Selasa, 12 April 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Sekitar Pengkebumian Juruterbang Helikopter Muhyidddin

Posted: 12 Apr 2011 02:49 AM PDT

SIBU, 12 April -- Mohd Bizamuddin Razali, abang kepada Allahyarham Kapten Sahimi Razali menelefon ahli keluarga di Hospital Sibu bagi menguruskan mayat untuk di bawa pulang ke Wakaf Mek Zainab, Kota Baharu di sini hari ini.



 

Jenazah juruterbang, Kapten Sahimi Razali di bawa keluar dari rumah mayat Hospital Sibu di sini sebelum dihantar pulang ke kampung halamannya di Wakaf Mek Zainab, Kota Baharu, Kelantan dengan menaiki pesawat khas.

Kredit : Bernama

Kerajaan Saudi Akan Bina Menara DUA KALI Lebih Tinggi Dari Menara Burj Khalifa

Posted: 11 Apr 2011 11:28 PM PDT

Hari ini Keluarga Diraja Saudi telah mengumumkan rancangan untuk membina sebuah menara tertinggi di dunia - yang mempunyai ketinggian luar biasa, setinggi 1 batu.

Kingdom Tower di Arab Saudi akan mepunyai ketinggian 1.6km (1 batu) selepas siap dan di dalamnya terdiri dari hotel, pejabat, apartmen mewah dan pusat membeli-belah.

Struktur ini akan dua kali lebih tinggi dari bangunan pencakar langit tertinggi di dunia ketika ini, Khalifa Burj di Dubai, dan LIMA kali dari bangunan tertinggi di Inggeris, The Shard.

Kingdom Tower akan melepasi langit. Bangunan berharga £12 bilioan ini akan terdiri daripada hotel, pejabat, apartmen mewah dan pusat membeli-belah.

Ia akan memakan masa 12 minit untuk tiba ke puncak bangunan bernilai £ 12 billion ini dengan eskalator.

Perbelanjaan pembinaan bangunan ini akan dibiayai oleh Kerajaan Saudi milik syarikat Kingdom Holding Company (KHC)- yang merupakan syarikat terbesar di dalam negara.

KHC turut memiliki saham di Apple, McDonald's dan Amazon, telah mengupah syarikat Amerika Adrian Smith + Gordon Gill Architecture yang terlibat dalam pembinaan menara Burj Khalifa.


Luas: Sebuah model menara yang bernilai £12 billion. Pengunjung boleh sampai ke puncak dengan menggunakan eskalator.

Pakar bangunan tinggi Emaar, yang turut membangunkan Burj, difahamkan telah memenangi kontrak untuk membina Kingdom Tower, yang akan dibina di luar bandar pelabuhan Laut Merah Jeddah sebagai pusat bandar bagi 80,000 penduduk baru.

Namun pengumuman tersebut telah dikritik dengan seorang ahli perekabentuk yang menggambarkan idea 'menara tinggi' itu sebagai 'sia-sia'.

Rory Olcayto, wakil editor The Arkitek Journal, berkata: "Perlumbaan untuk membina bangunan pencakar langit tertinggi adalah sangat sia-sia - di mana anda akan berhenti?


"Ramai orang Inggeris yang tahu bagaimana melakukan  projek-projek ini, menunjukkan betapa pentingnya arkitek Inggeris di pentas dunia.


"Tapi bangunan ini kehilangan arah, dan ia merupakan simbol dari kaedah berfikir yang kolot.


"Ini jauh lebih baik untuk melihat sesuatu seperti  3D China Central Television Headquarters di Beijing daripada menaiki menara tinggi."

Struktur bangunan ini akan dua kali lebih tinggi dari bangunan pencakar langit tertinggi di dunia ketika ini, Burj Khalifa di Dubai.


Kredit : DailyMail

Pondan Malaysia Akhirnya TIPU Suami Inggeris

Posted: 11 Apr 2011 06:09 PM PDT

ENGLAND -- Isteri seorang warga British ini lari meninggalkan suaminya dua minggu selepas dia membantu isterinya mendapatkan hak intuk tinggal di sini.

Isterinya itu sekarang tinggal di Manchester selepas gagal memulakan karier sebagai showgirl di Blackpool.

Seorang penjaga sekolah mengatakan hidupnya musnah selepas dia membelanjakan £12,000 wangnya untuk mendapatkan visa bagi isteri transeksualnya yang lahir dengan nama Mohamed Fazdil bin Bahari berasal dari Malaysia - kononnya ia takut ditahan jika pulang ke Malaysia kerana homoseksual dilarang di Malaysia.


Ian Young dan Fatine di saat bahagia.

Ian Young dibuang dari pekerjaannya di tiga buah sekolah sebagai penjaga sekolah kerana ramai ibu bapa yang marah dengan tindakannya yang bercinta dengan Fatine, yang asalnya lahir sebagai lelaki.

Ian Young yang berusia 32 tahun kini menganggur dan pernah padasatu tahap ia cuba untuk membunuh sendiri dengan memakan sebotol pil.

"Saya kehilangan pekerjaan saya, saya kehilangan rumah saya dan akhirnya saya kehilangan isteri saya," katanya. Saya menggunakan setiap sen yang saya miliki dan saya kehilangan segalanya. Saya merasa seperti orang bodoh. Ia sepatutnya menjadi waktu yang paling bahagia dalam hidup saya." 
Sekarang dia tidak akan dapat berbicara dengannya dia tidak akan bercerai.



Young bertemu Fatine, 38, semasa bekerja di Malaysia sebagai pengawal keselamatan dan pada awalnya dia tidak menyedari bahawa ia dilahirkan sebagai lelaki. Tapi setelah ia menceritakan asal-usulnya hubungan ini tetap berterusan.

Fatine kemudian berpindah ke Derby dan pasangan itu mengikat ikatan perkahwinan dalam sebuah upacara awam pada 2009.

Young bertemu Fatine di Malaysia dan mengatakan bahawa pada awalnya dia tidak menyedari dia telah dilahirkan seorang lelaki

Kedua-duanya menceritakan bagaimana mereka mencintai satu sama lain.


Kehidupan mereka menjadi sukar selepas Young terpaksa meninggalkan sekolah - termasuk di sekolah St Chad, tempat dia bekerja selama lebih dari dua tahun - selepas mendapat aduan daripada ibu bapa yang tidak bersetuju dengan gaya hidupnya.

Dia terpaksa mengambil ubat tekanan perasaan oleh doktor setelah cuba untuk membunuh diri dengan mengambil ubat berlebihan di belakang vannya.

"Saya mengakui bahawa saya mengabaikan Fatine ketika merasa tertekan. Aku hanya ingin dia katakan padaku kita boleh walaupun bersama-sama tapi ia tidak tertarik. "



Walaupun dia tidak ingin menjalani pembedahan menukar alat kelamin, Young tetap mengatakan ia masih cinta dan 'tidak boleh meneruskan hidupnya tanpanya'.

Sekarang Young, tinggal dengan seorang teman di Daerah Peak, dan akan memohon penceraian.

Dia mengatakan: "Kami pernah berkata kami akan bersama antara satu sama lain sehingga tua. Bagaimanapun ia tidak akan berlaku sekarang.


"Aku tinggal dengan seorang teman dan cuba untuk memulakan perniagaan sendiri. Ada tanah di sini sedia untuk bercucuk tanam dan menternak ayam telur.


"Aku masih hutang, tapi aku bergerak kehadapan dan meneruskan hidup."

Ia berkata tidak akan mampu memulakan hubungan yang lain sehingga ia berjaya mendapat perceraian melalui mahkamah.



Kredit : Daily Mail

Tiada ulasan: