 36 laporan polis dibuat, juara dengan laporan polis.

Laporan polis itu dibuat antara lainnya oleh UMNO Bahagian Kangar, Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Kangar, Puteri UMNO Bahagian Kangar, Kelab Penyokong Menteri Besar Perlis, Warga Felda Chuping dan Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Kampung kawasan Dewan Undangan Negeri Mata Ayer, JKKK Kampung Bakau, Masyarakat Siam Perlis dan Umno Bahagian Arau bagi membantah penganjuran perhimpunan itu. Orang Perlis juga 'gila' dengan laporan polis.
Read More / Baca Lagi >>

Adakah Benar Kita Mahu Dataran Merdeka Menjadi Tahrir?

Posted: 13 Jun 2011 05:29 PM PDT


Salam BERSIHkan 1Malaysia,

Artikel hari ini terbit dari kesedaran yang telah lama terpendam. Bukan untuk berbicara lebih terperinci mengenai 8 tuntutan BERSIH2, tetapi untuk sama-sama fikir di manakah punca huru-hara setiap kali perhimpunan aman berlangsung. 

Pertama sekali, berhubung dengan 36 laporan polis terhadap usaha perhimpunan BERSIH2 9 Julai nanti. Laporan-laporan polis yang banyak itu adalah sebenarnya suatu yang memberangsangkan malah menggalakkan lebih ramai yang akan menyertai himpunan terbesar dalam sejarah. Justeru itu, ucapan setinggi terima kasih dirakam kepada NGO dan individu yang telah membuat laporan polis. Ia bukan sahaja secara tidak langsung mempromosi event BERSIH2, malah memaklumkan pada pihak berkuasa betapa kali ini himpunan aman adalah luar jangkaan kehadirannya. Saya ulang, himpunan aman menuntut pilihanraya BERSIH dan Adil.
Read More / Baca Lagi >>

Video -BERSIH 2.0: PERKASA lawan habis-habisan...katak nak bertembung keh.keh..!!

Posted: 13 Jun 2011 05:17 PM PDT

Video Zahrin: Nama 'bersih' tapi niat kotor..wa..kah..kah...

Posted: 13 Jun 2011 05:15 PM PDT

Presiden MTUC: Kami undang PM tapi tak gadai dasar..ha..ha..Pro Bik Mama la plak..!!

Posted: 13 Jun 2011 05:13 PM PDT


KUALA LUMPUR, 14 Jun — Datuk Seri Najib Razak dilihat menjadi perdana menteri pertama menghadiri majlis rasmi anjuran Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) dalam empat dekad ini, tetapi kepimpinan baru badan induk kesatuan sekerja itu menafikan perkembangan tersebut bukan bermakna pihaknya sudah "menggadaikan" prinsip perjuangan mereka, kata presidennya.
Kehadiran Najib pada satu majlis malam ini, yang pertama sejak menjadi perdana menteri pada April 2009, muncul ketika pilihan raya umum ke-13 disebut semakin dekat.
MTUC dengan dianggotai sekitar 600,000 ahli merupakan badan induk kesatuan sekerja negara ini.
Mohd Khalid Atan yang dipilih sebagai presidennya Disember lalu berkata, beliau menyedari ada pihak melabelkan pihaknya sudah lari daripada perjuangan dengan mengundang Najib selaku perdana menteri menghadiri majlis keramaian anjuran MTUC hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

Dihalang masuk Sarawak, Pengerusi Bersih 2.0 fail saman

Posted: 13 Jun 2011 05:10 PM PDT


KUALA LUMPUR, 14 Jun — Ketua badan pemantau pilihan raya Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan memfailkan saman ke atas kerajaan Sarawak yang melarang beliau memasuki negeri itu dua bulan lalu atas alasan ia bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.
"Ya, sudah difailkan dan permohonan izin akan didengar pada 13 Julai," kata beliau kepada The Malaysian Insider.
Sarawak dan Sabah boleh melarang mana-mana pihak memasuki negeri itu termasuk rakyat Malaysia sendiri di bawah perjanjian pembentukan Malaysia 1963 tetapi dikehendaki memberikan alasan untuk berbuat demikian.
Read More / Baca Lagi >>

BERSIH 2.0 : SEBELUM TURUN JLN RAYA...INGAT NASIHAT AWANG SELAMAT DR UTUSAN...

Posted: 13 Jun 2011 07:38 AM PDT




Kolumnis kontroversial Utusan, Awang Selamat menyifatkan orang Melayu yang menyertai Bersih - yang akan mengadakan perhimpunannya 9 Julai depan - sebagai mereka yang dangkal berpolitik.
Read More / Baca Lagi >>

Pilihanraya Masjid - Umno Sudah Jadi Arwah Di Pulau Pinang

Posted: 13 Jun 2011 07:36 AM PDT

Saya menyokong tindakan tegas dari Kerajaan Pulau Pinang yang tetap akan meneruskan kaedah pemilihan anggota jawatankuasa masjid melalui pilihan raya dan mempertahankan tindakan itu adalah mengikut undang-undang.

Tindakan itu menggambarkan betapa sesuatu yang dilakukan sebuah kerajaan yang telah dipilih secara sah oleh rakyat Pulau Pinang itu diyakini betul dan tidak bercangah dengan undang-undang dan peraturan yang sedia ada.

Mana mungkin mereka sengaja mencari masalah dalam keadaan PRU ke 13 semakin hampir dengan melakukan sesuatu yang bercanggah dengan peraturan melainkan apa yang dilakukan adalah mengembalikan hak rakyat yang telah dinafikan sekian lama bagi menentukan siapakah yang selayaknya mentadbir rumah Allah itu.Read More / Baca Lagi >>

Apa Ertinya Bangsa Malaysia

Posted: 13 Jun 2011 07:33 AM PDT

oleh Haris Zuan

13 JUN – Shay Adora Ram adalah mangsa kegagalan besar negara ini. Anak kepada pasangan Hannah Yeoh dan Ramachandran Muniandy ini dinafikan haknya oleh Jabatan Pendaftaran Negara untuk meletakkan bangsa anak mereka sebagai 'Malaysia'. Pilihannya hanya sama ada Cina atau India; kerana JPN  sendiri gagal mentakrifkan bangsa Malaysia. Maka secara rasminya, seakan jabatan kerajaan sendiri tidak mengiktiraf kewujudan bangsa Malaysia.
Negara ini merdeka tanpa ada usaha untuk membina dan membangunkan citra bangsanya sendiri. Malah, kerajaan BN sangat selesa dengan polarisasi kaum yang semakin melebar. Rukun Negara yang seharusnya menjadi nilai bersama setiap warga bangsa Malaysia ini tinggal ikrar mingguan untuk setiap perhimpunan kerajaan. Tiada usaha yang bersungguh-sungguh mahu menterjemahkannya kepada perlaksanaan di peringkat negara.
Read More / Baca Lagi >>

Mengapa Mahathir enggan “bersara” walau sudah bersara?

Posted: 13 Jun 2011 07:30 AM PDT

oleh Abdul Manan Abd Razak

13 JUN – Telah hampir 10 tahun Tun Dr Mahathir Mohamad bersara daripada jawatan perdana menteri setelah 22 tahun menjawat jawatan  eksekutif tertinggi di negara ini sejak 1981.
Pada peringkat awalnya rakyat diperlihatkan akan kehebatan seorang pejuang Melayu sepertimana dalam bukunya The Malay Dilemma dan kritikan pedasnya terhadap perdana menteri ketika itu Tunku Abdul Rahman yang menyaksikan mereka tidak sehaluan dan Mahathir pernah diletakkan di luar UMNO satu masa dulu.
Anehnya kedua-dua mereka berasal dari bandar yang sama di utara Semenanjung dan saling mengenali antara satu sama lain. Mahathir juga pernah bertanding dan tewas dalam pilihan raya setelah meletak jawatan sebagai pegawai perubatan yakni doktor walau pun dibimbangi oleh isterinya. Masa itu jasa Mahathir amat disanjung tinggi disebabkan kemurahan hatinya yang kerap memberi perkhidmatan percuma menerusi kliniknya Maha Klinik.
Read More / Baca Lagi >>

Najib sudah gerun, TUKAR tetap TUKAR!

Posted: 13 Jun 2011 07:17 AM PDT


Sentimen rakyat untuk menukar kerajaan BN di Putrajaya dengan Kerajaan PR semakin meningkat. Najib sudah mula kepanasan. Dengan pelbagai harga barang keperluan mula meningkat kesan kenaikan harga petrol, gula dan kenaikan tarif elektrik, kerajaan Najib sudah mula tenggelam punca.
Melewat-lewatkan tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 bukan lagi pilihan yang bijak kerana Rakyat sudah mula merasakan keperitan kesan kenaikan harga barang-barang keperluan. Keadaan ini sudah pasti akan menyebabkan tahap sokongan Rakyat kepada kerajaan BN pimpinan Najib tambah merudum.
Kenyataan Najib yang menyatakan bahawa kerajaan BN menyebelahi Rakyat dalam isu IPP hanyalah satu helah untuk membendung dan mengendurkan tahap kemarahan Rakyat yang semakin meningkat. Biar apa pun tindakan dan janji Najib, kebanyakan Rakyat telah pun membuat keputusan - TUKAR TETAP TUKAR!
Read More / Baca Lagi >>

BERSIHkan Malaysia!

Posted: 13 Jun 2011 07:14 AM PDT

Tanggal 9/7/2011 bakal menyaksikan ratusan ribu rakyat Malaysia bakal berhimpun di Kuala Lumpur. Tujuannya hanya satu untuk menuntut pilihanraya yang lebih adil. Kita mahu menunjukkan kepada Yang Dipertuan Agong yang rakyat selama ini merasa tertipu dengan sistem pilihanraya yang ada sekarang.
Namun hak kita untuk berhimpun bakal diperkosakan oleh Najib dan Hishamuddin. Hak kita untuk berhimpun seperti mana yang dapat dinikmati oleh Perkasa dan Umno bakal dinafikan oleh pihak berkuasa.
Read More / Baca Lagi >>

Politik Sengal : Ugutan rogol terhadap Ketua Srikandi Keadilan

Posted: 13 Jun 2011 07:10 AM PDT

Siti Aishah Ketua Srikandi Keadilan Malaysia telah menerima ugutan rogol dari Kelab Anti PKR.

Ugutannya berbunyi "kepada perogol2 yg tengah sangap sekarang..sila rogol geng2 srikandi PKR....jgn isau k..(AMARAN!!!!!jikalau anda nak rogol..pastikan anda seorang shja buat kerja....sbb apa??????kalau anda kna tangkap anda akan terlepas hukuman...sbb xda 4orang saksi..kalau anda nak RAKAm pun xpa..2xleh jd saksi...don WORY k....rogol ja.....xda mslah..jnj buat seorang dq..kalu kna tangkap..korang kna da 4saksi...kalu da video pun...xda guna....((KATA HADIAQ AWANG BAWANG kes anuar xsah..sbb xda 4orang saksi...))PULOK DAH>>>PR????PARTI ROSAK" dari FB bernama Rango Crew.
Read More / Baca Lagi >>

Video - Anwar Ibrahim: For The Rich, "Incentive", For The Poor, "Subs...

Posted: 13 Jun 2011 06:42 AM PDT

Video - Anwar Ibrahim: Why Can't UMNO Conduct A Free & Fair Election?

Posted: 13 Jun 2011 06:42 AM PDT

Video - Anwar Ibrahim: We Are Ready For The Battle, PRU13

Posted: 13 Jun 2011 06:41 AM PDT

Wajarkah Dr Johari Terima Jawatan Senator?

Posted: 13 Jun 2011 06:31 AM PDT

DEWAN Undangan Kelantan (DUN) yang akan bersidang minggu depan dijangka akan membuat perlantikan seorang senator apabila khidmat Rosli Ibrahim tidak disambungkan lagi. Katanya nama untuk diangkat menjadi senator telah pun ada. Orang itulah Dr Johari Mat seorang tokoh pendidikan dan dakwah yang tidak asing lagi di Kelantan khususnya. Pada masa ini Johari adalah pengarah di sebuah institusi pengajian tinggi berorentasikan agama di Kelantan.
Beliau adalah bekas seorang pensyarah, kalau tidak silap di UKM.
Mulanya beliau diletakkan harapan tinggi oleh Pas sebagai salah seorang tokoh akademik dikira dapat membantu kerajaan Kelantan. Apabila perkhidmatannya dengan universiti berkenaan beliau katanya diundang oleh pihak Pas Kelantan untuk dimanfaatkan ilmu dan pengalaman luasnya.
Read More / Baca Lagi >>

Najib's reality or fantasy

Posted: 13 Jun 2011 06:27 AM PDT

Najib's reality or fantasy In politics, what is important is perception, not reality and this is exploited by the Opposition. Even the truth is always denied as they know that politics is all about perception and not about reality and truth. It is for us to show we are better, more effective and better understand the rakyat's aspirations so that the sentiments are more towards us. -  Prime Minister Najib Razak
Najib is right in stating that politics is about the perception of the people and not reality but he was wrong in saying the Opposition is exploiting this notion. Najib should commend the Opposition for being able to turn perceptions into realities and for having the smarts to play the political game.
If the Opposition is seen to be better able to master the art of perception in politics, given their miserly resources, it may be because BN and Najib are idiots at it.
Read More / Baca Lagi >>

Nasib Nelayan Mogok Dapat Simpati PKR Kuantan

Posted: 13 Jun 2011 06:22 AM PDT

Oleh: wfauzdin_ns


Akhbar Sinar hari ini melaporkan lebih kurang 1,000 pemilik bot, nelayan dan peniaga ikan telah melakukan mogok tidak keluar ke laut selama 3 hari bermula semalam. Mogok tersebut diadakan di Jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kuantan.



Sekitar pertemuan Dato' Fauzi bersama kumpulan nelayan di jeti LKIM Kuantan
Read More / Baca Lagi >>

Kos Operasi SYABAS Terlebih, Selangor Enggan Lulus Dana Tangani NRW

Posted: 13 Jun 2011 06:16 AM PDT

KUALA LUMPUR 13 JUN : Kerajaan Negeri Selangor tidak meluluskan peruntukan tambahan kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) untuk menangani masalah Kehilangan Air Tanpa Hasil (NRW) kerana kos operasinya melebihi daripada kebiasaan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata demikian ketika mencelah apabila Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Peter Chin menyatakan SYABAS tidak diberi peruntukan yang mencukupi untuk menANGANI masalah Kehilangan Air Tanpa Hasil (NRW).

Khalid dalam soalan lisannya di Parlimen hari ini meminta Peter Chin merujuk laporan Malaysia Water Industry Guide 2010 yang menyatakan nilai purata non-revenue water (NRW) adalah 36.63 peratus melibatkan 1.8 bilion meter padu air serta kerugian RM1.64 bilion.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Harga Ikan Naik 30 Peratus,Nelayan Mogok

Posted: 13 Jun 2011 06:13 AM PDT

Tiada ulasan: