Khamis, 30 Disember 2010

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Kemuncak KEMARUK KUASA: "DS Azmi & DS Radzi pembohong, zalim dan munafik!" - Shahidan Kassim

Posted: 30 Dec 2010 08:01 PM PST

Akauan pertama Shahidan Kassim @ Shahidan Kassim (Dato Seri Shahidan Kassim)



"PEMBOHONG DSS AZMI DAN DSS RADZI..1.
Mereka suruh saya rujuk perlembagaan UMNO fasal perlantikan pegawai perhubungan negeri, pada hal keda duanya adalah manusia yg mengenepikan perlembagaan Umno semasa pemilihan calon2 PR 2008.Perlembagaan mensyaratkan agar bahagian dirujuk tetapi mereka ketepikan dan memasukkan nama mereka dn pilihan mereka..ZALIM dn MUNAFIK" - DS Shahidan Kassim



"PEMBOHONG DSS AZMI DAN DSS RAZI..2.
Mereka suruh saya jaga bahagian Arau kerana kalah dua kersui. Mereka mendabik dada seolah olah merekalah yg bagi menang Kangar dan Pdg Besar. Mereka bercakap macam budak2 sekolah rendah kerana mereka lupa bahawa saya selaku ketua berjaya mengajak rakyat agar BN dihati mereka.Rakyat kasih kpd pemimpin.Mereka berdua sebagai menteri gagal bawa apa2 pun kePerlis" - DS Shahidan Kassim

Akaun kedua Shahidan Kassim @ Dato Seri Shahidan Kassim



"PEMBONGAN DSS AZMI DAN DSS RAZI..3
Mereka kata dlm nst bahawa mereka menang dipdg besar dan kangar dgn majorty bsar dan meletakkan sya tewas 2 diArau.Sebenarnya merka berdua x ada jawatan dlm bhgn dan perhubungan, bagaimana boleh claim credit yg mereka hebat? Sekali gus mereka x iktifaf saya sebagai ketua dn sekrng nak suruh saya ikut ketua yg mereka taja..Eh apa jasa meraka dlm Umno?pijak bendera Umno dn masuk 46?" - DS Shahidan Kassim



Artikel semalam yang mesti kalian baca:
- BIADAP: Shahidan Kassim hina Raja Perlis, anggap perlantikan MB Perlis melalui aktiviti menyamun!

Di bawah, dilampirkan artikel dari laman "salafiah.net"..fikirkan..


Teruklah Shahidan ni!!!

Begitulah komen seorang sahabat ketika sama-sama bersarapan pagi. "Teruklah Shahidan Kassim ni!!!", apabila membaca berita "Shahidan pertikai Md Isa terajui UMNO Perlis" (petikan berita dari Berita Harian di bawah).

IB pun menyapa bahawa semua jadi tidak betul dan hanya dia (Shahidan) sahaja yang betul. Dia ni memang sangka dia seorang sahaja yang betul dan dia seorang sahaja boleh buat kerja. Pantang ada yang dia tidak berkenan dia buat bising dan saman orang.



Teringat IB pasal kecoh dalam persatuan olahraga gara-gara perangai dan sikapnya.

Kemudian ahli politik di Perlis dan di ibukota tahu cara mainan politiknya yang banyak ke-kronian dalam amalannya.

Seorang lagi sahabat pada ketika itu menyampuk lagi bahawa Shahidan ni dengan Majlis Fatwa Kebangsaan dia pun nak gadoh. Pada tahun lepas atau awal tahun ini dia juga sibuk membuat laporan polis apabila satu permuafakatan NGO mengadakan wacana bincang bahaya ajaran Wahabi di Kuala Lumpur.

Yang mana, menurut sahabat IB yang aktif dengan akviti masjid di Hulu Klang sebagai seorang nazir, wacana tersebut terpaksa dibatalkan oleh pihak UIA dan penganjur terpaksa mencari tempat ganti di saat akhir hinggakan ramai peserta yang pergi ke UIA apabila perpindahan tempat dari UIA ke masjid Wilayah terpaksa dilakukan di saat akhir.

Sememangnya si Shahidan ni suka cari gaduh sahaja – di mana-mana medan sekali pun. Dalam politik dia tak boleh terima kekalahan dan bahawa dia ni sudah orang tidak lagi suka … mungkin sudah tidak laku. Dalam agama dia suka gaduh membiada'ahkan orang … baginya semua orang tidak betul dia sahaja yang ikut sunnah (betul ke?). Dalam organisasi sukan pun dia tidak boleh menerima dan menjayakan semangat kesukanan …

Sekian, IB

[Kemaskini] Isu YB Teo masuk perkarangan Masjid: Lagi Umno menunjukkan kejahilan mereka...

Posted: 30 Dec 2010 08:11 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Dulu Umno bukan main kecam dan makihamun Teo krn masuk Surau..katanya non-muslim xboleh masuk surau tempat orang Islam sujud...kemudian apabila dikatakan, ada pendapat Islam membenarkan non-muslim boleh masuk rumah Allah, diubahnya pula alasan, sebab tak tutup aurat..

Apabila dilampirkan gambar puteri, wanita dan first lady Malaysia tak pakai tudung masuk rumah Allah (sedangkan orang sekelilingnya pakai), katanya itu orang Islam, hukumnya lain...pulak dah....(Alhamdulillah sejak dr kes ini, YB ini sering dipanggil oleh khariah2 masjid/surau dikawasannya utk membuat aktiviti..dan beliau mula berjinak dgn baju kurung dan selendang..)

Sikap double standart..

Kemudian, apabila blog2 PR mendedahkan pemimpin MIC, 'ust' Kamalanathan masuk kawasan serambi masjid semasa berkempen PRK Hulu Selangor, dorang terkasima sekejap..difikirkan alasan, katanya tak pe, itu kawasan luar, tak sentuh karpet..luar tak pa, dalam xboleh...tengok double standart jawapan mereka..





Kali ini, bila YB Teo duduk diluar kawasan masjid apa pula alasan dorang, "YB sekali lagi menghina kesucian Islam", "Islam dihina DAP", "maruah Islam tercemar" dan lain2 alasan merapu lagi lucu..difikirkan hujah dan alasannya belum kukuh, maka direka pula alasan, pakaian YB Teoh tidak sesuai dan menjolok mata..ini bukan ajaran Islam...

Pulak dah, dulu dalam masjid tak boleh, sekarang luar masjid pun xboleh...mungkin bg depa ni, kalau boleh nak jauhkan terus non-muslim terutamanya DAP ni dari rumah Allah..lihat, inilah motif dan muslihat mereka yg sebenarnya...rupanya bantahan mereka pun atas dasar politik, bukan krn sensitiviti dgn agama Islam...

Buktinya...mari lihat dua video di bawah...






Cuba korang bayangkan kedua2 video di atas adalah melibatkan orang-orang PR..sudah tentu menjadi heboh seperti sekarang...namun, kedua2 video diatas melibatkan parti pemerintah Umno..badan NGO pro-Umno, dan negeri dibawah penguasaan Umno...ada tindakan? ada bantahan?...tiada, kerana sebarang bantahan dan kecaman terhadap kedua2 video diatas tidak mendatangkan apa2 natijah baik utk parti mereka...



Mengenai pakaian, mungkin tak menepati kehendak Islam sebenar..tapi kita nk tahu, contoh pakaian yg menepati citarasa penyokong2 Umno untuk non-muslim bagaimana..sedarkah mereka bahawa yb Teo bukan Islam, ini dikira sudah baik...sedarkah mereka, pemimpin dan keluarga ketuanan Melayu Islam Umno ada yg lebih teruk dari ini..(lihat contoh di SINI)...

Penulis setuju sebagaimana dikatakan blogger Milosuam, katanya:

"Ahli parlimen ini seorang yang bukan Islam, maka dia tidak paham peraturan berkenaan aurat di dalam Islam, tentang tuntutan Allah terhadap wajibnya seorang wanita itu menutup aurat. Mana tidaknya, agama yang dianutinya jelas sekali tidak menyuruh apa lagi mewajibkan penutupan aurat bagi wanita sepertinya. Undang-undang negara juga tidak menghalang dirinya daripada berpakaian begitu."
Sbb tu penulis sokong sepnuhnya kenyataan balas YB Teo di SINI..dan jika umno tetap tidak berpuas hati, kita boleh bandingkan pula dgn pakaian2 wanita/puteri Islam Umno di sini..siapa lebih Islamik?..nak?..penulis tunggu cabaran mereka..

Masjid/surau semakin 'hidup' di bawah PR

Untuk yg terakhirnya..penulis menyeru agar ahli khairiah masjid/surau terus mengimarah masjid dgn aktiviti2 sebegini..jgn berfikiran jumud/rigid mengatakan masjid utk solat semata2..kalau boleh ajak sekali rakan-rakan bahkan YB non muslim utk sama2 join program2 seperti ini..jgn dihirau provokasi dr penyokong ketuanan Melayu..insyaAllah, ianya sebahagian daripada usaha dakwah di Malaysia..

Akhir kalam..ketuanan Melayu yg langsung tidak menjamin ketinggian agama Islam, malah ketuanan Melayu inilah yg merosak-rosakkan imej dan kesucian Islam sejak 50 tahun lebih berkuasa...sesungguhnya Melayu akan hebat apabila Islam terlbih dahulu dihebatkan..fikir2kan...wallahua'lam..

p/s: Nak kenal siapa badan MAYC? apa kaitanyya dgn Umno?..klik di SINI...


Artikel berkaitan:
- Wajah munafik: Koleksi Umno berpolitik dalam surau/masjid! (bukti bergambar)
- Non-muslim masuk rumah Allah: Apa kata ulamak dan fatwa kebangsaan?

LIVE dari N.05 Tenang: Projek 'mee segera' Umno/BN sudah bermula...

Posted: 30 Dec 2010 04:50 AM PST



Jalan di Felda Tenang..



Kerja2 turap jalan sedang berjalan dengan pantas..



Rumput tepi jalan pun di trim sempena menyambut PRK..



Jalan yang masih elok diturapnya (sbb dilalui oleh pak2 menteri)..jalan yg xelok dibiarkan..berikut adalah jalan kampung Sawah Baru Labis..salah satu UPU dari 12 UPU di DUN Tenang..





Ingat BN, ingat projek mee segera.....

Sumber: Selatan Online

Lagi bongkar FITNAH penyokong Umno: Gambar kononnya Nik Aziz bersanding ala Barat..

Posted: 30 Dec 2010 12:06 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Penulis yakin ada yg sudah mengetahui (pembongkaran) fitnah ini, ada yang belum..kerana itu penulis postkan pada entry kali ini bagi mereka yang belum mengetahui, selain utk diabadikan dalam blog penulis (sbg rujukan akan datang)..

Gambar di atas bukanlah gambar Tok Guru Nik Aziz dan isterinya Tuan Sabariah..gambar tersebut adalah gambar orang lain yg bernama Nik Aziz Kamil, seorang guru Kemas...ianya telah diedit dgn tujuan untuk memburuk2kan Tok Guru Nik Aziz..

Gambar asal adalah di bawah..






Boleh rujuk di sini, http://fhtechnology.biz/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=19...

Begitulah sifat semulajadi (sebahagian) blogger dan facebooker Umno..gambar tersebut dilihat masih disebarkan oleh blogger dan fecebooker umno sehingga ke saat ini..kerana itu penulis menuntut fitnah ini dihentikan..

Fitnah Tok Guru Meninggal

Kini fitnah terbaru mereka ialah Tok Guru telah meninggal dunia..mereka cuba beralasan itu dan ini bg membela tindakan mereka..mungkin mereka tidak sedar, itu sebahagian dari 'fitnah dunia', iaitu apabila berita yg tidak benar disebarkan dan diperbesar2kan, dan mampu menimbulkan keadaan yg tidak menyenangkan..

Tok Guru kali ini tidak memaafkan mereka yg menybarkan fitnah ini...nasihat penulis pada mereka yg sebarkan tu, segera la meminta maaf..jangan di main2 bab doa ini..mungkin pd perkiraan kita Tok Guru salah, atau silap faham, tetapi mungkin pada perkiraan Allah, mereka yg sebarkan fitnah kematian Tok Guru itulah bersalah..penulis ulang sekali lagi, jgn dicabar doa orang yg teraniaya..


p/s: Antara link yang dikenalpasti telah memburuk2kan maruah Tok Guru dan isterinya..

- http://buaya-merah.blogspot.com/2010/12/gambar-nik-aziz-nik-mat-bersanding.html
- http://melikapakjangak.blogspot.com/2010/11/muncul-kembali-856_27.html
- http://khusairitgmalim.blogspot.com/2009/11/nik-aziz-dulu-dan-sekarang.html
- http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17037

Dan banyak lagi..(kalau nk, penulis boleh kumpulkan)..di bawah adalah gambar asal yg diedit dan disebarkan oleh penyokong2 Umno yg tidak bertamadun..



Edisi WikiLeaks: Kenapa dikatakan Umno bangsa hipokrit?

Posted: 29 Dec 2010 11:19 PM PST



Oleh: onemalasiaonline.blogspot.com

Andaikata yang Merogol Amah itu Anwar Ibrahim..

Andaikata yang didakwa merogol amah itu bukanlah seorang Menteri dari Barisan Nasional tetapi ianya adalah Anwar Ibrahim, pasti kita akan menyaksikan Anwar Ibrahim akan diheret kemuka pengadilan dengan sepantas kilat, tak kiralah walau dimana beliau berada samada didalam Malaysia atau di Turki.

Necsaya akan merengkoklah Anwar dalam penjara dalam kadar segera.. mungkinkah akan lebam kedua-dua belah matanya pula..

Maka akan riuh-rendahlah media-media tunggangan UMNO memainkan isu ini selama 7 hari 7 malam jika mengizinkan akan dimainkan isu ini sehingga PRU13 nanti.. Gegak gempitalah seluruh blog yang menyokong UMNO/BN memainkan isu ini.

Akan diketawakan mereka penyokong PKR yang bermati-matian menyokong Anwar.. ditertawakan akan kebodohan mereka kerana terlalu taksub dengan Anwar Ibrahim.



(Anda nampak nama yg tertera pada line hitam di atas?..gambar berdasarkan dokumen kes menteri rogol amah di SINI...kes ini bukan hanya bersandarkan kpd pendedahan Wikileaks semata2, tetapi dahulunya telah dikaitkan menteri Malaysia oleh badan NGO Indonesia, 'Migrant Care'.)

Najib nescaya akan berkata "Lihatlah bagaimana bijaknya Anwar menipu rakyat jelata, berpura-pura seperti insan yang baik, padahal diri terpalit penuh noda. Hentikanlah menyokong PKR sokonglah UMNO yang dibarisi pemimpin yang bersih."

Nazri mungkin berkata " Terbukti Anwar memang hipokrit"

Andaikata Anwar yang dituduh merogol itu, Saiful pasti akan turut gembira, gembira kerana kononnya bukan dia saja yang menjadi mangsa malah ada lagi manusia yang turut menjadi mangsa kerakusan nafsu Anwar yang menggila tanpa mengenal jantina.

Tapi itu andaikata Anwar yang dituduh merogol amah bukannya Menteri dari Barisan Nasional punya kerja..


Kita telah melihat Media tunggangan UMNO menggunakan sebaik mungkin peluang yang ada berikutan pendedahan WikiLeaks tentang kisah tuduhan liwat keatas Anwar mereka memainkan isu itu seolah-olah apa yang didedahkan oleh WikiLeaks itu memang benar biarpun pihak Singapura mengatakan apa yang didedahkan oleh Wikileaks itu tidak selari dengan maklumat yang ada pada mereka.

Apabila ada pendedahan oleh WikiLeaks yang menyentuh mengenai isu Najib dan Altantuya seluruh Media tunggangan UMNO menutup pendedahan itu dengan sebaik mungkin..



(Najib dan penyokong Umno masih membisu apabila Wikileaks mengaitkan Najib dgn pembunuhan Altantuya..klik di SINI..sekurang2nya Anwar sedang membersihkan dirinya di mahkamah, Najib??...)

Dan bila ada lagi pendedahan oleh WikiLeaks yang dibongkar keluar oleh Rocky Bru melibatkan kisah rogol seorang Menteri.. disiarkan di berbagai-bagai blog tak kira menyokong BN atau PR hingga kini tiada sebarang penafian dari pihak yang berkenaan.

Adakah ini kerana Menteri itu merupakan Veteran UMNO yang masih bernilai disisi Najib maka Menteri itu sewajarnya diberikan imuniti?


Tiada ulasan: