Rabu, 6 April 2011

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Macam mana DATO SERI ANWAR IBRAHIM tambah bulu?

Posted: 06 Apr 2011 01:17 AM PDT


Kepercayaan adalah perkara yang menentukan kebijaksanaan seseorang. Jika kita bijak memilih kepercayaan, maka bijaklah diri kita. Video seks yang bermain di dada akhbar menguji kita untuk memilih mempercayainya atau tidak mempercayainya.

Bagaimana untuk memilih kepercayaan?

Ada sesetengah blogers menyatakan bahawa lelaki perut buncit itu adalah DATO SERI ANWAR IBRAHIM kerana mimik wajahnya yang sama. Namun ianya ditentang habis-habisan oleh pihak parti Pakatan Rakyat kerana menyatakan lelaki itu perutnya terlalu maju ke depan dengan kata lain lelaki itu berperut buncit.


Orang Umno pula menyatakan hujah Pakatam Rakyat tidak releven. Mereka tetap untuk memilih untuk mempercayainya.

Kenapa untuk memilih percaya dan kenapa memilih untuk tidak percaya?

Jika kita memilih untuk percaya kerana kepentingan politik, maka manusia itu akan tidak memiliki otak yang pandai dan mungkin sedikit bodo dan mungkin juga bodo banyok!

Jika hendak percaya, gunakan fakulti pemikiran, bukannya mengguna fakulti kepentingan masing-masing. Sesungguhnya, perkara ini sangat berat dan ianya sudah menjadi perkara Fitnah. Dan sesungguhnya, tuan badan yang difitnah ini sudah terlalu banyak tomahan dan fitnah demi membunuh keriar politik DATO SERI ANWAR IBRAHIM.

Apa kepercayaan Jeming Hassan dalam kes video porno ini?

Bila terlihat video sudah berada di youtube, hati saya berdebar. Berdebar memikirkan apakah benar DATO SERI ANWAR IBRAHIM terlibat dalam video ini. Kepercayaan Jeming Hassan sedikit goyah. Namun, Jeming Hassan tidak mudah percaya tanpa menyelidiknya. Demi untuk memilih kepercayaan orang yang bijak pandai, maka Jeming Hassan melihatnya di video Facebook. Hati sedikit terkejut, wajahnya hampir sama. Sekali lagi kepercayaan diragui. Tetapi, jika menggunakan fakulti pemikiran, insyaallah, kita tidak akan sesat, tidak akan jahil. Maka betullah, jika tidak berilmu maka rugilah di dunia ini.

Jeming Hassan tidak percaya, ini semua kerja orang gila.

Banyak faktor yang diragui, jika orang Umno percaya atas dasar wajah yang sama, Jeming Hassan pernah dikatakan sama memiliki wajah seperti johnny depp. Dan Jeming yakin dan percaya, Jeming tidak pernah berlakon dalam filem pirates of the caribbean. Maka jelas, di dalam dunia ini, muka hampir sama bukan perkara biasa. Dan video itu juga gambarnya tidak jelas dan menggunakan video hitam putih.

Bukti wajah hampir sama tidak boleh dipakai.

Dan yang lagi menguatkan kenapa Jeming tidak mempercayai video itu, Jeming tertanya-tanya bagaimana lelaki dalam video 21hb Februari itu tidak berjanggut. Tetapi, DATO SERI ANWAR IBRAHIM hadir ke Mahkamah pada 22hb Februri dengan wajah berjanggut. Setahu Jeming, pisau cukur hanya mampu mencukur bulu bukan menambah bulu.

Jika orang Umno atau sesiapa yang mempercayai video itu, sila jawab soalan saya, bagaimana DATO SERI ANWAR IBRAHIM menambah bulu janggutnya pada 22hb April itu.

Dan banyak lagi faktor-faktor yang fakulti pemikiran ini menghalang untuk mempercayai video dari Thailand itu.

Nasihat Jeming, sila tonton video yang baik-baik dan sokong video tempatan. Video Thailand tidak kemah keming!!!!!

Dipetik dari jeminghase

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Bersihkan Moral Keluarga Sendiri Dahulu Nazri..

Posted: 06 Apr 2011 01:05 AM PDT

Nazri: Azizah tak layak kenalpasti lelaki video seks

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz mahu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi membersihkan nama BN berhubung isu video seks.

Semalam, presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menafikan bahawa suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video berkenaan dan menimbulkan kemungkinan ia didalangi oleh BN.

"Wan Azizah tidak cekap bagi kenal pasti (lelaki dalam video) kerana ia pasangannya," kata Nazri sambil menambah terdapat percanggahan kepentingan dalam perkara tersebut.


BN, menurutnya perlu bertindak segera bagi mengelakkan spekulasi orang ramai berhubung video seks berkenaan.

"Ia tidak diperlukan jika beliau tidak bercakap apa-apa. Tetapi yang yang dia cakap kini di akhbar. Oleh kerana penafiannyanya, orang ramai mungkin berpendapat bahawa BN bertanggungjawab.

"Sebagai kerajaan, kita bukan sahaja mesti bersih tetapi juga dilihat sebagai bersih.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

TERKINI!! DUN N 15 MUARA TUANG: SPR MEMANG BARUA UMNO-APCO!!

Posted: 05 Apr 2011 11:41 PM PDT

Jam 1.35 tengah hari ini, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mencatat sejarah baru!

Calon Barisan Najis dari PBB menggelabah mencari penyata kewangan pilihanraya tahun 2006.

Dan setelah dihantar, walaupun dibantah oleh pemimpin PAS yang berada di sana, antaranya Menteri Besar Perak yang sah, Mohammad Nizar Jamaluddin, akhirnya Pegawai Pengurus Pilihanraya DUN tersebut menerima kertas pencalonan adik Taib Mahmud!!

Kekecohan berlaku apabila Mohamad Ali Mahmud gagal menyerahkan penyata kewangan piliharaya DUN Sarawak pada 2006 setelah proses bantahan tamat jam 11 pagi tadi.

Pemimpin PAS membantah keputusan Pengurus Pilihanraya yang masih menunggu Ali menghantar penyata kewangannya walaupun jam sudah melewati 1230 tengah hari!


Dan akhirnya malaon pencaci Umno-APCO ini masih menerima juga kertas pencalonan setelah Ali menyerahkannya hanya pada jam 1.20 tengah hari!

SAH, SPR MEMANG BARUA UMNO-APCO!!

Jalan Pulang

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Pegawai kastam mati jatuh bangunan SPRM

Posted: 05 Apr 2011 10:14 PM PDT

Seorang pegawai kastam yang membantu siasatan kes rasuah membabitkan cukai tidak dibayar, dan dibebaskan dengan ikatjamin dua hari lalu, ditemui mati dipercayai jatuh dari tingkat tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Jalan Cochrane di ibunegara pagi ini.

NONEMangsa tersebut difahamkan adalah seorang pegawai kanan Jabatan Kastam dan Eksais Diraja Malaysia (JKDM) Selangor.

Sementara itu, Star Online melaporkan bahawa pegawai berkenaan difahamkan balik semula ke bangunan SPRM hari ini untuk pegawai penyiasat.

Pegawai penyiasat telah memintanya menunggu di situ sementara pergi mengambil fail kes tersebut.


Bagaimanapun, apabila balik semula ke situ, dia mendapati pegawai Kastam tidak ada, kata pengarah penyiasatan SPRM Datuk Mustafar Ali.

Menurutnya, mayat pegawai kastam itu ditemui di tingkat bawah bangunan tersebut pada jam 10.15 pagi.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Klip seks: ‘Negara dah jadi negara tak berakhlak’, kata ulama

Posted: 05 Apr 2011 09:27 PM PDT

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata Malaysia kini seolah-olah sudah menjadi negara yang "tidak berakhlak dan tidak bermora"l apabila ada pihak yang sanggup membenarkan rakaman dan gambar pelakuan aksi seks didedahkan kepada umum menerusi media.

Tegas Harussani, tindakan pihak tertentu termasuk media arus perdana menyiarkan gambar aksi seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sesuatu yang bertentangan dengan Islam.

Selain itu, tambah beliau, tindakan mengaibkan seseorang melalui pendedahan rakaman video seks adalah haram di sisi Islam.

"Buka rahsia dan aib orang adalah haram, kalau nak tuntut keadilan tuntut di mahkamah... bukan dengan dedahkannya kepada umum.


"Negara sekarang dah jadi negara yang tak berakhlak... dah jadi tidak bermoral, kenapa jadi macam ini? Kalau nak bawa ke mahkamah, tapi sekarang pun kita belum dapat pastikan lagi siapa dalam video itu," katanya kepada The Malaysian Insider.

Justeru beliau menggesa agar semua pihak berhenti daripada membangkitkan isu itu.

"Hentikan, hentikan... buat apa nak cakap benda aib orang lain ini. Buktikan di mahkamah kalau nak cakap, biar mahkamah tentukan.

"Tapi ia belum pasti boleh buktikan kerana orang yang buat pertuduhan kena bawa empat orang saksi kalau tidak dia boleh dikenakan hukuman qazaf iaitu sebat 80 kali, benda ini tidak jelas... saya dah tengok akhbar hari ini, gambar lelaki dalam video itu tidak jelas dan tiada siapa yang boleh buktikan ia adalah Anwar," katanya.

Rakaman video seks itu dipertontonkan kali pertama kepada media di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Sejak kelmarin rakaman video seks yang didedahkan "Datuk T" tersebar dimuatkan dalam YouTube dan beberapa blog pro-Umno.

Klip itu yang panjangnya 107 saat menunjukkan dua lelaki dan seorang wanita berada di sebuah bilik sebelum aksi seks dengan pelacur berkenaan, didakwa dari China.

Rakaman asal yang dipertontonkan kepada media di hotel Carcosa Seri Negara dua minggu lalu dilaporkan panjangnya 21 minit.

Klip video hitam putih itu turut membawa jalur warna putih di bahagian bawah dengan tulisan Thailand, yang tidak terdapat pada rakaman yang didedahkan kepada media sebelum ini.

Bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim dilaporkan mengakui diri mereka sebagai "Datuk T" - menggemparkan negara apabila mempertontonkan rakaman video seks itu.

Sementara itu, Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid berkata, pendedahan dibuat "Datuk T" itu adalah satu fitnah dibuat dengan tujuan untuk menjatuhkan imej Anwar yang juga Ketua Umum PKR dan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

"Ini adalah satu fitnah, betapa rosak moral orang Islam di Malaysia... fitnah telah berleluasa.

"Sepatutnya kita tahu bahawa fitnah dosanya lebih besar daripada membunuh, negara sudah jadi porak-peranda kerana fitnah yang dibuat ini," katanya.

Malah Persatuan Ulama Malaysia (PUM) juga menyifatkan tindakan pihak tertentu termasuk media arus perdana menyiarkan gambar aksi seks yang dikaitkan dengan Anwar bertentangan dengan norma masyarakat Melayu dan Islam.

Setiausaha Agung PUM Dr Mohd Roslan Md Nor berkata, pihaknya kesal dengan tindakan itu dan menyifatkan langkah tersebut berniat jahat dan melampaui batasan akhlak, moral dan budaya.

"Atas nama apa alasan sekalipun penyebaran ini adalah satu tindakan jahat, fitnah dan melampaui batasan akhlak, moral dan budaya malah menyalahi etika kewartawanan yang serius.

"Trend membuka aib dan menyebar fitnah bukan norma budaya Melayu Islam, malah menyalahi undang-undang dan etika mana sekalipun di dunia ini," katanya.

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Utusan Aibkan Anwar Untuk Politik Umno

Posted: 05 Apr 2011 05:20 AM PDT

SHAH ALAM 5 APRIL : Bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu Said Zahari membidas laporan media arus perdana yang ghairah menyiarkan gambar dan menayangkan klip video seks semata-mata untuk mengaibkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau menyifatkan tindakan Utusan Malaysia dan TV3 serta media lain sebagai tidak beretika dan melanggar prinsip asas kewartawanan semata-mata untuk memenuhi agenda politik majikan mereka.

"Cerita- cerita seperti itu, video dan gambar- gambar seperti itu langsung tidak usah dipakai. Sepatutnya pengarang tidak perlu menggunakannya, tak perlu siarkan kerana apa faedahnya kepada pembaca, apa yang dipelajari mereka," kata beliau kepada TVSelangor/


Said berkata media yang beretika tidak akan melaporkan sesuatu yang belum terbukti kesahihannya serta tidak cuba untuk mendorong pembaca agar mempercayai setiap apa yang dipaparkan mereka.

Said menjelaskan peranan akhbar adalah menyebarkan menyampaikan berita, maklumat dan mencerminkan pemikiran rakyat kearah kebaikan.

Namun mutakhir ini, surat khabar secara rasmi diangkat menjadi lidah rasmi bagi parti pemerintah.

Said berkata, hakikatnya pembaca membeli surat khabar untuk mendapatkan berita yang sahih dan memberi 1001 maklumat yang berguna bukannya fitnah politik semata- mata.

"Pembaca bukan hendak benda yang macam itu pun. Tapi oleh kerana mereka nak jual surat khabar, mereka gunakan itu sebagai penarik kepada pembaca."

Beliau menyifatkan Utusan Malaysia dengan sengaja mahu mendorong pembaca untuk mempercayai bahawa Anwar adalah individu dalam video seks yang didalangi Datuk T.

"Lebih mendukacitakan , ia (Utusan Malaysia) digunakan untuk menuduh seseorang dalam kes ini yang saya ingat dia sebutkan Anwar walaupun sudah terbukti bukan Anwar dalam video itu dan gambar itu terbukti bukan Anwar," tambah beliau.

"Namun Utusan secara tidak langsung menunjukkan bahawa orang itu adalah Anwar. disini terletaknya politik (Utusan Malaysia dan Umno)."

Said mengingatkan warga media agar kembali berpegang kepada etika kewartawanan demi memartabatkan industri ini dikata mata rakyat.

"Pengarang, pemberita, wartawan, editor surat khabar harus berhati- hati dalam soal seperti ini sebab tiada faedahnya untuk pembaca." tegas s beliau. - TVS

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Jam Omega Ada Pada Saya, Kata Azizah

Posted: 05 Apr 2011 04:36 AM PDT

KUALA LUMPUR 5 APRIL : Sidang akhbar Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Wan Azizah Dr Ismail hari ini digunakan oleh wartawan tertentu untuk sengaja memberi tekanan kepada beliau namun isteri Ketua Pembangkang tenang menangani keadaan itu.

Seorang wartawan sebuah portal berita bertanya sama ada beliau menyimpan jam tangan Omega seperti didakwa Sharzyl Eskay ditinggalkan oleh Anwar namun kini berada dalam simpanan ahli perniagaan itu.

Wan Azizah mengesahkan "kami ada jam itu dan tidak ada (kehilangan jam).'tegasnya.

Namun jawapan itu tidak memuaskan wartawan berkenaan yang seterusnya mendesak supaya ditunjukkan jam tersebut.


Wan Azizah secara tenang membalas bahawa ... Ya, ia ada (dengan kami). Kami ada jam tangan tersebut," berada dalam simpanannya.

Tidak puas hati dengan jawapan itu, wartawan berkenaan meminta jam tangan itu ditunjukkan kepada media.

Ahli keluarga Anwar hanya menggeleng kepala kepada persoalan yang ditanya secara biadap itu.

"Adakah awak serius? Mengapa kami didakwa? Adakah awak pendakwaraya?" kata anak sulung Anwar, yang juga ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mencelah dengan menyifatkan permintaan wartawan tersebut sebagai sesuatu yang "menjijikkan" .

"Saya rasa soalan anda juga membayangkan anda tidak menghormati keadilan. Saya duduk di sini untuk lihat media bersekongkol untuk jatuhkan Anwar,Saya tidak boleh terima sebagai rakyat Malaysia tentang situasi sempit ini di mana kita mempunyai banyak lagi perkara untuk dilakukan. Orang yang pakai seluar atau tidak menjadi isu utama negara ini. Saya rasa banyak perkara lain yang kita perlu buat," kata Khalid. - TVS


KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Orang ramai boleh TANGKAP mereka bertiga ini.

Posted: 05 Apr 2011 04:22 AM PDT


Peguam terkenal, Karpal Singh berkata, orang ramai mempunyai hak untuk menangkap 'Trio Dato T' yang menyebarkan rakaman video seks palsu di internet sekiranya pihak berwajib iaitu pihak polis gagal mengambil sebarang tindakan.

Katanya, rakyat boleh berbuat demikian berdasarkan peruntukan undang-undang (common law), yang dikenali sebagai 'citizen arrest' untuk membawa penjenayah terbabit kepada pihak polis.

"Setiap warganegara boleh menahan Trio Dato T, bila-bila masa dan heret mereka ke balai, " kata Karpal yang juga Pengerusi Dap, ketika sidang media yang diadakan di kediaman Dato Seri Anwar Ibrahim pagi tadi.


Katanya, sehingga kini tidak ada sebarang tindakan dilakukan Ketua Polis Negara dan Perdana menteri untuk menahan individu berkenaan yang telah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 5 (1) Akta Penapisan Filem 1992 dan Seksyen 292 kanun keseksaan.

"Semua kesalahan ini dilakukan kepada awam dan tidak ada apa yang dilakukan untuk menahan mereka bertiga," ujarnya.

Read more: http://kafesantai.blogspot.com/2011/04/anda-berani-tangkap-trio-dato-t.html#ixzz1IeAb5Pgs

KLIK LAA SPONSOR KAT BAWAH TU..
Photobucket

Tiada ulasan: