Jumaat, 24 Jun 2011

dollah yankee

dollah yankee


Kalau bukan 'conflict of interest'...apa benda??

Posted: 24 Jun 2011 06:23 AM PDT

ini kalau masa senja dia masuk mana-mana kampong..kalau ada budak-budak tengok muka dia..boleh demam budak-budak tuu.. Kah..Kah..Kah..

Ismail Sabri Yaakob, dia ada lah menteri kabinet yang jaga Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Syarikat New Tech Resources Sdn.Bhd., milik seorang cina Nga Hong Fui, asal usul dan rumah cina ini serta tempat tinggal ialah dalam parlimen Bera. Parlimen Bera pula di-wakili olih Ismail Sabri. Md.Zambri Yaakob pula ada lah adik kepada Ismail Sabri yang juga merupakan seorang pengarah @ 'company Chairman' dalam syarikat  New Tech Resources Sdn.Bhd., yang mana antara aktiviti syarikat ini ialah membekalkan 'software' untuk permainan-permainan komputer. Aktiviti syarikat ini pula di-bawah kuasa KHEP. Maknanya kalau company ini membekalkan 'software' yang di-cetak rompak, dah tentulah KHEP ini boleh 'ambush', boleh 'raid' syarikat ini.

Tak ada angin,pokok mana boleh bergoyang? Tak ada api,mana boleh ada asap.

Jadi bila ada orang kata yang syarikat ini kerjanya ialah membekalkan 'software' cetak rompak (pirated-software) untuk permainan-permainan komputer seperti PS2,Xbox 360,Nintendo,Sega dan lain-lain lagi, dan kedai-kedai yang telah di-bekalkan dengan 'pirated-software' ini olih syarikat ini yang mana setiap 'product'nya akan di-label dengan stiker warna merah dengan logo syarikat New Tech akan terlepas dari tindakan pegawai-pegawai penguatkuasa KHEP ketika melakukan serbuan dan rampasan dalam mencari 'pirated-software', tak kan orang tak percaya, tak kan tak ada asas kot??!

Ada juga orang kata yang adik Ismail Sabri, Md.Zambri ni akan mengarahkan Iskandar Halim Sulaiman, seorang Penolong Pengarah Penguatkuasa KHEP, supaya ambil tindakan dekat kedai-kedai mana yang tak mahu beli 'pirated-software' ini dari syarikat New Tech Resources.

Boleh percaya ke kalau bapa kepada Dafi AF ni kata yang ..'there is no conflict of interest' ??  

dollah yankee -
gurkah-gurkah politik di'port' gelak macam orang gila bila, Ismail Sabri kata 'there is no conflict of interest'..

Tiada ulasan: