Ahad, 20 Mac 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Pakcik Rempit Kena Saman Bawak Motor Besar

Posted: 20 Mar 2011 09:28 AM PDT

Santai
Pakcik ni kena saman kerana memandu laju dengan motor besarnya,
Kenapa tak percaya ke,Itulah kepandaian polis trafik malaysia dengan saman ekornya,seorang warga tua dengan motor kapcai buruknya pun boleh didakwa bawak motor besar melebihi had laju..


BALING 14 Mac – Seorang guru agama yang kabur mata kiri terkejut apabila menerima saman trafik atas kesalahan menunggang motosikal melebihi had laju di Km 46 Jalan Alor Setar-Butterworth, tiga tahun lalu.

Abdul Wahab Tampal, 65, yang mengalami masalah kabur mata kirinya berkata, selain tidak pernah melakukan kesalahan melebihi had laju itu, dia juga tidak pernah melalui jalan tersebut selama ini.

Dia yang hanya mampu menunggang motosikal tidak sampai 10 km di sekitar tempat tinggalnya di sini, hairan bagaimana dia boleh dikenakan saman menggunakan motosikal berkuasa antara 90 hingga 250 kuasa kuda.

Sedangkan, kata Abdul Wahab, dia hanya mempunyai motosikal Honda berkuasa 70cc dan tidak pernah ke mana-mana dengan motosikal itu kecuali ke masjid atau ke rumah saudara berdekatan.

"Saya hanya menunggang motosikal buruk berkuasa 70 cc sahaja itupun di daerah ini sahaja," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Telok Durian, Kupang dekat sini hari ini.

Dalam notis saman yang diterimanya, Abdul Wahab didakwa menunggang motosikal jenis Honda bernombor Plat PEX 9314 dan melakukan kesalahan tersebut pada 10 September 2008, kira-kira pukul 7.30 pagi. - Utusan
-ijoks2009-
Wahai kerajaan malaysia,kalau betulpun terdesak sangat ,janganlah buat naya rakyat macam ni.Inikah namanya Rakyat didahulukan.



Cari N3 lama-lama disini

Ada Cubaan Membeli YB Pas 20 Juta

Posted: 20 Mar 2011 03:32 AM PDT

Isu Semasa


Beberapa Wakil Rakyat PAS yang dijangka menang ditawarkan oleh Umno lebih RM20 juta untuk tidak tanding di pilihan raya umum ke-13 kelak. Salah seorang Adun di Selangor yang bergelar Dr (bukan Dr Hasan Mohd Ali) telah didatangi wakil Umno sebanyak dua kali.
"Kali pertama (saya didatangi) oleh seorang Datuk yang agak berumur, kali kedua (saya didatangi) oleh seorang Datuk lain (iaitu) seorang yang agak muda," ujarnya awal pagi tadi.

Pengalaman "dibeli" oleh agen Umno tersebut turut disampaikan kepada Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan dipandang serius oleh Presiden PAS itu.
Bagaimanapun agen Umno yang dijumpai buat kali kedua didakwah supaya tidak berhenti mengamalkan rasuah.
 
"Kali kedua, pertemuan di pejabat Adun saya. Saya keluarkan al-Quran dan kata: Saya masuk politik ini kerana sana nak masuk syurga, bukan sebab duit.
"(Saya kata) dalam al-Quran dah cukup, saya tak perlu RM20 juta," beliau menambah.
Dijangka wakil rakyat PAS di negeri-negeri lain pun akan ditawarkan rasuah berupa wang menjelang PRU13 kelak.
http://wargamarhaen.blogspot.com


Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: