Isnin, 18 April 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


AKIBAT KEBODOHAN PRESIDEN KIMMA, RESTOREN MAMAK MUNGKIN DIBOIKOT

Posted: 18 Apr 2011 10:00 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

PRESIDEN KIMMA (Kongres India Muslim Malaysia) ternyata seorang yang pengampu nombor wahid serta mempunyai kejahilan teramat sangat dan lebih dahsyat lagi seorang mamak yang berhati busuk. Kesemuanya itu kita boleh lihat di dalam kenyataannya yang dipetik di dalam akhbar Berita Hairan seperti berikut:-

DI Batu Pahat, Presiden KIMMA Datuk Syed Ibrahim Kadeer menjelaskan, " Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang".

Apa perjuangan KIMMA sebenarnya? Jika setakat berjuang untuk menjadi penjilat kepada Umno saya rasa KIMMA lebih baik mendaftar sebagai satu lagi komponen di dalam Bn untuk bersaing dengan MIC. Apa sumbangan KIMMA kepada golongan mamak yang kebanyakan berniaga membuka restoren di merata tempat itu? Daripada melalak dan merapu buat fitnah ke atas Pembangkang, lebih baik beliau periksa kesemua restoren mamak yang terdapat di negara ini yang mencekik darah pelanggan dengan harga minuman dan makanan yang tinggi. Itu belum lagi dikira di dalam aspek kebersihan pekerja-pekerja dan restoren-restoren berkenaan.

KIMMA usah perasan kununnya Pembangkang tergilakan kumpulan kecil sepertinya yang tidak langsung memberi kudis jika kumpulan ini menyokong Umno sampai kiamat. Apa bijak sangatkah KIMMA ini sehingga Pembangkang sanggup mahu rasuah jutaan ringgit beserta projek hanya kerana mahukan sokongan dari pihaknya? Siapa orang di dalam KIMMA yang hebat sangat sehingga Pembangkang mahu beli itu? Adakah Presidennya sendiri mamak Syed? Kirim salam, wahai KIMMA. Pembangkang punyai tokoh yang lebih hebat dari seorang penebar roti canai, maka usahlah sanggup tebar fitnah hanya kerana mahu membodek Umno. Saya bimbang, akibat kebodohan Presiden KIMMA ini dikhuatiri restoren-restoren mamak akan dipulau atau diboikot orang ramai.

Harus kita sedar, bukan semua ahli KIMMA berfikiran dan sejahil mamak Syed itu. Mungkin juga ramai di antara mereka yang malu dengan perangai bodoh Presiden mereka itu. Jika Presiden mereka itu berkata demikian hanya kerana ingin publisiti murahan agar boleh dicalonkan bertanding di dalam PRU Ke 13 nanti, atau setidak-tidaknya boleh menjadi Senator lantikan seperti Ezam sesumpah, maka saya rasa mamak Syed ini perlu belajar dari Ezam sesumpah terlebih dahulu./wfauzdin.blogspot.com

KES ALTANTUYA HIDUP SEMULA - STRATEGI RAJA PETRA KAH?

Posted: 18 Apr 2011 07:00 PM PDT

Kes Altantuya Hidup Semula?

Benar – polis sudah mula menyiasat semula kenyataan bersumpah Raja Petra Kamaruddin dan Menteri Pertahanan sudah mula menyiasat Col Azmi yang dikatakan berkaitan dengan konspirasi penutupan pembunuhan kes Altantuya. Ya, benar seketika dahulu ramai antara kita dalam UMNO berlonjak kegembiraan bila RPK mengatakan bahawa beliau tidak pernah berkata yang YAB PM Najib dan isterinya Rosmah Mansur dan percaya Rosmah tidak akan hadir dalam hutan di Shah Alam untuk membunuh Altantuya. Najib sendiri mengucapkan kesyukuran dalam petikan media utama kerana katanya kebenaran telah diperoleh hari ini.

Namun dalam isu itu www.umno-reform2.com masih mengatakan bahawa ada agenda tersembunyi di sebalik kata-kata Raja Petra dalam temu bual eksklusif dengan RPK oleh TV 3. Editor www.umno-reform2.com , Anuar Mohd Nor dalam tulisan beliau telah berkali-kali mengatakan bahawa kenyataan itu tidak seharusnya kita bersorak kemenangan. www.umno-reform2.com pasti akan memantau setiap artikel RPK – kerana sikap curiga terhadap RPK tetap ada.

Kita lihat perkembangan soal siasat dan bagaimana perkembangan kenyataan bersumpah yang di periksa dan di siasatan oleh polis. Masih ada ke yang tengah hip hip horray dengan kenyataan RPK baru-baru ini. Apa yang dilihat adalah satu perjalanan perang saraf yang agak terperinci dalam menyediakan motif untuk menghidupkan semula kes pembunuhan Altantuya. Kita tunggu dengan penuh debaran./Umno-reform2

CERITA ORANG KAMPUNG RAIS ANAK YATIM

Posted: 18 Apr 2011 08:50 AM PDT

Rombongan PAS MTD Klawang terpaksa melalui jambatan gantung yang
uzur dan hampir roboh untuk menyampaikan sumbangan kepada Pn Zainab


Jelebu 17 April 2011 - Percaya atau tidak kemiskinan tara macam ni pun masih wujud lagi di Malaysia ni terutamanya dalam sibuknya United Malays National Organisation (UMNO) / BN melaung-laungkan program pembangunan dan juga begitu ghairah dengan ungkapan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan". Kemiskinan dan kedhaifan ini pula wujud di daerah Jelebu yang diwakili oleh Dato Rais Yatim yang sibuk dengan program WIFI nya yang konon-kononya Malaysia ni dah maju sangat. Nampak tak kat Tok Rais ni, yang orang kampung nya susah dan miskin dan tolonglah orang kampung awak dahulu daripada sibuk dengan WIFI tu.


Naib YDP Jelebu Sdra Anif memegang besi jambatan gantung yang sudah
patah dan bengkok.


Untuk nak pergi ke rumah Puan Zainab Bte Abdul Rahman yang berumur 77 tahun ini rombongan PAS terpaksa melalui sebuah jambatan gantung yang telah uzur dan kayunya telah pecah-pecah. Jambatan gantung itu juga bergoyang-goyang (dah tak kuat) jika ramai orang melaluinya sekaligus. Salah satu besi yang memegang jambatan gantung telah patah dan senget. Pada hakikatnya jambatan gantung ini sedang menunggu harinya untuk roboh menyembam bumi. Jika hal ini berlaku sewaktu tidak ada sesiapa melaluinya syukurlah tetapi apa pula jika pada masa itu ada orang sedang melaluinya. Siapakah yang harus bertanggugjawab??? Adakah Majlis Daerah Jelebu atau kerajaan NS atau Tok Rais sendiri sebab tak prihatin akan masalah orang kampungnya atau siapa???

Sdra Anif menunjukkan sebahagian kayu jambatan yang telah patah


Tolonglah sikit...Dah lebih 50 tahun dah kita merdeka. Kalau taraf hidup penduduk Malaysia yng merdeka ini sama aje dengan sebelum merdeka, maka apa ertinya kemerdekaan. Mana dia United Malays National Organisation (UMNO) yang kononnya membela Melayu. Cakap aje berdegar-degar. Negeri Sembilan ni semenjak merdeka sampailah hari ini dah 50 tahun dah diperintah oleh United Malays National Organisation (UMNO) / BN dah tak pernah sekalipun dapat diperintah oleh PAS. Tolonglah sikit tengok... dan pandang apa keperitan dan kejerihan hidup rakyat. Tok Rais tengoklah sikit...macam ni ke dah jadi Menteri Kanan ni???

Air yang dipam dari dalam tanah masih digunakan!!! Macam ni pun ada,
tapi dah merdeka lebih 50 tahun

Sumber: http://orangklawang.blogspot.com

Ulasan Blogger:

Terima kasih buat Pengendali blog Orangklawang yang sudi kongsi berita. Tengok gambar Sdr Anif tu, rindu pula saya kat dia...lama tak jumpa kena teh tarik dengan dia ni di Spg Durian. Sdr Nor Anif ni `class mate' saya dulu di Sek Keb Peradong dari Darjah 1 hingga Darjah 6. Tamat darjah 6, kami terpisah lama setelah saya berpindah rumah ke Spg Durian dalam kawasan Jelebu juga. Sdr Nor Anif kini memegang jawatan Naib YDP PAS Kawasan Jelebu. Tahniah.

Bak kata orang, sudah ada `jodoh' ketemu juga. Alhamdulillah, kami diketemukan dalam saf perjuangan yang sama. Mudah-mudahan ianya berkekalan. Wslm.

Tiada ulasan: