Selasa, 8 Februari 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


ustazah "pelacur halal " pun turut mengampu dan berkokok....Debat dengan Nik Aziz tidak selesai masalah ...cakap aje jantan jantan yang syok "berkepit" dengan kamu di JPM tiada pelir...!!!

Posted: 08 Feb 2011 03:39 AM PST



KUALA LUMPUR - Sebarang debat melibatkan Datuk Nik Aziz Nik Mat diyakini tidak akan mampu menyelesaikan masalah yang membelenggu umat Islam negara ini kerana sikap Mursyidul Am Pas itu sendiri yang cenderung untuk memandang rendah terhadap ulama lain, terutama daripada UMNO.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim berkata, sikap ego Menteri Besar Kelantan itu terserlah apabila dalam isu cabaran debat oleh Pengerusi Biro Agama dan Ulama Veteran UMNO Kelantan, Prof Mohd Noor Deris, Nik Aziz awal-awal lagi sudah menyifatkan Mohd Noor sebagai tidak setaraf untuk berdebat dengannya.

"Jika ini sikap beliau, saya yakin agak sukar bagi kita menyelesaikan sebarang masalah. Sama ada berdebat atau bermuzakarah, semua pihak perlu bersikap terbuka, menimbang secara intelek dan berniat ikhlas untuk menyelesaikannya tanpa ada niat mahu bermain politik.

"Debat dilaksanakan untuk memperbetulkan persepsi yang kurang atau tidak tepat dan bukannya untuk menunjukkan kehebatan diri mahupun menjatuhkan orang lain," katanya.

Mashitah berkata, adalah tidak wajar bagi Nik Aziz meletakkan syarat lebih-lebih lagi memandang rendah kepada orang lain kerana dalam usaha membentuk persefahaman dan mencari kesepakatan, setiap ruang yang ada harus dimanfaatkan.

Dalam satu kenyataan minggu lalu, Mohd Noor yang juga bekas ahli Pas, mencabar Nik Aziz berdebat secara terbuka berhubung isu beliau mendakwa kenyataan Mursyidul Am Pas boleh merosakkan akidah umat Islam selain menjejaskan perpaduan.

Antara lain, ketika berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Tenang, Johor baru-baru ini, Nik Aziz didakwa mengeluarkan kenyataan undi Pas masuk syurga manakala sesiapa yang tidak memilih parti itu disifatkan sebagai golongan jahiliah.


sha


kisah spesis melacur di kira halal bila darurat di sini...

Boleh Melacur Kerana Dhorurat ?

Bidas Kerajaan Pulau Pinang Yang Dulu, Bukan Sekarang....cakap bior pakai otak kat kepala bukan kat celah jubor sayfool....!!!

Posted: 08 Feb 2011 02:06 AM PST

Pulau Pinang dibidas gagal kawal aktiviti sukan air




GEORGETOWN: Polis membidas kerajaan Pulau Pinang kerana didakwa gagal mewujudkan undang-undang tempatan bagi mengawal aktiviti sukan air di kawasan tumpuan pelancong terkenal di negeri ini, terutama di Batu Feringgi.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob, berkata kerajaan negeri seharusnya bertindak proaktif dengan mewujudkan peraturan sejak dulu bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku di kawasan berkenaan.

"Kerajaan negeri sepatutnya bertanggungjawab menangani isu berhubung keselamatan pengunjung apabila ia membabitkan aktiviti sukan air di sini, dan bukannya meletakkan tanggungjawab itu kepada polis semata-mata.

"Saya tak faham kenapa pihak polis pula yang dikaitkan apabila berlakunya kemalangan yang membabitkan aktiviti sukan air. Polis hanya bertindak mengikut undang-undang yang diperuntukkan," katanya ketika dihubungi, semalam.

Ayub diminta mengulas kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang mendakwa kerajaan negeri menerima aduan bahawa wujudnya aktiviti penagihan dadah di kalangan budak pantai yang mengendalikan jet ski dan aktiviti sukan air di Batu Feringgi.

Guan Eng membuat kenyataan itu pada sidang media sempena sambutan Tahun Baru Cina anjuran Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) di sini, semalam.

Ketua Menteri berkata, perkara itu sudah dibincangkan dengan polis dan kerajaan negeri akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat bersama agensi penguatkuasaan lain untuk membincangkan perkara berkenaan.

"Saya sudah menghubungi Ketua Polis Negeri (Ayub) dan mengesyaki wujudnya aktiviti penagihan dadah di kalangan pekerja yang mengendalikan perniagaan jet ski.

"Saya akan mempengerusikan mesyuarat bersama polis bagi membincangkan aktiviti sukan air di Pulau Pinang dan berharap tindakan sewajarnya diambil terhadap pengusaha yang melanggar undang-undang," katanya.



penyapu sial


polis seekor ni dah main politik pulak...kalau nak berpolitik....berhenti aje kerja polis...dan bukan jadi pukimak UMNO...

Kenapa Polis mesti bidas kerajaan Pulau Pinang yang ada hari ini?...sepatutnya rujuk dulu kepada kerajaan sebelum Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang iaitu di era BN dibawah Koh Tsu Koon...
tu la ada mata jadi buta ...ada telinga jadi pekak....sebab najis najis babi dah tersedak di anak tekak

'keganasan' polis halal.....hakim kanggaroo tolak saman Penduduk BMC

Posted: 08 Feb 2011 01:42 AM PST



muakakaka....ada berani ka....polis bawah ketiak  wa...u fight ...we all kick out  all of you...

Mahkamah Sesyen Bandar Baru Bangi hari ini menolak saman sivil oleh penduduk Bandar Mahkota Cheras, yang membantah pembinaan lebuhraya Grand Saga pada 2007. Mereka sebelum ini mendakwa kerajaan dan polis bertindak ganas dalam menyuaraikan perhimpunan aman mereka.

Hakim Mohd Mohzani Mokhtar juga memerintahkan kumpulan berkenaan supaya membayar kos perbicaraan.

"Katannya, (hakim) ia perhimpunan haram, penunjuk perasaan gagal bersurai apabila diarahkan dan polis bertindak dengan munasabah dengan menahan mereka," kata ahli parlimen Segambut, Lim Lip Eng yang juga adalah seorang daripada peguam yang mewakili beberapa penduduk.






Hakim Mohd Mohzani membuat penghakiman secara lisannya pagi ini, bagaimanapun belum menetapkan jumlah kos yang perlu dibayar oleh plaintif.

Kerajaan persekutuan diwakili oleh pendakwa raya persekutuan Wan Roslan dalam perbicaraan yang berlarutan lebih empat tahun dan puluhan saksi dari kedua-dua pihak tampil memberi keterangan.

"Kita mempunyai sebulan untuk merayu, saya akan bincang dengan plaintif dan maklumkan kepada media jika kami bercadang membuat rayuan," katanya.

Pada kejadian 21 Januari 2007 itu, 21 orang ditahan kerana berhimpun membantah kenaikkan tol di sekitar Lembah Kelang.

Pada kejadian itu, kira-kira 40 orang menyertai demonstrasi yang dianjurkan oleh Protes, iaitu gabungan parti politik, badan bukan kerajaan dan kesatuan sekerja.

Polis kemudiannya mengarahkan orang ramai supaya bersurai tetapi tidak diendahkan.

Empat daripada mereka, termasuk Tian Chua, cedera ketika bergelut dengan anggota polis dan dihantar ke hospital untuk menerima rawatan.

Antara yang ditahan ielah Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat, Tian Chua; pemimpin PAS, Dr Hatta Ramli dan pemimpin DAP, Ronnie Liu.

Lebuhraya Grand Saga menghubungkan Kuala Lumpur dan Kajang. Ia menjadi isu kepada penduduk Bandar Mahkota Cheras, kerana mereka terpakas membayar tol setiap kali untuk masuk dan keluar dari taman perumahan mereka.

Sebuah jalan pintas yang dibina bagi mengelakkan bayaran tol oleh penduduk kemudiannya disekat oleh pemegang konsesi lebuhhraya tersebut.

Tiada ulasan: