Ahad, 22 Mei 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Najib sokong kezaliman regim Bahrain

Posted: 22 May 2011 01:07 PM PDT

Kerajaan Bahrain sedang cuba menafikan Hak Asasi Kemanusiaan dengan menggunakan pelbagai bentuk penindasan.Najib yang baru melawat Negara regim ini pernah menyatakan mahu menghantar pasukan keselamatan Malaysia untuk membantu meningkatkan lagi keganasan regim tersebut. Marilah kita sama-sama meninjau bagaimana keadaan Bahrain itu sendiri.

  • Bahrain menuju ke arah pertumpahan darah dengan menyasarkan semua aktivis hak asasi manusia, semua ahli politik, semua kesatuan, semua reformis

  • Tidak ada yang memiliki gas pemedih mata di negeri ini kecuali kerajaan. Mereka disokong oleh institusi keselamatan.

  • Sejak kerajaan Bahrain menjemput pasukan Saudi datang ke Bahrain penindasan keatas warga awam semakin meningkat.

  • Bahrain tidak boleh halang mereka yang memperjuangkani tuntutan yang sah. - anda boleh melakukannya 100 tahun yang lalu.

    Menurut Pusat Hak Asasi Manusia Bahrain, rejim Manama saat ini menahan lebih daripada 1,000 orang di penahanan terhadap aktivis politik mereka.

    Dalam sebuah wawancara dengan Press TV, Nabeel Rejab, presiden dari Pusat Hak Asasi Manusia Bahrain, memberitahu apa yang terjadi ketika pasukan keselamatan Bahrain yang disokong Saudi menyerang rumahnya untuk kedua kalinya.

    Press TV: Ada laporan bahawa rumah anda sendiri telah diserang. Bolehkah anda ceritakan lebih lanjut tentang hal itu?

    Rejab: Saya menganggap ini sebagai sebahagian daripada usaha pembunuhan, usaha pembunuhan saya dan ahli keluarga saya. Mereka menyerang rumah saya untuk kedua kalinya - hari ini.

    Tapi kali ini, perkembangan baru adalah bahawa mereka menggunakan pistol menembak dan menembak empat tabung gas pemedih mata di rumah saya pada pukul 3:30 pagi ketika semua orang sedang tidur. Dua daripadanya memecahkan tingkap di dalam rumah.

    Ibu saya yang sakit, yang hidup pada mesin [hidup-sokongan], dan dua anak saya, yang menderita asma yang mengancam nyawa, dan adik saya dan anak-anaknya juga menderita banyak, hari ini, kerana hal ini.Ini sangat berbahaya.

    Menyerang rumah pembela hak asasi manusia untuk pekerjaan hak asasi manusia dan ahli-ahli mengancam dan anak keluarganya benar-benar tidak boleh diterima.

    Kali ini berbeza dari [yang] terakhir kali karena waktu terakhir itu berada di dalam kompleks itu tetapi di luar rumah kami. Hari ini [di] pagi, serangan itu di dalam rumah. Terima kasih Tuhan, semua orang selamat.

    Setelah berjam-jam, kita boleh pergi kembali ke dalam rumah dan membersihkannya. Kami tidak boleh masuk kerana gas pemedih mata, yang sangat kuat. Ini merupakan upaya pembunuhan.

    Kerajaan Bahrain tidak membenarkan saya untuk meninggalkan negara itu, mereka melarang saya meninggalkan negara. Saya ingin membawa keluarga saya ke tempat yang selamat, meninggalkan mereka, dan kembali ke negara saya untuk melakukan pekerjaan saya kerana mereka tidak perlu membayar harga untuk pekerjaan yang saya lakukan.

    Kerajaan ini menuju arah pertumpahan darah dengan menyasarkan semua pembela hak asasi manusia, semua ahli politik, semua kesatuan, semua reformis ... [Dan] menyerang mereka dan mengancam kehidupan mereka dan mata pencarian.

    Yang pasti, ini tidak akan menghentikan aktiviti manusia saya dan tidak akan menghentikan Pusat kegiatan Hak Asasi Manusia Bahrain . Ancaman dan ugutan ini menyasarkan kita kerana tugas-tugas hak asasi manusia yang kami lakukan.

    Press TV:Ketika mereka masuk ke rumah anda, apakah mereka mengatakan apa-apa? Apakah mereka mencari sesuatu? Tolong beritahu saya jika ada komunikasi verbal.

    Rejab: Kami tidak melihat siapa-siapa. Kami percaya bahawa mereka datang dari militia yang ditubuhkan baru-baru ini oleh beberapa kekuatan dalam kerajaan, beberapa tenaga keselamatan. Saya tidak berfikir bahawa setiap bahagian dari kerajaan bersetuju pada itu, tapi ada unsur keselamatan tertentu dalam kerajaan yang berkaitan dengan ahli-ahli keluarga penguasa yang berada di belakang militia.

    Mereka pergi rumah ke rumah, [dan] menggelidah.

    Militia itu sangat jelas dibentuk. Bahkan di surat khabar Bahrain mereka menyebutkan itu. Para militia baru sedang ditubuhkan oleh unsur-unsur [yang] kerajaan. Saya tidak tahu siapa mereka.

    Kami baru saja bangun dan rumah kami penuh asap. Kami hanya mampu menyambar anak-anak kami dan lari keluar dari tempat itu ... mengambil ibuku. Kami tidak dapat melihat.

    Saya tidak berfikir mereka datang untuk berbicara dan melihat siapa pun. Mereka hanya datang untuk menembak rumah dengan empat kanister gas pemedih mata dan mereka pergi, tapi tidak ada yang tahu siapa mereka.

    Tidak ada yang memiliki gas pemedih mata di negeri ini kecuali kerajaan. Tidak ada yang memiliki semacam ini senjata mesin yang menggunakan gas pemedih mata kecuali agensi-agensi keselamatan. Mereka disokong oleh institusi keselamatan. Walaupun mereka tidak tersusun, militia ini disokong oleh institusi keselamatan, mereka dibiayai, disokong dan dipersenjatai oleh institusi keselamatan .

    Hal ini sangat berbahaya. Hal ini menjadi sangat berbahaya dengan mengancam seluruh kehidupan aktivis hak asasi manusia di Bahrain. Saya salah seorang pembela hak asasi manusia yang masih di rumah. Yang lain samada di dalam penjara sekarang, atau mereka bersembunyi di suatu tempat.

    Kerajaan telah pergi terlalu jauh, lebih dari yang diharapkan, dengan menyasarkan orang awam, menyasarkan wanita, menyiksa semua orang, mengejek semua orang, [melakukan] gangguan seksual ... ini adalah tidak ada sesuatu yang diharapkan terjadi di sini. Telah meningkat begitu banyak sejak kerajaan Bahrain menjemput pasukan Saudi untuk datang ke Bahrain.Mereka tidak mempunyai batasan untuk jenayah yang mereka lakukan.

    Press TV: Adakah anda terkejut sendiri bahawa anda tidak ditahan belum? Dan mengapa anda berfikir bahawa mereka tidak mengambil engkau belum?

    Rejab: Ini adalah apa yang saya katakan, ada beberapa unsur dalam kerajaan yang berfikir mereka seharusnya tidak menangkap saya kerana tidak ada justifikasi yang tepat bagi mereka untuk menangkap saya.

    Saya bercakap, saya menulis, saya ketua sebuah organisasi hak asasi manusia bergabung dengan organisasi-organisasi antarabangsa, saya sangat terkenal, antarabangsa, untuk pekerjaan hak asasi manusia saya.Jadi tidak ada justifikasi untuk penangkapan.

    Tetapi ada unsur-unsur lain dalam kerajaan yang percaya bahawa mereka harus menyingkirkan saya baik dengan membunuh saya atau balas dendam membunuh ahli keluarga saya sehingga saya berhenti bekerja, atau melecehkan saya sepanjang masa.

    Terus terang, saya tidak fikir tindakan ini dikenal atau disokong oleh semua orang di kerajaan, tapi saya pikir ada bahagian tertentu dari instansi pemerintah yang berada di belakang itu. Ada beberapa orang yang percaya bahawa mereka tidak boleh menangkap saya.

    Press TV: Bolehkah anda ceritakan lebih lanjut tentang pusingan baru protes, secara umum? Hal ini terjadi walaupun ini penumpasan sangat kuat. Beritahu kami apa yang terjadi, apa yang memotivasi masyarakat untuk turun ke jalan?

    Rejab: anda harus tahu satu hal, protes tidak berhenti. Jika anda tidak melihat video dan gambar, itu tidak bermakna bahawa kita tidak mempunyai protes di sini. Protes yang terjadi sekarang.

    Semua orang-orang yang mengambil gambar, video atau upload foto-foto mereka akan menjadi sasaran, dibunuh, diseksa, dilecehkan, diintimidasi, dan dibungkam oleh kekuatan dalam bererti berdarah. Itu sebabnya orang yang mengambil video [dan] dokumentasi dengan gambar tidak melakukan itu lagi untuk menyelamatkan kehidupan orang lain. Ini tidak bererti telah berhenti. Hal ini terus menjadi bahawa setiap hari kita harus protes.

    Ya, kita tidak mempunyai protes besar seperti yang sebelumnya yang seperti dua atau tiga ratus ribu orang sekaligus kerana anda tidak boleh dibilang melakukan itu. Tentera datang dengan tank mereka dan mula menembak dan membunuh orang.

    Tetapi ada protes terjadi pada masa yang sama, di desa-desa yang berbeza dan wilayah Bahrain.Bahrain tidak boleh diamkan orang yang memperjuangkani tuntutan yang sah. Kerajaan tidak boleh melakukan itu.Anda tidak boleh menindas suatu bangsa. Ini adalah dunia yang berbeza, hari ini, dan anda tidak boleh melakukan itu - anda boleh melakukannya 100 tahun yang lalu.

    Jadi, protes terus.. Orang-orang akan keluar di jalanan pada malam hari dan siang hari. Bahkan orang mengatakan "Allah-hu-Akbar" di rumah mereka, namun mereka menyasarkan mereka di rumah mereka. Mereka memukul, menyeksa dan menangkap mereka, tetapi mereka tidak boleh menghentikan itu.. Hal ini masih berlangsung.

    Setiap malam kami telah protes di Sitra, Sana'a, Manama ... anda hanya namakan itu, setiap hari kita mempunyai satu.
  • Umno hanya mengguna Melayu untuk membela pemimpin Umno

    Posted: 22 May 2011 03:18 AM PDT

    Beliau menuduh Melayu terbela di bawah Umno? Sudah 54 tahun merdeka, keadaan ekonomi jauh terkebelakang berbanding dengan Cina, India. Apa yang Umno lakukan untuk orang Melayu sehingga tertinggal ke belakang. Bukankah 2/3 anggota kabinet orang Melayu? Bukankah pegawai tertinggi orang Melayu.


    Idris Ahmad, Harakahdaily

    Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda Umno mendakwa hanya Umno pembela Melayu di negara ini. Lain daripada Umno, bukan pembela Melayu. Persoalannya benarkah Umno pembela Melayu. Tidak malukah Khairy yang mendakwa bahawa Umno pembela orang Melayu, hakikatnya Umno hanya mengguna Melayu untuk membela pemimpin Umno bukan bela Melayu jauh sekali untuk mengangkat agama di tempat yang sepatutnya.

    Beliau juga menyebut fakta yang tidak betul ketika berucap di Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Pontian di Dewan Besar Maktab Rendah Sains Mara (MSRM) Pontian yang mendakwa PAS ditubuhkan kerana Ustaz Haji Ahmad Fuad kalah menentang Datuk Onn Jaafar di dalam mesyuarat Agung Umno. Faktanya bukan Ustaz Haji Fuad kalah melawan Dato' Onn Jaafar, tetapi tewas dengan Tunku Abdul Rahman merebut jawatan Yang Dipertua Umno.

    Seorang lagi calon ialah CM Yusuf. Khairy juga salah fakta mengenai perkara tersebut, kerana apa yang berlaku ialah tarikh pertandingan dalam Umno ialah 25 Ogos 1951 sedangkan mesyuarat di kalangan ulamak untuk menubuhkan PAS kali kedua pada 23 Ogos 1951 di Padang Kelab Sultan Sulaiman. Mesyuarat ulamak dahulu daripada tarikh pertandingan Haji Ahmad Fuad dengan Tunku Abdul Rahman. Di manakah fakta beliau dapat?

    Perlu diingatkan penubuhan PAS bukan kerana kecewa tidak mendapat jawatan dalam Umno, tetapi kerana teguran ulamak mengenai isu agama tidak dipedulikan antaranya isu judi. Ulamak merasakan perlu menubuhkan badan yang bebas untuk memberi tekanan kepada Umno dalam hukum agama.

    Menjawab tuduhan yang mengatakan penubuhan PAS memecahbelahkan perpaduan Melayu juga ditolak. Sebenarnya penubuhan Umno menyebabkan Melayu berpecah, kerana sebelum Umno sudah ada Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) yang ditubuhkan pada tahun 1945. Umno ialah parti restu penjajah, sebab itu Umno tidak diharamkan ketika Ordinan Dharurat 1948 walaupun semua parti diharamkan seperti PKMM dan Hizbul Muslimin.

    Beliau menuduh Melayu terbela di bawah Umno? Sudah 54 tahun merdeka, keadaan ekonomi jauh terkebelakang berbanding dengan Cina, India. Apa yang Umno lakukan untuk orang Melayu sehingga tertinggal ke belakang. Bukankah 2/3 anggota kabinet orang Melayu? Bukankah pegawai tertinggi orang Melayu.

    Maka jalan pintasnya untuk menutup bangkai gajah, maka Umno menuduh ini angkara bukan melayu dengan meniupkan sentimen kaum.

    Di sini adalah sebahagian jawapan yang membuktikan Umno gagal membela Melayu.

    1. Umno menggunakan konsep "Umno Putera" bukan "Bumiputera", akhirnya yang ketinggalan orang Melayu.

    2. Apabila jawatan di dalam Umno untuk mengaut keuntungan bukan untuk bela melayu, akhirnya mereka rebut harta, Melayu merempat merata-rata.

    3. Menindas sesama bangsa kerana berlainan ideologi walaupun dari segi merit dan kebolehan ada kepada orang Melayu contohnya dalam soal perniagaan.

    4. Menafikan royalti kepada Kelantan walaupun Kelantan negeri majoriti Melayu.

    5. Macam mana melayu hendak terbela, minyak yang sepatutnya mendarat di Kelantan sebaliknya dibawa ke pantai Songkla Siam walaupun jaraknya lebih jauh daripada pantai Kelantan. Jarak ke Kelantan hanya 150 kilometer, berbanding ke Songkla Thailand 270 kilometer.

    6. Melesapkan RM52 bilion nilai saham bumiputera. Sepatutnya orang Melayu akan memiliki ekuiti bumiputera melebihi 40 peratus jika benar Umno pembela Melayu.

    7. Menyekat 118 projek pusat ke Kelantan sejak Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK 9).

    8. Menggadai tanah rezab Melayu 1.3 juta hektar. Penjajah Inggeris tinggal tanah rezab Melayu seluas 3 juta hektar selepas merdeka. Tahun 1995 tanah rezab Melayu hanya tinggal 1.3 juta hektar. Siapa punya angkara? Adakah ini dalil Umno pembela Melayu.

    9. Memperkenalkan sains dan metematik dalam bahasa Inggeris, melibatkan pelajar Melayu luar bandar dizalimi kerana kurang pasarana.

    10. Menyalah guna hak keistimewaan orang Melayu untuk mendapat projek, kemudian mengagihkan kekayaan sesama kroni, akhirnya melayu terus ketinggalan dari segi taraf hidup.

    Ini adalah sebahagian daripada bukti Umno tidak boleh membela Melayu. Maka sampailah masanya PAS Ganti Umno. PAS terbukti dan teruji untuk membela Melayu berbanding dengan Umno. Tuduhan DAP dan PKR mengkhianat Melayu sebagai strategi pencuri menjerit pencuri, supaya orang Melayu emosi untuk terus menyokong Umno walaupun hakikatnya Umno menjaga Melayu seperti serigala menjaga kambing.

    Gerombolan Samseng dapat nasi lemak sebungkus?

    Posted: 21 May 2011 03:47 PM PDT


    Beberapa gerombolan samseng barua Utusan Melayu telah berhimpun dihadapan Ibu Pejabat Utusan Melayu (M) Bhd di Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur.


    Barua-barua ini yang terdiri daripada Pemuda UMNO Malaysia dan ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia bergabung untuk menyatakan sokongan terhadap akhbar Utusan Malaysia yang baru-baru ini menyiarkan berita fitnah dan provokasi terhadap agama Kristian Malaysia yang mendapat kecaman ramai dari kalangan rakyat yang cintakan keamanan.

    Perhimpunan bersurai aman setelah mereka di berikan sebungkus nasi lemak dan minuman air mineral dalam botol.Kaum wanita khabarnya tidak berpuas hati kerana hanya dapat sebungkus sahaja dan terpaksa memasak untuk anak-anak yang kelaparan di rumah ...

    Tiada ulasan: