Khamis, 30 Jun 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Pasangan BANDUAN BERKAHWIN Di Dalam PENJARA

Posted: 30 Jun 2011 09:41 AM PDT

Santa ANA, Calif. (KTLA) -- Dua banduanPdi Orange County, yang sedang menghadapi tuduhan membunuh dalam kes yang berasingan, telah mengikat tali perkahwinan dalam sebuah perkahwinan penjara aneh.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa apabila banduan berkahwin ketika mereka di dalam penjara, tetapi jarang sekali mereka berkahwin antara satu sama lain.

Iftekhar Murtaza and Marissa Star Bilotti

Pengantin perempuan, Marissa Star Bilotti berusia 20 tahun, didakwa dalam kes pembunuhan kerana bersubahat membantu bekas teman lelakinya menembak dan membunuh seorang lelaki di sebuah taman di Huntington Beach dalam 2010.

Dia menghadapi satu hukuman penjara maksimum 32 tahun.

Pengantin lelaki, Iftekhar Murtaza yang berusia 26 tahun, menghadapi hukuman mati dalam salah satu kes jenayah yang paling terkenal di Orange County.

Dia dituduh melarikan bapa dan saudara perempuan bekas teman wanitanya, memukul mereka sehingga mati, dan kemudian membakar jasad mereka di dalam sebuah taman di Irvine pada bulan Mei 2007.

Menurut Pendaftar OC, pasangan itu "bertemu" pada Januari lalu, apabila Bilotti menghantar sepucuk surat kepada Murtaza selepas dicadangkan seorang lagi banduan wanita.

Mereka bertunang pada April lalu dan berusaha untuk berkahwin sejak itu.

Pegawai-pegawai penjara bersetuju untuk membenarkan Murtaza and Bilotti melakukan upacara pertukaran lafaz sumpah di dalam kawasan melawat penjara pada Isnin lalu.

Tetapi pasangan ini telah dipisahkan oleh satu dinding dan hanya boleh berkomunikasi melalui telefon.

Yang pastinya, pengantin lelaki tidak dapat mencium pengantin perempuan.

Khabar EDISON CHEN Hidap AIDS, 100 Wanita BUAT PEMERIKSAAN

Posted: 30 Jun 2011 06:21 AM PDT

Sebuah akhbar tabloid Hong Kong tabloid telah membuat spekulasi tentang pelakon Edison Chen, yang pernah menjadi tajuk utama di semua akhbar kerana menjalinkan hubungan dengan ramai pelakon popular, telah mengidap AIDS.

Kira-kira 100 wanita dikhabarkan telah berkejar ke hospital untuk mendapatkan pemeriksaan selepas mendengar berita tersebut.


Lucas Tse yang dikatakan anak Edison Chen

Terdapat juga spekulasi bahawa ini adalah punca perceraian yang berlaku kepada pasangan pelakon Nicholas Tse dan Cecilia Cheung.

Bagaimanapun tiada bukti yang boleh dipercayai menunjukkan bahawa Edison Chen dijangkiti AIDS. Brokernya, Gougou, berkata bahawa beliau tidak akan menjawab terhadap sebarang gosip.

Edison Chen juga mendiamkan diri terhadap berita ini.

Pada tahun 2008, Chen terlibat dalam skandal seks di mana gambar yang jelas dirinya bersama dengan ramai wanita telah tersebar secara meluas di dalam internet.

Skandal pelakon ini turut dikaitkan dengan ramai selebriti wanita lain di Hong Kong seperti Gillian Chung, Cecilia Cheung, Bobo Chan, Mandy Chen, Candice Chan dan Rachel Ngan.

Peti Pandora BERSIH Dibuka BN, Tsunami II Di Dalam Perjalanan

Posted: 30 Jun 2011 01:00 AM PDT

Setiap negara akan melalui krisis sejak dari dahulu hingga kini. Dan Malaysia sedang salah satu krisis itu. Ia adalah satu krisis yang sebenarnya mudah untuk diselesaikan. BERSIH akan mengundurkan diri, jika Kerajaan Malaysia berjanji untuk mengkaji semula dan melaksanakan pembaharuan di dalam Proses Pilihan Raya bagi memastikan Pilihan Raya yang Bebas dan Adil.

Tetapi kerajaan kita tidak mahu berganjak. Mereka menegaskan bahawa Daftar Pemilih adalah bersih. Tiada tipu muslihat. Tidak ada apa yang berubah. Rakyat Malaysia perlu menerima hakikat itu tanpa banyak soal. Ia sama juga seperti Raja dan Agama. Anda tidak harus sekali mempersoalkan kedua-dua institusi ini.

Hari ini, kesemua perkara itu dipaksa untuk kita telan masuk dalam perut kita. Rakyat Malaysia dididik agar tidak mempersoalkan status quo. Anda tidak ada hak. Kepada bukan Melayu, anda bebas untuk meninggalkan negara ini sekiranya anda tidak berpuas hati dengan sesuatu perintah. Kepada orang Melayu, mereka mesti mendisiplinkan diri untuk mengikuti segala Masterplan yang dicipta oleh UMNO sejak merdeka; ia menjadi amalan Islam dan adat dan tradisi Melayu. Jangan meniru Barat, kerana mereka merosot, mengamalkan pemujaan syaitan, mengamalkan Seks Bebas dan semuanya pasti akan membawa anda ke neraka. Jadilah seorang budak yang baik dan jangan mempersoalkan kebijaksanaan UMNO.


Silat dihadapan

Lebih 50,000 ahli Silat bersedia untuk "berperang" dengan aktivis Bersih pada Sabtu depan, Utusan Malaysia melaporkan hari ini.

Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) Omardin Mauju berkata bahawa pesilat merupakan barisan ketiga pertahanan di dalam negara ini, selepas polis dan tentera, bagi memastikan keselamatan negara. "Kami mengekalkan pendirian kita untuk pergi ke 'perang' jika mereka masih mahu meneruskan perhimpunan haram ini. Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh memberikan jaminan kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara yang tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut"

Mahaguru, juga seorang Tan Sri mahu memukul secara terang-terangan aktivis Bersih yang menyertai perarakan Demokrasi. Silat, sebuah Seni Pertahanan Diri kini telah digunakan untuk melancarkan serangan awal. Tetak sana, tetak sini, potong sana, potong sini, dan kemudian beberapa tendangan terbang di mana-mana kerana mereka telah diajar untuk bertindak balas apabila berhadapan dengan pembangkang.

Dan selama ini kita berfikir Silat diamalkan untuk mempertahankan diri. Mengapa mereka juga mahu pergi ke perang? Perhimpunan BERSIH hanya ada baju kuning kemeja-T sebagai senjata, manakala Silat Lincah, dengan gaya kumpulan ala ninja yang menetak dan menendang di sana-sini. Bayangkan Ambiga, Teresa Kok dan Nurul Izzah Anwar terpaksa mempertahankan diri mereka daripada jurus Silat maut ini?


Kerajaan Yang Bersih Adalah Tidak Baik

Kini, pembangkang hanya mahukan sebuah kerajaan yang bersih, terdiri dari pemimpin-pemimpin politik yang adil, reformasi demokrasi, meritokrasi, kesamarataan, dasar yang amanah ​​dan demokratik serta bebas rasuah dalam mentadbir. Tetapi ada yang hairan, mengapa?

Beberapa rakyat Malaysia sudah terbiasa dengan pemerintahan kerajaan yang tidak adil merasakan bahawa sebuah Kerajaan Bersih agak asing kepada mereka. Mereka sudah lupa tentang keadilan dan masa depan yang terjamin untuk keluarga mereka dan diri mereka sendiri. Ada di antara mereka yang begitu terdesak sehingga sanggup berbuat apa saja untuk beberapa ringgit. Mereka melihat kepada keuntungan jangka masa pendek, yang akan memenuhi perut mereka yang lapar. Mereka tidak mempunyai perancangan untuk masa depan mereka dan mereka terlalu malas untuk menggunakan otak untuk berfikir satu langkah ke hadapan.

Mereka sombong, ego, jahil, degil dan pembuli semula jadi. Mereka mempertahankan kepercayaan mereka sendiri daripada menerima pandangan kedua. Mereka juga cenderung kepada wang, dan rela menjual jiwa mereka untuk mendapatkan wang tunai dengan tangan kotor mereka.

Membesar dengan mentaliti tertutup, mereka bergelut setiap hari untuk mengekalkan kewarasan mereka selagi di tangan mereka cukup wang yang akan memenuhi hasrat mereka yang sentiasa lapar. Jelas sekali, tidak terlalu terang, mereka masih boleh memaksa negara untuk menerima alasan karut mereka dengan ancaman komunis, ancaman pengganas, melancarkan perang ke atas Raja, ancaman keselamatan negara dan ancaman revolusioner.

Mengetahui bahawa rakyat Malaysia sangat berhati-hati dengan perkara ini, mereka tidak pernah gagal untuk menggunakan Perkauman dan Agama untuk mempropagandakan rekaan jahat mereka. Orang-orang yang sama menjual imej mereka sebagai pengamal ajaran suci Islam, tetapi tidak bersedia untuk menerima Demokrasi demi melindungi Bangsa dan Agama.

Ulama, Mufti, pensyarah akademik, penganalisis politik, wartawan pro-Kerajaan, nyamuk parti-parti politik dan NGO telah sama-sama mengkritik Perhimpunan Bersih sebagai kotor, tidak mengikut ajaran Islam dan haram.


Peti Pandora Yang Tidak Boleh Ditutup

Polis pula telah meningkatkan gangguan dan tangkapan ke atas orang awam yang tidak bersalah dan pemimpin-pemimpin politik, serta Penganjur Bersih. Menggunakan undang-undang yang paling keras untuk memadamkan perbezaan pendapat, mereka berharap untuk memecahkan kekuatan politik rakyat.

Tidak ada keraguan lagi bahwa Bersih 2.0 telah membuka Peti Pandora. Ia secara tidak sengaja dibuka oleh BN sendiri, kerana sifat anti-perhimpunan yang berapi-api, BN kini terdesak untuk menutup semula peti itu.

Bersih kini telah menemui satu kehidupan sendiri dan semakin bertambah besar sehingga ke hari perhimpunan diadakan. Dengan tidak dijangka mendapat liputan berita besar-besaran dan perhatian media, PERHIMPUNAN itu telah mencapai objektifnya untuk menyedarkan rakyat di negara ini bahawa semua tipu muslihat tipu pilihan raya yang sedia ada perlu diperbaharui. Proses dan sistem mesti dibaik pulih dan dirombak.

Rakyat Malaysia yang selama ini berpuas hati sudah mula bangun. Air pasang sudah berubah dan tsunami kecil mula mengumpul kekuatan. Mari kita berharap ia akan bertualang di seluruh Semenanjung dan berterusan di sepanjang pesisiran pantai yang cantik di Sabah dan juga Sarawak. SALAM BERSIH!




Kredit : MC

Tiada ulasan: