Sabtu, 25 Jun 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Ingatlah Datuk T Ketika ANDA MENGUNDI

Posted: 24 Jun 2011 06:35 PM PDT

Anda ingat kerajaan akan mengambil masa berbulan-bulan untuk bermain daripada sandiwara pita video seks ini.

Mungkin mereka sedang menunggu seorang peguam yang sesuai, err...katalah, seseorang yang mempunyai aspirasi untuk jawatan yang lebih tinggi dan yang tidak begitu cerewet dengan ciri-ciri pelanggan tersebut.

Tetapi ini cerita lain; sandiwara kes ini di dalam mahkamah sudah terlakar di dalam minda kebanyakan rakyat Malaysia selepas pita video kotor dimainkan dan diberikan ruang luar biasa oleh media arus perdana, ketiga-tiga tali barut telah diraikan seperti wira oleh pentadbiran Najib dan polis telah menghabiskan sejumlah masa yang luar biasa untuk menyiasat kes mudah ini (polis nampaknya seolah-olah lebih berminat dengan identiti pelakon tersebut daripada pesalah kes video seks ini).

Ramai rakan-rakan saya telah membuat kesimpulan bahawa kerajaan akan berpura-pura menangani kes ini, mendakwa tiga badut ini, berikan mereka satu hukuman kecil dan kemudiannya memperkenalkan identiti lelaki itu. Ini menjadi kenyataan hari ini.

Adakah ini bermakna saya dan rakan-rakan saya sangat bijak? Sedih untuk mengatakan sebenarnya ia bermaksud bahawa kita juga setaraf dengan pemikir di dalam kerajaan, atau kita lebih berfikiran jauh ke hadapan daripada penyangak.

Adakah ia perkara yang penting apabila Anwar Ibrahim dibuktikan sebagai pelakon? Ya, kerana dia telah menafikannya. Tetapi saya masih mengatakan bahawa perkara ini masih belum terbukti kerana apa yang dikatakan sebagai "bukti" dan "pakar info" ini telah diperkenalkan oleh kerajaan di dalam mahkamah. Ia tidak diperiksa atau dicabar oleh sesiapa.

Tetapi sebenarnya inilah tujuannya, ketiga-tiga mereka mengaku bersalah, mereka diberikan denda dan kemudian mencalitkan beberapa kotoran ke atas Anwar, kotoran yang tidak boleh diperiksa. Idea di sini adalah untuk memujuk golongan atas pagar bahawa Anwar adalah kotor dan tidak boleh disokong.

Ini ada kaitan dengan pilihan raya akan datang dan tiga tali barut ini hanya memainkan watak yang ditentukan oleh pemimpin Umno.

Anwar bukan individu yang sempurna, tidak ada persoalan tentang hal itu. Tetapi di sinilah kita tidak harus jatuh ke dalam perangkap yang dimainkan oleh Tetuan Najib dan Muhyiddin. Anwar bukan pembangkang dan juga tidak menjaminkan wawasan yang lebih baik untuk Malaysia.

Nurul Izzah, Husam Musa, Tony Pua, Ambiga Sreenevasan, Khalid Samad, Haris Ibrahim, Fuziah Saleh, bekas mufti Perlis, rakyat di belakang Sarawak Report, anda dan saya. Sekarang kita adalah harapan negara.

Penyangak-penyagak ini telah menggunakan semua institusi negara untuk merosakkan dan memusnahkan seorang lelaki. Mereka tidak menghormati jiwa negara ini, mereka memusnahkan segala-galanya untuk terus berkuasa dan terus merampas (hak rakyat).

Kepura-puraan mahkamah hari ini harus dilihat begini. Jangan lupa kepada Abdul Rahim Thamby Chik, Eskay dan Shuib apabila anda mengundi. Jangan lupa kepada Ibrahim Ali apabila anda mengundi. Jangan lupa KPN atau A-G apabila anda mengundi.

Mereka hanya akan bertindak untuk UMNO.


Kredit : TMI

Tiada ulasan: