Rabu, 4 Mei 2011

dollah yankee

dollah yankee


Rumah itu besar dengan tembok yang tinggi ...

Posted: 04 May 2011 06:13 PM PDT

Mereka menyangka yang rumah besar itu dimiliki olih seorang pengedar dadah atau barangkali juga seorang penyeludup dadah, jadi orang-orang dikawasan itu tak nak ambil pot dan tak mahu jadi 'key-pohh'.

Rumah yang sebesar itu tak ada 'door-bell', jadi kawan penghantar susu kambing yang tiap-tiap pagi ke rumah itu, hanya meninggalkan susu itu dihadapan pintu pagar. Kalau ada sesiapa yang berehat dengan bersandar ditepi tembok dinding diluar rumah itu, akan muncullah seseorang dan mengarahkan mereka pergi dari.

Tiap-tiap petang diluar kawasan rumah itu akan ada ramai budak-budak yang bermain kriket. Dan kalau ada sesiapa yang telah membuat pukulan yang melepasi tembok besar lagi tinggi masuk kawasan ke-rumah itu, mereka akan diberi wang lebih kurang 5 ringgit untuk membeli bola baru, budak-budak tidak dibenarkan masuk kedalam kawasan rumah itu untuk mengambil semula bola mereka.

"Semua orang kampong kata yang rumah besar itu dimiliki olih seorang penyeludup dadah dari  Peshawar,"   .."dikawasan ini kalau sesiapa yang tinggal dirumah yang sebesar itu,, engkau tau lahh..itu mesti 'black money', mungkin towkey heroin kot..!".

"Kami tak pernah nampak sesiapa pun pergi kerumah itu, walaupun posmen untuk hantar sebarang surat atau hantar apa-apa saja. Penghuni rumah itu juga tak pernah keluar untuk berkenal-kenal atau beramah mesra dengan kami. Kami agak penghuni rumah itu mesti suka makan kambing, sebab tiap-tiap hari sebuah jeep warna merah akan keluar dari rumah itu dan kembali semula dengan seekor kambing, kami agak sajalaa..mereka suka makan kambing, sebab tiap-tiap hari keluar dan balik dengan seekor kambing untuk disembelih."

"..bla..bla..bla..bla..bla..bla..
selepas sahaja kejadian itu, baru kami tau... yang, itu rumah Osama Bin Laden... !!!"


dollah yankee -
Gurkah-gurkah politik di'port' kata ... anak mati, bini mati,... duit-duit dia semua ... kalau siapa boleh dapat... selamattttttt !!!

Menunggu Utusan Rakyat

Posted: 04 May 2011 12:37 AM PDT

Ketua Editor dah pun ada. Editorial team pula terdiri dari orang-orang lama dan orang-orang baru dalam dunia kewartawanan dengan jangkaan 24 muka surat berita-berita yang terdiri daripada berita-berita am, hiburan dan juga sukan.

Utusan Rakyat akan berjuang dan memperjuangkan platfom baru untuk para wartawan dan pemberita melapurkan isu-isu terkini dengan lebih adil dan telus.

Gurkah-gurkah politik di'port' kata yang Utusan Rakyat ini adalah satu pelaburan yang berani dan agak terkejut bila dapat tahu yang Tengku Li adalah salah seorang ahli lembaga pengarah dengan pelaburan yang paling banyak.

Sebelum ini rakyat semua telah dipermainkan dengan berita-berita yang terlalu banyak dipusing oleh RTM.Sekurang-kurangnya berita-berita dalam utusan rakyat ini kita tidak akan dapat lihat di kaca televisyen atau dada-dada akhbar.Tetapi hanya di Utusan Rakyat,tiada pembohongan dibenarkan di sini.

Kenapa perlu ada Utusan Rakyat?? Tujuanya adalah tak lain tak bukan hanya mahu menangkis laporan yang terpampang di dada-dada akhbar ataupun di kaca televisyen yang sering memberi laporan yang salah dan berat sebelah dan terlalu banyak pusing lahhh.. terutamanya yang berkaitan dengan salah laku pihak kerajaan.Rakyat sering ditipu dengan laporan palsu yang terdapat di media massa perdana masakini.Di harap dengan bakal munculnya Utusan Rakyat ini rakyat akan memperoleh pelbagai manfaat daripadanya dan dapat membuka mata yang tak melihat,telinga yang ditutup,mulut yangdibisukan.Bukan nak menyindir tapi ajak berfikir.

Sesiapa yang ingin berkongsi pendapat,menghantar rencana,gambar dan sebagainya untuk kebaikan bersama rakyat Malaysia kena lah bersabar dan tunggguuuuu...



dollah yankee -
Pagi tadi gurkah-gurkah politik di'port' sambut berita ini dengan makan nasi lemak yang dibungkus dengan kertas surat khabar Utusan Malaysia.

Tiada ulasan: