Jumaat, 25 Februari 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Oooo.... Nah!! Ambik ngko!!

Posted: 25 Feb 2011 08:40 AM PST


Manusia Bangang mana tau apa-apa
Hmmm.... kesian.
Jauh daripada cerdik dia ni

Bagi perintah negeri...
Kerajaan asyik kena saman.
Isy... Isy... Isy....

Cerita pasai Buku Jingga??
Buat orang ketawa jer

Kah... kah... kah...

Baca atas tu....
Jahil dan bangang, kan??

Ya Allah,

So... berotak kosong!!
Macam mana boleh jadi MB??

Aaaa....
Tapi, kan....
Satu jer yang dia terrer.
Tu....
Lihat atas sana!!

Fuuhhh...!!
Very the terrorist!!

Kah... kah... kah....

InsyaAllah, seandainya.....

Posted: 25 Feb 2011 06:37 AM PST


Pengetua Sekolah Mengandung Melaka kata.....

Malaysia akan senasib dengan Mesir jika diperintah oleh PAS. Itu menjadi berita di Bernama dan juga di Malaysiakini. Akhbar-akhbar lain... I'm not very sure. Malas aku nak cerita panjang-panjang apa yang di-bla-bla-kannya. Klik sini dan baca sendiri.

Cerita panjang aku tak nak. Aku nak respons sikit jer kepada apa yang dia kata. Jika PAS memerintah Malaysia.... demonstrasi mungkin tidak akan berlaku. Ini kerana.... apabila PAS memerintah, kebajikan rakyat akan lebih terpelihara dengan keadilan untuk semua akan lebih terserlah. Negara akan lebih sejahtera. Kerajaan PAS akan disayangi dan disanjung. Jika ada keperluan untuk berdemonstrasi.... ia akan dilakukan secara aman. No hal punya.

PAS tidak akan menzalimi mana-mana pihak... hatta pihak pembangkang sekali pun. Well.... of course, that will be.... UMNO/BN ler, kan?? Kalau berlaku pun demonstrasi, itu mungkin kerja puak-puak lahanat daripada UMNO ler. But... not to worry. PAS tidak akan halang atau sekat. Sebaliknya, PAS akan benarkan demonstrasi yang dianjurkan oleh puak-puak lahanat ni atau mana-mana pihak sekali pun.

Kebebasan untuk berdemonstrasi dan meluahkan perasaan ialah hak asasi rakyat, yang akan dihormati oleh PAS. In fact... PAS akan pastikan polis akan dikerah untuk memastikan ia diadakan dengan cara yang teratur. Polis akan bagi kerjasama yang sepenuhnya. Keselamatan rakyat yang berdemonstrasi akan diberi keutamaan oleh pihak polis. Sebab... di bawah PAS.... polis akan ditarbiah untuk melindungi rakyat. Rakyat ialah tuan mereka.

Sekiranya, UMNO/BN nak berdemonstrasi..... go ahead. Tiada siapa yang akan menghalang. Bagi tahu jer.... dan kerajaan PAS akan beri kerjasama. Hak asasi rakyat..... PAS akan hormati. Not to worry, okay....??

Dan... jika seandainya, nauzubillah.... PAS jadi haprak macam UMNO/BN, akibat terpesong daripada landasan perjuangannya, jangan bimbang. PAS dengan rela hati akan pulangkan semula kuasa kepada rakyat. Biar rakyat menentukan. PAS tak gila kuasa. Kuasa bukan boleh bawak mati pun.... Terpulanglah kepada rakyat untuk pilih pihak mana yang mereka suka untuk pikul tanggung jawab menjaga amanah rakyat dan negara.

Tak payahlah susah-susah nak berdemonstrasi dan bertumpah darah untuk merentap kuasa daripada PAS. PAS dengan rela hati akan mengembalikan semula kuasa pada rakyat... dan adakan pilihan raya.

Jam PAS memerintah nanti... pilihan raya akan diadakan secara telus dan adil. Tak ada undi-undi pos dan tak ada hantu-hantu yang akan mengundi. Hantu tak ada hak mengundi!! SPR pula, akan dapat semula kebebasan mereka untuk mengendalikan pilihan raya, tanpa ada sesiapa pun yang akan memberi tekanan atau menguasainya.

Sebab itu.... aku nak bagi tahu, yang Ali Ketam ni.... dah keliru. Kalau tak keliru.... sah dia bangang!! Malaysia di bawah PAS nanti... tidak akan senasib dengan Mesir hari ini. Yang sama dengan Mesir hari ini ialah 1Malaysia hari ini.

Nak tau persamaannya..??

Di Mesir... firaun moden dan koncu-koncunya, menjadi kaya raya dengan merompak harta rakyat dan negara. Di Malaysia pun... bapak-bapak lanun dan anak-anak buahnya juga menjadi kaya raya dengan merompak harta rakyat dan negara. Di sana rakyat dizalimi dan di sini pun...apa kurangnya. 1Malaysia....rakyat dahulu dizalimi, perut pemimpin diutamakan.

Oooppss!! Sori... aku bilang tadi, nak respons sikit jer, rupanya dah berjela-jela. Tak per.... Tak per.... Ngkorang layan jer ler. Thank you... assalamualaikum.

Wake up!! Shut up!! Get Out!!

Posted: 25 Feb 2011 02:30 AM PST


Rakyat bangkit kerana al-Qaeda??
Rakyat dipengaruh dadah??

Kah... kah... kah...

Wake up!! Shut up!! Get Out!!

[sumber]

Jumuud... Kucuut... Kemetuutt...

Posted: 25 Feb 2011 12:00 AM PST


Ini jer lah bahasa dan perkataan yang paling sesuai untuk menerangkan mentaliti puak-puak lahanat bawah tempurung UMNO ni.

Jumuuuud.... Kucuuuttt..... dan Kemetuuuutt....!!

Pandangan orang langsung tak boleh terima. Mereka jadi defensif dan giler babi. Puak-puak mereka seolah-olah maksum dan hebat belaka. Weh.... hilangkanlah sikap perasan tu, okay?? Poyonya...

Teguran para pakar, jika terkena batang hidung mereka, akan dianggap sebagai satu penentangan terhadap mereka. Berbeza pendapat dengan mereka.... satu penentangan. Ciiittt...!! Umur dah tua bangka, tapi otak....... masih 'separuh masak'. Haprak dan berkelodak!!

Hello.... grow up pleazzzzz!! Setiap orang berhak mengeluarkan pandangan dan pendapat, terutama, jika ia ada kaiatn dengan kepentingan negara. Mentang-mentanglah yang lantik si Isa tu, ialah Najib.... maka murni sungguhkan tindakannya itu hinggakan tak boleh disanggah dan dipertikaikan??

Weh.... cukup-cukuplah menjilat tu oi. Kalau nak jilat pun, berpada-padalah.... Jangan sampai otak jadi sasul dan tak boleh nak berfikir secara waras dah. Ha...ha...ha... Kuat menjilat ni ada negatif effect pada pertumbuhan otak. Otak tak boleh mature dan tak boleh berkembang. Ia akan jadi...... jumud, kecut dan kemetot!!

Haaaa.....dengar sini. Apa yang dilakukan oleh Tengku Zafrul serta Datuk Dr Zainal Aznam Mohd. Yusof adalah satu tindakan patriotik. Dalam isu Isa Samad dan Felda ini.... terpancar patriotisme mereka. Mereka bercakap demi kepentingan ekonomi negara yang semakin merudum.

Pelantikan Isa Samad, on the other hand... dilihat akan melingkupkan lagi ekonomi Malaysia. Skandal rasuah Isa Samad, is bad for business. Itu nasihat dan pandangan pakar. Para penjilat..... shut up!! Lu orang apa tau...?

Kalau otak jumud... kecut dan kemetot, menjilat dan membodek jer ler yang depa tahu.... Ha...ha...ha... bab tu, depa dah sampai tahap PAKAR!! Tahniah!!

[sumber: sini dan sini]

Tak cukup bagus dan tak boleh jadi

Posted: 24 Feb 2011 10:00 PM PST


PDRM dakwa mereka hebat.... very profesional, tapi dalam kes penyiasat kematian Beng Hock, apa sudah jadi?? Tak cukup bagus... hinggakan kes kematiannya terus menjadi misteri. Sampai bila nak jadi unsolved mystery, gara-gara ketidakcekapan PDRM??

Inilah yang berlaku apabila abang siasat adik. Sebab itu... pelbagai sindiran diberikan kepada mereka. SPRM digelar Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia dan kini terdengar pulak anak-anak muda kata PDRM sebagai.... Pelindung Deme yang Rosakkan Malaysia. Hiiisyy... macam-macam gelaran....

Lantaran itu, RC yang kini menyiasat kematian Beng Hock telah melantik pihak lain untuk membuat siasatan... Siasatan PDRM tak berkualiti dan tak professional. Oleh itu... PI Michael Leslie Squires, bekas polis British telah dilantik untuk meneruskan siasatan. Baca lagi sini dan sini

Ha... ha... ha... Import mari!! Local product, no quality!!

Eeee... malunya. Ini merupakan satu tamparan hebat kepada PDRM. Ini bukti.... PDRM tak boleh dipercayai dan sudah hilang kredibiliti, especially.... when it comes to menyiasat 'adik'sendiri' and to protect people di dalam kerajaan yang mem-barua-kan mereka.

Woofff!! Woofff!! Woofff!!

Uisy..... siapa pulak menyalak tu?? Aaaiikk.... mareee?? Jangan maree... Terimalah hakikatnya biarpun pahit untuk ditelan. Itu persepsi anak-anak muda. PDRM ibarat telah 'diracuni' oleh 'tangan-tangan' durjana yang mengaku kononnya.... 'tuan' kepada mereka. Jadi... ibarat toksid yang telah meresap ke kepala hotak..... mereka menjadi kompius.

Mereka kompius tentang siapa mereka... apa tugas dan tanggung jawab mereka.... siapa bayar gaji mereka.... siapa yang sepatutnya mereka lindungi dan siapa yang patut mereka banteras. Mereka dah jadi ngeng-ngong!!

Sebab itu, bebudak sekarang, gelor mereka.... Pelindung Deme yang Rosakkan Malaysia. Ha... ha... ha.... Kalau dikaji dan diamati tindak tanduk mereka, tepat dan betul sekali.

Tak boleh jadi..... Tak boleh jadi..... Keadaan tidak boleh terus begini. Keadaan ini mesti diperbaiki. Integriti PDRM mesti dipulihkan. Besor kemaluannya jika PDRM terus dipersenda sebagai Pelindung Deme yang Rosakkan Malaysia. Malu kita.... rakyat Malaysia.

Jadi.... senang jer caranya. Itu semua bergantung kepada 'will power' kita. Nak atau tak nak?? Kita nak biarkan keadaan ini berlarutan?? Atau.... kita nak put a stop to it??

Kalau nak terus lihat Malaysia rosak.... pangkah UMNO/BN. Tetapi, kalau nak Malaysia dihormati semula, jom....... Ubah. Selamatkan Malaysia. Pangkah Pakatan Rakyat!!

Amacam??

Thank you but no thanks. Simpan je lah...

Posted: 24 Feb 2011 07:30 PM PST


Hasan masuk lumba lari,
Dolah kena masuk sama
Utusan bagi akhbar free
Sekolah Cina tak mau terima


Akhbar tak de kredibiliti, siapa nak percaya dan siapa nak baca. Tak de faedah membacanya. Racun masuk kepala hotak. Bahaya... Buat bebudak tu kompius dan gila babi jer.

Kesian Utusan Meloya. Bagi free pun... orang tak sior menerimanya. Apa tah lagi membacanya.... Padan muka!! Wheekkk!! Meloyakan!!

Kah... kah... kah....

Kalau nak jadi insan yang waras dan rasional... jangan baca Utusan Meloya. Sekian terima kasih.

[sumber]

Tuuu diaa....

Posted: 24 Feb 2011 05:42 PM PST

Yang kita tunggu-tunggu dah tiba. Calon-calon PRK di Merlimau dan di Kerdau telah diumumkan semalam.


Di Kerdau, Tok Guru Nik Aziz telah mengumumkan calon PAS bagi DUN Kerdau. Beliau ialah Hassanudin Salim, 43... iaitu Ketua Penerangan PAS Pahang.


Manakala... di Merlimau, Yuhaizad Abdullah, 38, Timbalan Ketua dewan Pemuda PAS Melaka telah dipilih bagi mewakili PAS dalam PRK DUN Merlimau.

Tahniah buat kedua-dua mereka.

PRK di kedua-dua DUN tersebut akan diadakan serentak pada 6 Mac, manakala hari penamaan calon pula adalah pada 26 Februari ini.

Di Merlimau .... Yuhaizad Abdullah akan berhadapan dengan calon UMNO iaitu Roslan Ahmad.

Hassanudin Salim pula, akan berentap dengan Syed Ibrahim Syed Ahmad bagi mengisi kerusiyang dikosongkan ekoran kematian Datuk Zaharuddin

Berjayakah PAS merampas kedua-dua kerusi milik UMNO tersebut??

Well... yang bulat tak datang bergolek dan yang pipih tak datang melayang.

Lantas.... jentera PAS/Pakatan Rakyat mesti berkerjasama, bersepakat dan bekerja keras sebagai satu pasukan.

Semoga berjaya....insyaAllah.

[sumber: sini]

Betul ke ni??

Posted: 24 Feb 2011 09:36 AM PST



Gaddafi sudah blah??
Ramai sudah berpaling tadah??
Rakyat Libya dah nak menang dah??

Kah... kah...kah...
Kah... kah... kah...

Gumbiranya hati apabila baca berita dari sini.

Tiada ulasan: