Ahad, 22 Mei 2011

dollah yankee

dollah yankee


Cikgu dan Cikgi bertambah murka !!

Posted: 22 May 2011 05:47 PM PDT

Sebelum ini pun banyak cikgu-cikgu sekolah dah meluat dengan kerajaan pusat. Cikgu-cikgu ini bertambah murka dengan pengumuman yang telah menghilangkan 'mood' mereka dalam menyambut hari guru 2011.

Ia lah..mana tak murka, 'goodie bags' yang kerajaan umum nak bagi dekat cikgu-cikgu pada hari guru 2011 ini, bukan semua cikgu dapat. Yang dapat cuma pengetua-pengetua,guru-guru besar dan cikgu-cikgu penolong kanan saja. Yang lain-lain macam cikgu-cikgu biasa ni?.. nga-nga, gigit jari, melopong!..lepas tu pakat-pakat maki Mahyudin... Kah..Kah..Kah..

Cikgu-cikgu ni kata yang pengumuman penyelarasan gaji untuk cikgu-cikgu dari Najib itu hari, memang sah tidak ada sesuatu yang luar biasa untuk guru-guru yang biasa.

Ingat kalau jadi cikgu, tak payah makan? Tak payah pakai? Kena naik basikal? Kalau jadi cikgu biasa... gula,kopi,tepung,beras beli dapat setengah harga kaa??! Cikgu-cikgu pun nak hidup juga!

Memang lahh bila Mahyudin tahu yang cikgu-cikgu biasa ni yang kebanyakan mengajar di sekolah-sekolah rendah sudah murka bila dapat tahu mereka tak dapat apa-apa, dia pun janji nak bincang, nak meeting, nak minta dekat Najib, tapi itu semua wayang nak pujuk cikgu-cikgu ni.


dollah yankee -
Bab gaji cikgu-cikgu nie...Anwar/PR tak lupa, pun ada dalam 'Buku Jingga'...

Itu lah pentingnya daya juang!

Posted: 22 May 2011 12:23 AM PDT

Kurang ajar punya gurkah politik yang sorang nie.. ada kaa dia kutuk Anwar Ibrahim, dia kata "siapa punya kot cendoi Anwar sudah pinjam daa..??!". Memang Anwar sudah nampak kurus banyak, pipinya pula ada nampak macam 'melebeh'(nampak jatuh) sikit. Jadi bila dia pakai kot, memang nampak macam 'kot cendoi', nampak macam itu kot pinjam.

Gurkah-gurkah politik di'port' tak boleh nak salahkan dia. Anwar sekarang ni terlalu sibuk, 'super busy' kata orang putih. Terpaksa berlari ke-sana-sini, ke-atas ke-bawah, ke-kiri ke-kanan semenjak isu fitnah aksi seks video klip itu disebarkan.

'Lawan tetap lawan' ... itu yang buatkan kehidupan politik Anwar cukup-cukup sibuk, turun-naik padang berceramah. Tiap-tiap hari, tiap-tiap malam di tempat dan di negeri yang berlainan, untuk mempertahankan dirinya dan Pakatan Rakyat yang tiap-tiap hari diserang BN/umno melalui Utusan Malaysia melalui TV. 

Pada satu ketika dulu Utusan Malaysia ni hari-hari meng'hisap', me'ngulum' konek Anwar.

Apa yang menariknya ialah, cakap lah dimana Anwar akan berada malam ni, dimana Anwar akan berceramah malam ni, rakyat tetap berduyun-duyun akan datang, akan tunggu Anwar nak dengar dia bercakap.

dollah yankee -
Orang umno kata Anwar ini macam gam pada PR. Anwar lah yang menyebabkan DAP,PKR,PAS melekat kuat. Sebab tu dia perlu ditamatkan.

Tiada ulasan: