Sabtu, 26 Februari 2011

dollah yankee

dollah yankee


Tak nampak ada jalan boleh menang.

Posted: 26 Feb 2011 03:29 AM PST

Peneroka-peneroka sekali lagi bakal menjadi penentu kepada kejayaan parti mana dan calun-calun yang bertanding pada pilihanraya kecil Kerdau sepertimana di-Tenang.

Peneroka-peneroka dari skim Jengka 22, 23 dan 25 ini adalah setengah daripada 9 ribu pengundi berdaftar yang layak mengundi.

Hampir 80 peratus rumah-rumah peneroka di-Kerdau ini kalau kita perhatikan, mengibarkan bendera kati warna biru dan bendera umno, ini awal-awal lagi adalah isyarat kata hidup dan mati mereka hanya bersama dengan BN/umno.

Dengan kebangkitan anak-anak muda yang sedang bangun melawan di Tunisia,Mesir,Algeria serta anak-anak muda di IPTA-IPTA di negara kita sendiri, PAS/Pakatan Rakyat hanya menaruh harapan dan berharap kepada anak-anak muda di Kerdau yang merangkumi 40% dari keseluruhan pengundi berdaftar, mana tahu mungkin semangat anak muda yang bangun melawan disana boleh berjangkit dekat sini.

" SIAPA KATA FELDA BANKRAP?, FELDA TAK BANKRAP LAH!" itu kata seorang makcik yang tak reti baca dan tak reti menulis,yang tak tau apa-apa,yang dah duduk di-felda sana dekat 4o tahun... Kah..Kah..Kah..


dollah yankee -
Betul lah kata blogger Al'Banjari..kalau tunggul kayu di cat dengan warna biru pun mereka akan memangkahnya..

Tiada ulasan: