Selasa, 31 Mei 2011

Senyum Tangis Sendu

Senyum Tangis Sendu


Video: Padah Main Dengan Buaya

Posted: 31 May 2011 08:02 AM PDT


Pertunjukkan di gelanggang buaya telah bertukar tragedi apabila tangan lelaki itu hancur dan patah setelah buaya itu menggigit dan memusingkan badannya seperti yang kita tahu sifat buaya adalah ganas. Saksikan video ini untuk tontonan kita bersama.

Perogol Buat Laporan Polis Kerana Salah Edar Video?

Posted: 31 May 2011 03:18 AM PDT


Perogol yang juga pengarah bersama 'Datuk T' telah membuat laporan polis kerana beliau telah diancam dengan ugutan mencederakan dirinya. Perogol itu hanya tahu dia sahaja akan dicederakan dan bagaimana dia boleh lupa sehinggakan mencederakan 'lurah segi tiga' seorang gadis beberapa tahun lalu.

Setelah gagal dalam membuktikan siapa yang terlibat dalam video tersebut, maka tersebarlah video hitam putih itu kepada orang ramai. Ini semua kerja-kerja perogol yang tidak bertamadun. Apabila sudah nama perogol, semamangnya tidak bertamadun.

Perogol ini bercakap tentang kumpulan erdogan yang ada dalam PAS telah diracun fikiran mereka oleh Anwar. Nasib baik diracun sahaja dan tidak dirogol seperti perogol ini. Betapa bangsat betul perogol yang sekarang meraih simpati rakyat.
Kumpulan erdogan ini memang ditanam oleh Anwar dalam Pas seperti juga dia lakukan pada UMNO dahulu. Inilah yang menguasai pemikiran dan pandangan Nik Aziz sekarang hingga menjadi sempit dan terasing.

Ia juga menyebabkan Nik Aziz hanya mendengar kepada kumpulan erdogan ini untuk membela Anwar, walaupun segala pembuktian yang ada menjurus ke arah kebenaran. - Thamby Chik
Perogol ini mungkin kecewa atau dengki dengan Tok Guru Nik Aziz kerana tidak membela perogol seperti beliau. Bukan setakat perogol tetapi pengarah filem lucah. Siapa mahu bela perogol sepertinya? Maka perogol itu mengungkit tentang Tok Guru membela Anwar berkaitan isu fitnah.

Kalau perogol itu mahukan pembelaan, rujuklah pada Najib kenapa mahu salahkan Tok Guru yang membela Anwar. Perogol itu patut rujuk Najib sebab Najib ialah guru beliau. Kesian pada perogol seperti beliau yang asyik melalak setelah kegagalan filem hitam putih mereka.

Bertaubatlah wahai perogol gadis. Jangan cuba nak rogol anak orang sesuka hati. Lepas rogol, kau buat fitnah sana-sini. Habis fitnah, kau duk melalak seperti anjing tepi jalan.

Video: Kerajaan Bodoh, Rakyat Australia Lagi Cerdik

Posted: 31 May 2011 12:57 AM PDT


Kita cuba dengar apa yang mahu diperkatakan oleh Mat salleh dari Australia ini berkaitan pembinaan kilang Lynas di Malaysia. Rakyat Australia lagi bijak dari Kerajaan UMNO/BN. Mereka telah membantah tindakan Lynas membina kilang di Australia.

Tapi rakyat kita juga sebenarnya cerdik tetapi kebodohan kerajaan yang diperintah oleh UMNO/BN ini semakin hari semakin bodoh dan jahil. Pandangan rakyat tidak pernah didengari. Rintihan rakyat tidak pernah mereka rasai.

Seperti yang Ban Jir posting semalam mengenai bahayanya pembinaan kilang ini, ada juga dikalangan mahasiswa yang bodoh menyokong pembinaan kilang Lynas ini. Seperti dalam posting ini. Sila klik di sini untuk mengetahui fakta sebenar berkaitan Lynas dan kesan-kesannya kepada persekitaran. [klik]

Di bawah ini ialah kesan-kesan jika kilang Lynas ini memulakn operasi. Maklumat berkenaan Thorium dan kesannya kepada manusia persekitaran seperti yang dilaporkan oleh Agensi Perlindungan Persekitaran Amerika Syarikat (EPA) adalah seperti berikut:

a) Thorium-232 mempunyai  jangka hayat 14 billion (14x109) tahun.

b) Thorium-230 dan Thorium-228 mempunyai  jangka hayat 75,4000 tahun.

c) Pencemaran Thorium boleh merebak dengan lebih meluas melalui air dan udara.

d) Mereka yang tinggal berdekatan tempat yang menghasilkan sesuatu bersama Thorium berkemungkinan terdedah kepada bahaya Thorium.

e) Manusia boleh dijangkiti atau terdedah dengan Thorium melalui sedutan udara, makanan dan air.

f) Thorium yang dihidu atau disedut melalui udara akan kekal untuk jangka masa yang lama pada salur pernafasan. Thorium yang masuk ke salur darah akan juga tinggal di tulang pada jangka masa yang lama.

g) Risiko Kanser di tekak, tulang dan pankreas kesan dari hiduan sisa Thorium.


Perhatian Kepada Yang Duduk Dalam UMNO!

Posted: 30 May 2011 10:45 PM PDT


Gambar ini Ban Jir snap ditepi jalan disuatu negeri yang diperintah oleh BN. Tapi negeri ini bukan di Melaka. Kalau di Melaka sudah lama diturunkan oleh balaci UMNO di sana iaitu Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB).

Di sini Ban Jir tidak tahu adakah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) ini sama seperti di Melaka yang dikatakan UMNO paling totok dalam dunia. Semenjak pemerintahan UMNO/BN, hanya pemimpin sahaja yang kaya raya seperti yang ditulis dalam kain rentang di atas.

Harga minyak dan barang naik turut dirasai oleh orang-orang UMNO/BN dan Pakatan Rakyat. Beza antara BN dengan PR ialah jauh lebih cerdik PR berbanding daripada BN. Buktinya ialah ketika harga barang naik dan penarikan subsidi oleh kerajaan.

Contohnya, rakyat yang menyokong BN tetap akan mengisi minyak RON 97 dengan harga RM2.90 manakala yang menyokong Pakatan Rakyat turut akan menerima harga yang sama. Ini menujukkan bahawa rakyat yang sokong PR adalah cerdik.

Kalau sokong BN harga minyak boleh setengah harga, barulah Ban Jir terkejut tapi ini sama sahaja. Apa yang nak dihairankan. Jadi, sama-sama kita renungkan apa maksud yang terkandung dalam kain rentang seperti dalam gambar di atas.

Gadis Diraba Depan Ibu

Posted: 30 May 2011 09:00 PM PDT

AMPANG: Seorang remaja lelaki layak digelar 'gila seks' apabila mencabul seorang remaja perempuan berusia 14 tahun di hadapan ibu gadis terbabit, pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah, di sini dikatakan bersama ibunya berusia lingkungan 40-an dalam perjalanan dari rumahnya di sebuah rumah pangsa di Taman Nirwana, di sini untuk membeli sarapan di kawasan berhampiran. 

Gambar hiasan

Menurut sumber, ketika mangsa dan ibunya itu menuruni tangga, seorang remaja lelaki yang tidak dikenali sedang menaiki tangga sebelum berselisih dengan mereka.

"Ketika itu ibu mangsa berada di depan manakala mangsa mengikut ibunya di belakang kerana tangga yang sempit berselisih dengan suspek.

"Remaja itu dikatakan berpura-pura seperti penghuni rumah pangsa berkenaan sebelum tiba-tiba meraba kemaluan mangsa," katanya.

Kereta Suami Dilarikan, Isteri Dirogol

Posted: 30 May 2011 07:50 PM PDT

SUBANG JAYA: Seorang wanita berusia awal 20-an melalui detik hitam lebih lima jam selepas dilarikan bersama kereta milik suaminya oleh sekumpulan tiga lelaki di USJ, di sini, kelmarin.

Lebih malang, wanita terbabit bukan saja dipukul malah difahamkan dirogol bergilir-gilir sebelum ditinggalkan di hadapan sebuah sekolah di Bukit Jalil, di sini. 

Gambar hiasan
 
Kejadian bermula kira-kira jam 12 tengah malam, apabila suami mangsa berusia awal 30-an berhenti di sebuah kedai serbaneka 24 jam di kawasan berkenaan untuk membeli barang sebelum meninggalkan isterinya dan kereta Mitsubishi Triton dalam keadaan enjin dihidupkan.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi berkata, seorang lelaki tiba-tiba meluru ke arah kenderaan itu sebelum masuk dan melarikan kereta berkenaan manakala dua lagi suspek mengekori menggunakan kenderaan lain.

"Tersentak dengan kejadian itu, suami mangsa yang melihat isteri dan kenderaannya itu dilarikan cuba mengejar namun gagal. Lelaki terbabit segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan dan pihak berkuasa terus melakukan operasi mengesan kumpulan terbabit.

‘Ucap Terima Kasih Lepas Mencuri’

Posted: 30 May 2011 06:30 PM PDT


PEKAN: Seorang wanita berjubah hitam bersama tiga anaknya yang melarikan wang tunai dan barang berharga bernilai RM13,500 daripada satu majlis kenduri sempat bersalam dengan tuan rumah dan mengucapkan terima kasih sebelum menghilangkan diri.

Mangsa, Mariam Ismail, 58, berkata, kejadian berlaku ketika dia mengadakan majlis kenduri menyambut menantu di rumahnya di perumahan Peramu Jaya Tiga, di sini, kira-kira jam 12 tengah hari kelmarin.

"Wanita itu bersama tiga anaknya menggunakan helah mahu ke tandas dan tanpa kami sedari dia masuk ke bilik tetamu mengambil empat dompet saya, anak dan menantu yang mengandungi wang tunai.

"Mereka turut mencuri barang kemas dan satu telefon bimbit bernilai lebih RM13,500. Selepas itu, dengan selamba mereka bersalam dengan saya sambil menghulurkan wang sumbangan tanda terima kasih sebelum pulang dengan motosikal," katanya.

Mariam berkata, dia tidak mengenali wanita berusia 20-an itu namun menerimanya dengan baik sebagai tetamu di majlis kenduri itu.

Hati-hati Minum Coca-cola Dengan Gula-gula Mentos

Posted: 30 May 2011 04:25 PM PDT







Jadi, kalau mahu hidup lama jangan cuba-cuba makan gula-gula mentos dengan sebarang air bikarbonat. Nanti jadi seperti demonstrasi dalam gambar di atas.

Sumber: Addin77

Ayat Penyejuk Hati Rakyat Tapi Kerajaan Yang Bangang

Posted: 30 May 2011 09:18 AM PDT


Harga gas asli di Malaysia masih lagi murah berbanding negara-negara jiran meskipun dengan kenaikan hari ini. Malah sebelum ataupun selepas kenaikan, harga Malaysia masih lagi murah jika dibandingkan dengan Thailand (RM18.23), Indonesia (RM21.04), Singapura (RM43.32) dan Vietnam (RM18.70).  
Kenaikan dalam bekalan gas ke sektor perindustrian adalah wajar, daripada RM15 setiap MMBtu kepada RM16.07 setiap MMBtu, jika dibandingkan dengan negara-negara jiran serantau seperti Thailand (RM19.46), Indonesia (RM18.74) dan Singapura (RM133.45).
Petroliam Nasional Bhd (Petronas) akan menaikkan harga gas yang ia bekalkan kepada sektor elektrik dan perindustrian sebanyak RM3 seMMBtu setiap enam bulan mulai 1 Jun, 2011 sehingga Disember 2015. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.
P/s: Mampus la kalo asyik duk kencing rakyat dengan perbandingan dengan negara jiran yang tidak mempunyai hasil sumber gas dan petroleum. Sampai hancur Malaysia rakyat kene tipu dengan UMNO/BN ni. Nasib baik rakyat tidak bodoh macam pemimpin UMNO/BN.

Patutlah program Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya tidak ramai. Belia pun tahu kerajaan mahu kencing mereka. Hanya yang tidak dapat maklumat sahaja yang datang program bodoh itu.

Mari kita lihat sudah berapa jenis item kerajaan naikkan harga

1. RON 97 telah naik 20 sen

2. Gula naik 20 sen

3. Tarif elektrik naik 7.12%

4. Harga gas naik RM1.07 bagi setiap MMBtu

5. Barang makanan sudah naik

Lagi tindakan kerajaan memberi amaran kepada peniaga. "Dilarang menaikkan harga barangan". Ini kenyataan bodoh seorang menteri. Engkau naikkan harga barang tapi minta peniagaa jangan naikkan harga. Bodoh punya menteri.

Layan lawak ni lagi bagus dari duk layan kerajaan tipu rakyat

Tiada ulasan: