Isnin, 2 Mei 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Pelajar UITM Dungun Murtad kembali Kepada Islam

Posted: 02 May 2011 07:20 PM PDT


Penuntut murtad kembali Islam

Seorang pelajar Diploma Seni Kulinari Universiti Teknologi Mara cawangan Dungun, Terengganu yang sebelum ini mengaku menukar agama kepada Kristian, hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah di sini, bahawa dia sudah insaf dan kini kembali memeluk Islam.

Berikutan pengakuan itu, Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty memerintahkan Mohamad Fariz Ilham Mohd Zulkifli, 19, dari Pengkalan Chepa, bersembahyang jemaah di tempat pengajiannya serta melaporkan kehadiran kepada Imam masjid itu selama enam bulan, berkuatkuasa hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

Hanya Kontena selamat dari kiamat?

Posted: 02 May 2011 07:12 PM PDT

Oleh Ust saiful Bahri

Penjualan kontena di Taiwan memuncak laris dan setakat ini sebanyak 100 kontena terjual setelah tersebarnya berita bahwa kiamat akan terjadi minggu depan. Peringatan akan berlakunya kiamat di Taiwan ini disebarkan oleh seseorang yang mengaku diri sebagai seorang suci dan mengelarkan dirinya sebagai Guru Wang.

Dia menyebarkan peringatan tersebut melalui blognya dan menyebutkan bahwa Taiwan akan digoncang oleh gempa bumi dengan kekuatan 14 skala Richter dan akan dihentam pula dengan gelombang tsunami setinggi 170 meter pada 11 Mei akan datang.

Read More / Baca Lagi >>

Najib's 'forked tongue' finally catches up

Posted: 02 May 2011 07:07 PM PDT

Najib's 'forked tongue' finally catches upIt looks like embattled Prime Minister Najib Razak has painted himself into a fresh corner.
His call to the Chinese to vote for the MCA is being slammed as political blackmail, while his latest overtures to PAS are also souring fast with his and his Umno party's Islamic credentials coming under intense scrutiny and criticism.
"If not for the mainstream media glossing over his political blunders, Najib would be in hot soup by now. This is what happens when you don't deal sincerely and with unclean hands. All the bad intentions hit back at you," PKR vice president Tian Chua told Malaysa Chronicle.
Najib had created an uproar in the Chinese community by confirming a proposal from MCA president, Chua Soi Lek, to refuse all posts in the government should the party do badly in the coming general elections.
Read More / Baca Lagi >>

Fweet for press freedom!

Posted: 02 May 2011 07:04 PM PDT

Fweet for press freedom!World Press Freedom Day on 3 May every year is an occasion to remember the challenges that journalists face in bringing news to the public.
While the theme this year is "21st century media: New frontiers, new barriers", in Malaysia, old barriers, especially repressive laws, continue to hamper both old and new media from serving the public interest.
It's time for the people need to stake their claim on new media and reclaim traditional media.
On World Press Freedom Day, show your support and make your voices heard in a Fweet (Facebook and Twitter!) in 3 steps:
1. Change your Facebook profile pic to a yellow ribbon for press freedom.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysians are terrorized even till this day

Posted: 02 May 2011 07:03 PM PDT

Malaysians are terrorized even till this dayThe latest reported incident where a 13 year old girl was traumatised as robbers entered her home in Kemaman and robbed her of a mother, once again re-affirms that Malaysians are still being terrorized by robbers and thieves.
Those of us who have had the benefit of travelling around the world including our own regions will tell that it is not the same in those countries. Citizens there are free and do not worry about break-ins into their homes - let alone worrying about the gold ornaments and valuable handbags when they are out in the streets.
But in Malaysia, who does not barricade his or her house with padlocks, chains, security systems and what have you?
Do we not even grill and padlock the trap opening on the ceiling leading to the roof top? Do we not pay a premium to live in a 'gated and guarded' housing area?
Read More / Baca Lagi >>

Impian pada Hari Kebebasan Akhbar Sedunia

Posted: 02 May 2011 07:00 PM PDT

Oleh LanH

TANGGAL 3 Mei setiap tahun diisytiharkan Hari Kebebasan Akhbar Sedunia. Sebagai insan yang sudah terbabit suku abad dalam dunia persuratkhabaran, tentunya perkembangan di bidang ini terutama di dalam negara menarik perhatian penulis.

Ketika sesetengah akhbar terutama yang berbahasa Melayu hanyut dalam isu fitnah termasuk menyiarkan gambar-gambar lucah dan ada kalanya membakar isu perkauman, adalah perlu untuk institusi pendidikan terutama yang terbabit terus dalam bidang media massa mengorak langkah mentarbiyah bakal wartawan (pengamal media) masing-masing.

Read More / Baca Lagi >>

Nasharudin mahu pertahan kerusi timbalan presiden PAS

Posted: 02 May 2011 06:59 PM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Mei — Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa mengesahkan beliau akan mempertahankan jawatannya pada pemilihan pusat Jun ini.
Nasharudin (gambar) berkata keputusan itu dibuat setelah mendapat pencalonan menggalakkan daripada PAS kawasan setakat ini.
"Insya-Allah saya akan pertahankan kerusi timbalan presiden kerana PAS kawasan mencalonkan saya untuk kerusi berkenaan.
"Tambahan pula mereka telah mencalonkan saya, lagipun kita mengamalkan demokrasi dalam parti, malah perlembagaan parti menyebut seseorang itu layak untuk dicalonkan dan mencalonkan seseorang itu bertanding," katanya yang menyandang jawatan itu sejak dua penggal lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Osama terbunuh tapi amaran balas dendam ‘segar’

Posted: 02 May 2011 06:58 PM PDT

Muka depan edisi khas majalah TIME bertarikh 2 Mei 2011, yang dikeluarkan ekoran kematian Osama semalam. — Foto Reuters
WASHINGTON, 3 Mei — Pemimpin-pemimpin dunia memberi amaran kemungkinan tindakan balas dendam selepas Osama bin Laden terbunuh dalam serangan pasukan Amerika Syarikat di Pakistan awal pagi semalam meskipun usaha itu mengakhiri pemburuan ketua rangakain Al-Qaeda. Presiden Barack Obama mengisytiharkan bahawa dunia ini sebagai tempat tinggal yang selamat dan "lebih baik" dengan kematian Osama.
Read More / Baca Lagi >>

Najib Lupa

Posted: 02 May 2011 06:57 PM PDT

Oleh: albangi

"Najib lupa bahawa UMNO pernah menjadi desperado pada tahun 1969 sehingga terpaksa mengajak PAS bergabung dengan UMNO atas nama Melayu dan akhirnya tertubuhlah BN.

Najib dan UMNO lupa bahawa PAS menjadi penyumbang kepada penubuhan BN pada tahun 1974 selepas Perikatan hampir tewas pada pilihanraya 1969 sehingga membawa kepada peritiwa 13 Mei.

Najib dan UMNO lupa bahawa BN telah tendang PAS keluar dari BN pada 1978 selepas UMNO mulai stabil. Bukan PAS yang keluar BN tetapi BN tendang PAS keluar. UMNO, MCA, dan MIC tidak senang dengan warna Islam yang dibawa oleh PAS dalam BN. 
Read More / Baca Lagi >>

Bukti tv3 menggalakkan rakyat mencari video lucah!

Posted: 02 May 2011 06:53 PM PDT


Nasihat kepada ibu bapa dan penjaga yang mempunyai anak-anak kecil atau remaja di bawah umur, elakkan anak anda daripada menonton Buletin Utama TV3, kerana media arus perdana milik kerajaan itu kini menjadi penyebar video lucah yang akan merosakkan minda dan akhlak anak-anak anda.
Read More / Baca Lagi >>

Video : TV3 penyebar video lucah

Posted: 02 May 2011 06:52 PM PDT

LAGI PROJEK TIPU RAKYAT

Posted: 02 May 2011 06:51 PM PDT

PUTAR ALAM LAGI


nota:
semua jadi pelik
semua jadi hairan
mati kena tembak
kenapa nak cari
sebab mati yang lain?

carilah siapa pembunuh?
kah kah kah


MAHKAMAH KORONER BUAT PEGHAKIMAN TERBUKA KES RAMLI - meloya
Read More / Baca Lagi >>

Rakyat Bisu/Bodoh : Kera Jaan Suka....!!!!

Posted: 02 May 2011 06:50 PM PDT

(Sebelum teruskan bacaan lu orang, gua nak peringatkan supaya baca peringatan di pengatas blog nih... so tak perlulah buang masa dan gilababi macam makhluk2 di ruang komen kat sini... sia-sia jer.. lu orang membangangkan diri sendiri... kah..kah..kah...)

Ok... lah... kalau dah selesai dan paham... silalah sambung pembacaan kat bawah nih... gua cool jerrr... tak marah tapi geram dengan kebangangan dan ketololan sesetengah pembaca..., eerrrr... gua pun nak buat Perniagaan Dari Rumah lah... ngeeee.....


************************* 

Masa berlalu dengan pantas tanpa di sedari dunia sekarang penuh pancaroba dan pelbagai masalah, duit bukan segalanya tapi segalanya perlukan duit. Kebanyakkan rakyat terutamanya kawan/jiran merungut tak pernahnya cukup duit setiap bulan, ada saja perbelanjaan yang terlajak setiap bulan... terutamanya kepada yang anak2 masih belajar lagi dan pelbagai...Read More / Baca Lagi >>

Persatuan Pengguna : Rakyat Terbeban, Harga Barang Terus Naik

Posted: 02 May 2011 06:42 PM PDT



SHAH ALAM 3 MEI : Kedudukan ringgit yang semakin kukuh dan pelaburan asing yang meningkat seperti yang dinyatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak memberi manfaat kepada masyarakat umum jika Bank Negara tidak memberikan tanda aras kesan kenaikan ringgit kepada kehidupan seharian rakyat.

Akibat dari itu, rakyat tidak merasakan sebarang penurunan pada harga barangan sebaliknya merasakan beban tanggungan semakin meningkat.
Demikian pandangan Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam, Dr Jacob George.

"Bila kita nak terjemahkan kenaikan harga atau kekuatan harga kita, Bank Negara dan agensi-agensi kerajaan perlulah mengadakan satu penanda aras di mana mereka boleh menukarkan kenaikan itu kepada belanja kehidupan sehari-harian kita. Baru ia membawa manfaat kepada pengguna dan tidak bebankan pengguna, lagi"katanya kepada Tv Selangor.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Papan Iklan Akan Jadi Tempat Rujukan Rakyat Selangor

Posted: 02 May 2011 06:40 PM PDT

Video : Ikut Nasihat Ilmuan Agama, Jangan Sebar Fitnah

Posted: 02 May 2011 06:40 PM PDT

Video : Politik Kotor UMNO- Polis,

Posted: 02 May 2011 06:39 PM PDT

Video: Dipecat Utusan tapi "saya terus berjuang,"

Posted: 02 May 2011 06:38 PM PDT

Kematian Osama: Islam larang semadi jenazah di laut

Posted: 02 May 2011 06:37 PM PDT

KAHERAH, 3 Mei — Islam menentang pengkebumian di laut selepas pegawai Amerika Syarikat (AS) mengeluarkan kenyataan bahawa pengasas dan ketua Al-Qaeda, Osama bin Laden telah disemadikan di laut semalam, demikian menurut jurucakap Universiti Al-Azhar.
Laporan Reuters menyebut jenazah Osama telah disemadikan di utara Laut Arab mengikut upacara dan tradisi Islam.
Osama (gambar) terbunuh dalam serangan pasukan AS di timur laut Pakistan awal pagi semalam (waktu Malaysia).
"Jika benar mayat itu (Osama) telah dicampak ke dalam air, maka Islam menentang sepenuhnya perkara itu," kata Mahmud Azab yang juga merupakan penasihat Imam Besar Al-Azhar, Sheikh Ahmed al-Tayeb dipetik AFP sebagaimana disiarkan Utusan Online hari ini.
Sheikh Ahmed berkata, setiap mayat jika menjadi mangsa bunuh atau mati secara semula jadi mesti dihormati.
Mayat penganut agama atau tidak, Islam atau Kristian, mesti dihormati.
"Islam hanya membenarkan pengkebumian di dalam tanah kecuali kes yang tidak boleh dielakkan seperti mati lemas," jelas beliau.

AELB: Lynas ‘didenda’ RM50 juta bagi setiap bencana radiasi..tiada nilai wang ringgit untuk nyawa manusia...!!

Posted: 02 May 2011 06:36 PM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Mei . — Sementara panel antarabangsa sedang meneliti aspek kesihatan dan keselamatan, Lynas Corporation akan dipertanggungjawabkan dengan syarat 'denda' sehingga RM50 juta bagi setiap bencana jika loji pemprosesan nadir bumi mereka di Gebeng menyebabkan kebocoran radiasi. Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (AELB) berkata syarikat Australia itu juga perlu menamakan individu yang perlu bertanggungjawab bagi sebarang kejadian tidak diingini sebelum ia boleh dibenar beroperasi di zon industri Gebeng dekat Kuantan, dijangka akhir tahun ini.
"Dalam undang-undang, entiti yang diberi lesen perlu menamakan seseorang yang bertanggungjawab bagi lesen dan ia akan bertanggungjawab sehingga RM50 juta bagi setiap insiden," kata Ketua Pengarahnya Raja Datuk Abdul Aziz Raja Adnan (gambar) dalam satu temu bual dengan The Malaysian Insider.
Read More / Baca Lagi >>

PAS GANTI UMNO : Kapitalisme dan UMNO

Posted: 02 May 2011 11:21 AM PDT

Oleh: khairulfaizi

"Pembuka Bicara

Apabila disebut tentang kapitalisme, ia akan menggambarkan bagaimana terdapat individu, sekumpulan atau kelompok masyarakat yang mengambil kesempatan daripada keadaan untuk mengumpul kekayaan dan mempunyai matlamat untuk meraih keuntungan. Istilah ini telah mula diperkenalkan oleh Karl Marx pada abad ke 19. Kapitalisme adalah merupakan satu sistem ekonomi yang digerakkan oleh kuasa pasaran bagi menentukan pengeluaran kos, menetapkan harga barang dan perkhidmatan, pelaburan dan juga pendapatan. Kapitalisme sebenarnya telah lama wujud dalam sistem ekonomi dunia walaupun istilahnya hanya diperkenalkan oleh Karl Marx. Kapitalisme adalah konsep ekonomi yang telah berjaya mengukuhkan ekonomi England pada kurun ke 16 sehingga kurun ke 19.

Read More / Baca Lagi >>

UMNO Dilanda Perpecahan Hebat, Rafidah Turut Tolak 1Melayu

Posted: 02 May 2011 11:20 AM PDT


1Melayu jejaskan 1Malaysia, kata Rafidah Aziz

Gerakan idea "1Melayu, 1Bumi" boleh jejas gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Tan Sri Rafidah Aziz.

Anggota Majlis Tertinggi Umno itu berharap orang Melayu tidak terikut-ikut dengan idea tersebut kerana ia boleh menggugat perpaduan yang semakin kukuh di negara ini.

Beliau berkata 1Malaysia adalah satu gagasan yang cukup jelas dan tidak menjejaskan kepentingan mana-mana kaum di negara ini.Read More / Baca Lagi >>

Bercakor rupa nyer demer

Posted: 02 May 2011 11:18 AM PDT


Eh... eh.. eh... Ada masalah dalaman rupanya, ekkk??? Ha... ha... ha... Bercakar dan bercakor rupanyer demer!!
Read More / Baca Lagi >>

Gambar OSAMA Mati TIPU DIDEDAHKAN!!

Posted: 02 May 2011 11:16 AM PDT

Imej kononnya wajah Osama yang terkorban dalam serangan tentera Amerika Syarikat ketika disiarkan di dalam televisyen Pakistan.

Satu imej yang menunjukkan gambar Osama bin Laden terbunuh yang disiaran di televisyen Pakistan dan beberapa laman-laman web akhbar British ialah gambar palsu.

Imej berdarah seorang lelaki dengan rambut kusut dan berdarah, sebelah mata terbuka mata telah beredar di internet sejak dua tahun lepas. Ia telah digunakan di muka hadapan laman web Mail, Times, Telegraph, Sun dan Mirror, walaupun ia akhirnya dibuang selepas gambar tiruan itu didedahkan melalui Twitter.

Akhbar The Daily Mail yang turut menggunakan gambar palsu kematian Osama Bin Laden sebagai muka hadapan.

Gambar palsu ini pada mulanya diterbit oleh akhbar online di Timur Tengah themedialine.org pada 29 April 2009, dengan satu amaran dari editor  "tidak mampu menentukan sama ada foto tulen atau bukan".

Gambar sebenar Osama (kanan) digabungkan dengan gambar lain (tengah) sehingga dikhabarkan imej Osama yang terkorban di dalam TV Pakistan.


Adakah Osama MASIH HIDUP?. Takbir..Allahu Akbar! : Author Faethal

Rupanya Gambar Mayat Osama Laden Palsu

Posted: 02 May 2011 11:08 AM PDT

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227868_10150167099428046_215868293045_6478571_3720332_n.jpg

Kesian apabila ditipu berkali-kali oleh amerika. kesian kat Hishamuddin

Tiada ulasan: