Sabtu, 5 Mac 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


JIKA SEMUA PENGUNDI MUDA TURUN, PAS ADA HARAPAN DI KERDAU - TUAN IBRAHIM

Posted: 05 Mar 2011 10:31 PM PST

LAPORAN LANGSUNG DI KERDAU

1.25pm Jumlah keluar mengundi hingga hingga jam 1 petang telahpun mencatat angka 6,467 pengundi – 71.86%.

NONE1pm: Ramai petugas dan golongan yang hadir ke kawasan pengundian mengambil peluang untuk berehat, termasuk sekumpulan aktivis daripada Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM).

Kumpulan aktivis berkenaan pada awalnya dilihat menyertai kumpulan petugas BN.

Kelihatan beberapa orang daripada mereka sedang bermain ping pong di hadapan bilik gerakan MBFM yang terletak kira-kira 30 meter daripada SK Jengka 25.

12.30pm: Jumlah keluar mengundi hingga jam 12 tengahari ialah seramai 5,874 orang – 65.29 peratus.

11.30am: Jumlah keluar mengundi hingga jam 11 pagi ialah seramai 4,890 orang – 54.34 peratus.

Sementara itu, suasana lebih meriah dikesan di Felda Jengka 23, di mana penyokong BN dan PAS saling ejek-mengejek di luar pusat pengundian di SK LKTP Felda 23.

NONEKumpulan penyokong dengan kekuatan masing-masingnya seramai kira-kira 100 orang itu berhimpun di pinggir jalan yang menuju ke pusat pengundian berkenaan.

Penyokong BN itu melaungkan "murah" dan "tak sedap" apabila sebuah kereta tiba dengan membawa muatan air botol untuk penyokong PAS.

Penyokong PAS berkenaan bagaimanapun sekadar mengibarkan bendera mereka apabila diejek begitu.

Keadaan di sini secara umumnya aman dengan dikawal sekumpulan anggota polis yang sebahagiannya dilengkapi pistol dan senapang gas pemedih mata.

11.25am: Sekumpulan lebih 200 sedang berkumpul di jalan masuk ke SK Jengka 25, tetapi para penyokong parti itu hanya bersorak sekali sekala sahaja.

NONEPada waktu ini juga, seramai kira-kira 30 orang anggota polis bertugas mengawal keadaan. Jumlah ini adalah lebih ramai berbanding pada awal pagi ini.

PAS mematuhi arahan SPR dengan tidak mendirikan 'pondok panas' di kawasan ini, tetapi BN sebaliknya.

10.50am: Naib presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man dan rakan sejawatannya dari PKR Fuziah Salleh dilihat meninjau kawasan pengundian di Felda Jengka 25.

Menurut Tuan Ibrahim, PAS bergantung pada pengundi muda yang mewakili 38 peratus daripada 8,999 pengundi.

"Jika mereka turun semua, insya-Allah kita ada harapan," katanya kepada Malaysiakini./Malaysiakini

PRK DUN MERLIMAU/KERDAU - BERITA YANG MENYENANGKAN NAJIB TETAPI TIDAK PULA MENDUKACITAKAN PAS

Posted: 05 Mar 2011 05:00 PM PST


Oleh: WFAUZDIN NS

SEORANG Pensyarah yang mempunyai Ijazah Kedoktoran Sains Politik iaitu Ong Kian Ming, telah membuat kajian terhadap dua kawasan PRK iaitu di Dun Merlimau dan Dun Kerdau yang akan membuang undi hari ini. Hasil kajian beliau mungkin boleh melegakan Umno/Bn di mana kajiannya menunjukkan kedua-dua Dun tersebut kekal milik Bn.

Di Dun Merlimau, kajian beliau menunjukkan Bn menang besar dan beliau meramalkan undian kaum Cina terhadap Bn juga akan meningkat. Di kawasan tersebut, Bn dikatakan bakal mendapat majoriti melebihi 4 ribu.

azlan

Rengkasnya, undi Melayu, Cina dan India meningkat terhadap Bn di Merlimau. Laporan ini tentunya melegakan Najib dan Ali Rustam. Sekiranya benar, maka tocang dan keegoan Ali Rustam akan bertambah kerana ini membuktikan bahawa rakyat Melaka di kawasan berkenaan tidak kisah apa yang berlaku di sekeliling mereka.

Bagaimana pula di Dun Kerdau? Kajiannya menunjukkan tiada banyak bezanya sokongan kaum Melayu terhadap Bn, namun yang jelas adalah pertambahan undi di kalangan kaum Cina sehingga 7 %, dan paling meningkat adalah undi kaum India sekitar 20 %.

Tentu kajian ini amat menyenangkan hati Najib dan Adnan Yaakob. Seperti juga Ali Rustam, pastinya Adnan Yaakob akan bertambah tegak berdirinya walaupun negeri yang dipimpinnya dipenuhi dengan pelbagai masalah kewangan dan ekonomi. Namun, rakyat di Kerdau tetap setia menyokong Bn.

Mungkin berbaloi bagi mereka yang keluar Umno masuk PAS selama 3 hari kemudiannya masuk Umno semula. Siapa yang sanggup susah bersama PAS? Jika mahu susah pun, biarlah bersama Umno asalkan pemimpin mereka senang lenang. Berbeza dengan PAS, pemimpin boleh susah asalkan rakyat dapat merasai kesenangan.


azlan

Banyak pemimpin PR yang pernah melalui rasa susah masuk penjara bukan kerana rasuah atau jenayah, tetapi kerana memperjuangkan hak rakyat. Adakah di kalangan pemimpin Umno begitu? Pemimpin Umno boleh selamat selagi ada kuasa. Lihatlah mereka yang didakwa atas kes rasuah kebanyakannya setelah tiada kuasa atau jawatan di dalam parti.

Bahkan, ada pemimpin yang rasuah masih kekal di dalam kuasa dan memegang jawatan utama di dalam parti. Tidak percaya, cuba tanya Ali Rustam, Isa Samad atau KJ. Tetapi jika rakyat sudah suka pemimpin sedemikian, apa yang kita boleh buat? Kita kena teruskan perjuangan walaupun kalah beribu kali.

Di Dun Kerdau, Pensyarah ini meramalkan Umno/Bn menang dengan majoriti sekitar 2,500 undi.

Ini semua hanya kajian di atas kertas. Di dalam hati sanubari pengundi tiada siapa boleh menentukan. Kita mesti menaruh baik sangka kepada pengundi-pengundi di Dun Merlimau dan Dun Kerdau. Beberapa hari kita berdepan dengan seluruh jentera kerajaan di belakang Umno/Bn dengan berbagai umpan dan habuan yang diberi dan dijanjikan, kita hanya berserah kepada Yang Maha Esa.

Buat semua pengundi yang berugama Islam, apabila anda menapak ke tempat membuang undi, sambil anda berjalan beristighfar dan berzikir mengingati Allah sebanyak-banyaknya. Mudah-mudahan Allah butakan mata anda dari melihat umpan duniawi yang dijanjikan dan Allah bukakan mata hati anda untuk bersama PAS di dalam memperjuangkan Islam serta hak anda sebagai insan di muka bumi ini. Jangan fikir habuan hari ini, esok atau lusa, tetapi fikirkan tentang nasib anak cucu kita di masa hadapan. Tiada yang lebih memberi keinsafan selain dari memikirkan hari kematian dan hari kebangkitan. /wfauzdin.blogsspot.com

AKU TIADA UPAYA, PADAMU AKU MENGADU..

Posted: 05 Mar 2011 01:38 PM PST

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM,

Alhamdulillah, Segala Puji-pujian bagi Mu Ya Allah dan Selawat Ke Atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW,

Ya Allah Ya Tuhan Ku,

Pada pagi yang sepi dan hening ini, Aku memohon pertolongan dari Mu.
Dikau Maha Mendengar dan Maha Kuasa Atas Segalanya. Aku memohon agar kau berilah kemenangan kepada pejuang-pejuang Islam khususnya di Negara ini. Kau hancurkanlah musuh-musuh Islam dan mereka yang bersekutu dengannya.

Ya Allah Ya Robbi,

Berikanlah kemenangan kepada pejuang ugama Mu, Berikanlah kemenangan kepada Parti Islam SeMalaysia di dalam pilihanraya kecil di Merlimau dan Kerdau ini seterusnya kemenangan di masa-masa akan datang. Kami telah diuji dengan kemenangan dan kami juga telah diuji dengan kekalahan, namun kami tetap bersyukur kerana kami masih berpegang dengan ugama Mu.

Ya Allah, Berikanlah kemenangan kepada calon kami yang akan bekerja kuat untuk membawa amanah darimu serta memperjuangkan keadilan, mencegah kezaliman seperti yang Kau perintahkan.

Ya Allah, Tiada upaya kami untuk menentang ketidakadilan mereka tanpa pertolongan dari Mu. Kami mahukan kemenangan tetapi kami tidak takut kepada kekalahan. Kami lebih takut sekiranya kami tidak lagi berjuang untuk agama suci ini. Berikan lah kami kemenangan agar kami lebih bertenaga untuk menghadapi mereka.

Kepada Dikau kami sembah , kepada Dikau kami mohon pertolongan. Berilah kekuatan kepada jemaah kami dan bukalah hati setiap mereka untuk mengikuti perjuangan kami.

Ya Allah, Ampuni segala dosa kami dan seluruh Kaum Muslimin dan Muslimat samada yang masih hidup dan yang telah kembali kepada Mu.

Amin Ya Rabbil Alamin...

TV 3 SUKU UMPAMA BILIK GERAKAN UMNO/BN

Posted: 05 Mar 2011 10:28 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA menonton TV 3 suku terutamanya di dalam laporan tentang PRK Dun Merlimau dan Kerdau, bahkan di dalam beberapa PRK sebelum ini pun kita akan tergambarkan bahawa seolah-olah TV 3 suku itu adalah Bilik Gerakan Umno/Bn. Itu hakikat yang saya tahu orang di dalam TV 3 suku pun tahu dan sedar.

Bukannya semua kakitangan TV 3 suku selesa dengan sikap pengurusan TV 3 suku yang menyalahgunakan hak penyiaran sedemikian, tetapi apakan daya. Sebab itu, bila Umno/Bn memenangi mana-mana PRK apatah lagi PRU, kita amat menyedari betapa besarnya sumbangan TV 3 suku kepada Umno/Bn. Setiap kali ada tuduhan terhadap parti PR, berita tersebut disensasikan tanpa diberi peluang untuk pimpinan PR menjawabnya terlebih dahulu.

Tiada siapa boleh mengubah sikap bangsat TV 3 suku ini melainkan rakyat. Bukan mudah untuk mengubah minda rakyat yang telah diracun oleh media haprak seperti ini. Tidak mustahil suatu hari nanti TV 3 suku akan menjadi seperti akhbar Utusan Meloya yang hidup segan mati tak mahu itu. /wfauzdin.blogspot.com

AKHIR ZAMAN, ORANG BUAT BAIK LAGI KUAT DIFITNAH

Posted: 05 Mar 2011 08:19 AM PST

Guru tampil 'selamatkan' Tuan Ibrahim

Mac 5, 11

Seorang guru tampil mempertahankan Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang didakwa membeli tanah seorang peneroka Felda dengan menggunakan nama isterinya.

Pendidik itu - Ibrahim Osman - mengakui membeli tanah itu dengan meminjam duit pemimpin popular PAS itu, lapor Harakahdaily.

"Memandangkan saya tidak ada duit, saya telah bertanya kepada Datuk Tuan Ibrahim untuk membantu saya.

"Dia bersetuju meminjamkan dahulu duit kepada saya dan sebagai jaminan terhadap pinjaman tersebut saya bersetuju menggunakan nama isteri beliau sementara saya menjelaskan kesemua pinjaman itu.

"Apabila saya mempunyai duit, saya telah mengambilalih tanah itu dan menggunakannya untuk dicagarkannya kepada pihak MARA atas nama syarikat saya, Syarikat Pintar Kesuma Sdn Bhd (gambar)," Ibrahim dipetik sebagai berkata dalam sidang media khas di Markas PAS Kerdau lewat petang ini.

Sehubungan itu, beliau berkata dukacita kerana bantuan Tuan Ibrahim itu kini "bertukar menjadi satu fitnah".

Utusan Malaysia versi dalam talian hari ini melaporkan, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Tuan Ibrahim tidak sepatutnya mengambil kesempatan daripada peneroka tanah yang kesempitan dengan membeli tanah mereka.

Sementara itu, Tuan Ibrahim yang hadir sama dalam sidang media itu dilaporkan berkata tidak mempunyai apa kaitan dengan isu ini.

"Media dan Umno hanya cuba mengalih isu sebenar di Kerdau iaitu masalah hutang kerajaan negeri dengan membangkitkan perkara yang tidak benar ini," Tuan Ibrahim dipetik sebagai berkata./Malaysiakini

ISMAIL KERBAU LEBIH HEBAT DARI EZAM SESUMPAH?

Posted: 05 Mar 2011 02:36 AM PST





Oleh: WFAUZDIN NS

AKU terbaca komen dari rakan FB memberi komen tentang pendekatan Ezam sesumpah mengampu Umno sepanjang kempen PRK di Dun Merlimau dan Kerdau. Jadi aku minta izin untuk gunakan modal komen rakan aku tu untuk aku tulis di sini.

Sememangnya Ezam sesumpah sentiasa mendabik dada kununnya beliaulah seorang pejuang yang berani sehingga masuk penjara. Kununnya beliau lebih kenal gari dan jeriji penjara dari rakan-rakan lamanya yang masih kekal di dalam PKR sekarang. Betul ke Ezam sesumpah je yang pernah masuk penjara? Betul ke yang kerap masuk penjara itu adalah orang yang berani dan pejuang?

Mana lebih hebat DS Anwar atau Ezam sesumpah dari segi ujian dan cabaran? Azmin Ali, Us Dr Badrul Amin, Tian Chua, Mat Sabu, Mahfuz Omar dan ramai lagi yang masih kekal berjuang di dalam PR juga pernah masuk penjara. Adakah mereka masuk penjara kemudiannya melutut mencari makan dengan pihak yang memenjarakannya?

Tentu kita masih ingat nama Ismail Kerbau yang lebih kenal banyak pintu penjara. Dia lebih hebat dari Ezam sesumpah tentang penjara, makanya Ismail Kerbau itu berani dan pejuang? Tian Chua bukan sahaja pernah masuk penjara, beliau pernah berada di bawah trak FRU ketika gelombang reformasi dulu. Darah Tian Chua pernah mengalir dimuka dan tubuhnya sama juga dengan DS Anwar yang lebam biji mata. Berapa titik darah Ezam sesumpah yang mengalir? Berapa banyak Ezam sesumpah kena cubit?

Bayangkan, Ezam sesumpah dulu masuk penjara kerana dedahkan fail rahsia berkenaan Rafidah Aziz sewaktu Rafidah menjadi Menteri Perdagangan. Akibat beliau dedahkan rasuah Rafidah, belia masuk penjara. Ketika itu kita sokong Ezam sesumpah kerana keberaniannya. Tetapi, tiba-tiba beliau kini berada `satu kelambu' dengan parti Rafidah Aziz. Lojik ke? Ertinya, Ezam sesumpah sudah `melutut' dengan Rafidah. Rafidah pun berkata, " Tengok, siapa yang kenaaaa..."

Jika dahulu Ezam sesumpah tidak pernah lekang sebut pasal rasuah. Beliau keluar PKR dan tubuhkan Gerak kununnya untuk membasmi rasuah hingga ke akar umbi. Akhirnya, beliau masuk Umno, dan soal rasuah tidak lagi menjadi agendanya. Cuba dengar ceramahnya selepas menyertai Umno, beliau hanya menjaja kisah peribadi DS Anwar yang satu pun tidak terbukti di mahkamah. Ceramahnya sudah setaraf dengan Mak Cik Umi yang tidak diakui oleh ayahnya sebagai anak itu. Begitu lah nasib Ezam sesumpah menjadi hina sehina-hinanya.

Apa pun beliau sudah menjadi Senatak (Senator Katak). Kita lihat di dalam PRU ke 13 nanti, di mana Ezam sesumpah ini mahu bertanding. YB Khalid Samad MP Shah Alam sebelum ini pernah mencabar Ezam sesumpah bertanding di Shah Alam iaitu kawasan Ezam sesumpah sendiri. Saya nasihatkan Ezam sesumpah, jika mahu menang jangan bertanding di Shah Alam, tetapi carilah tempat yang mana banyak kawasan felda atau ramai pengundi pos. Atau, Ezam sesumpah rasa selesa jadi Senatak melalui pintu belakang tanpa berani berjuang? /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: