Selasa, 10 Mei 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Video : Zahid Mat Arip dalam mimpi bunuh..akhirnya terbongkar...ha.ha..ha..!!

Posted: 10 May 2011 05:28 PM PDT

Adakah orang akan terus panggil pandi kutty kepada Najib?

Posted: 10 May 2011 05:26 PM PDT

Dalam berita bertajuk "Pandi Kutty - Anwar dakwa difitnah lagi" Malaysiakini melaporkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tak kata pandi kutty kat Datuk Seri Najib Tun Razak. Berikut adalah petikan ucapan Anwar yang dimaksudkan di Dewan Hamzah Klang itu apabila perkataan pandi kutty disebut:
"Maknanya kalau kita lawan dengan parti yang terdesak, mereka menjurus ke arah perbuatan terdesak termasuk video. Azizah kata sekarang jangan makan banyak sebab nanti sama dengan dalam video. Ini betul-betul pandi kutty."
Soal Anwar kata atau tak kata, itu tak penting. Akhbar, TV dan parti pandi kutty akan tetap kata Anwar kata pandi kutty kat Najib. Trend terkini akhbar, TV dan parti pandi kutty ialah mereka cipta pembohongan dan kemudian mereka beriman kepada pembohongan itu. Memang dasar pandi kutty.

Namun, yang lebih menarik untuk dilihat ialah adakah selepas ini orang akan panggil pandi kutty kepada Najib. Adakah Najib akan terus jendera tidurnya bila tak habis-habis dipanggil pandi kutty?
PB.

We give you IC, You give us undi??

Posted: 10 May 2011 05:22 PM PDT


UMporNO nak rampas semula Selangor!!

Weh... nak tawan Selangor, ekk?? Nak guna apa saja senjata yang boleh, ek??

Ek ele.... ingatkan senjata apa ler?? Ruper nyer mereka nak guna gerombolan lanun dari tanah seberang. Ha.. ha.. ha.. Guna lanun upahan dari Indonesia ruper nyer. Upahnyer apa, ya??

Ha... ha... Lu jadik gua punya lanun, gua kasi lu kewarganegaraan. We give you IC... You give us undi. [Baca sini]
Read More / Baca Lagi >>

The Price of Malaysia's Racism - Revisited

Posted: 10 May 2011 05:13 PM PDT

The Price of Malaysia's Racism - Revisited When my op-ed appeared in the Asian Wall Street Journal last February, all hell broke loose in Malaysia. My thesis was that the highest levels of the government were tolerating or even provoking racial and religious tensions in order to shore up their political base among the Malay community.
I also pointed out that there is an economic price to pay for that political calculation, namely, that members of the minority communities increasingly will feel unwelcome in their own country and continue to emigrate overseas, taking their talents and skills with them.

Now, three months later, I don't think that there is any doubt at all about what I said. It's not a thesis any more, it's a fact.
Read More / Baca Lagi >>

Call to purge SNAP of opportunists

Posted: 10 May 2011 05:12 PM PDT

Responsible political leaders should 'atone for their sins by honourably resigning', said a former SNAP deputy president.
KUCHING: Sarawak National Party (SNAP) should purge itself of "political opportunists" before the general election.
A former deputy president of the party, Ting Ling Kiew, said if these "opportunists" refused to resign voluntarily, they must be pushed out.
"If they should refuse to resign voluntarily, SNAP members should immediately initiate an extraordinary general meeting (EGM) to legally change the current leadership.
"As a strong supporter of SNAP for the last 30 years, I call upon the entire central working committee members to immediately resign and give way to new blood to revive and rejuvenate the party.
"They should take full responsibility for the humiliation it has brought to SNAP.
Read More / Baca Lagi >>

MEDIA KRONI CUBA KELENTONG

Posted: 10 May 2011 05:11 PM PDT

SIAPA BUNUH TEOH?

DUA PAKAR PSIKIATRI BERPENDAPAT TEOH MUNGKIN BUNUH DIRI – berita hairan

KUALA LUMPUR: Dua pakar psikiatri hari ini berpendapat besar kemungkinan kematian Teoh Beng Hock disebabkan bunuh diri dan bukan disebabkan perkara lain.

Pendapat itu dinyatakan oleh perunding forensik psikiatri Hospital Permai Johor Dr Bada'iah Yahya dan perunding psikiatri Jabatan Kesihatan Mental dan Psikiatri, Hospital Selayang.

Dr Nor Hayati dalam laporan yang diserahkan kepada Suruhanjaya untuk menyiasat kematian Teoh.

Dalam laporan itu dinyatakan, berdasarkan pemeriksaan forensik tiada tanda-tanda pergelutan, darah atau senjata ditemui di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang boleh dikaitkan dengan kematian Teoh.

Selain itu, terdapat kesan kotor dan berminyak yang ditemui pada cermin tingkap di tingkat 14, pejabat SPRM, Selangor di mana Teoh dikatakan terjun.Read More / Baca Lagi >>

Malaysia Negara Double Standard...Blogger UMphorNO boleh buat ape sehaja...!!

Posted: 10 May 2011 05:09 PM PDT

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Nasib gua tak sebaik nasib para blogger UMNphorNO... Maksud gua, bukan nasib gua sorang je, malah nasib semua blogger pro Pakatan Rakyat tidak sebaik nasib blogger PenChaChai UMphorNO...

Kalaulah kami mengedar gambar-gambar super-impose pimpinan tertinggi politikus Negara Malaysia - Hari ini kami sudah berada dalam Kem Kamunting menikmati hari-hari indah sebagai tahanan ISA (tanpa bicara).

Kalaulah kami mengedar "video seks" yang dikaitkan dengan pimpinan tertinggi politikus Negara Malaysia - Hari ini kami sudah berada dalam Kem Kamunting menikmati hari-hari indah sebagai tahanan ISA (tanpa bicara).

Kalaulah kami yang menulis artikel yang berbau sentimen perkauman - Hari ini kami sudah berada dalam Kem Kamunting menikmati hari-hari indah sebagai tahanan ISA (tanpa bicara).

Kalaulah kami menulis apa-apa artikel yang berbau sentimen keagamaan - Hari ini kami sudah berada dalam Kem Kamunting menikmati hari-hari indah sebagai tahanan ISA (tanpa bicara).

Blogger pro UMNphorNO ini:


Selepas menulis artikel fitnah dalam blognya... Hari ini blogger ini masih bebas menulis.

Pandi Kutty betul la...!!!
TPU.

"Saya Tukar Daulat Tuanku Kepada Allahu Akbar Supaya Pelafaznya Dapat Pahala" - Sultan Kelantan

Posted: 10 May 2011 05:06 PM PDT


Sultan Yang Prihatin
SEJAK dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan yang ke-29 pada 13 September 2010, inilah buat pertama kalinya Sultan Muhammad V memberikan wawancara khas kepada para wartawan media cetak dan media elektronik.

Wawancara khas itu telah berlangsung di Istana Negeri, Kubang Kerian, Kota Baru pada Rabu, 4 Mei 2011 pada lebih kurang jam 5.30 petang dalam suasana penuh protokol tetapi tetap mesra.

Wawancara itu juga diadakan bersempena dengan pelancaran Yayasan Sultan Kelantan yang akan dilangsungkan di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) minggu hadapan.

Sebanyak 12 wakil media termasuk dari Mingguan mStar dan The Star telah dijemput untuk menemuramah Sultan Muhammad V yang hadir segak menggenakan sut coklat muda ala Nehru.
Read More / Baca Lagi >>

Kerajaan cari sumber baru, bukan bebankan rakyat

Posted: 10 May 2011 05:04 PM PDT

KUALA LUMPUR, 10 Mei: Kerajaan BN diminta menangguhkan cadangan untuk mewujudkan makmal rasionalisasi subsidi di negara ini, bagi mengelakkan rakyat mengalami bebanan lebih berat dengan kenaikan harga barangan yang tersusun.
Kenaikan harga gula sebanyak 20 sen bermula hari ini merupakan salah satu petanda buruk dari cadangan mewujudkan makmal itu dan sekiranya diteruskan, pelbagai barangan lain pula pasti turut dinaikkan berperingkat-peringkat dari semasa ke semasa.
Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, kenaikan harga gula sebanyak 20 sen bermula hari ini dari RM2.10 kepada RM2.30 sekilogram merupakan sesuatu yang amat tidak wajar kerana ia jelas lebih menghimpitkan lagi kehidupan rakyat.
Menurut beliau, namun tanpa berfikir panjang, Kerajaan BN telah pun melakukannya, setelah harga petrol RON97 dinaikkan beberapa hari lalu, tetapi harga petrol RON95 tidak pula diturunkan.
Read More / Baca Lagi >>

Umno 1946, Umno 1988 dan Umno masa depan

Posted: 10 May 2011 05:03 PM PDT


Hari ini, 11 Mei 2011 Umno menyambut ulang tahun ke-65. Tetapi melihat sejarahnya Umno yang ada hari ini bukanlah parti yang mewarisi secara sambung-menyambung daripada pertubuhan yang ditubuhkan pada 1946.
Ini kerana pada tahun Umno yang didaftarkan pada 11 Mei 1946 itu telah diisytiharkan haram oleh mahkamah pada 1988. Umno yang ada sekarang sebenarnya adalah Umno Baru yang didaftarkan pada 13 Februari 1988. Ia kemudian berjaya menggugurkan perkataan baru itu dan selanjutnya diterima oleh mahkamah sebagai pewaris kepada Umno tahun 1946.
Perbezaan antara Umno dan Umno Baru bukan sekadar dari segi undang-undang. Baik dari segi politik mahupun fahaman, terdapat perbezaan antara kedua parti bernama sama untuk zaman yang berbeza. Umno yang asal ditubuhkan oleh Datuk Onn Jaafar sementara Umno kini adalah diasaskan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bagi memudahkan cerita sememangnya boleh dianggap terus bahawa Umno kini adalah sama dan lanjutan kepada Umno tahun 1946. Tetapi hakikatnya perbezaan fahaman antara apa yang diasaskan oleh Datuk Onn dan Dr Mahathir tentunya berbeza.
Read More / Baca Lagi >>

Isu pengundi: Umno nafi, gesa PKR tarik balik tuduhan konspirasi

Posted: 10 May 2011 05:01 PM PDT


KUALA LUMPUR, 11 Mei — Umno Hulu Selangor menafikan pihaknya ada menghantar permohonan kepada Menteri Dalam Negeri meminta kelulusan menukar taraf pemastautin tetap sekitar 2,000 rakyat asing untuk membolehkan mereka didaftar sebagai pengundi kawasan tersebut menjelang pilihan raya umum ke-13. Sehubungan itu, Umno bahagian tersebut juga menggesa timbalan pengerusi PKR Selangor Zuraida Kamaruddin menarik balik dakwaan itu, yang dibuat pada satu sidang media pagi semalam.
"Pengurusan Umno Selangor mengadakan mesyuarat khas petang tadi (semalam), dipengerusikan oleh Datuk (Mohamed) Idris (Abu Bakar) sendiri dan kami memutuskan dua perkara iaitu pihak yang membuat tuduhan perlu menarik balik tuduhan mereka dan jika tidak, kami akan saman mereka... ini fitnah," kata jurucakap Umno Hulu Selangor ketika menghubungi The Malaysian Insider.
"Perkara (permohonan kepada Datuk Seri Hishammuddin Hussein) memang tak wujud, ia tak betul sama sekali... pemeriksaan kami mendapati ada beberapa kesilapan... surat kepala yang digunakan juga tidak sama seperti yang kami gunakan selalu, corak tanda tangan Datuk Idris juga lain dan ejaan nama Datuk Idris juga adalah kesilapan," kata jurucakap itu lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Video : PAS will not bar non-Muslim becoming PM

Posted: 10 May 2011 04:53 PM PDT

Video : Driver claims plot to sabotage Anwar's car

Posted: 10 May 2011 04:51 PM PDT

Video - Bukit Merah survivor: Our tears have run dry

Posted: 10 May 2011 04:49 PM PDT

Woi ustaz PapaGomo!...Soi Lek kafir harbi ke tak?

Posted: 10 May 2011 07:52 AM PDT

WarkahDaily – Aku nak tanya kat alfadhil ustaz PapaGomo, Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek tu kafir Harbi ke Zimmi? Aku tanya macam tu kat dia sebab dia sekarang sedang bersekongkol dengan parti Soi Lek.

Sekarang ni Soi Lek secara terang-terangan telah menunjukkan sikap sebenarnya terhadap Islam dan umat Islam.

Presiden MCA dilihat begitu membenci dengan prinsip Islam sehingga meminta PAS menggugurkan prinsip perjuangan Islamnya sebelum mahu menyertai BN.

Dalam Pakatan Rakyat (PR) sekarang ini, DAP telah pun semakin berlembut dengan dasar perjuangan PAS apabila pengerusinya, Karpal Singh yang dikatakan kafir harbi oleh puak-puak ustaz PapaGomo itu telah menyatakan kesediaan untuk memahami konsep perjuangan Islam yang dibawa PAS.

Read More / Baca Lagi >>

Western Australia said no to Lynas, Pahang Bar reveals

Posted: 10 May 2011 07:45 AM PDT


The site of the Lynas plant in Gebeng. — File pic
KUANTAN, May 10 — The Pahang Bar revealed today a Western Australian local council had "vigorously" opposed Lynas Corp building a rare earth refinery in its home state as the main reason for the Australian miner to ship its ore some 3,000km to Malaysia to be processed. State Bar chief Hon Kai Ping said his team of lawyers had unearthed the minutes of the meeting of the Council of the Shire of Northam dating back to November 23, 2005 which recorded the local government "vigorously opposes the siting of a hazardous waste disposal and treatment plant at the Avon Industrial Park (in Meenar) based on the negative perceptions that the location will cause to Grass Valley, the Town of Northam and the Avon region."
Read More / Baca Lagi >>

MAHATHIR MASIH BERCAKAP PERKARA BASI !!

Posted: 10 May 2011 07:43 AM PDT


Tak ada modal lain!  Itu sajalah modalnya. Si Kuda tua ini tak sudah-sudah menuduh PAS menjadi alat kepada  DAP, PAS menggadaikan maruah Islam semata-mata kerana DAP,  satu tuduhan yang melulu dan jauh dari fakta sebenar.

Walhal dalam Pakatan Rakyat, tiada satu parti pun yang mengusai parti lain – melainkan sama-sama bermatlamat satu – iaitu membentuk sebuah kerajaan pusat yang ideal atas namaPakatan Rakyat . Bukan lagi Barisan Nasional yang semakin reput.
Read More / Baca Lagi >>

Johor bukan lagi ‘kubu’ BN, KEADILAN rancang program gempur berterusan

Posted: 10 May 2011 07:17 AM PDT

Srikandi KEADILAN mengedarkan Buku Jingga di Pasar Malam Pesta, Batu Pahat
KUALA LUMPUR: Berdasarkan tinjauan yang dilakukan KEADILAN, rata-rata penduduk di negeri Johor yang terkenal dengan gelaran 'kubu Barisan Nasional' bertekad untuk melakukan perubahan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.
Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Johor, Ezaddin Abdul Rahman berkata, sepanjang tempoh dua bulan melakukan tinjauan termasuk di kawasan bandar dan separa-bandar, isu utama yang dibangkitkan adalah peningkatan kos kehidupan mendadak selain isu sosial dan kebajikan.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Urus Tadbir Merosot Punca Harga Barang Naik

Posted: 10 May 2011 07:07 AM PDT

Video : Kambing - Rasionalisasi

Posted: 10 May 2011 07:01 AM PDT

Muktamar : Jawatan Timblan Presiden PAS

Posted: 10 May 2011 06:43 AM PDT

Kedudukan Nasharudin - Mat Sabu Seimbang
 
SEHARI dua ini saya agak sibuk sedikit sehingga tidak dapat memberi tumpuan kepada beberapa perkara termasuk mengenai perebutan jawatan dalam Pas. Jadi apabila saya membaca laporan potal berita yang sumbernya dipetik media cetak saya sedikit terkesima dan ingin mencari jawabannya.

Apa yang mengejutksan saya mengenai jumlah pencalonan untuk jawatan Timbalan Presiden Pas yang jauh tersasar dari apa yang saya ketahui. Sebuah portal berita yang kurang mesra dengan Nasharudin Mat Isa melaporkan penyandang jawatan timbalan itu tercicir jauh dari segi pencalonan berbanding dengan Mat Sabu.

Read More / Baca Lagi >>

Renungan : Beza rumah pemimpin dan rumah rakyat di Malaysia

Posted: 10 May 2011 06:36 AM PDT


 Ini Rumah pemimpin berjiwa rakyat


 
Ini lagi rumah pemimpin yang berjiwa rakyat



Umno dulu , kini dan selamanya
Biarpun miskin kami tidak menagih wang ehsan kami mahu royalti hak kami
ada pemimpin tapi kaki rasuah  
ada pemimpin tapi kaki songlap duit rakyat
ada pemimpin tapi lupa diri tak ingat rakyat miskin
Ada pemimpin tapi gila kuasa sampai rakyat miskin diabaikan
Ada pemimpin tapi hidup berpoya-poya bermewah-mewah lupa
pada rakyat miskin
Ada pemimpin bodoh agama tak takut tuhan tak takut azab neraka
tanggungjawab pada rakyat miskin diabaikan
  
Ada pemimpin kaki judi wang berjuta dihabiskan diluar negara
rakyat miskin bersusah payah mencari sesuap nasi
Pemimpin hidup bersuka ria rakyat miskin hidup dalam derita
Rumah pemimpin bagai istana rumah rakyat miskin pondok buruk
Hidup pemimpin serba cukup hidup rakyat miskin serba kurang
Ada pemimpin kaki perempuan hidup rakyat di abaikan
Ada pemimpin kaki arak tak peduli rakyat yang miskin
Ada pemimpin pecah amanah simpan wang berjuta diluar negara
negara luar kaya raya negara sendiri rakyat merempat
Ada pemimpim berebut jawatan rakyat diperbodohkan
Ada pemimpin hanya pandai bercakap tapi cakap tak serupa bikin
Ada pemimpin namanya islam tapi perangainya seperti yahudi
Ada pemimpin sanggup menipu demi mengekalkan kuasa
rakyat miskin tidak diperdulikan
 

Harga minyak jatuh AS$101 setong....adakah harga MINYAK Malaysia akan turun..??

Posted: 10 May 2011 06:32 AM PDT

Harga minyak di Asia jatuh kepada AS$101 setong hari ini.

oil world market 141008 04Sehubungan itu, peniaga mengunjurkan pertambahan inventori minyak mentah mingguan Amerika Syarikat susulan permintaan yang lemah.

Menurut laporan AP, penanda aras minyak mentah bagi Jun jatuh dalam lingkungan AS$1.65 kepada AS$100.90 setong bagi tempoh pertengahan dagangan elektronik Kuala Lumpur bagi Bursa Merkantil New York.

Sementara itu, kadar kontrak mencatatkan peningkatan AS$5.37 atau 5.5 peratus sebelum reda pada AS$102.55 pada Isnin.
Di sebalik penurunan itu, bermula 5 Mei lalu, petrol RON 97 dijual pada harga baru, iaitu RM2.90 seliter, iaitu meningkat lagi sebanyak 20 sen.
Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan RON 95 dan bahan api lain di negara ini.

Semboyan Awal : Najib minta Umno mantap persiapan hadapi PRU 13

Posted: 10 May 2011 06:30 AM PDT

Seluruh ahli parti perlu meningkatkan usaha untuk memantapkan persiapan bagi menghadapi pilihan raya umum Ke-13 yang pasti tiba, kata Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Bunyikan semboyan, pukullah gendang perang dan panaskan jentera. Jangan sesekali membiarkan fitnah, kepalsuan dan cubaan untuk memperdaya rakyat berjaya.

"Ingatlah, jasa-jasa lalu akan hanya tinggal dalam lipatan lembaran sejarah jika kita gagal dalam ujian yang besar ini. Umno perlu terus gagah dan relevan untuk melakar jasa-jasa baru demi untuk agama, bangsa dan negara," katanya dalam perutusan sempena Hari Ulang Tahun Umno ke-65 yang akan disambut esok.
Read More / Baca Lagi >>

Islam as the religion of the Federation: A historical context

Posted: 10 May 2011 06:25 AM PDT

MAY 10 — Much has been said lately about Islam being under siege and an alleged plot to turn Malaysia into a "Christian state."
This of course led to the inevitable lodging of multiple police reports in various states by the usual suspects and various other parties. Soon I suppose we will have a demonstration by some people with suitable props, like a severed cow head or most likely a burning large crucifix, this time around.
Welcome to Malaysia, ladies and gentlemen. It is nice and hot, and not to mention hazy nowadays. And when it is hazy, we, Malaysians go a bit bonkers.
There are some on Twitter who actually defend Utusan Malaysia and its ilk. There are also many who condemn them, including Malays and Muslims. I have nothing to say to them.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: