Jumaat, 25 Mac 2011

AKU INGIN BEBAS

AKU INGIN BEBAS


DUA EKOR 'DATUK T' DITAHAN

Posted: 25 Mar 2011 09:47 AM PDT

Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, masing-masing menafikan mereka ditahan polis berhubung siasatan video seks yang dikatakan membabitkan seorang lelaki yang mirip seorang ahli politik terkenal dengan seorang wanita.

Laporan the Star Online hari ini berkata kedua-dua mereka dipercayai ditahan polis tetapi kini dibebaskan dengan jaminan polis.

"Apa? Saya tak tahu yang saya ditangkap. Sekarang ini saya di rumah. Saya hanya ke (ibu pejabat) polis malam tadi bagi membantu siasatan mereka dan setelah beri keterangan, saya pulang ke rumah.

"Tiada disebut mereka mengenai tangkapan. Mungkin mereka (the Star) anggap beri keterangan malam tadi sebagai tangkapan. Saya tidak tahu. Saya di rumah," kata Rahim.

Eskay pula yang sedang tidur, ketika dihubungi melalui telefon juga terkejut apabila diberitahu mengenai laporan portal berita itu.

"Malam tadi, saya hari beri kenyataan mengikut Seksyen 112 (Kanun Prosedur Jenayah). Saya serahkan rakaman video dan itu sahaja. Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik pulang lebih awal selepas kenyataannya dirakamkan. Saya pulang kemudian selepas menyerahkan barangan berkenaan untuk siasatan polis.

"Saya tidak tahu banyak mengenai prosedur polis kerana jarang berurusan dengan mereka (polis). Namun, saya tidak fikir yang sama ditahan. Saya tidak menandatangani apa-apa dokumen.

MENTERI NIE PANDAI TAPI PENGUNDI UMNO YANG BODO

Posted: 24 Mar 2011 07:28 PM PDT

Kenyataan Menteri bodo UMNO (1)

Seorang Menteri Dalam Negeri berkata, adalah menjadi satu kesalahan mengeluarkan kenyataan awal kerana menidakkan kesahihan video tersebut (dikaitkan pemimpin pembangkang) kerana ketulenannya hanya dapat ditentukan selepas pihak polis selesai melakukan siasatan.

"Mengapa hendak menghakimi kes ini, sedangkan orang yang mengeluarkan kenyataan itu sendiri berkemungkinan besar belum tengok lagi rakaman itu," jelasnya.

Catatan: Tuduh Anwar dalam kes Liwat 2 tu belum lagi dibuktikan oleh mahkamah salah atau tidak, tak jadi kesalahan ker menteri bodo UMNO (1) woi!... Dah kantoi...


Kenyataan Menteri bodo UMNO (2)

Seekor lagi menteri bodo UMNO mengulas berhubung 'tayangan video aksi seks' di hotel Carcosa Seri Negara, bertegas tidak salah bagi penganjur di sebalik tayangan itu berbuat demikian.

"Awak bagi tau apa yang salah. Semua orang kata ia melanggar undang-undang, tetapi bagi tahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang tahu, perlu tampil dan maklumkan kepada kami," katanya.

Menurutnya, jika tayangan yang diaturkan oleh seseorang individu yang hanya dikenali sebagai Datuk T dibuat untuk mencari keuntungan, maka ia satu kesalahan.

Catatan: Lepas nie tentu ramai budak-budak sekolah akan upload video prono dalam handset kemudian share dengan kawan-kawan. Bukannya salah pun tonton, sebab menteri bodo tu kata bukan untuk cari keuntungan. Budah-budak tu cuma tonton bila nak dapat idea macamana nak jawap kertas periksa bulanan.

Siapa kedua-dua Menteri bodo UMNO tersebut, cari sendiri...

Tiada ulasan: