Jumaat, 22 April 2011

Muslimeen United

Muslimeen United


Kenapa UMNO BN Bermati- matian Mahu Cemar Nama Baik Anwar

Posted: 22 Apr 2011 02:07 AM PDT

SHAH ALAM 22 APRIL : Tv3 selesai merakamkan siri laporan terbaru merangkumi tuduhan- tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika Ketua Pembangkang itu bergelut dengan fitnah video lucah 'Datuk T', sumber- sumber memberitahu Tv Selangor.

Laporan yang bakal disiarkan di Buletin Utama itu akan menyaksikan S. Nallakarupan membuat pelbagai dakwaan terhadap Anwar, sumber- sumber yang rapat dengan bekas pemimpin MIC itu mengesahkan.

"Kemungkinan besar dakwaan- dakwaan Nallakarupan itu akan disiarkan dalam tempoh terdekat untuk memberikan lebih tekanan kepada Anwar, " kata sumber itu tanpa mengulas lanjut.

Kebanyakan dakwaan- dakwaan Nalla itu "bukan perkara baru," cuma disadurkan dengan butir- butir terperinci dalam usaha meyakinkan rakyat terutama pengundi Melayu, kononnya Anwar pemimpin tidak bermoral.

Rasanya tidak perlu dihuraikan rekod Nalla, seorang rakan karib Anwar yang kemudian merajuk dan berpaling tadah apabila tidak dipilih menjadi calon untuk pilihanraya kecil Ijok pada tahun 2006.

Hakikatnya adalah, dakwaan dan tuduhan terhadap Anwar diperhebatkan di Tv3 dan media arus perdana kawalan UMNO sejak pilihanraya Sarawak.

Walaupun PRN Negeri itu sudah berlalu, namun serangan terhadap Anwar tetap dipanjangkan dan menimbulkan persepsi BN, khususnya UMNO, sedang mempersiapkan diri untuk menghadapi pilihanraya umum dalam tempoh terdekat.

Awal minggu ini, Parti Keadilan Rakyat memberi amaran kepada rakyat bahawa Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail tetap akan mencari ikhtiar untuk mendakwa Anwar bersabit video lucah Datuk T.

Ramalan itu terbukti benar apabila pejabat Peguam Negara memulangkan kertas siasatan kepada polis kerana tidak berpuas hati dengan rumusan yang dibuat oleh badan itu.

Justeru arahan diberi kepada polis untuk menyiasat lagi kes video lucah tanpa terikat kepada sebarang tarikh untuk menyiapkan siasatan.

Pada masa sama, Berita Harian, sebuah lagi akhbar kawalan UMNO memetik sumber- sumber sebagai mendakwa sebuah agensi penyiaran Korea Selatan kononnya mengesahkan pelaku dalam video 'Datuk T' sepadan dengan badan Anwar menerusi ujian bio metrik.

Semua "fakta- fakta" ini adalah untuk mempengaruhi rakyat, khususnya pengundi Melayu supaya menolak Anwar dan pada masa sama merencatkan hubungan PKR pimpinan Anwar dengan PAS dan DAP.

Perkembangan terbaru memberi petanda jelas bahawa rakyat Malaysia harus bersedia untuk disajikan dengan pelbagai fitnah terhadap Anwar bersabit video 'Datuk T'.

Pada masa sama, individu- individu seperti Nalla dan Umi Hafilda dipergunakan untuk menabur tuduhan- tuduhan lain terhadap Anwar.

Kenapa begitu banyak tumpuan diberikan oleh kerajaan pimpinan UMNO, polis dan pejabat Peguam Negara terhadap kes Anwar ?

Jawapannya berkait dengan Piliharaya Umum ke- 13 dan pemilihan UMNO yang akan datang. Kedua- duanya mempunyai impak besar ke atas kelangsungan jangka hayat politik Datuk Seri Najib Tun Razak.

Para strategis UMNO menjangka peluang parti itu menguasai pengundi Melayu atas pagar akan cerah jika ia berjaya memusnahkan kredibiliti Anwar sebagai pemimpin Islam dan menampilkan beliau sebagai peliwat dan kaki perempuan.

Analisis yang dijalankan oleh Biro Tata Negara menunjukkan pengundi Melayu amat menitik- beratkan soal agama dan moral – justeru itu Anwar menjadi sasaran tuduhan seks bertalu- talu dalam hasrat UMNO untuk memberi isi kepada persepsi itu.

Justeru tidak sukar memahami kenapa video lucah 'Datuk T' dimainkan di kem- kem BTN sebagaimana yang didedahkan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman.

Pengundi atas pagar kaum Melayu memegang kunci untuk memastikan sama ada Najib akan dapat merebut balik majoriti dua pertiga di Parlimen atau kecundang terus di medan pilihanraya kepada Pakatan Rakyat pimpinan Anwar.

Jika Najib tewas atau gagal menawan balik majoriti dua pertiga BN, usia remaja beliau sebagai PM dan Presiden UMNO akan mendapat saingan hebat daripada gandingan Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin.

Walaupun pemilihan UMNO masih dilihat sebagai jauh lagi, garisan- garisan pertempuran (battlelines) sedang pun dilakar dan kem- kem tertentu dibentuk dan dipupuk.

Kunci kepada siapa sokong siapa dan siapa lawan siapa akan berpaksi kepada pencapaian Najib pada PRU 13 – jika BN menang majoriti dua pertiga – Najib akan dijulang sebagai penyelamat maruah Umno.

Jika tidak, beliau dan gagasan 1Malaysia akan dikritik sebagai penyebab maruah Melayu tergadai di bumi sendiri.

Berasaskan sifir politik ini, bukanlah menjadi misteri kenapa Anwar Ibrahim harus ditumbangkan dalam apa cara sekalipun sebelum Najib mengadakan pilihanraya umum.

Hanya apabila yakin cabaran Anwar sudah ditumpulkan, kredibiliti dan maruah beliau sudah musnah di mata rakyat, maka hanya pada masa itu, Najib akan mendapat "ilham" untuk memanggil pilihanraya umum.

Sementara menunggu detik itu, rakyat khususnya pengundi Melayu harus melazimkan diri dengan membaca "cerita bukan-bukan" mengenai Anwar di muka depan Utusan Malaysia, Berita Harian dan menonton topik yang sama menerusi RTM serta TV3.

Menolak sekeras-kerasnya laporan Berita Harian mengenai video seks

Posted: 22 Apr 2011 02:06 AM PDT

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/YB%20SAIFUDDIN%20NASUTION%20ISMAIL.jpgKami membantah dan menolak sekeras-kerasnya laporan muka hadapan Berita Harian semalam bertarikh 21hb April 2011.

Kami kesal kerana Berita Harian dengan sengaja mensensasikan isu video seks itu walaupun penyiasatan polis masih diteruskan. Kami turut kesal apabila Berita Harian diperalat pihak tertentu demi merekayasa "perbicaraan melalui media" (trial-by-media), yang cukup jelas bernada politik dalam percubaan terus-menerus untuk mengaib dan menganiaya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Harus diingat bahawa syarikat Korea Selatan tersebut telah dipilih dan diberi maklumat khusus oleh Polis DiRaja Malaysia (PDRM), yang mana ketua-ketua mereka masih menuruti kehendak barisan ahli politik yang mempunyai dendam kesumat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan berusaha menamatkan perjuangan reformasi politik beliau.

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menafi sekeras-kerasnya penglibatan beliau dalam video ini. Kami juga ingin menyatakan dengan tegas bahawa individu di dalam video itu bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Justeru kredibiliti PDRM sekali lagi terjejas dan dipersoalkan selepas pendedahan oleh bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah KL, Datuk Mat Zain Ibrahim, dalam beberapa surat terbuka beliau:

1) mengenai empat laporan polis yang dibuat Datuk Seri Anwar Ibrahim antara 9 Julai 1999 dan 20 Ogos 1999 mengenai salah guna kuasa dan menghalang proses undang-undang oleh sebilangan individu tersohor, termasuk Tun Dr Mahathir dan Dato Abdul Gani Patail. Mengapakah tiada tindakan lanjut dari pihak polis mengenai laporan-laporan polis ini?

2) mengenai persamaan yang cukup rapat antara "video seks" ini dengan "video seks" yang disebarkan beberapa hari sebelum PRU tahun 1999.

Kami mengajak Rakyat Malaysia bersama-sama menolak "politik lucah", dan marilah bersatu menggesa pemulihan semula institusi-institusi terpenting negara, terutamanya PDRM, SPRM, SPR, dan badan kehakiman.

YB Saifuddin Nasution
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

Nostalgia : ucapan akhir Mantan Presiden Kita .

Posted: 22 Apr 2011 02:04 AM PDT

Kes Sarbani: Keluarga Dakwa Polis Macam Nak Sorokkan Sesuatu

Posted: 22 Apr 2011 02:02 AM PDT

Kes Sarbaini: Keluarga tak puas hati, nak tahu 'kisah sebenar'

KUALA LUMPUR, 22 April — Keluarga Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamed tidak berpuas hati dengan hasil siasatan polis sambil mendakwa ia tidak dibuat secara menyeluruh untuk mengetahui sebab-sebab kematian penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia itu.

Gambar: Keluarga Ahmad Sarbaini tidak puas hati dengan hasil siasatan polis. — Foto oleh Jack Ooi

Sebaliknya, ketika dihubungi The Malaysian Insider, sumber yang rapat dengan keluarga Ahmad Sarbaini berkata pihaknya mempersoalkan hasil siasatan polis kerana ia tidak dibuat secara menyeluruh selain nampaknya mahu "menyembunyikan" sesuatu daripada diketahui umum.

"Keluarga mempersoalkan kenapa hasil siasatan tidak begitu menyeluruh, macam nak sorokkan sesuatu... bila sudah jadi macam ini, cuba pula nak sorokkan sesuatu.

"Kami sekeluarga tertanya-tanya adakah cerita ini akan habis begini sahaja, kami memang tidak berpuas hati dengan hasil siasatan dan kami tetap nak tahu apa yang terjadi, kami nak tahu kisah sebenar,"
katanya.

Kata sumber itu, keluarga Ahmad Sarbaini sedia maklum punca kematian adalah jatuh dari bahagian tinggi tetapi apa yang dipersoalkan adalah bagaimana dia boleh jatuh sehingga membawa kepada kematian bapa lima anak itu.

"Kami sekeluarga tetap mempersoalkannya, siasatan macam tak begitu menyeluruh... kami memang tahu Allahyarham jatuh dari tempat tinggi tapi atas sebab apa dia jatuh? Sebab apa dia mati, sebab apa yang saya tahu kebiasaannya kalau jatuh dari tingkat tiga dia mungkin hanya akan patah-patah sahaja tapi ini sampai mati (meninggal dunia) pula.

"Sebab itu kami nak tahu apa yang terjadi, sebab apa dia jatuh? Adakah benar dia jatuh dari tingkat tiga dengan sindiri atau ditolak dari atas?

"Kami nak tahu semuanya, kami memang tidak puas hati dan kami nak tahu cerita yang sebenarnya," tambah sumber itu.

Ditanya mengenai kemungkinan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas dakwaan kelalaian serta mahu membersihkan dakwaan kononnya Ahmad Sarbaini membunuh diri sebagaimana dikatakan sebelum ini, sumber itu berkata, ia akan dibincangan bersama keluarga terdekat.

"Kami akan bincangkan dulu perkara ini, nanti akan dimaklumkan kemudian," jawabnya ringkas.

Semalam polis berkata kematian Ahmad Sarbaini disebabkan kecederaan pada bahagian kepala selepas jatuh daripada bahagian tinggi bangunan SPRM.

Justeru kata Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Zulkifli Abdullah, kini terserah kepada Peguam Negara untuk menentukan tindakan susulan.

"(Dengan ini) saya minta semua spekulasi dihentikan kerana siasatan sudah dilengkapkan.

"Kertas siasatan akan dihantar kepada Pejabat Peguam Negeri minggu ini atau paling lewat minggu depan," katanya.

Kata beliau, siasatan menunjukkan ia adalah kematian mengejut dan tiada elemen jenayah terlibat buat masa sekarang.

Zulkifli juga berkata punca kematian ditentukan selepas siasatan terperinci membabitkan pelbagai pihak termasuk polis, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia dan Jabatan Kimia.

Minggu lalu, keluarga Ahmad Sarbaini memberitahu The Malaysian Insider bahawa berkemungkinan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap SPRM jika hasil siasatan polis tidak memihak keluarga pegawai kastam itu.

Ahmad Sarbaini ditemui mati di aras satu pejabat SPRM Wilayah Persekutuan 6 April lalu.

Dia merupakan salah seorang daripada 62 pegawai kastam yang menjadi tumpuan Operasi 3B kendalian SPRM dan beberapa agensi kerajaan yang lain.

Kematian Ahmad Sarbaini merupakan kejadian kedua dalam dua tahun ini membabitkan premis SPRM. Kes kematian Teoh Beng Hock, yang ditemui jatuh dari Plaza Masalam, yang menempatkan pejabat SPRM Selangor pada Julai 2009, masih disiasat oleh suruhanjaya diraja. -TMI


Baru sebentar tadi GB mengulas mengenai isu ini. Petikan:


Ia memang sudah dijangka dan polis sejak dari hari pertama kejadian "sudah pun" membuat rumusan sedemikian.

Laporan yang dikatakan telah lengkap itu sebenarnya tidak lengkap. Tidak komprehensif. Ia mengulangi siasatan polis di dalam kes Teoh Beng Hock.

Ahmad Sarbani dikatakan "mati kemalangan". Tergantung. Kemalangan disebabkan apa? Tanpa sebab?

Apakah kerana tergelincir? Terjun sendiri? Ditolak? Dicampak? Itu semua kena ada di dalam kertas siasatan. Sekarang NIL.

Inkues dan Suruhanjaya Siasatan perlu ditubuhkan lagi. Sebab polis tidak lengkapkan siasatan. Kerana apa? Macam dalam kes Teohlah jugak.


Jika demikian sikap polis, bagaimanakah polis mahu diyakini oleh rakyat? Nampaknya polis lebih rela maruahnya menjadi hina daripada melaksanakan tugas mendedahkan kebenaran dan menegakkan keadilan untuk rakyat jelata.-GB

Tiada kempen berlebihan dalam PAS

Posted: 22 Apr 2011 01:59 AM PDT

KUALA LUMPUR, 22 April: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan tidak berlaku kempen berlebihan dalam parti itu sehingga menyebabkan perpecahan.

"Calon sendiri tak berkempen. Tapi kalau pengikut-pengikiut yang berkempen, itu saya tak boleh nak halanglah.

"Dalam PAS budaya kita, masing-masing dah tahu etika kempen dan kempen macam pilihan raya tak berlaku dalam PAS," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini..

PAS, tambahnya tidak terikut-ikut dengan parti lain yang menangguhkan muktamar kerana ingin memberi tumpuan kepada pilihan raya umum yang dijangkakan selewat-lewatnya awal tahun hadapan.

"Saya agak parti lain menangguhkan mesyuarat agung mereka kerana takut pertandingan dalam parti akan menyebabkan perpecahan sebab kempen yang terlalu hebat.

"Tapi PAS ada budaya sendiri. Walaupun ada pertandingan tapi tak akan merosakkan perpaduan dalam parti .

"Jadi tak ada masalah nak teruskan (muktamar) melainkan pilhan raya diadakan pada Jun," katanya.

Beliau juga memberithau tarikh tutup bagi setiap kawasan menyerahkan borang pencalonan untuk jawatan tertinggi dalam PAS adalah pada 15 Mei ini.

Katanya, ianya bagi memberi peluang kepada setiap kawasan yang belum selesai mengadakan mesyuarat agung mereka untuk turut membuat pencalonan.

Jumlah pencalonan setiap kawasan tidak akan dibuka kepada umum termasuk Harakah dan Harakahdaily sehinggalah semua kawasan selesai membuat pencalonan.

"Pencalonan dari setiap kawasan tidak akan dibuka, diletakkan di satu tempat dan hanya akan dibuka setelah semua selesai.

"Saya sendiri pun tidak akses kepada jumlah pencalonan dan Harakah dan Harakahdaily pun tak boleh siar jumlah pencalonan itu," kata beliau.

Beliau berkata, setelah 179 kawasan selesai membuat pencalonan, ia akan dihantar kepada calon-calon tersebut dan mereka boleh memilih sama ada menerima atau menolak pencalonan tersebut.

Tempoh untuk menarik diri sehingga 26 Mei, sebelum kertas undi dicetak pada 28 Mei.

"Calon yang berhasrat diri untuk bertanding mesti menjawab surat tawaran yang dikeluarkan jawatankuasa pemilihan.

"Kelayakan bertanding ialah apabila seseorang itu mendapat minima dua pencalonan," jelasnya.

Pengerusi jawatankuasa pemilihan ialah Pengarah jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman.

Muktamar Tahunan PAS Pusat akan berlangsung pada 1 hingga 5 Jun dengan majlis perasmian pada 1 Jun bagi Muktamar Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat pada 2 Jun manakala muktamar penuh bermula 3 hingga 5 Jun.

Bagaimanapun tempat berlangsungnya muktamar akan dimaklumkan kemudian.

Menyentuh mengenai isu-isu yang akan dibangkitkan pada muktamar nanti, Mustafa berkata, ianya berdasarkan ucapan dasar Presiden dan menjangkakan pilihan raya umum ke-13 menjadi salah satu isu utama yang akan dibincangkan.

"Isu yang akan dibangkitkan berdasarkan ucapan dasar Presiden dan drafnya pun belum lagi siap. Jadi bergantung pada ucapan Presidenlah. Tapi berkenaan pilihan raya umum akan dibincangkan," katanya. -Hrkh

Gani Patail lebih berkuasa daripada Najib malah Obama

Posted: 21 Apr 2011 05:37 PM PDT

Percaya atau tidak, tapi itulah hakikatnya. Gani Patail, Peguam Negara kini dilihat lebih berkuasa daripada Perdana Menteri Malaysia, malah lebih berkuasa daripada Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama.

Tindak-tanduk Gani bukan sahaja mengatasi apa saja Undang-undang ciptaan manusia tetapi beliau juga dilihat tidak takut untuk melanggar apa sahaja Undang-undang dan hukum-hakam ciptaan Allah SWT. Rekod pembohongan dan pengkhianatan si peguam negara seperti tiada batasan.

Tindakan terbaru Gani dalam kemelut video seks yang kononnya membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan betapa Undang-undang negara perlu tunduk dan mengikut interpretasi dan kemahuan beliau. Pelbagai hukum dan kanun acara jenayah yang diguna-pakai, hanya sebagai hiasan.

Dengan kuasa sebagai Peguam Negara, beliau telah memperlekehkan segala usaha pihak polis semata-mata mahukan Datuk Seri Anwar disabitkan dengan kesalahan yang tidak wujud. Akibatnya, pihak polis terpaksa menari mengikut rentak yang ditentukan oleh Gani dan bukannya mengikut keperluan Undang-undang yang digunakan pakai. Undang-undang yang telah dibuat oleh Parlimen, diinjak-injak mengikut selera Peguam Negara.

Tidak hairanlah jika kes video seks ini bermula dengan hanya seorang 'Datuk T' telah menjadi 'Datuk Trio'. Daripada seorang pelacur warga China, menjadi seorang pelajar IPTS. Kejadian yang didakwa berlaku di sebuah hotel, berpindah ke sebuah kondominium. Jam tangan Omega yang kononnya dihadiahkan oleh keluarga DiRaja Arab Saudi tiba-tiba bertukar menjadi sebuah jam tangan yang dibeli di Taiwan.

Malah ketulenan video yang telah disahkan oleh 'pakar multimedia tempatan' seperti yang pernah diwar-warkan oleh Ketua Polis Negara sedikit masa lalu, terpaksa disahkan semula ketulenannya oleh sebuah badan penyiaran Korea Selatan! Dan pihak polis dipaksa untuk mengubah-ubah segala fakta siasatan bagi memuaskan nafsu dan kehendak si Peguam Negara.

Pesalah-pesalah (ketiga-tiga Datuk 'T') yang terang-terangan melakukan kesalahan di bawah Akta Acara Jenayah Kanun Kesiksaan Seksyen 292 tidak berani disentuh oleh pihak polis.

Begitulah beberapa rentetan peristiwa yang membuktikan betapa manusia bernama Gani Patail, adalah manusia yang paling berkuasa di atas muka bumi ini, menjadikan pihak polis seolah-olah tiada kewibawaan kerana segala hasil siasatan mereka perlu 'turun-naik' pejabat Peguam negara beberapa kali.

Pelbagai peristiwa yang telah menimpa watak-watak utama 'Kes Liwat 1' tidak langsung memberikan apa-apa kesan terhadap tindak-tanduk Peguam Negara, Gani Patail.


AMK: Tiada Kanun Keseksaan Boleh Mensabitkan Anwar

SHAH ALAM 21 APRIL: Di sebalik kesungguhan polis menyiasat ketulenan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, anehnya, tiada satu pun laporan polis dibuat mengenainya.

Dan sekali lagi, jika pun benar pelakunya adalah Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia itu, tiada peruntukan mahupun kanun keseksaan untuk mendakwa Anwar melakukan sebarang kesalahan jenayah, kata Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin.

Walhal katanya, ketiga-tiga individu yang jelas berdepan dengan kesalahan di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan itu masih bebas sehingga kini.

"Dalam kes ini, tidak ada satu laporan pun yang dibuat mana-mana pihak untuk mensabitkan Datuk Seri Anwar dengan apa-apa kes jenayah. Hanya laporan yang dibuat di seluruh negara menjurus secara khusus kepada Seksyen 292.

"Dan tidak ada satu kesalahan pun dalam mana-mana kanun keseksaan yang boleh mensabitkan (Datuk Seri) Anwar sekiranya betul pelakon itu adalah beliau, di mana kita menafikan ianya sekeras-kerasnya," ujar beliau.

Shamsul yang dihubungi Tv Selangor tidak menolak kemungkinan adanya campur tangan politik selain desakan daripada pemimpin Umno-Barisan Nasional (BN) sehingga Peguam Negara didesak memulangkan semula kertas siasatan tersebut kepada polis hari ini.

Katanya, polis seolah-olah berada dalam keadaan keliru memandangkan tiada asas kukuh dalam siasatan terbaru untuk mensabitkan Anwar dengan individu dalam video 21 minit berkenaan.

Justeru beliau menyatakan kekesalan terhadap tindakan Tan Sri Ghani Patail yang sekali lagi dilihat menjadi pencacai Umno-BN dalam usaha memusnahkan karier politik Anwar sejak tahun 1998.

"Saya hairan mengapa peguam negara memulangkan kertas siasatan itu (kali ke 2) seolah-olah pihak polis menyiasat dengan tidak sempurna. Apa yang ingin diketahui adalah satu perkara yang menghairankan.

"Di situ timbul satu persepsi dan kita menjangkakan bahawa peguam negara tidak berminat untuk membuat pertuduhan terhadap ketiga-tiga (trio Datuk T) suspek jenayah," ujar beliau lagi.

Shamsul tetap menegaskan bahawa ketulenan rakaman tersebut masih dipertikai kerana ianya berwarna hitam putih.

Rentetan perkara itu ujar Shamsul, kerajaan terus menggunakan helah media arus perdana sebagai medium untuk meracuni pemikiran rakyat.

"Sekarang ini mereka guna strategi baru pula iaitu dengan menggunakan kononnya pakai imej dan menyiarkan di muka hadapan akhbar (Berita Harian) lalu mengesahkan ianya imej Anwar

Trio 'Datuk T' iaitu bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay dan bekas bendahari Persatuan Peribumi Perkasa (Perkasa), Shuib Lazim mengaku mendalangi pendedahan rakaman video 21 minit kepada media terpilih di Carcosa Seri Negara pada 21 Februari lalu.

Mereka mendakwa Anwar adalah individu yang melakukan aksi seks dengan pelacur berbangsa Cina namun di lokasi yang masih menjadi tanda tanya selain melakukan intimidasi jenayah dengan mengugut supaya beliau melepaskan jawatan sebagai Ketua Umum.

Anwar walau bagaimanapun menyangkal dakwaan itu dan seterusnya membuat laporan polis terhadap ketiga-tiga individu terbabit untuk disiasat di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan dan sekiranya bersalah akan dikenakan hukuman penjara tidak lebih dari 3 tahun dan denda.

- TVSelangor News

Misteri 26hb.....!!!

Posted: 21 Apr 2011 05:36 PM PDT

Berapa tarikh anda dilahirkan, adakah pada 26 hb?. Tarikh 26hb adalah tarikh kejadian banyak peristiwa bencana. Apakah misteri serta hubungan antara tarikh 26hb dengan semua kejadian tersebut?. Marilah renungkan.


Bencana Tahun 1500-2000:

26 Jan 1531 gempa bumi di Lisbon, Portugal, 30.000 orang terkorban
26 Jan 1700 gempa di Laut Pasifik, dari Vancouver Island, Southwest Canada off British Columbia hingga Northern California, Pacific Northwest,USA. Dikenal sebagai megathrust earthquake.
26 Jul 1805 gempa bumi di Naples, Calabria, Italy, 26.000 orang terkorban
26 Aug 1883 Gunung Krakatau meletus, anggaran 36.000 orang terkorban
26 Dec 1861 gempa bumi di Egion, Yunani
26 Mar 1872 gempa bumi di Owens Valley, USA
26 Aug 1896 gempa bumi di Skeid, Land, Islandia
26 Nov 1902 gempa bumi di Bohemia, sekarang Czech Republic
26 Nov 1930 gempa bumi di Izu
26 Sep 1932 gempa bumi di Ierissos, Yunani
26 Dec 1932 gempa bumi di Kansu, Cina, 70.000 orang terkorban
26 Okt 1935 gempa bumi di Colombia
26 Dec 1939 gempa bumi di Erzincan, Turki, 41.000 orang terkorban
26 Nov 1943 gempa di Tosya Ladik, Turki
26 Dec 1949 gempa bumi di Imaichi, Jepun
26 Mei 1957 gempa di Bolu Abant, Turki
26 Mar 1963, gempa bumi di Wakasa Bay, Jepun
26 Jul 1963 gempa bumi di Skopje, Yugoslavia, 1.000 orang terkorban
26 Mei 1964 gempa bumi di S. Sandwich Island
26 Jul 1967 gempa bumi di Pulumur, Turki
26 Sep 1970 gempa bumi di Bahia Solano, Colombia
26 Jul 1971 gempa bumi di Solomon Island
26 Apr 1972 gempa bumi di Ezine, Turki
26 Mei 1975 gempa bumi di N. Atlantic
26 Mar 1977 gempa bumi di Palu, Turki
26 Dec 1979 gempa bumi di Carlisle, England
26 Apr 1981 gempa bumi di Westmorland, USA
26 Mei 1983 gempa bumi di Nihonkai, Chubu, Jepun
26 Jan 1985 gempa bumi di Mendoza, Argentina
26 Jan 1986 gempa bumi di Tres Pinos, USA
26 Apr 1992 gempa bumi di Cape Mendocino, California, USA
26 Okt 1997 gempa bumi di Italy

Tahun 2000 - kini
Tsunami di Aceh 26 Desember'04,
Gempa Jogja 26 Mei 2006,
Tasik gempa 26 Jun 2010,
Tsunami Mentawai 26 Oktober 2010,
Merapi Meletus 26 Oktober 2010.


SUBHANALLAH,
"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam
dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berAKAL" - Al-Imran 190

Pemuda akan turunkan 'PGU' ke daerah mengundi

Posted: 21 Apr 2011 05:33 PM PDT

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita46/himpitpguknerus.JPGKUALA TERENGGANU – Dewan Pemuda Pas Negeri Terengganu (DPPNT) akan turun membawa semangat dan gelombang Himpunan Kebangkitan Rakyat - PAS Ganti Umno (PGU) sehingga ke daerah-daerah mengundi (Unit Peti Undi - UPU) dalam setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) menjelang pilihnraya umum ke-13 akan datang.

Program yang akan dinamakan sebagai 'PGU Pemuda UPU' adalah merupakan program mencari dan mengenalpasti sasaran pengundi muda secara lebih dekat.

"Selain menyumbangkan tenaga melaksanakan PGU (peringkat negeri) kita juga akan buat PGU diperingkat UPU (daerah mengundi), ia gerakkerja lebih fokus, kita akan buat program mendekatkan pemuda (dengan PAS),"ujar Setiausaha DPPNT Wan Faizul Abbas ketika ditemui.

Selain itu, menurutnya, dalam PGU Pemuda UPU itu juga, gerakan mendaftarkan pengundi baru akan dibuat, memandangkan tarikh pilihanraya yang belum dapat ditentukan

Katanya, pelbagai program 'orang muda geng kita' akan dianjurkan sempena PGU 100K yang diadakan di Kuala Terengganu pada 20 dan 21 Mei depan.

Antaranya, kata beliau, adalah program bersama artis-artis yang telah bersama dengan PAS seperti Bob Lokman, Pak Long dan Akhil Hayy.

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita46/faizul.jpgMengulas tentang kepimpinan pemuda negeri dan Pusat, Wan Faizul (gambar) menyokong pendirian Ketuanya, Ustaz Mohd Nor Hamzah mencadangkan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan mempertahankan jawatannya dalam pemilihan Muktamar Pemuda Pusat Jun ini.

Ustaz Mohd Nor Hamzah dalam kenyataanny berkata, keputusan tersebut diambil kira berdasarkan cadangan dan pandangan di peringkat Pemuda Kawasan di seluruh negeri ini.

Menurutnya, cadangan tersebut cuba mengekalkan Nasrudin sebagai Ketua Pemuda, sekali gus membuka peluang kepadanya untuk meneruskan kepimpinan sedia ada pada penggal berikutnya.

"Beliau lebih sesuai meneruskan kepimpinan pemuda dan meneruskan gerak kerja terutama dalam merealisasikan agenda Pas Ganti UMNO," katanya

Kata Mohd Nor, rasionalnya pemuda sedang bergerak untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Kita mengekalkan yang sedia ada kerana kalau berlaku perubahan, kita lihat agak sukar untuk menghadapi pilihan raya," katanya.

Bagi jawatan Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat yang kini disandang Ustaz Azman Shapawi Abdul Rani, beliau berkata, pihaknya menyerahkan keputusan tersebut kepada perwakilan, begitu juga dengan jawatankuasa lain.

Mohd Nor bagaimanapun berharap mana-mana pihak yang dipilih untuk mengisi jawatan lain di peringkat jawatankuasa Pemuda Pas Pusat supaya bekerjasama dalam memastikan keutuhan gerakan Pemuda.

"Kita berharap gabungan kepimpinan yang dilantik pada masa akan datang dapat meneruskan agenda penting untuk mendekatkan anak muda dengan semangat perjuangan Pas melalui 'Orang Muda Geng Kita'," katanya. -BO


Biodatan Ahli SPR 'si anjing Umno'

Posted: 21 Apr 2011 05:31 PM PDT

Aku jumpa biodata Ahli SPR ni di blog Mutaligat. Kalau tengok dari pengalaman, maksud aku jawatan depa-depa ni sebelum ni, memang tak heran la kalau depa ni lebih Umno dari orang Umno. Memang tak heran la kalau depa penganut tegar mazhab Umno BN. Memang tak heran la kalau depa punya kerja buat sebijik macam anjing Umno.

PENGERUSI SPR :
Tan Sri Dato' Seri Abdul Aziz bin Mohd Yusof
( PSM, PSD, SPMS, DCSM, DSSA, SMS, KMN, AMN )

PENGALAMAN DALAM PERKHIDMATAN
  • 25.1.1973 - 25.2.1973 Perangkawan di Jabatan Perangkaan, Kuala Lumpur
  • 1.4.1973 - 25.2.1976 Pengajar Sambilan di Fakulti Ekonomi dan Pentadbiran, Universiti Malaya
  • 2.4.1973 - 30.11.1979 Penolong Setiausaha dan Ketua Penolong Setiausaha, Bahagian Kewangan, Perbendaharaan Malaysia
  • 1.12.1979 - 31.8.1980 Ketua Penolong Setiausaha, Bahagian Kontrak dan Bekalan, Perbendaharaan Malaysia
  • 27.9.1982 - 1.1.1985 Penyelaras Program, Pusat Latihan Komputer Negara, INTAN
  • 2.1.1985 - 31.8.1991 Pengarah, Pusat Latihan Komputer Negara,INTAN
  • 1.9.1991 - 31.12.1993 Timbalan Pengarah, Bahagian Latihan dan Pembangunan Kerjaya, Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia dan Pengarah, Bahagian Latihan dan Pembangunan Kerjaya, Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia.
  • 1.1.1994 - 31.7.1995 Setiausaha, Bahagian Kewangan, Kementerian Dalam Negeri
  • 1.8.1995 - 31.7.2000 Pegawai Kewangan Negeri Selangor Darul Ehsan
  • 1.7.1997 - 31.8.1998 Pemangku Presiden, Kumpulan Darul Ehsan Berhad
  • 3.8.2000 - 30.9.2001 Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka
  • 1.10.2001 - 31.3.2004 Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor
  • 1.4.2004 - 18.3.2008 Ketua Setiausaha Kementerian Keselamatan Dalam Negeri
  • 19.3.2008 - 30.12.2008Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri
  • 31.12.2008 - 24.1.2016Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia


TIMBALAN PENGERUSI SPR
Datuk Wira Hj. Wan Ahmad bin Wan Omar
(DCSM,DSMZ,DPMT,DIMP,DPMS,JMN, JBK,KMN,AMN)

PENGALAMAN DALAM PERKHIDMATAN
  • 1972 - 75 Penolong Setiausaha, Jabatan Perdana Menteri
  • 1976 - 79 Setiausaha Kedua (Politik), Suruhanjaya Tinggi Malaysia, Singapura
  • 1979 - 82 KPSU (Keselamatan), Jabatan Perdana Menteri
  • 1982 - 86 Penasihat Politik, Kedutaan Besar Malaysia, Filipina
  • 1986 - 89 Setiausaha Bahagian (Keselamatan), Jabatan Perdana Menteri
  • 1989 - 95 Menteri Penasihat (Politik), Kedutaan Besar Malaysia, Washington D.C
  • 1995 - 98 Setiausaha Bahagian (Keselamatan/Hal Ehwal Politik), Jabatan Perdana Menteri
  • 1998 - 2004 Setiausaha Suruhanjaya Pilihan Raya
  • 2004 - sekarang Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya
Untuk lain-lain Ahli SPR boleh tengkok di blog Mutaligat

UMNO BN Sudah Lama Menzalimi Rakyat Yang Tidak Menyokong Mereka

Posted: 21 Apr 2011 05:29 PM PDT

Bukan Cina sahaja, Melayu juga tak sokong kerajaan'

PETALING JAYA: Kisah pengundi Cina yang menyokong pembangkang khususnya DAP bukan baru. Cuma ada pihak tertentu yang membesar-besarkannya setiap kali parti pemerintah kalah dalam pilihan raya.

Dan gesaan 'menghukum' masyarakat Cina juga sudah lali didengar. Lantas masyarakat Cina dicap sebagai warga yang tidak berterima kasih dan perlu dihukum.

Pada PRU 1969, masyarakat Cina menyokong DAP dan menyebabkan kekalahan besar Barisan Nasional (BN) di kawasan bandar dan akhirnya mencetuskan 13 Mei 1969.

Pada PRU 2008, masyarakat Cina berbondong-bondong menyokong pembangkang sehingga DAP berjaya menawan Pulau Pinang.

Dalam pilihan raya negeri Sarawak yang baru berlalu, calon DAP menang dengan cemerlang. Sebaliknya calon SUPP kecundang satu demi satu.

Pada pengamatan pemerhati politik trend pengundi Cina menyokong pembangkang akan berterusan sehingga PRU akan datang.

Ini bermakna parti Cina dalam BN seperti MCA dan Gerakan menghadapi masa depan yang gelap. Dan sebaliknya para pemimpin DAP ternyata gembira dengan sokongan pengundi Cina di Sarawak.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang menegaskan ia petanda baik kepada parti dalam PRU ke 13.

Tetapi menghukum pengundi Cina semata-mata kerena mereka tidak menyokong parti kerajaan tidak semestinya akan menyebabkan mereka kembali menyokong kerajaan, beliau dipetik sebagai berkata.

Ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, beliau juga menghukum kaum Cina yang tidak menyokong kerajaan BN tetapi mereka tetap menolak parti kerajaan.

Mesti diingat bukan kaum Cina sahaja yang tidak menyokong parti kerajaan. Orang Melayu juga ramai yang berfikiran sama.


Orang Melayu tolak Umno

Di Kelantan, Perak, Kedah dan Selangor, orang Melayu menolak calon Umno secara besar-besaran. Kedah dan Kelantan dikuasai PAS, musuh ketat Umno.

Pada PRU 1999, orang Melayu di Terengganu menumbangkan kerajaan BN pimpinan Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad yang menjadi menteri besar sejak tahun 1978 lagi.

Maka Dr Mahathir menghukum kerajaan PAS Terengganu dengan menghentikan pembayaran royalti minyak yang dianggarkan RM800 juta setahun kepada negeri itu.

Begitu juga nasib orang Melayu Kelantan yang membantu PAS memerintah negeri itu sejak tahun 1990. Kerajaan Pusat telah meminggirkan Kelantan semata-mata kerana Umno kalah di negeri itu.


Penganalisis politik tempatan menganggap menghukum pengundi Cina yang tidak sealiran mereka adalah tindakan yang sama sekali bertentangan dengan amalan demokrasi.

"Apakah demokrasi negara kita sama dengan beberapa negara Timur Tengah di mana penentang dihukum? Era hanya kerajaan sahaja yang benar sudah berlalu. Jika rakyat tidak suka dengan kerajaan, mereka tentu tidak sokong.

"Mengapa orang (pengundi) Cina tidak sokong kerajaan? Kerana mereka tidak terkongkong dengan kerajaan, mereka kumpulan yang berdikari dan berfikiran terbuka," kata seorang penganalis Zulkifli Hassan. -FMT

Rejim UMNO BN sebenarnya sudah lama menghukum rakyat yang tidak menyokong mereka. Perbezaan politik menjadi sesuatu yang terlarang bagi mereka. Lihat sahaja bagaimana pemerintah BN merampas royalti minyak tatkala Terengganu dan Kelantan diperintah oleh PAS. Ia adalah jelas dan nyata bahawa "hukuman" telah pun dikenakan ke atas rakyat yang tidak menyokong BN.

Mereka tidak segan silu memperkuda dan memperalatkan segala jentera awam termasuk agensi-agensi kerajaan untuk "menekan dan menzalimi" rakyat yang tidak sehaluan dengan mereka.

Sehinggakan maruah dan integriti PDRM misalnya tercemar apabila mereka dikerah untuk melakukan kekejaman ke atas pemimpin dan rakyat yang menyokong parti-parti selain BN. Perhimpunan aman Pakatan Rakyat jarang sekali tidak diganggu oleh mereka malah provokasi-provokasi sering pula dilakukan untuk menghuru-harakan suasana dan kemudian menuding jari menyalahkan penganjur.

Jika hendak disenaraikan kezaliman dan kekejaman UMNO BN terhadap rakyat tidak mencukupi ruang di sini... namun kita ingin memperingatkan mereka bahawa apa yang mereka lakukan itu akan tetap berbalik kepada mereka semula. Allah tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa! - GB

Video fitnah sudah ada sejak 1999 dan bermotif politik

Posted: 21 Apr 2011 05:26 PM PDT




KUALA LUMPUR: Bekas Pegawai Kanan Polis, Datuk Mat Zain Ibrahim mendedahkan rakaman video seks palsu yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah wujud sejak 1999 dan tujuannya bermotif politik.

Dalam surat terbukanya kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, Zain berkata, beliau percaya sebilangan besar rakyat malahan warga polis sendiri tidak sedar dan mungkin akan terkejut bila mengetahui kewujudan 'video seks' pertama yang diedar pada 1999.

Bekas Ketua jabatan Siasatan Jenayah KL itu berkata, siasatan polis ketika itu berjaya mengesan dan mengenal pasti "sumber" video pertama 1999 tetapi gagal mengenal pasti orang yang bertanggungjawab dengan pengedarannya.

"Namun begitu pengedarannya dipercayai bermotifkan politik bersandarkan ia dibuat beberapa hari sahaja sebelum pilihan raya umum ke-10," ujarnya.

Zain berkata, pengedaran video seks itu dilakukan di Kuala Lumpur pada 24 dan 25 November 1999, beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-10 yang diadakan pada 29 November.

Menurutnya, terdapat dua video seks yang diedarkan serentak iaitu satu berjudul "Siapa Anwar" manakala yang satu lagi berjudul "Skandal Seks Mat Sabu", yang merujuk kepada Mohamad Sabu, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat.

Zain yang pernah menjadi pegawai penyiasat kes dalam kes fitnah 1 Anwar berkata, orang awam yang menemui video berkenaan yang dikatakan ditinggalkan di hadapan rumah, pejabat atau lain-lain premis, tampil membuat laporan masing-masing dan menyerahkan video-video berkenaan kepada polis.

"Saya sendiri telah melihat video-video tersebut sekurang-kurangnya dua kali. Pertama kali adalah bersama dengan beberapa Pegawai Kanan Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur bagi menentukan klasifikasi penyiasatan yang betul.

"Kali kedua bersama mantan Datuk Bandar Kuala Lumpur ketika itu, di pejabat KJSJ setelah Tan Sri Datuk Bandar terbaca berita mengenai edaran video ini di akhbar," katanya lagi.

Oleh itu katanya, Zain meminta pihak polis meneliti kaitan pendedahan berkenaan rakaman video pertama dan kedua.

"Bukan menjadi hasrat saya mencampuri siasatan polis, namun sebagai seorang pesara polis yang berpeluang menangani isu-isu yang berkaitan dengan Anwar dan (bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul) Rahim (Thamby Chik) serta beberapa kenamaan lain ketika dalam perhidmatan, saya rasa terpanggil untuk mendedahkan maklumat-maklumat yang saya percaya dapat membantu siasatan.

"Saya dapati ada beberapa perkara mustahak yang ada hubung kait dengan siasatan isu video lucah ini, tetapi tidak diumumkan kepada rakyat yang boleh mengelirukan persepsi mereka," katanya sambil berharap ketinggalan ini adalah disebabkan polis terlepas pandang dan bukannya dengan sengaja atau curang menyembunyikan fakta-fakta mustahak demikian.

"Saya berpendapat penyiasatan lanjut berkaitan video seks kedua 2011 wajib mengambil kira kewujudan dan keadaan berkaitan video seks pertama 1999.

"Terdapat 'nexus' (penghubung) antara kedua video seks ini," kata beliau lagi.

Tiada ulasan: