Khamis, 20 Januari 2011

MANDOR.BLOGSPOT.COM

MANDOR.BLOGSPOT.COM


BERANI ATAU TIDAK PENGERUSI SPR KALI INI?

Posted: 19 Jan 2011 08:00 PM PST

Oleh: Mandor

SPEAKER Dun Selangor, YB Datuk Teng Chang Khim hari ini mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang kosong berikutan kegagalan penyandangnya, YB Badrul Hisham Abdullah menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri Selangor selama lebih setengah tahun. Pengumuman itu dibuat petang semalam di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah di Shah Alam.

Pengerusi SPR malam tadi berkata, beliau belum terima surat rasmi daripada Speaker. Beliau mempertikaikan mengapa Speaker tidak memaklumkan kepadanya terlebih dahulu sebelum mengadakan pengumuman di media. Bukankah maklumat rasmi beliau belum terima, maka tunggulah. Masalah Speaker nak umumkan pada media itu bukan satu kesalahan dan itu juga maklumat tidak rasmi. Apa masalahnya?

Perlantikan SUK Negeri Selangor pun MB Selangor tidak tahu, kisah apanya? Sekarang ini Pengerusi SPR kena berhati-hatilah buat keputusan samada disahkan kerusi tersebut kosong atau tidak. Jangan kena cucuk hidung pula nanti. Kita tunggu berani atau tidak Pengerusi SPR ini buat keputusan tanpa dicucuk hidung./mandor.blogspot.com

VIDEO - MUFTI PERAK KATA ANWAR LEBIH MUNAFIK DARI ABDULLAH BIN UBAI

Posted: 19 Jan 2011 05:00 PM PST




Oleh: WFAUZDIN NS

CUBA anda dengar dan teliti klip video di atas. Wajahnya seperti yang kita kenali iaitu bertaraf Mufti. Tetapi apabila mendengar cara dia menjawab persoalan, tidak ubah seperti Ketua Umno Cawangan sahaja apabila memburukkan peribadi DS Anwar. Langsung tiada hujah jauh sekali berpandukan pada fakta, sekadar menjawab sesuka hati. Tidak melambangkan langsung ilmu yang beliau miliki.

Di antara lain, intipati yang beliau perkatakan tentang DS Anwar adalah;

- DS Anwar seorang pendendam.
- DS Anwar lebih teruk dari Abdullah bin Ubai seorang Munafik di zaman Nabi.
- Beliau mendakwa `menangkap' DS Anwar untuk dikahwinkan.
- Beliau mendakwa DS Anwar ingin `menyerang' Istana sebaik sahaja ABIM ditubuhkan.
- Beliau turut bersetuju bahawa DS Anwar adalah penyokong Islam Liberal (Agama serupa) dan menyebut bahawa jika DS Anwar berkata awal dahulu beliau akan jatuhkan hukum `murtad' kepada DS Anwar.

Beginikah cara seorang Mufti berhujah? Seorang Mufti boleh terpedaya dengan soalan provokasi dan andaian semata-mata?

Saya rasa mungkin lain jadinya jika soalan tentang Najib ditujukan kepada beliau. Jika DS Anwar dianggap lebih teruk dari Abdullah bin Ubai, tidak mustahil Najib akan dianggap lebih mulia dari sahabat Nabi dan Rosmah lebih agung dari isteri Nabi.

Begitulah jadinya ulamak di akhir zaman./wfauzdin.blogspot.com

ISA SAMAD TIDAK FAHAM AGAMANYA SENDIRI ?

Posted: 19 Jan 2011 07:08 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ISA Samad, Pengerusi Felda berbangsa Melayu dan mungkin berugama Islam , seorang manusia tidak cukup tinggi dan tahap otaknya juga rendah telah hadir dalam satu Majlis Jamuan bersama kaum Cina di Tenang, Labis, Johor disertai dengan hiburan tarian dari penari yang seksi, majlis yang rata-rata pengunjungnya meneguk arak.

Di dalam ucapannya di hadapan kaum Cina Non Muslim itu, beliau berbangga apabila menghina Tuan Guru Nik Aziz selaku Ulamak merangkap Mursyidul Am PAS dan MB Kelantan. Memetik ucapannya seperti yang disiarkan di dalam Malaysiakini, insan pendek ini berkata, "(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham. Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun? Semua ini penipuan," kata Isa./Malaysiakini

Saya ingin memetik satu ulasan dari pengunjung blog saya terhadap ucapan si pendek dari Port Dickson ini. " Nampak sangat Isa Samad Islam atas nama , sbb mak bapak dah Islam, lahir pun Islam...aku marah dia kata "Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham pasal islam"...ni satu lagi sebijik mcm Ibrahim katak...sebut pasal "bangsa" dalam Al-Quran...

"Mintak tolong skit yek...ALLAH dah nyatakan tentang USAHA..kalau tak paham pasal Islam tu mmg Isa Samad je..sbb dia sendiri tak berUSAHA nak faham Islam.

"Ini kata Ulama gila pula...Nik Aziz tu sentiasa berpesan2 dan beramal dgn ilmu yg dia tuntut..Isa Samad? Setiap ayat Al-Quran ada kaitan dgn setiap patah perkataan yg ALLAH nyatakan..jgn nak pandang pada satu perkataan aje..lepas tu keluarkan ayat bodoh yg sedia bodoh...kalau tak nak faham Al-Quran tlg jgn berlagak mcm faham...so akan jadilah mcm yg Isa Samad cakap "Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham ttg islam"....bodoh!!cakap benda yg ko tahu dah la....!!!!

Nampaknya selama ini Isa Samad tidak faham tentang Islam. Beliau tidak faham agamanya sendiri. Patutlah rasuah semacam saja. Patutlah sedap mulut hina Ulamak tanpa beliau sedari dikelilingi maksiat besar dalam majlis itu. Kalau beliau tidak faham tentang Islam, mengapa beliau susah hati jika DAP boleh faham?

Jika warga Felda di Tenang masih lagi menyokong pemimpin dari parti seperti ini, maka tiada upaya lagi kita untuk menyedarkan mereka dari terus disesatkan oleh sekutu Apco ini./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: