Rabu, 23 Mac 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Terleraikah dendam RTC ke atas Anwar?

Posted: 23 Mar 2011 08:49 PM PDT

Arshad Khan

24 MAC — Apakah dendam menjadi motif utama bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik (RTC) ke atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam isu pembongkaran video klip yang didakwa memaparkan Anwar mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur?
Itulah persoalan yang bermain di fikirkan banyak pihak terutama kelompok masyarakat yang pernah mengikuti kes rogol pelajar wanita bawah umur melibatkan RTC pada tahun 1990-an.
Walaupun didapati tidak bersalah oleh pihak mahkamah pada tahun 1994, ia tetap menjadi punca kepada kemusnahan karier politik RTC yang satu ketika dahulu begitu menyinar dalam Umno. Beliau merupakan Ketua Pergerakan Pemuda Umno dan Ketua Menteri Melaka ketika itu.
Perbicaraan mahkamah selama 52 hari dengan laporan media yang tidak menyebelahi RTC dalam kes remaja berkenaan menjadikan imej beliau musnah sepenuhnya walaupun beliau dibebaskan pada akhirnya.
Sudah menjadi rahsia terbuka dan buah mulut banyak pihak yang mendakwa bahawa Anwar Ibrahim yang ketika itu merupakan Timbalan Perdana Menteri adalah pemain utama dalam membongkar tuduhan RTC terbabit mengadakan hubungan seks dengan pelajar wanita bawah umur itu.
Malah ada yang mendakwa Anwar mengarahkan akhbar-akhbar arus perdana menyiarkan pada muka hadapan kes melibatkan RTC.
Jika semua itu benar, maka tidak keterlaluan jika kita mengandaikan apa yang berlaku kini, di mana RTC adalah merupakan salah seorang yang terbabit dalam penyiaran video klip itu bersifat membalas dendam.
Bayangkan, dari tahun 1994 dan sekarang 2011, dendam RTC tidak padam. Apakah beban yang ada dalam jiwa bekas Ketua Menteri Melaka itu selama puluhan tahun ini?
Punca pergeseran antara RTC dan Anwar bermula kerana kedua pihak dikatakan anak didik kesayangan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri (Tun) Dr Mahathir Mohamad. Usaha mendapatkan perhatian Dr Mahathir bagi perkembangan karier politik kedua pihak amat penting.
RTC didakwa beberapa pihak sebagai cuba memberikan imej yang buruk terhadap Anwar di hadapan Dr Mahathir. Sama ada benar atau tidak, perkara itu membawa kepada pergeseran antara Anwar dan RTC.
Di sebalik persoalan penting itu, RTC bagaimanapun hari ini tampil pantas menafikan dendam sebagai motif tindakan beliau dan rakan-rakan "Datuk T" (trio) dalam sidang akhbar yang diadakan di sebuah hotel di Kuala Lumpur petang ini.
Beliau berkata apa yang beliau lakukan adalah bertujuan untuk memperlihatkan kepada rakyat wajah sebenar seorang pemimpin yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri di negara ini.
Sebenarnya, selain tuhan, mungkin hanya RTC dan Anwar yang tahu apa yang sebenarnya sedang berlaku. Sama ada Anwar lelaki dalam klip itu atau tidak dan RTC membalas dendam atau tidak.
Apa yang pasti, penglibatan pihak kerajaan dalam klip video ini seperti yang didakwa sesetengah pihak mungkin amat tipis, kerana ia seolah-olah lebih kepada isu antara dua bekas pemimpin yang hebat dalam Umno satu ketika dahulu.
Dan yang lebih menarik perhatian, apakah Anwar selama ini sudah terlupa kewujudan RTC yakni musuh politiknya selama hampir puluhan tahun? Dan siapa yang akan menang akhirnya jika ini adalah dendam antara kedua mereka? — Mynewshub

'Paria' digugurkan dari Interlok, kata Muhyiddin

Posted: 23 Mar 2011 08:34 PM PDT

Perkataan 'paria' telah digugurkan dari novel Interlok yang digunakan di sekolah menengah sebagai bahan sastera, kata Timbalan Prerdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Katanya, perkataan itu yang mencetuskan kemarahan dan demonstrasi daripada masyarakat India akan digugurkan dari versi yang digunakan di sekolah.

Menurut Muhyiddin, panel bebas yang ditubuhkan bagi mengkaji kesesuaian novel tersebuk, termasuk tiga perwakilan India sepakat menggantikan perkataan paria dengan "golongan yang sama".

"Dengan persetujuan yang dicapai, Kementerian (Pelajaran) menganggap isu ini selesai," katanya semasa sesi soal jawap di parlimen hari ini.

PRN Sarawak : Tempoh Singkat Halang Rakyat Dapat Maklumat Terperinci

Posted: 23 Mar 2011 08:32 PM PDT

SHAH ALAM 23 MAC : Tempoh berkempen yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) selama 10 hari bagi pilihan raya negeri Sarawak yang akan diadakan pada April depan adalah suatu tempoh yang singkat kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurut beliau, tempoh terhad itu akan menjadi kekangan kepada rakyat Sarawak untuk mendapat akses kepada maklumat yang lebih terperinci dalam membuat pilihan calon yang bertanding di tempat masing-masing. 

Ujarnya lagi, adalah lebih baik sekiranya SPR memberikan tempoh seperti yang dicadangkan oleh Pakatan Rakyat kerana ia akan memberikan ruang yang secukupnya kepada semua parti yang bertanding untuk berkempen.

"Kita masih berpendapat lebih lama tempoh berkempen adalah lebih baik untuk rakyat, saya rasa cara yang dibuat oleh SPR tidak mengambil kira bahawa rakyat mesti diberitahu seluas-luasnya sebelum membuat keputusan.
"Oleh itu 21 hari adalah satu masa yang munasabah kerana dia (pilihanraya) hanya berlaku tiap-tiap 4 tahun sekali, jadi ada baiknya untuk kita beri masa untuk berkempen supaya semua rakyat dapat mengetahui dan buat pilihan,"kata Khalid.

Beliau berkata demikian pada sidang media, di Tingkat 20, Bangunan Sultan Abdul Aziz, di sini hari ini.

Menurut Khalid, tempoh 21 hari yang dicadangkan oleh Pakatan Rakyat sebelum ini adalah had masa biasa yang digunakan di negara luar dan ia tidak akan
mendatangkan masalah jika diaplikasikan di negara ini.

Sementara itu, Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian ketika dihubungi Tv Selangor berkata, tempoh 10 hari yang diberikan memadai untuk berkempen kerana persiapan
rapi sudah dibuat oleh jentera parti. 

" Oleh kerana kita sudah bersedia dari mula-mula lagi. Jadi bagi saya, 10 hari atau 7 hari, saya tidak kisah. Yang penting, adalah persediaan itu kita mula
dari dulu lagi.    

SPR hari ini menetapkan pilihan raya negeri Sarawak yang ke-10 diadakan pada 16 April (Sabtu), manakala penamaan calon ditetapkan pada 6 April (Rabu).

DUN Sarawak dibubarkan pada Isnin yang mana secara perlembagaan, pilihan raya hendaklah diadakan sebelum Julai tahun ini.

BN Sarawak yang dipimpin selama 30 tahun oleh Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud menguasai 63 daripada 71 kerusi dalam dewan manakala pembangkang dengan tujuh kerusi, termasuk satu masing-masing milik bebas dan Parti Cinta Malaysia.

Pilihan raya sebelum ini diadakan pada 20 Mei 2006.

Krisis Alkitab dan Kami lawan Kita

Posted: 23 Mar 2011 08:31 PM PDT

Nathaniel Tan 
 
24 MAC — Malaysia nampaknya selalu muncul di berita antarabangsa atas sebab-sebab yang kurang baik. Lantasan berita kartun Berita Harian berkenaan tsunami Jepun serta komen Rosmah Mansor yang tidak berapa kena, krisis kitab yang berbahasa Melayu menjadi sebutan pula.
Soalan yang ingin saya renungkan di sini adalah: apakah isu sebenar di belakang krisis ini?
Politik ketakutan Umno
Pada bacaan saya, pokok isu ini adalah ketakutan.
Rakyat di Malaysia seakan-akan dibesarkan untuk percaya bahawa senantiasa ada sekumpulan orang "lain" yang ingin merebut hak kita.
Satu manifestasi pemikiran ini adalah dalam isu kaum, di mana di bawah sistem BN, setiap kaum digalakkan berfikir bahawa kepentingan kaum diri sendiri (seperti diwakili dalam parti komponen BN) mesti dijaga dahulu.
Dalam 50 tahun Malaysia merdeka, pemikiran ini telah dijadikan asas persada politik kita: Selamatkan dan melindungi kepunyaan kami, sebelum ia dicuri mereka-mereka yang lain yang tamak haloba.
Malangnya, pemikiran ini yang beracun turut meresap kepada aspek-aspek sosial lain, termasuk dalam isu agama.
Ketidakpercayaan dan syak wasangka
Masalah yang sering dibangkitkan adalah tuduhan bahawa kitab yang berbahasa Melayu adalah alat untuk menyebarkan agama Kristian kepada orang-orang Islam.
Ketidakpercayaan di antara orang Islam dan orang Kristian bukan perkara baru di dunia kita. Persepsi dua kumpulan ini terhadap satu sama lain sering serong dan dipengaruhi oleh tindakan-tindakan minoriti yang berketerlaluan.
Konflik-konflik di dunia yang mempunyai unsur Islam lawan Kristian malangnya mewarnakan pula hubungan antara dua kumpulan ini di negara kita. Politik ketakutan dan kerisauan akan "penjajahan" meningkat di kalangan kedua-dua belah, tidak kira siapa minoriti atau majoriti.
Dari titik permulaan ini, sebarang isu atau kontroversi dijadikan isu maruah pula. Umno suka menyifatkan apa-apa masalah pun sebagai satu cabaran kepada maruah bangsa atau pertikaian kedudukan istimewa Melayu. Apabila mentaliti ini dipanjangkan kepada isu-isu agama, tidak hairan konflik semakin membara.
Untungnya, satu-satu parti di Malaysia yang berpaksikan agama berpendirian bahawa kitab bebahasa Melayu ini seharusnya tidak dilihat sebagai masalah. Nampaknya, apabila nilai-nilai agama tulen dijadikan panduan, ketakutan semakin pudar.
Tak kenal, tak cinta
Sebagai individu dan penulis, saya tidak berupaya meyakinkan siapa-siapa berkenaan niat pengimpot kitab berbahasa Melayu. Akhirnya, sekira seseorang percaya atau tidak atas keikhlasan golongan tersebut terpulang kepada kebijaksanaan dan pengalaman individu itu sendiri.
Walaubagaimanapun, saya ingin meneka sedikit sebanyak mengenai mereka yang percaya bahawa pengimpot kitab berbahasa Melayu berhasrat menyebarkan agama Kristian kepada orang Islam. Tekaan saya adalah bahawa kumpulan yang mengambil pendirian ini tidak mempunyai pengalaman yang luas dalam berinteraksi dengan orang yang berlainan agama atau kaum.
Pepatah Melayu berbunyi "Tak kenal maka tak cinta".
Saya percaya bahawa rasa syak wasangka antara golongan agama di negara kita adalah akibat terus daripada polarisasi di Malaysia yang semakin parah.
Di mana dulunya rakyat Malaysia senang bergaul, kita sekarang semakin terperangkap dalam golongan-golongan sekaum atau seagama, tanpa peluang untuk mengenali dengan rapat jiran-jiran kami yang berlainan kepercayaan atau latar belakang.
Kekurangan bergaul ini pula mengakibatkan unsur-unsur curiga akan mereka yang "lain" semakin memegang imaginasi kita, dan ini pula mendorong kita mengambil langkah-langkah yang tidak wajar.
Kami lawan Kita
Walau apa pun pendirian peribadi saya berkenaan kebebasan beragama, saya memilih untuk menghormati undang-undang yang melarang sebarang aktiviti dakwah kepada orang Islam. Dari segi realpolitik, kemungkinan besar sebarang perubahan kepada undang-undang ini hanya boleh berlaku jika diingini oleh masyarakat Islam sendiri.
Dari segi isu kitab berbahasa Melayu, saya rasa langkah mengecop "Peringatan: 'Al Kitab Berita Baik' ini untuk kegunaan penganut agama Kristian sahaja. Dengan perintah Menteri Dalam Negeri" mungkin tidak berapa wajar.
Cuba bayangkan jika terjemahan Inggeris al-Quran yang suci diimpot ke Amerika, tetapi terpaksa dicop dengan "Peringatan: 'Al-Quran (English)' ini untuk kegunaan penganut agama Islam sahaja. Dengan perintah kerajaan Amerika Syarikat". Walaupun bukan Islam, saya pun akan melihat "pencemaran" Al-Quran sebegitu sebagai berketerlaluan dan tidak sensitif — terutama istilah "perintah".
Masyarakat Kristian di Malaysia pula mungkin boleh meningkatkan usaha untuk meyakinkan orang ramai bahawa mereka tiada sebarang niat untuk mencabuli undang-undang yang melarang penyebaran agama Kristian kepada orang Islam.
Penyelesaian yang adil mungkin melibatkan sedikit sebanyak kompromi dari kedua-dua belah. Sekiranya semua yang terlibat tidak ingin "memberi muka" sama sekali, masalah yang lebih besar akan berterusan.
Bahasa Melayu membezakan istilah "kami" dengan "kita", manakalah istilah Inggeris "us" atau "we" tidak mampu melihatkan pembezaan tersebut. Demi kesejahteraan jangka masa panjang negara, diharapkan rakyat Malaysia akan mengurangkan fikiran secara "kami" dan melebihkan fikiran secara "kita".

Video seks: Editor, wartawan beri keterangan

Posted: 23 Mar 2011 08:25 PM PDT

Sekurang-kurangnya tiga editor kanan dan beberapa wartawan dipanggil oleh polis bagi membantu siasatan berhubung tayangan video seks yang didakwa membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Polis juga melawat pejabat Malaysiakini pagi semalam bagi mencari wartawan, Hazlan Zakaria yang dijemput menyaksikan tayangan video lucah di hotel Carcosa Seri Negara, Isnin lalu.

Bagaimanapun, oleh kerana wartawan berkenaan tidak berada di pejabat kerana tugasan, pegawai penyiasat kes tersebut menghubunginya melalui SMS bagi menetapkan temujanji.

"Salam En Hazlan, saya ASP Sabri daripada IPD Dang Wangi - boleh telefon saya nanti untuk buat temujanji sebab saya hendak ambil statement berhubung tayangan video di Carcosa Seri Negara. Terima kasih," kata pegawai itu menerusi SMS.
Temu janji kemudiannya ditetapkan pada jam 11 pagi ini.

Sebelum itu, lewat petang semalam, Bernama melaporkan beberapa editor dan wartawan kanan daripada The Malay Mail, New Straits Times and the Star telah memberikan kenyataan mereka di balai polis di Kuala Lumpur.

Isnin lalu, beberapa wartawan dan editor kanan dijemput ke hotel mewah, Carcosa Seri Negara dan disajikan dengan tayangan pasangan mengadakan hubungan seks.

Pelbagai pihak mendakwa lelaki dalam video berkenaan mirip dengan Anwar.

Bagaiamanapun permimpin PKR, termasuk Anwar sendiri menafikan tuduhan berkenaan.

Nikah: Saya tak kata menyimpang tapi bukan amalan Rasulullah

Posted: 23 Mar 2011 08:23 PM PDT


KUALA LUMPUR, 24 Mac — Ahli Majlis Fatwa Perlis Datuk Ahmad Jusoh menafikan beliau ada mengatakan menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah menyimpang amalan Rasulullah.
Sebaliknya beliau menegaskan, akad nikah di masjid bukan amalan Rasulullah dan oleh itu mana-mana pasangan yang mahu bernikah boleh memilih lokasi lain selain masjid.
Ahmad juga menegaskan, ketika itu beliau bercakap atas kapasiti Pengerusi Jawatankuasa Masjid Putra, Kangar dan bukannya selaku ahli Majlis Fatwa Perlis seperti dilaporkan media hujung minggu lalu.
"Ketika mesyuarat ada seorang imam beritahu kepada saya ada pasangan nak buat akad nikah di masjid, kemudian saya kata tidak perlu buat di masjid kerana di mana-mana pun boleh selagi cukup syarat nikah.
"Kemudian saya jelaskan kalau selalu buat di masjid kemungkinan ia akan menjadi satu upacara yang bertentangan ketika di zaman Rasulullah sebab ketika itu Rasulullah tidak pernah buat akad nikah di masjid.
"Rasulullah tidak pernah buat, jadi buat apa mesti kita nak buat tapi kalau nak buat itu tiada masalah kerana Rasulullah tidak pernah melarang mana-mana pasangan yang nak bernikah tidak boleh buat di masjid," katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.
Jelas Ahmad, beliau bimbang sekiranya akad nikah di masjid menjadi amalan orang Islam ia akan menyamai perkahwinan penganut Kristian yang menikah dalam gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka.
"Kita agama Islam tiada jurunikah, yang ada hanya wali sahaja... saya cuma tak mahu nikah di masjid ini jadi satu amalan dan Rasulullah pernah mengingatkan umat Islam supaya tidak melakukan akad nikah dalam masjid kerana ia meniru penganut Kristian yang menikah dalam gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka.
"Nikah di masjid ini bukan amalan Rasulullah dan Rasulullah juga tidak pernah menikahkan anak perempuannya di masjid . . . begitu juga dengan para sahabat, kalau bukan amalan Rasulullah buat apa nak ikut, lagi pun bukan wajib untuk lakukan akad nikah di masjid," katanya.
Menurut Ahmad, walaupun pernah berlaku peristiwa akad nikah dalam masjid pada zaman Rasulullah namun ia berpunca dari kehadiran seorang wanita ke dalam masjid yang mahu dirinya dikahwini.
"Itu hanya sekali sahaja Rasulullah melakukan akad nikah di dalam masjid, bagi saya kalau Rasulullah tak buat dan bukan jadi amalan Rasulullah buat apa kita mesti nak buat.
"Tapi kalau nak buat tiada masalah sebab Rasulullah tak larang cuma saya tidak galakkan, itu sahaja," katanya.
Sabtu lalu Ahmad berkata menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang amalan Rasulullah.
Ahmad berkata adalah lebih baik akad nikah dilakukan di rumah pengantin.
Sementara itu Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berkata apa yang berlaku sebenarnya salah faham yang mana wartawan tidak melaporkan kejadian yang sebenarnya berlaku.
Beliau juga berkata apa yang dikatakan Ahmad ketika itu adalah pandangan peribadi dan bukan mewakili Majlis Fatwa Perlis.
"Beliau (Ahmad) bercakap atas kapasiti pengerusi Masjid Putra dan ia adalah pandangan peribadi, wartawan yang membuat laporan itu tidak jujur kerana ketika itu beliau bercakap dalam mesyuarat masjid.
"Mungkin ketika itu beliau berpendapat tidak wajar akad nikah dilakukan di masjid setelah mengambil kira aspek-aspek lain, itu sahaja... ia sebenarnya hanya salah faham," katanya.
Kata Juanda, Ahmad telah menjelaskan perkara yang sebenar dan bagi pihak Majlis Fatwa Perlis tiada larangan dibuat bagi mana-mana pasangan yang mahu melakukan akad nikah di masjid.
"Kita di Perlis tiada fatwa yang melarang akad nikah dilakukan di masjid, bahkan kita pernah melakukan perkahwinan secara besar-besar di masjid.
"Jadi ia tiada larangan, dan saya minta agar pihak yang melaporkannya bersikap jujur," katanya.
Bagi Mufti Selangor, Datuk Tamyes Abd Wahid, akad nikah di masjid boleh dilakukan oleh orang Islam dan tiada hadis mengatakan Rasulullah melarang perbuatan itu.
"Saya tak jumpa (dalam mana-mana hadis) Rasulullah melarang orang Islam bernikah di masjid, kalau Rasullullah melarang kenapa Rasulullah pernah menikahkan seorang wanita dan pasangannya di masjid.
"Kalau Rasulullah melarang sudah tentu Rasulullah tidak akan menikahkan pasangan itu. Adakah logik selepas menikahkan pasangan itu Rasulullah melarang pula bernikah di masjid.
"Kalau Rasulullah pernah buat walaupun tidak disebut (dilarang atau tidak) tapi Rasulullah pernah menikahkan pasangan di masjid, jadi bagi saya ia bukan dilarang sebaliknya boleh dikatakan harus," katanya.
Jelas beliau, perbuatan menyamakan akad nikah di masjid dengan perkahwinan penganut Kristian di gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka dalah tidak wajar.
"Apa salahnya kalau bernikah di masjid? Ia lebih baik, nikah itu ibadah... perbuatan ibadah ini kalau dibuat di masjid lebih baik dan ia sebenarnya tiada halangan.
"Kenapa nak samakan nikah di masjid dengan perbuatan penganut Kristian dan Yahudi pula? Tidak wajar samakan ibadah dalam Islam termasuk bab nikah kahwin ini dengan perbuatan penganut Kristian dan Yahudi... kita ada cara tersendiri...tidak boleh disamakan dengan agama-agama lain," katanya.
Mufti Kedah Datuk Syeikh Muhamad Baderudin Ahmad pula berpendapat walaupun Rasulullah tidak mengamalkan akad nikah di masjid namun ia tiada masalah untuk melakukannya.
"Pandangan saya tiada masalah malah kita kalau nak berumah tangga mesti mahukan keadilan di samping permuafakatan (antara pasangan) kalau dibuat di masjid lebih baik.
"Islam menggalakkan kita mencari keberkatan dalam setiap perkara yang kita lakukan. Dengan kita bernikah di masjid sudah pasti berkat lebih berbanding di tempat lain kerana masjid itu tempatnya suci," katanya.
Beliau berkata di Kedah tiada larangan akad nikah dilakukan di masjid.
"Di sini (Kedah) kita tidak ada larangan dan halangan untuk sesiapa bernikah di masjid sebaliknya kita galakkan mereka bernikah di masjid.
"Kalau nak disamakan dengan agama lain itu tidak wajar lagi pun tiada hadis yang melarang orang Islam bernikah di masjid," katanya.

Reputasi Felda tercalar disebabkan Isa Samad

Posted: 23 Mar 2011 08:05 PM PDT


WarkahDaily, 24 Mac – Kalau orang ekonomi pun tak mahu terima pelantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda, bagaimana pula negara luar sana nak yakin dengan pelaburan di Malaysia.


Isa Samad memberi kesan buruk kepada Felda.
Bagaimana mungkin seorang yang diselubungi dengan kegiatan rasuah dan pernah didapati bersalah dengan politik wang (rasuah politik) sehingga terpaksa direhatkan daripada menceburi bidang politik ketika itu telah dilantik pula sebagai pengerusi bagi sebuah badan yang berkait rapat dengan pembangunan tanah rakyat, sudah tentu kesannya tidak baik.

Harakahdaily - Perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda yang baru terus menjadi pertikaian, apabila ia turut dibangkitkan pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

Isa dikatakan tidak selayaknya dilantik mengetuai Felda kerana beliau bukanlah individu yang boleh diyakini dan berkelayakan, malahan perlantikannya telah memberikan implikasi yang buruk kepada Felda.

Disebabkan perlantikan Isa, nama baik dan reputasi Felda sebagai organisasi pembangunan tanah yang unggul di tanah air kini telah terjejas dan ia turut memberikan kesan buruk kepada aset organisasi itu sendiri.

Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli ketika membangkitkan perkara itu, bertanya kepada Perdana Menteri apakah rasional Isa dilantik sebagai Pengerusi Felda.

"Apakah tindakan kerajaan berikutan kenyataan beberapa penganalisis ekonomi bahawa perlantikan tersebut memberi kesan dan isyarat negatif kepada pasaran?" katanya yang juga Bendahari PAS Pusat pada persidangan Dewan Rakyat, kelmarin.

Soalan tersebut ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, tetapi telah dijawab oleh Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.

Ketika menjawab soalan itu, Ahmad bagaimanapun tetap mempertahankan perlantikan Isa sebagai Pengerusi Felda yang baru, walaupun ia jelas menafikan realiti sebenar yang berlaku kepada negara, masyarakat Felda dan pandangan pelbagai pihak terutama penganalisis ekonomi.

Sementara itu, dalam perbahasan sebelum itu, Ahli Parlimen Seputeh dari DAP, Teresa Kok Suh Sim turut membangkitkan persoalan penting mengenai Perlembagaan Persekutuan dan persempadanan kawasan Parlimen.

Beliau antara lain meminta Perdana Menteri menyatakan sama ada Kerajaan akan meminda Perlembagaan Persekutuan pada tahun ini demi menukar persempadan kawasan Parlimen dan kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun).

"Kenapa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sengaja memindah pengundi ke pusat pengundian yang jauh daripada pusat pengundian asal mereka dan mencetuskan kekeliruan di kalangan pengundi dalam siri pilihanraya kecil yang lepas," katanya.

Bila dendam tidak dapat sembunyikan...

Posted: 23 Mar 2011 08:02 PM PDT

Dalam tempoh 48 jam, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah mula mengeluarkan kenyataan yang bercanggah bersabit video seks lucah yang kononnya merakamkan Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur.

Sehubungan itu, dalam sidang media mereka semalam, Tan Sri Rahim Thamby Chik pula tidak dapat meyembunyikan rasa marahnya terhadp Anwar atas peletakan jawatan beliau sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994.

NONERahim yang kini Pengerusi Risda, berkata beliau tidak merogol seorang gadis berusia 15 tahun ketika itu.

Semasa menayangkan video itu kepada wartawan Isnin lalu di hotel Carcosa Seri Negara, Eskay berkata beliau membawa keluar perakam video dari hotel dan mendapati ia mengandungi klip 21 minit Anwar mengadakan hubungan seks dengan pelacur.

Namun pada sidang akhbarnya semalam, Eskay mendakwa beliau tidak dapat "membaca" rakaman dalam alat perakam itu sehingga seminggu lalu.

"Hanya minggu lalu, baru kami mendapat rakaman itu sebab mula-mula kita tak boleh "baca', kemudian baru ada seorang yang berjaya menerbitkannya,' katanya.

Tidak kurang aneh adalah kenyataannya semalam bahawa beliau menunjukkan video itu kepada wartawan, malah kepada ahli parlimen PKR Johari Abdul sebelum menghantar rakaman itu untuk pemeriksaan forensik.

"Saya mahukan media membuat keputusan..untuk anda melihat kebenaran sebelum saya menyerahkannya untuk pemeriksaan forensik," kata Eskay pada sidang media itu.

Ketika diminta sekali lagi untuk menjelaskan bagaimana video itu diperolehi, Eskay dan Rahim enggan memberi butiran lanjut dengan alasan ia kini menjadi siasatan polis.

Sukar untuk dipercayai bahawa walaupun Eskay memiliki video lucah terhadap musuh politik utama Umno dan kerajaan BN, beliau berasa curiga untuk mendapatkan perlindungan polis atau meminta bantuan dari Rahim untuk menguruskannya.

Eskay - seorang jutawan yang disifatkan sekutu rapat Tun Dr Mahathir Mohamad – telah ditanya bagaimana Rahim boleh terbabit dalam video berkenaan.

Katanya, beliau menghubungi bekas ketua menteri Melaka itu kerana mahu mendapatkan sebuah hotel yang mempunyai kawalan keselamatan yang baik dengan alasan beliau tidak mahu "membabitkan polis".

Malah, ahli perniagaan itu menghubungi Rahim untuk mencari hotel sedemikian kerana beliau sendiri "bukan orang KL" tetapi dari Kedah.

Kenyataan itu juga aneh kerana Eskay diketahui menghabiskan banyak masanya di Kuala Lumpur malah selesa mengenali wartawan-wartawan dari media asing.

Eskay dan Rahim semalam berulang kali menegaskan mereka tidak ada motif selain mahu menegakkan kebenaran dengan mendedahkan rakaman itu.

Di sebalik sifat "patriotiknya" itu Rahim bagaimanapun meluangkan masa yang agak panjang untuk mengimbas peletakkan jawatan beliau sebagai ketua menteri Melaka pada tahun 1994.

Beliau mendakwa peletakan jawatan itu didalangi oleh Anwar "walaupun saya dibebaskan oleh mahkamah" atas tuduhan merogol seorang gadis sekolah.

Bagaimanapun Rahim tidak menyatakan beberapa fakta "kecil" seperti bukan mahkamah yang membebaskan beliau. Sebaliknya tidak ada pun perbicaraan diadakan untuk mendengar keterangan gadis itu dan anggota keluarganya.

Peguam Negara Allahyarham Tan Sri Mohtar Abdullah ketika itu memutuskan "tidak cukup bukti" untuk mensabitkan Rahim, justeru tuduhan itu digugurkan.

Justeru perisytiharan Rahim ketika itu bahawa mahkamah telah membersihkan namanya "dari hujung rambut hingga ke hujung kaki" amat mencurigakan, seperti video lucah yang cuba dibawakan oleh beliau dan Eskay.

Seperkara lagi, pada sidang media semalam, Rahim dan Eskay mendakwa, orang ketiga yang melengkapkan gandingan mendedahkan video itu adalah bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

Namun Shuib tidak hadir pada sidang media berkenaan dan tidak ada pun penjelasan daripada Rahim mahupun Eskay .

Juga, rasanya tidak perlu mengulas cadangan Rahim supaya Suruhanjaya Diraja ditubuhkan dengan ahli-ahli panel merangkumi perwakilan daripada PERKASA serta Presiden KITA, Datuk Zaid Ibrahim.

Persoalan adalah kenapa tergesa-gesa menubuhkan Suruhanjaya Diraja - adakah ia untuk memberikan juak-juak Umno satu lagi pusingan untuk mengaibkan Anwar dengan tuduhan dan fitnah?

Persoalan juga timbul kenapa Eskay yang mengaku dirinya sebagai sahabat Anwar tidak sudi menghantar satu salinan kepada ketua pembangkang itu atau Datuk Dr Wan Azizah untuk diperakui sebelum menunjukkannya kepada media?

Jika Anwar menafikan beliau orang dalam video itu, sudah tentu Eskay tidak perlu merahsiakan video itu dan terus boleh menyerahkannya kepada pihak berkuasa untuk diambil tindakan dan memberikan salinan kepada media, malah memuatkannya di Youtube.

Tetapi tidak. Beliau dan Rahim mengambil keputusan menggunakan khidmat seorang wartawan di Star yang juga ahli Puteri Umno untuk memanggil wartawan kanan bagi menghebahkan kandungan video itu.

Tindakan ini diambil walaupun, menurut Eskay, rakaman itu belum dihantar untuk ujian forensik.

Jika ujian forensik dilakukan atas kenyataan Rahim dan Eskay semalam , tentunya ia akan mendedahkan sebuah skrip yang terpaksa diolah dan dirombak oleh mereka selaku dalang fitnah video seks setelah Anwar membuat laporan polis dan enggan tunduk kepada ugutan Eskay dan Rahim.

Liwat II: Dua saksi dipanggil semula

Posted: 23 Mar 2011 08:00 PM PDT

Berikutan tamparan hebat yang diterima oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, semalam memutuskan tangkapan ke atasnya adalah sah, perbicaraan bersambung hari ini dengan memanggil semula dua saksi.

Ini bagi membolehkan tiga barangan yang sebelum ini dipertikaikan diterima sebagai bukti.

Barangan berkenaan - sebuah botol air minuman berjenama Cactus, tuala 'Good Morning' dan sebatang berus gigi berwarna putih. Semua barangan ini diperolehi daripada sel Anwar selepas beliau ditahan semalaman oleh polis pada 16 Julai, 2008.

Dua saksi berkenaan - ahli kimia Nor Aidora Saedon dan bekas ketua Penyiasat Lokasi Jenayah, Supt (Rtd) Amidon Anan -terbabit mengendalikan barangan berkenaan.

Nor Aidora sebelum ini pada keterangannya berkata DNA yang diperolehi daripada barangan tersebut adalah daripada 'Lelaki Y".

Berikutan perbicaraan hari ini, pihak pendakwaan dijangka selesai membentangkan kes mereka dan mahkamah akan menetapkan tarikh bagi mendengar hujahan pula.

Selepas mendengar hujah kedua-dua pihak, hakim kemudiannya akan menentukan sama ada pihak pendakwaan mempunyai kes prima facie dan sehubungan itu memerintahkan Anwar supaya membela diri.

Fitnah II: Tiga barangan ditanda sebagai bahan bukti

Posted: 23 Mar 2011 07:58 PM PDT

KUALA LUMPUR: Perbicaraan Fitnah II bersambung semula hari ini dan pendakwa raya dijangka menandakan ketiga-tiga barang yang diperoleh secara tipu helah sebagai bahan bukti (ID) hari ini.
9.28am – Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tiba di mahkamah.
9.43am- Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tiba di mahkamah.
9.47am – Mahkamah mula bersidang. DPP Yusof Zainal Abiden mahu memanggil saksi pendakwa ke-15, bekas Ketua Unit Forensik, Amidon Anan dan saksi pendakwa ke-6, ahli kimia Jabatan Kimia Malaysia, Aidora Saedon untuk memberi keterangan.
Aidora dan Amidon dijangka membantu pihak mahkamah menanda tiga barang yang baru diterima mahkamah sebagai I'd (barang bukti).
Peguam Anwar, Karpal Singh mencelah dan berkata beliau ada memfailkan semakan terhadap keputusan hakim semalam.
Hakim Zabidin berkata beliau tiada menerima sebarang kerana jika benar, sepatutnya sudah ada fail di atas meja beliau pagi ini.
Zabidin minta pendakwa meneruskan memanggil saksi.
Kapral membantah dan berkata jika permohonannya tidak didengar sekarang, ia akan menjadi prejudis kepada kliennya, Anwar Ibrahim.
Akhbar akan menyatakan 'Lelaki Y' sebelum ini adalah Anwar jika ketiga-tiga barang bukti itu ditanda sebagai ID.
9.51am: Hakim Zabidin memanggil kedua-dua pendakwa raya dan peguam bela ke dalam kamar hakim untuk berbincang.
10.03am: Sankara Nair memberitahu wartawan hakim akan mendengar permohononan semakan keputusan hari ini.

Ambil Kesempatan : Rejim Israel lancar serangan udara ke atas Genting Gaza

Posted: 23 Mar 2011 07:56 PM PDT

WarkahDaily – Sedang dunia sibuk mengutuk Amerika Syarikat yang tak pasal-pasal berlagak seperti polis dunia menyerang Libya, konon nak bantu rakyat Libya...dalam diam-diam pulak, sekutu Amerika, rejim Israel telah pun bertindak melancarkan serangan udara ke atas penduduk Gaza lewat malam kelmarin.


Bangunan musnah selepas dibom rejim Israel di Genting Gaza.
Jahanam Israel!..konon orang tak sedar...ambil kesempatan ketika dunia sedang memerhatikan tingkah laku Amerika dan sekutunya yang lain di Libya, penduduk dunia terarah ke Jepun yang dilanda bencana dahsyat.

Sekurang-kurangnya 17 orang cedera termasuk kanak-kanak dalam beberapa serangan udara rejim Israel ke atas Genting Gaza.

Jet pejuang Israel melancarkan sekurang-kurangnya lima serangan di Baitul Lahiya dan Bandar Gaza.

Pejabat pasukan keselamatan pejuang Hamas, kem latihan dan kilang batu-bata di utara Gaza antara yang menjadi sasaran serangan rejim Zionis.

Angkatan tentera Israel seperti biasa menuduh pejuang Hamas memulakan serangan ke atas Israel dengan mendakwa sebanyak 56 peluru berpandu dilancarkan dari Gaza sejak Sabtu lalu.

Israel mengenakan sekatan tidak berperikemanusiaan ke atas 1.5 juta penduduk Gaza selepas pejuang Hamas berjaya mengawal Genting Gaza sejurus memenangi pilihan raya secara adil pada 2007.

PELAKON VIDEO LUCAH NIH RUPA MACAM ANWAR kate ZOL KUL0M!

Posted: 23 Mar 2011 07:54 PM PDT

aku tak tau la ada gak orang kata sama,... aku nengok tang cermin mata jer sama... tang dagu pun lain...

leh ke post sebelum pada yang tak tau citer nih... :P


sib baik porn star ni ngan datuk Trio (pornstar + Rahim Tambichik + bendahari PERKASA) dah ngaku... selain tu die ngaku perut die bincit tak? hahah.. kalau tak ngaku ape ler nak jadik ngan dorang nih... ini misti tetibe leh takut ngan ALLAH dan tak takut NAJIB lagi.. hahaha

korang bandingkan lah same ke tak?
kahkahkahkah

Nampaknya puak UMngok begitu terdesak dan mereka telah mengupah orang yang berwajah serupa dengan Anwar Ibrahim untuk melakun dalam video lucah untuk merosakkan nama baik Anwar Ibrahim.

Seems like UMNGOK is so desperate they recruited Mr. Lookalike(Former Bodyguard-turned crony of Megat Junid) here to be Bolehwood's PORN stand-in to taint Opposition leader, DSAI.

nanti korang jangan2 simpan... dah baca korang tolong aku share yer.. bende baik camnih baik di sebar untuk bersihkan nama Anwar.. tak rugi pun pahala nanti pandailah ALLAH beri.... :)

Sayfool bila nak ngaku plak? ngee..ngee.. ZOL KUL0M yang yakin 110persen ANWAR dalam video tu bile nak mohon maaf dan tarik balik keyakinan bangang dia tu?
 
Erapasca

UMNO NAK LARIKAN DIRI LA PULAK...

Posted: 23 Mar 2011 07:50 PM PDT

kantoi sudah...

1) ZUL KULIM : 110 persen yakin itu Anwar
2) Ummi Dara : yakin itu anwar dan ada lagi 18 video
3) NAZRI : Tayang video sex tak salah
4) NAJIB : Bukan Polis Dalang tayang video ini

5) Datuk Trio : Ini lah perangai ANWAR kalau korang tinggalkan ANWAR dan lompat masuk BN kite g jumpa Najib

6) Datuk Trio : Mengaku depa yang rancang, dan salah seorang dari mereka pelakon sindri

7) Blogger UMNO : ngeee... BISU!


korang nengok orang2 yang terlibat kat atas nih.. agak2 persamaan mereka nih ialah UMNO tak? dan agak2 korang dalam 7 orang tu sape Mastermind nye?

baca berita depa nak larikan diri plak.. hahaha... lantak korang lah...

Video seks: Jangan kaitkan pengakuan tiga 'Datuk T' dengan Umno

Pemimpin-pemimpin Umno menjauhkan diri mereka selepas Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik bersama dua yang lain mendakwa mereka adalah "Datuk T" — bertanggungjawab atas pendedahan rakaman video seks, yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan pelacur.

"Kami parti dengan tiga juta orang ahli, jika seorang atau dua menggunakan hak mereka untuk memawa perkara ini, tiada apa yang kami boleh lakukan," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz (gambar) ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

"Mereka melakukan atas kapasiti sebagai individu tanpa pengetahuan kami. Umno tidak mahu dikaitkan dengan ini (pendedahan ini)," kata Ahli Parlimen Padang Rengas.

Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Rais Yatim berkata perkara itu adalah soal kesalahan jenayah dan tidak harus dibuat tuduhan sembarangan.

"Ia mesti disiasat oleh polis dan Peguam Negara. Siasatan adalah untuk memastikan tiada nama atau parti diheret ke dalam isu ini dan fitnah," kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan ini.

Beliau juga meminta ketiga-tiga lelaki berkenaan agar membuat aduan polis agar siasatan boleh dijalankan mengikut undang-undang negara.

Misteri di sebalik "Datuk T" yang mengemparkan negara dengan pendedahan sebuah klip video hitam putih yang memaparkan aksi seks seorang pemimpin pembangkang, terjawab hari ini.

Datuk Shazryl Eskay Abdullah, seorang ahli perniagaan, mengaku bahawa beliaulah yang menunjukkan video itu kepada media terpilih di Carcosa Seri Negara dua hari lepas.

Pendedahan itu dibuat pada satu sidang media bersama Rahim Thamby di sebuah hotel di sini petang ini.

Shazryl juga mendedahkan bahawa "Datuk T" sebenarnya bermakna "trio" iaitu beliau sendiri, Rahim dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim, yang tidak hadir pada persidangan akhbar itu.

Shazryl dan Rahim mengulangi pendirian "Datuk T" bahawa mereka mahu sebuah suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menentukan kesahihan video tersebut untuk membuktikan pelaku seks dalam rakaman itu adalah seorang pemimpin pembangkang.

Dalam pada itu, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata Shuib telah menjelaskan kepadanya bahawa beliau hanya dijemput oleh Abdul Rahim dan bertindak atas kemahuan sendiri.

"Jika perkara itu dibangkitkan dalam mesyuarat majlis eksekutif akan datang, maka kami akan membincangkan. Sebenarnya beliau ada tanya pada saya banyak kali mahu meletakkan jawatan sebagai bendahari (Perkasa),' kata Ahli Parlimen Pasir Mas ini ketika ditanya sama ada Perkasa akan mengambil tindakan ke atas Shuib.

Ibrahim menambah untuk berlaku adil kepada Shuib dan Anwar, perkara itu harus disiasat oleh suruhanjaya diraja.

"Anwar telah dituduh tetapi belum ada bukti lagi. Tetapi jika Shuib dan yang lain mendakwa benar, maka mereka harus dihargai kerana mendedahkan kebenaran," katanya lagi. -TMI

'Jangan bunuh Datuk T si pembawa berita'
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilihat tampil mempertahankan lelaki misteri 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada pepatah menyebut, jangan bunuh pembawa berita," katanya merujuk kepada banyak persoalan berkaitan kesan undang-undang terhadap pihak yang menganjurkan "tayangan meletup" itu semalam.

"Jadi jangan bangkitkan isu yang bukan pokok. Pembangkang selalu mendakwa ini semua kerja BN... kamu ada masalah dalam parti sendiri, selesaikanlah," katanya kepada pemberita di pejabatnya di bangunan Parlimen hari ini.

Katanya, dengan mengatakan BN mengambil tindakan sebegitu, ia sebenarnya menggambarkan apa yang boleh dilakukan pembangkang.

Daripada memberikan masa kepada ahli politik bagi membersihkan dirinya, Nazri mendesak 'Datuk T' segera membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya. -mk
erapasca

Video : Nurul Izzah Anwar in conversation with Nicholas Farrelly

Posted: 23 Mar 2011 07:33 PM PDT

Of political desperados, dingoes and demons

Posted: 23 Mar 2011 07:30 PM PDT

Of political desperados, dingoes and demons The PM and Umno are desperate, very desperate indeed. It has dawned very hard on them that they could soon be driven out of Putrajaya and into political oblivion.
Anwar Ibrahim, the man who has been the drawing and driving force behind the opposition coalition, Pakatan Rakyat (PR), must be destroyed at all cost. Never before has anyone posed such a danger to Umno.
They had tried very hard to do his political career in with a sham sodomy trial but he bounced back even more determined, and with his coalition, dealt them a severe blow in the last general elections.
They had once dismissed him as a has-been and irrelevant. But Anwar just refused to disappear. Now they are convinced he must be demolished forever and then Pakatan Rakyat will definitely disintegrate.
Umno would launch relentless dastardly attacks on his reputation with the help of spin doctors in the mainstream media and online cyber-troopers and ceaselessly attempt to damage his credibility and integrity.
They would incessantly drum it into the minds of the citizens of Bolehland long and loud enough that he is a man of dubious character, one who will do anything to be the PM of Malaysia.
They would demonise him as a loyal friend of the Zionists, denigrate him as a spy for the US, defame him as a CIA agent, disparage him as a political chameleon and denounce him as a traitor.
They would deploy anyone to demolish him, whether they be in Umno, Apco or a bozo in the police, AG's Chambers and especially the judiciary, people who would dance to their tune at the drop of a hat.
They would get deserters, detractors and disgruntled leaders of his party and within the coalition to discredit him with their stale and silly exposé and to derail the process of change that the PR wants to bring about.
A "Doctor in the House" joins in the diatribe against Anwar with his memoirs – a "doctored" memory of the past by a supposed statesman who prefers to live in the present on self-deception, delusion and denial.
Such is their desperation, they would even resurrect characters who played a "vicious role" in the conspiracy of Sodomy I, one of whom was described in a court transcript as being "disowned by her own father".
They would even deny Anwar a place in parliament for six months with the help of the Speaker whom Tunku Abdul Aziz (a respected public figure) described as a "total disgrace".
Sodomy Script
Politically bankrupt and devoid of political principles, they would dish out yet another sodomy script. Once again they would ruthlessly drag his and his family's good name through the mud.
Prosecution star witness Saiful would not disappoint in the judicial circus. He contradicts himself and even has a sex liaison with a DPP in the case! The Court confirms it did happen but refuses to dismiss the case.
The AG and the judge would deny Anwar access to the details that are as a norm furnished to the defence at the start of a trial. But the AG would disclose all documents to the defence in the Ling Liong Sik's case!
A chemist acknowledges that DNA found in Saiful's rear end could have come from as many as 10 different people - including himself! Saiful gives new meaning to the phrase "go f**k yourself"! (Asia Sentinel)
The prosecution is at a point of desperation when the AG's Chambers and the police commit a plethora of mistakes regarding DNA evidence. They should be aptly dubbed the "DNA" – Desperate n Asinine team.
Courage deserts the judge as he overturns his own decision made during a trial-within-a-trial (which is very rarely done). Anwar says he is not surprised. The judge may be pressured and directed to stick to the script.
Umno has even contingent plans to dispose of Anwar. They come up with a new video tape showing a man alleged to be Anwar having sex with a female Chinese prostitute.
From the feedback of reporters who saw it and the glaring questions that have arisen as to how, where and when it was shown, one can only deduce that it is but doctored trash.
Najib parrots Hishamuddin and denies that the police are involved in the making of the sex tape. The public remembers how he had denied that he had ever met Saiful but later admitted that he did meet Saiful after all.
De facto law minister Nazri Aziz, who is reputed for his temper tantrums, theatrics, threats, taunts, and twisting the truth declares that the showing of the "blue film" (his very own words) is legitimate!
Nazri asks the public not to shoot the "messenger". Datuk T is no "messenger" but a "Terrorist" employed to assassinate Anwar's character!
Distractions and Diversions

Umno's alleged sex scandals by opposition members are not only a conspiracy to destroy Anwar, but they are meant to distract the nation from the failures of the BN government and Umno.
The sex video is shown on the very day the Sarawak state assembly is dissolved. Do Sarawakians want to deliberate and decide on their future or waste their energy over the salacious contents of a doctored tape?
When the nation is sex saturated, and the people enjoy their daily sex diet, this is what Umno and the BN government wants to do:
Distract the rakyat from the damning evidence that the country is going to the dogs and that we are living in a "sham democracy" (Tengku Razaleigh).
Divert the people's attention from the reality that we have a dead constitution (courtesy of the judiciary), a divided nation, decaying institutions, a dour economy and a disturbing diaspora rate!
Deflect the public's attention from Umno's rampant corruption, exacerbating internal divisions and that the Umnoputras are bleeding this country dry.
Deceive the nation with Najib's "performance" consisting of nothing but public relations, publicity stunts, political rhetoric, populist slogans, propaganda puff, a pipe-dream and a pie in the sky!
Downplay the successes of the PR States. Deny, delay and distribute discriminately federal funds they are entitled to, whilst hiding the fact that some of the BN states are near debt or in deficit.

It is very evident that Umno has not changed! It has plunged to such depths that it is only adept at churning out sex stories to destroy its enemies, the No.1 being Anwar!  It has no sense of decency or shame left.
It has to resort to dirty politics (no matter how despicable and disgusting) in order to survive. It will one day reap what it now sows and bury itself in the very grave it has dug for Anwar today.
It would no doubt be an "unmitigated disaster" if the rakyat were to vote for BN and (Najib) in the next general elections!

Blowing the whistle on Snap: Better for Pakatan to make a clean break

Posted: 23 Mar 2011 07:28 PM PDT

Blowing the whistle on Snap: Better for Pakatan to make a clean breakSo it's not PKR's arrogance but rather BN's lucre that has made Snap pull out from the Pakatan Rakyat in Sarawak.
That's buzz on the grapevine after Sarawak Report revealed how Umno information chief Ahmad Maslan had quietly brokered a deal with Snap president Edwin Dundang over the weekend.
Although PKR leaders have refused to confirm or deny the report, it certainly makes sense to seasoned observers. They have been wondering how a minnow party could demand to be given the right to contest 40 out of the 71 legislative seats up for grabs.
"I cannot answer yet because we have another meeting on Thursday," PKR Sarawak chief Baru Bian told Malaysia Chronicle late on Wednesday night.
"We need to maintain goodwill. We cannot prejudice our co-operation for the time being. PKR will try until the final minute. You see, the burden is on PKR because we have to take on the Snap seats, not DAP or PAS. So we have to make the extra effort," PKR vice president Tian Chua told Malaysia Chronicle.
New found wealth
Despite the fuzzy answers from the PKR leaders, few Sarawak watchers believe anything will come out of the Thursday meeting.
PKR supporters are already bracing for Snap to walk out, in keeping with its alleged agreement with the BN to make PKR and Pakatan look inept.
Many have urged PKR not to give in and warned against trusting Snap as chances were high it would defect sooner or later.
"Pakatan must accept their fate. They have to toil and struggle for their success. It won't come easily but good things are worth waiting for. Pakatan must always stand on the moral high ground whereas Snap is obviously insincere. Their demands are just too outrageous," PKR veteran Eddie Wong told Malaysia Chronicle.
According to Sarawak Report, Edwin Dundang raised eyebrows with a recent display of new wealth.  The former Shell worker, now retired, has just acquired a luxury Toyota Helix and he has been promising prospective candidates that they will have a budget of RM300,000 to fight each constituency.
"Speculation has raged for months as to what the source of this money could be.  Till now it was assumed that a mystery businessman was involved, but it now seems certain that the source of the cash is in fact PKR's enemies in BN and that this was an attempt to buy off electoral defeat by building up Snap as a fake opposition party!" said the report.
Of the 71 seats, DAP is targeting 15 to 18, PAS about 3 to 6, PKR at least 42 and the balance was to go to Snap. But it recently raised its demand to 40 seats. It had sought only 3 seats when it joined Pakatan last year.

Umat Islam Libya menjadi mangsa Diktator yang ganas dan Kafir yang jahat

Posted: 23 Mar 2011 07:25 PM PDT

TRIPOLI: Agensi berita Libya (JANA) melaporkan serangan pakatan kuasa Barat di kawasan kediaman di timur Tripoli membunuh "sejumah besar" orang awam.

"Pengeboman yang dilakukan pengganas penjajah di wilayah Tajura itu mensasarkan kawasan kediaman...membunuh ramai orang awam," menurutnya yang merujuk seorang pegawai tentera.
Tajura diserang tiga kali dan serangan ketiga mensasarkan "penyelamat yang cuba mengeluarkan mangsa yang terbunuh dan tercedera dari runtuhan berikutan dua serangan terdahulu."
Terdahulu, saksi berkata mereka mendengar letupan besar di sebuah pangkalan tentera di wilayah Tajura yang terletak 32 kilometer ke Timur Tripoli dan meihat api menjulang di kawasan itu. - AFP

Cerita Ibrahim, Setelah 20 Tahun Ditahan di Penjara Regim Libya yang Mengerikan

Rabu, 23/03/2011 (eramuslim.com)
Setelah menjalani hidup di dalam penjara rezim Qadzafi selama 20 tahun, Ibrahim (45) beserta lima orang saudaranya akhirnya menghidup udara bebas. Dua puluh tahun lalu, mereka ditangkap dengan tuduhan "pandangan politik yang menyimpang rezim" dan dijebloskan di penjara "Bousalem".
Bagi rakyat Libya, penjara "Bousalem" merupakan tempat yang angker dan mengerikan. Bisa jadi serupa penjara Nusakambangan atau Buru di Indonesia. Penjara tersebut sangat terasing dan terletak jauh di kawasan Timur Libya, di provinsi Ajadiya, sekitar 180 KM dari Benghazi atau sekitar 1180 KM dari ibu kota Tripoli.
Ibrahim dijebloskan di penjara tersebut karena pandangan politiknya. Tak hanya itu saja, kelima saudaranya pun ikut-ikutan dijebloskan, meski pun mereka tak ikut-ikutan dan tak tahu menahu pasal pandangan politik Ibrahim.
"Saya dipenjara karena saya mengkritik sistem pendidikan Libya. Saya katakan, sistem pendidikan di negeri saya bermasalah. Hanya karena perkataan tersebut, saya ditangkap sebuah barigadir militer rezim Qadzafi dan dijebloskan ke Bousalem," kata Ibrahim sebagaimana dikutip surat kabar al-Masry al-Youm (23/3).
Ditambahkan Ibrahim, barigadir militer Qadzafi pun tak hanya menciduk dirinya saja, tetapi juga lima saudaranya yang lain. "Mereka padahal tak tahu apa-apa, tak punya salah apa-apa. Tapi segala puji bagi Allah. Allah lah yang akan menjungkalkan setiap pemimpin tiran. Revolusi pun berkobar di Libya," lanjutnya.
Ibrahim dan tahanan lainnya bisa keluar dari penjara pasca meledaknya revolusi Libya sejak 17 Februari silam, dan setelah satuan oposisi menduduki dan menguasai kota Ajadiya, termasuk di dalamnya penjara Bousalem.
Pasca kebebasannya, Ibrahim dan alumnus penjara Bousalem lainnya segera bergabung dengan garda revolusi Libya.
"Kami akan terus berperang untuk menggulingkan rezim Qadzafi yang tiran. Kami tidak takut pada rezim. Yang kami takutkan, justru ketika perjuangan revolusi ini akan sia-sia," kata Ibrahim. (as/my)

Video : Kenyataan Media Yb Datuk Johari Abdul

Posted: 23 Mar 2011 07:22 PM PDT

Fitnah 3 : Umno merancang dan Allah juga merancang

Posted: 23 Mar 2011 07:20 PM PDT

Oleh: modayu

"Pada malam DSAI dipecat dari UMNO oleh MM selaku presiden ketika itu atas dakwaan FITNAH 1 sebab salah laku akhlak,ramai orang-orang 'hardcore' UMNO yang berkepentingan gembira dengan berita ini.Perancangan jahat mereka dengan dakwaan salah laku seks telah 'mengena' pada mangsanya.Oleh itu apa yang yang perlu diperbuatkan selepas pemecatan adalah sebarkan berita salah laku seks DSAI keseluruh dunia.

Didalam perancangan UMNO itu nampak begitu cantik sekali dan perancang-perancang konspirasi tersebut mengatakan bahawa DSAI pasti akan 'dimatikan' watak politik beliau selama-lamanya.Pihak perancang itu pun memberikan kepastian kepada MM selaku presiden bahawa tugas membunuh karier DSAI pasti akan selesai tak lama lagi.MM hanya perlu melihatnya dari jauh.Semuanya pasti ditanggung beres. 

Seperti yang dirancang oleh perancang-perancang itu,DSAI berjaya ditahan selama 6 tahun dipenjara. Para perancang dan MM merasakan perancangan mereka berjaya."So kita boleh lupakan kes DSAI buat selama-lamanya,dah tiada lagi pengacau buat UMNO",mungkin itu kata-kata siperancang kepada MM sebagai tanda 'mission accomplish'.
Allah SWT juga merancang disebalik keizinanNya memenjarakan DSAI.MM ketika itu PM pun merancang untuk mengundurkan diri selepas segalanya kelihatan stabil dengan DSAI berjaya di'matikan' didalam penjara itu.AAB pun mengambil tempat MM selaku PM yang baru. Tiba-tiba DSAI 'dibebaskan' oleh AAB setelah dipenjarakan oleh MM selama 6 tahun.Berita ini telah mengejutkan siperancang-perancang hebat itu dan MM sendiri pun terkedu.Segala yang dirancang dahulu kelihatan sudah tidak menjadi.'Result' yang sepatutnya dirancang sudah menjadi sebaliknya.Sepatutnya watak DSAI telah 'berkubur' dan sudah tidak disukai oleh semua rakyat.
Akan tetapi bila DSAI keluar dari penjara,imej beliau menjadi lebih hebat dan lebih karismatik.Semua orang jatuh kasihan dan menyokong kerja-kerja DSAI yang berjuang untuk kepentingan rakyat.Lihat bagaimana Allah merancang dan umno merancang.Watak DSAI bukan sahaja tidak mati malah makin berseri.Mana yang lebih hebat merancang? Allah tentunya hebat dan perancanganNya mengatasi perancangan manusia.
Seterusnya dendam siperancang itu tadi tidak dapat dibuang begitu sahaja.Hati MM dan perancang-perancang itu tadi sudah semakin panas.Sesuatu perancangan baru harus dijalankan agar watak DSAI 'dikebumikan' tanpa kasihan. Parlimen Permatang Pauh(PP) dikosongkan oleh isterinya untuk memberi laluan kepada DSAI meneraju politik baru Malaysia.Umno pun sudah bukukan perancangan mereka untuk jatuhkan DSAI lalu dikebumikan terus di PP.Fitnah 2 pun telah dicipta dalam perancangan terbaru mereka dengan watak baru si saiful bukhari (SB) dijadikan bahan rancangan.Dihari penamaan calon di PP ketika itu,SB pun muncul dengan mengatakan dia diliwat lalu dia bersumpah dimasjid KL sebagai membuktikannya.Lihat perancangan mereka yang kelihatan begitu naturalkan.Tujuan mereka hanyalah untuk menghancurkan imej DSAI dan menyebabkan DSAI kalah teruk dalam PRK PP itu.
Kelihatan menjadikan perancangan mereka memalukan DSAI diparlimen dia sendiri.Tapi sebaliknya perancangan Allah mengatasi perancangan mereka.DSAI menang besar diPP pada PRK tersebut.Maka siperancang perancang itu tadi sekali lagi terkedu mengapa perancangan mereka tidak menjadi lagi.Pening memikirkan mengapa asyik menemui jalan kegagalan atas setiap perancangan mereka.MM pun pening juga nasib DSAI kelihatan sentiasa baik sahaja.Nampak tak bagaimana perancangan Allah mengatasi perancangan mereka?
Disebabkan perancangan mereka menjatuhkan DSAI di PRK PP tidak menjadi,kes si SB pun menjadi sejuk semula.Semua perancangan harus disusun semula untuk mematikan terus watak DSAI dalam arena politik negara.Terbaru MM sudah tidak percayakan lagi dengan para perancang-perancang itu lalu mengeluarkan memoir beliau sendiri dan memasukkan cerita DSAI didalamnya sebagai sebahagian rancangan beliau untuk mematikan karektor DSAI secara solo pula.Lihat bagaimana MM merancang untuk 'membunuh' watak DSAI melalui memoirnya secara total tanpa perlu mendengar lagi perancangan yang diajarkan oleh siperancang-perancang yang gagal itu.MM merancang dan Allah juga merancang.Memoir MM dikritik hebat oleh rakan dan musuh dengan banyak bukti yang dikemukakan menyanggah memoir itu.Lihat bagaimana Allah merancang sehingga memoir beliau menampakkan lagi benda yang tersirat yang kita tidak tahu mengenai siapanya MM selama ini.Akhirnya memoir beliau mengena pada diri sendiri.
Akan tetapi skrip rancangan siperancang tadi tetap dijalankan.Walaupun banyak kali gagal,tetapi mereka tidak mudah putus asa.Kes fitnah 2 kelihatan semakin lemah dan kemungkinan 'kalah' semakin membesar.Tiba-tiba ADUN Sarawak dibubarkan dan tiba-tiba juga video seks DSAI diumumkan pada hari yang sama.Lihat bagaimana mereka merancang dengan begitu gigih sekali dan tanpa jemu untuk membunuh watak DSAI.Video seks terbaru telah menjadi fitnah 3 pula.Watak Datuk T tiba-tiba  menjadi popular.Siapapun tidak tahu siapa Datuk T ketika itu.Lihat perancangan mereka bagaimana sususan plot mereka.Mula-mula mesti guna samaran Datuk T sebagai mukaddimah fitnah 3 ini.
Kelihatan perancangan mereka kali ini pasti berjaya.Watak DSAI perlu digasak sepenuhnya agar pilihanraya sarawak dimenangi oleh bn lagi dan lagi.Allah juga tidak pernah lupa untuk merancang,tidak sampai 48 jam selepas dicarcosa, Allah bungkarkan habis bagaimana perancang mereka adalah perancangan jahat untuk menjatuhkan DSAI buat selama-lamanya.Satu persatu Allah bongkarkan bukti bagaimana fitnah 3 ini terhasil.Lihat bagaimana datuk T memanggil datuk johari untuk mempertontonkan video yang kononnya DSAI sedang melakukan perlakuan seks.Dalam perancangan awal mereka bahawa dengan memanggil datuk Johari pada sesi tontonan itu pasti akan menyebabkan datuk Johari terbeliak mata bahawa DSAI ini seorang yang gila seks,maka dengan itu datuk Johari akan keluar parti dan mengajak yang lain pun keluar sekali.Lihat,itu perancangan asal mereka,tapi Allah juga merancang.Setelah datuk Johari menontonnya,maka cerita sebalik yang berlaku.Allah buka minda dan memberi ketajaman mata pada datuk Johari dalam menilai orang yang ada didalam video yang dikatakan DSAi itu. Terbukti video itu tidak berjaya mengubah pendirian datuk Johari pada DSAI selama ini dan menyebabkan perancang-perancang tersebut mengalami kekalutan.Rancangan jahat mereka diketahui umum kini.Sidang media datuk T bagi menjawab kenyataan datuk Johari kelihatan kelam kabut dengan riak muka mereka yang agak cuak.Perancangan mereka telah 'dipintas' oleh Allah lagi sekali.
Lihat umno merancang Allah juga merancang.Tapi rancangan Allah mengatasi rancangan mereka.
Setakat itu dahulu buat masa ini.Kita tunggu episod menarik seterusnya dari perancang-perancang tersebut dan bagaimana Allah mengatasi rancangan mereka dengan begitu mudah sekali.
'yang Hebat itu Allah,yang lemah itu kita'
md daud yusri fie alHutan Melintangi

DNA Rahim Bersepah Kat Melaka.

Posted: 23 Mar 2011 07:18 PM PDT

Oleh: faceoff

"Aku mengikuti sisa-sisa kehidupan Rahim sebelum dan selepas beliau dipaksa melucutkan jawatan KM Melaka diatas dakwaan Kes Rogol Budak Bawah umur sekitar tahun 1997. Mungkin masih ramai yang masih ingat kes tersebut yang menghumban Lim Guan Eng di penjarakan kerana beliau membela budak perempuan Melayu bawah umur ketika itu.

Pada aku, kes-kes nafsu serakah Rahim semasa menjadi KM ramai yang di ketahui warga Melaka, Cuma beliau agak bernasib baik kerana pengaruh Che Det amat kuat untuk membela beliau ketika itu.

Dendam kesumat beliau terhadap Anwar mudah di fahami apatah lagi ketika itu Anwar lah diantara manusia yang membongkar kes nafsu serakah sehingga beliau meletakkan jawatan sebagai KM. Perbicaraan Lim Guan Eng, 1997 - Wikipedia Bahasa Melayu.
Riwayat beliau hanya akan berakhir jika BN di tumbangkan pada PRU13 dan masa itu dunia akan di bongkarkan dengan hasil baka-baka haram DNA Rahim ini yang beliau taburkan semasa bermaharajalela di Melaka dahulu.
Rahim sedar kemaruk nafsu serakah beliau telah dihancurkan oleh Anwar dan dendam beliau tidak akan padam selagi UMNO berkuasa. Cuma plot Fitnah terbaru beliau agak ketinggalan zaman dan modus operandi beliau sama cacat dengan akalnya
Jika Rahim dipanjangkan umur , Expedisi jejak DNA akan lancarkan untuk menjejak baka-baka haram yang ditaburkan Rahim di Melaka. Aku tidak akan lupa kes-kes nafsu serakah Rahim ni dan pasti akan terbongkar satu hari nanti. Seperti yang terjadi kepada nasib mangsa budak bawah umur dan nasib LGE  yang di penjarakan .
Jika Rakyat Malaysia mahu mengetahui lanjut tentang manusia nafsu serakah ini.!!! Tumbang kan UMNO dan BN pada PRU13 nanti.
Puan Sri Zabedah tentu suka kalau baca ni....
p/s : pesanan buat Nazri Aziz !!!! langit tidak selalu cerah beb...baik ko jaga diri ko baik2. Jangan ingat boleh lepas selalu.  Nanti hang kena mandi air tolak bala plak.... ha ha ha..

Detik Terbaik Melebur Fitnah 1, 2 dan 3 !!

Posted: 23 Mar 2011 07:17 PM PDT

Oleh: edyesdotcom
 

Jam 2.48 am, malam ini walaupun aku belum tidur, jiwa aku rasa tenang. Kalau nak tidur pun bila-bila masa boleh lelap. Tapi sebab nak menulis sikit tentang rentetan peristiwa tiga hari ini, aku mengambil keputusan untuk tidur lewat sikit walaupun esok kerja. Menulis dengan bahasa yang santai.


Aku yakin malam ini tidur aku nyenyak, begitu juga dengan rakan-rakan seperjuangan, blogger, penyokong Pakatan Rakyat dan bakal pengundi baru Pakatan Rakyat (setelah melalui detik dua hari ini semenjek video seks halal ditayangkan di hotel terkemuka negara) dan semua yang berjuang menegakkan keadilan, pasti akan tidur nyenyak.

Tak tau lah pulak apa nasib Najib dan gerombolannya yang sudah terkantoi sepanjang hari ini. Sudah tidur ke belum si Najib? Sudah tidur ke belum wahai datuk-datuk 'T' stooges?

Pertama, aku bersyukur kepada tuhan kerana telah menerbitkan secebis kebenaran. Benarlah bahawa doa orang-orang yang teraniaya akan diangkat tanpa hijab lalu dimakbulkan. Kesempatan ini ingin aku ceritakan detik-detik penting yang aku lalui sejak semalam yang menjadi crucial time kepada perlawanan menentang fitnah demi fitnah. Ia seolah-olah satu kemuncak kepada beberapa siri fitnah yang tiap kalinya menemui kegagalan walaupun dirancang dengan bantuan yahudi lakhnatullah.

Bermula kelmarin (21 Mac 2010), pagi-pagi lagi aku dikejutkan dengan satu BBM yang mengatakan sekumpulan wartawan akan dipanggil untuk sesi tayangan video seks yang membabitkan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. Aku terus check twitter, memang benar bahawa satu tayangan lucah akan berlangsung di Carcosa Sri Negara.

Bayangkan sekiranya rakyat awam seperti aku telah ketahui lebih awal aktiviti jahat ini, mengapa tidak pihak polis yang punya intel mengambil tindakkan wajar? Contoh tindakkan ialah menahan Datuk T dan merampas klip video yang ditayangkan. Tetapi ia tidak berlaku!

Dalam masa yang sama, aku terfikir di manakah anak muda dari AMK pagi-pagi Isnin itu? Adakah mereka bangun lewat pada hari tersebut? Sepatutnya AMK harus bertindak pantas menghimpit perjumpaan di Carcosa yang menjurus kepada penayangan video lucah kononnya membabitkan Anwar Ibrahim. Mengapa aku katakan membabitkan Anwar ialah kerana Datuk T sendiri mengatakan pemimpin PR terlibat itu harus berundur bersama isterinya! Ini bermakna isteri si tertuduh adalah merupakan seseorang yang mempunyai jawatan dalam parti, yang membolehkan satu ugutan supaya berundur telah berlaku. Polis masih tidak mengambil tindakkan, begitu juga dengan kelembapan AMK.

Ketika itu aku yakin bahawa bukan Anwar Ibrahim yang terlibat. Aku tidak akan mudah terbeli dengan penyebaran berita Anwar Ibrahim melanggan pelacur di spa, begitu juga dengan kepimpinan PR yang tidak putus-putus memberi sokongan kepada Anwar Ibrahim.

Sekiranya Anwar adalah orangnya, maka wajar Anwar Ibrahim berundur. Aku petik quote ini dari che'GuBard. Apa yang salahnya kenyataan ini berbanding dengan kenyataan "Tidak kira walau Anwar dalam video itu ataupun bukan, kita tetap mahukan Anwar Ibrahim sebagai pemimpin Pakatan Rakyat"? Apa yang penting adalah keyakinan kita sejak azali, kerana ini adalah fitnah ke-tiga buat Anwar Ibrahim. Apa yang jauh lebih penting ialah, peranan kita menyampaikan kebenaran kepada pelbagai lapisan masyarakat agar mereka juga yakin seperti apa yang kita yakin - Anwar tidak terlibat dalam Fitnah 1, 2 atau 3! Baca lagi kenyataan che'GuBard dan fahamkan dalam tajuk "Isu video : awat anak muda kalut ?"

Masuk tarikh 22hb, keadaan tiba-tiba berubah apabila tersebarnya berita yang menyatakan pelakon dalam video seks itu berperut buncit walaupun irasnya seperti DSAI. Ketika ini, blog-blog pro-BN yang berpesta sehari sebelumnya dengan kenyataan Anwar Ibrahim lah lelaki X dalam video tersebut, telah mula bertukar rentak dengan sungguh-sungguh mengatakan video itu direkayasa oleh Anwar Ibrahim.

Blogger murahan Zul Nordin sudah langsung diam seribu bahasa. Aku malas cerita pasal YB binatang nie, kalau nak baca klik di entry "Ahli Parlimen Binatang Punya Teori Bangsat Junjung Pemerintah Zalim". Zul Nordin juga sungguh-sungguh mengatakan video seks itu kerja DSAI untuk mengalih perhatian mengenai penyerahan DNA.

Kemudian datanglah tanggal 23 Mac 2010, tarikh yang harus dikenang sebagai hari pembalasan kecil kepada si pendusta besar. Pagi-pagi lagi Malaysia dikejutkan dengan keputusan mahkamah yang menterbalikkan keputusan awal, apabila dengan dengan tidak semena-mena menerima semula bukti DNA lokap yang telah ditolak sebelum ini. Bayangkanlah jika hakim dah jatuh hukum, tapi menarik balik hukuman tersebut tanpa alasan munasabah. Ini sesuatu yang agak pelik seumpama ada yang tidak kena di sebalik penyebaran betapa Anwar Ibrahim tidak sebuncit si pelakon porno.

Memang masa itu semua syak ada yang tak kena sebab skandal video seks dikatakan sudah gagal, tetapi belum kantoi lagi ketika itu. Rakyat kebanyakkan yang mengikuti skandal video seks ini telah lebih ramai yang meragui daripada mempercayai.

Tiba-tiba seorang sahabat aku yang bernama ephol telah menjumpai satu berita dari MalaysianUnpluge yang mendedahkan siapakah Datuk 'T'. Entry tersebut di sini, dan entry ini meletup kerana belum ada pendedahan lain dalam entry pro-pakatan rakyat yang regular. Sewaktu entry tersebut dipublish, aku dapat beberapa panggilan yang bertanya akan kesahihan maklumat yang aku dapat. Belum sempat aku jawab, kira-kira sejam selepas pendedahan di blog edyesdotcom, maka hadirlah kenyataan akhbar yang merungkai segala persoalan, yang mengsahihkan sebijik-sebijik dengan maklumat awal yang dipapar sebelumnya.

Maka tidak hairanlah mengapa mahkamah menterbalikkan keputusan asalnya apabila tetap menerima DNA yang diperolehi secara tidak sah. Apakah rakyat semua tidak sedar lagi? Adalah menjadi tanggungjawab pembaca blog edyesdotcom untuk sampai menyampaikan kebenaran. Pikullah amanah ini dengan yakin!

Syabas dan tahniah YB Johari Abdul kerana berani dan tidak tumbang dengan umpan yang dilempar. Kenyataan YB Johari kemudiannya dipublish dalam entry "Kenyataan Akhbar Dato Johari Merungkai Segalanya !!!" . Sebuah kenyataan yang mendedahkan modus operandi UMNO memikat ahli parlimen Pakatan Rakyat bagi melunaskan nafsu mereka dengan cubaan mencukupkan bilangan majoriti dua per tiga Dewan Rakyat.

Sedari tidak, perancangan jahat ini juga merupakan satu cubaan checkmate buat Anwar Ibrahim kerana dengan pelbagai tohmahan termasuk dua siri fitnah, DSAI diyakini tidak akan mampu lagi menahan beban satu lagi fitnah lebih besar dan jahat biarpun ia secalit persepsi, ia akan memusnahkan terus karier DSAI. Ini dinamakan political assasination. Namun, Allah itu maha pengasih dan penyayang, tidak membenarkan negara Malaysia terus hanyut. Justeru itu, kita harus bersyukur kerana kebenaran itu tiba tepat pada masanya.

Najib sudah pening, Muhyidin sudah semak, Datuk 'T' stooges sudah tak tahu mana mau lari, cybertrooper UMNO sudah ontok seontoknya, Zul Kulim dah surrender dek dua kenyataan baghalnya yang tidak menepati sasaran dari awal hingga akhir. Binawe sungguh, aku masih petik namanya. Penyokong tegar UMNO yang tiada kepentingan mulai rasa menyesal dan rasa bersalah, bukan kepada Anwar Ibrahim, tetapi kepada apa yang mereka dukungi selama ini. Penyokong atas pagar sudah mula memilih haluan yang lebih tepat, iaitu menolak regim jahat yang mengotorkan siaran tv dengan aksi berita lucah, lucah dan lucah!

Apa lagi idea yang masih belum digunapakai untuk menyelamatkan maruah UMNO apabila mereka yang terlibat adalah seorang pengerusi RISDA, seorang pembida jambatan bengkok dan seorang lagi adalah bendahari pejuang melayu tulen PERKASA. Ini dah menghampiri check-mate buat BN. Rakyat di bandar dan di kampung harus buka mata luas-luas! Lebih penting, pastikan maklumat ini sampai kepada semua.

Akhir sekali, timbul satu lagi cubaan penghabisan apabila Datuk 'T' stooges tampil dalam satu sidang media. Dengan membuat pengakuan oleh datuk Eskay sendiri berada dalam video seks tersebut, tanpa menyatakan kedudukkannya sebagai pelakon yang mana. Pelakon utama ataupun tambahan. Kegemparan ini dirakam dalam sebuah lagi entry yang bertajuk "Datuk Eskay: Saya Dalam Video Itu"

Kecelaruan tahap maksimum cuba ditimbulkan daripada sidang media ini. Tiba-tiba juga beberapa menteri melenting dengan mengatakan UMNO dan kerajaan BN tidak terlibat. Tetapi persoalan lebih parah yang tertimbul secara automatis;

Mengapa RISDA terlibat sehingga dikatakan membuat tempahan dan membayar kos hotel Carcosa? PERKASA juga terlibat? Mengapa ketiga-tiga stooges ini masih belum ditangkap walaupun pengakuan penglibatan mereka dalam pembikinan dan penayangan video seks itu adalah sangat jelas?

Muka Datuk Eskay agak seiras dengan muka DSAI, mungkin perbezaannya adalah perut siapa yang lebih buncit. Adalah sesuatu yang janggal apabila dikatakan Datuk Eskay adalah teman rapat Anwar sebulan yang lalu, benarkah begitu??

Paling penting, mereka juga telah mengugut Anwar Ibrahim dan Kak Wan pada Isnin lalu supaya berundur dari jawatan dalam parti melalui satu video seks fitnah (yang akhirnya terbongkar dibikin sendiri). Kalau Datuk 'T' stooges menyuruh Anwar dan isterinya berundur, bukankah itu yang UMNO dan Barisan Nasional mahu supaya mereka selamat di PRU ke 13?

Akhir kalam, aku menyeru agar artikel peristiwa yang aku lalui sepanjang tiga hari berturut ini disampaikan kepada semua blog dan facebook. Aku yakin, rakyat hari ini telah terbuntang matanya menyaksikan kejahatan sebenar sebuah kerajaan terdesak yang ingin mempertahankan kuasa dengan slogan;

Biarpun hancur tulang belulang(rakyat), Putrajaya harus dipertahankan.

Hanya satu ayat yang bermain dalam kepalaku di saat ini;

"Wama karu wama karullah.. Allahukhairun makireen.." yang bermaksud "Kita merancang, Allah juga merancang.. Namun perancangan Allah itu lebih baik"

Takbir!!
Takbir!!
Di hari tumbangnya sebuah regim jahat, ketika itu jugalah sebuah REVOLUSI bermula !!


EDYES @ edyesdotcom

Aura Anwar sebenarnya menakutkan pemimpin Umno

Posted: 23 Mar 2011 07:10 PM PDT

Oleh Kassim Muhammad.
Dalangnya, maha dalang
Tayangan perdana untuk kelompok ekslusif di Carcosa Seri Negara yang diikuti pula dengan pelbagai peristiwa hiliran, seperti kemunculan YB Johari Abdul dari Sungai Petani dengan pendedahan penglibatan mantan tokoh-tokoh Umno seperti Rahim Thamby dan Datuk Eskay, menunjukkan betapa jauh orang-orang politik kita (Melayu, Umno dan katanya ― Islam) telah dan mampu meredah lautan tengik kencing, nanah dan darah kebobrokan demi untuk mencapai SATU misi maha besar mereka: Memusnahkan seorang musuh yang begitu mereka takuti, Anwar Ibrahim.


Namun apa yang belum dibentangkan kepada umum dengan jelas dan terbuka ― tanpa sebarang lambang, simbol atau pun bahasa yang bermain aci ialah MAHA dalangnya. Orang-orang yang sangat berkepentingan yang TIDAK sama sekali mahu melihat Anwar Ibrahim itu muncul sebagai pemimpin politik di negara ini. Dalang-dalang yang selama ini menjadi ikutan@budak-budak suruhan, Trio T itu.
Untuk yang mengetahui latar yang terperinci, mereka tahu apakah yang terdapat di dalam cvnya ― kelayakannya salah seorang daripada bintang Trio T itu: Mantan guru besar, mantan Ketua Bahagian Umno, bapa mertua menteri, 'ahli perniagaan' dan tukang angkat beg mantan seorang menteri.
Itulah secebis profilnya bintang Trio T: Hamba-hamba suruhan ini yang makan minum, tidur dan beraknya dijaga oleh para dalang maha-maha itu. Orang-orang Melayu alias budak suruhan yang begitu dihormati kerana telah menjadi kaya raya, hasil program besar melahirkan para jutawaan Melayu.
Untuk orang-orang Melayu yang masih begitu kental Umnonya, itulah yang kamu semua perolehi hasil otak besarnya kepimpinan besar Umno, kira-kira 30 tahun yang telah lalu.
ii.
Dalam suasana penuh duka dan sarat keaiban ini, kita terima pesanan ringkas kawan-kawan. Di antaranya termasuklah:
"Dahsyat haram jadah X punya peranan. Pembongkaran Johari Abdul, rupanya si bangkrap Z dengan Siam belaan X cukup licik."
"Aura Anwar sebenarnya menakutkan pemimpin Umno."
"MasyaAllah apa nak jadi politik Malaysia nih..."
Ya, sebahagian daripada episod 'apa nak jadi' itu telahpun terjadi.
Sejauh manakah kita mahu membiarkannya berterusan?
Yang jelas, kita tidak boleh ― terus-terusan menjadi penonton di luar gelanggang.

Isu Anwar: Ulama PAS Asyik Nak Melompat

Posted: 23 Mar 2011 07:09 PM PDT

Oleh ramziredang

"Rasanya dah memang patut pemimpin PAS yang digelar ulama, yang tua tua, kaji diri sendiri dan letak jawatan. Sebab banyak sangat tindakan yang dilakukan tidak menggambarkan taraf ulama. Mudah sangat termakan pujuk rayu UMNO dan buta dengan taktik seperti yahudi yang UMNO buat. .

Isu kerajaan perpaduan contohnya, sampai sekarang tak selesai selesai. Kalau tak percaya tanya pelajar pelajar luar negara, pelajar mesir contohnya, ada tak pemimpin tertinggi PAS kempen pasal kerajaan perpaduan sebulan dua ni. Rasa muak betul mendengarnya
Aku tak faham apa masalah pemimpin yang menggelarkan diri ulama nih. Dah lah tua tapi taknak turun jawatan bagi kat orang muda. Ada ke dia orang desak supaya Anwar bagi DNA, konon untuk membersihkan nama Anwar sendiri. Eh..tak faham faham ke mauduk of the story? Kalau bagi DNA, dah macam bagi ayam percik la kat UMNO. Dahlah bila timbul isu nasional dia tak muncul muncul tapi ada isu yang merugikan diri sendir,pandai pulak dia muncul.
Yang terbaru ni plak,kes video ni pun diorang nak percaya. Belum apa apa dah senyum lebar, konon 'akhirnya anwar terjerat'. Nampaknya geng UG ni semakin asyik dengan cerita dongengan UMNO. Mulut melopong macam tengok cerita hindustan. Bisik bisik nak kaji kerjasama dengan pakatanpun ada?
Malas ah nak citer panjang, cuma nak bagitau, ringkas ceritanya tak payah ah bertanding lagi, kau kau kau semua sudah tua. Rumah kata pergi kubur kata mari UMNO kata boleh jadi balaci.
Aku sangat meluat nak menulis pasal ni. tetapi aku lagi meluat kalau tak menulis pasal mereka, tak habis habis nak cari pasal.

Umno ingat kita orang Melayu otak seks saja

Posted: 23 Mar 2011 07:08 PM PDT


Sekarang pemimpin-pemimpin Umno cuba mengelak dan mula kata , bukan kami , jangan tuduh kami disebalik penyebaran video lucah yang ditayangkan di bangunan kerajaaan Carcosa Sri Negara.Bagi Umno dan pertubuhan Perkasa yang setengah orang kata 'Perkosa' penyebaran video lucah dan menyimpan video lucah tak penting dan bukan satu kesalahan yang penting orang dalam video tu! Ha ha..

Brahim Ali hargai apa yang dibuat oleh Bendahari Perkasa kerana berjaya sebarkan video lucah bersama Rahim Thamby Chik bekas Ketua Menteri Melaka yang juga pernah didakwa dalam kes merogol beserta seorang lagi yang bernama Shazryl Eskay Abdullah.Rahim Thamby Chik juga adalah Pengerusi RISDA Jabatan Kerajaan .Mereka bertiga bergelar Datuk yang buat kerja tu.Ini kerja buat Datuk-Datuk zaman sekarang ..depa dah tak dak kerja.

Jika 3T ini dianggap sebagai penyerang Umno untuk lawan Anwar siapa pulak pengurus dan jurulatih kepada 3T ini?Beranikah 3T ini buat sidang video lucah di Hotel Carcosa Sri Negara yang bilnya dibayar oleh Risda jabatan kerajaan tanpa pengetahuan pemimpin tertinggi Umno?Cuba bayangkan buat sidang video lucah bil hotel dibayar agensi kerajaan!

Pemimpin Umno yang sekarang ini pakat lawan tepis dan berkuntau lidah nafi terlibat tidak tahu pelancaran video lucah di Carcosa Sri Negara berhempas pulas menyelamatkan diri masing-masing.Lagi banyak depa nafi terlibat semakin nampak tembelang depa pecah!

Kita orang Melayu terus dilalikan dengan isu seks setiap kali ada pilihanraya.Murah sangatkah maruah kita orang Melayu.Tak malu ka kepada dunia luar yang sedang perhatikan gelagat pemimpin Melayu jadikan isu seks sebagai senjata jatuhkan lawan politik mereka?

Umno ingat kita orang Melayu otak seks saja lain tak dak sebab tu dia layan kita macam orang tak sekolah.Umno ingat bila sebut seks orang Melayu percaya bulat-bulat apa yang mereka sumbat dalam fikiran kita?Jika Melayu dihina dunia luar jangan salahkan orang lain salahkan Umno.Hang pa tak malu ka ngaku diri hang pa sebagai ahli Umno.Macam saya kata la tipu sekupang dua boleh lagi tipu boleh maaf , kalau nak tipu kita sampai RM10 ingat kita tak tau ka? Orang gila pun tau kira duit! Ha Ha.

Carcosa Seri Negara Hotel pics,photos,
Carcosa Seri Negara Hotel 'Pawagam Penayangan Video Lucah' yang dihalalkan oleh Tiga Bersaudara yang bergelar Datuk T.

Aiyooo... This fellar aarrr!!

Posted: 23 Mar 2011 07:06 PM PDT


Ex-Malacca CM Rahim Thamby Chik reveals that he is one of the 'Datuk Trio' behind the sex tape scandal. The other two are businessman Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer-general Shuib Lazim - MalaysiaKini

Rahim Thamby Chik??

Kah... kah... kah....

Ex-Ketua Menteri Melaka??

Kah... kah... kah....

Yang ada 'history' sensasi dot... dot... dot...???

Kah... kah... kah...

History sensasi?? Cer citer!! Cer citer!! Cer citer!!

Aha.... nak tau kalau, suruh Lim Guan Eng citer. Dari A sampai Z, citer ex-ketua Menteri yang ada history sensasi ni dia tau. At his finger tips jer beb!!

Ek ele.... kalau mamat giler dot.. dot.. dot... ni terlibat, ramai orang tak heran punya. Orang yang bermoral 'sensasi' jer yang boleh bikin wayang sesensasi macam ni.

Dia dulu boleh lepas pun, sebab dia berjenama UMNO. Kalau berjenama UMNO dan ada jawatan pulak tu, semedangnya bukti takkan cukup. Tapi, walau pun dia terlepas.... orang tau dia ni jenis yang macam mana. Reputasi dia yang sensasi... hancuuss!!

Rahim Thamby Chik dalang wayang porno terbaru ini??

Kah... kah.... kah...

Siapa tau the true story of Rahim Thamby Chik pasti akan ketawa...

Ketawa ada makna tu!!

Yang syiuknya.... dia nak perangkap pulak Wan Azizah serta Tok Nik Aziz agar menonton wayang porno ini dengan menjadi anggota RCI. Apa dia ingat, mereka tu kaki porno ke apa?? Ciitt!! Kureng hasam betoi.

Wayang ini sebenarnya.... wayang pengalih isu. Mereka nak distract kita daripada PRU Sarawak yang KM-nya pun sarat dengan pelbagai isu serta kemelut rasuah dan penyelewengan serta rompakan wang rakyat.

Mungkin, sebab itu mereka lempar bom. BOOOOOMMMM!!!

Kita tengok.... Anwar Ibrahim mati tak??

Tiada ulasan: