Jumaat, 24 Disember 2010

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Siapa kuat? Korea Utara atau Korea Selatan?

Posted: 23 Dec 2010 03:07 PM PST



Heboh dengan berita ketegangan yang berlaku antara Korea Utara dan Korea Selatan yang bakal mencetuskan peperangan di antara kedua-dua buah negara. Amerika Syarikat seperti biasa akan menangguk di air keruh untuk mengambil kesempatan menjadi batu api agar kedua-dua negara ini bertempur.

Seperti perihal peperangan yang berlaku di Afghanistan dahulu, kekalahan tentera Taliban bukan kerana tentera Amerika kuat, tetapi kerana tentera Taliban terpaksa berundur lantaran tidak mahu bertempur dengan tentera pakatan Utara yang ditaja oleh US. Mereka tidak mahu bertempur dengan rakyat negara sendiri.

Dalam hal ini, Amerika yang mendabik dada konon nak jadi polis dunia, tak berani pun sebenarnya nak serang Korea Utara, dah terang-terang Korea mengaku ada teknologi Nuklear untuk membuat senjata pemusnah! Tapi Amerika bacul tak berani serang pun. Macam biasa si pengecut ni akan gunakan orang lain untuk berperang dengan Korea Utara. Bila yang menang jadi arang, dan yang kalah jadi abu, maka si bongkak Amerika akan masuk menjajah dengan alasan menjaga keamanan.

China dalam keadaan pening kepala. China kalau boleh tak mahu sekutu dia berperang! Sungguh pun Korea Utara disekat dari segi ekonomi, namun China tidak pernah lupa membantu geng komunisnya itu melalui Singapore. Berdasarkan pendedahan Wikileaks, China menjual beribu tan bahan makanan ke Korea Utara melalui sebuah syarikat di Singapura dan melenyapkan syarikat itu sebelum sempat dihidu oleh Amerika Syarikat dan sekutunya.

Kekuatan kedua-dua negara yang bakal kemungkinan besar berperang boleh dinilai daripada data ketenteraan di atas, namun Korea Selatan dijangka akan mendapat bantuan luar seperti US dan sekutunya, manakala China pula akan membantu Korea Utara.






ReJaM© "Apa pun peperangan ini dijangka bakal meletuskan peperangan yang lebh besar!"

BN dan PR parti berbahaya - PERKASA

Posted: 23 Dec 2010 10:08 AM PST



Presiden Perkasa Ibrahim Ali sebagai dipetik di dalam tajuk besar laporan Sinar Harian menggambarkan Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat adalah parti yang merbahaya. Namun dia mengatakan Parti Pakatan Rakyat lebih berbahaya. Apa yang jelas beliau mengeluarkan isi hatinya bahawa BN juga adalah parti yang berbahaya.

Sekiranya diambil secara langsung daripada tajuk "Pakatan lebih bahaya daripada BN: Perkasa" jelas menunjukkan presiden perkasa itu ingin mengkritik parti Pakatan Rakyat. Namun ibarat mengeluarkan kenyataan "Perompak lebih bahaya daripada pencuri", jelas sekali presiden perkasa menghentam kedua-dua parti gabungan utama Malaysia itu.

Jadi parti apa yang harus kita sokong ye Tok Katak? Adakah parti Perkasa yang rasis pula yang perlu kita sokong? Perkasa yang bertunjangkan perjuangan perkauman, dilihat hanyalah sekadar UMNO versi baru. Adilkah kita menyokong parti-parti perkauman seperti ini? UMNO, MCA, MIC, semua ini parti-parti yang bertunjangkan perkauman.

Kerajaan sibuk mewujudkan semangat perpaduan, integrasi nasional lah (zaman tun Mahathir), Satu Malaysia lah (Zaman Najib). Tapi kaum-kaum di Malaysia dipisah-pisahkan. Adakah adil jika sesuatu kaum itu mahu melebihkan kaumnya sahaja di dalam sebuah negara yang didiami bersama? Bukankah lebih elok memperjuangkan Islam? Semua kaum terbela, tanpa mengira warna kulit, agama dan bangsa.

Malah sekiranya memperjuangkan Islam, tiada siapa yang harus bimbang, kerana tiada paksaan beragama di dalam Islam. Baik Buddha, Kristian, Hindu, dan lain-lain agama tak perlu risau. Tiada siapa yang akan dipaksa untuk menganut Islam. Islam juga tidak membeza-bezakan bangsa.

Ucapkan selamat tinggal kepada Parti-parti yang bertunjangkan perkauman!


ReJaM© "PRU 13 Selamat berkubur Be End!"

Mahasiswa cenderung sokong pembangkang - Mukhriz

Posted: 23 Dec 2010 05:26 AM PST



Satu lagi kenyataan yang tidak dapat disangkal, bagi anda yang pelajar di IPTA dan IPTS di seluruh negara tentu menyedari hakikat ini bahawa majoriti pelajar dan lecturer yang ditemui lebih cenderung untuk menyokong pembangkang berbanding kerajaan. Mengapakah hal ini terjadi?

Jawapannya mudah sahaja, dan hakikat ini juga menjawab persoalan mengapakah Akta AUKU yang menghalang mahasiswa dan mahasiswi berpolitik diwujudkan. Pelajar-pelajar institusi pengajian tinggi lebih cenderung menyokong pembangkang kerana mereka ini adalah golongan yang celik akal, dan tidak mudah ditipu. Begitu juga dengan kebanyakkan pensyarah-pensyarah di IPTA/IPTS yang secara diam-diam menyokong pembangkang.

ReJaM© sendiri sedar keadaan ini sewaktu di universiti dahulu. Ramai di kalangan kawan-kawan yang celik politik akan cenderung untuk menyokong pembangkang. Malahan ramai di kalangan pensyarah ReJaM© yang menjelaskan isu-isu negara kepada para pelajar membuatkan pelajar sedar dan bijak di dalam memilih pemerintah.

Harapan kerajaan hari ini hanyalah golongan peneroka FELDA, kakitangan kerajaan (yang terpaksa menyokong) dan orang-orang kampung yang kurang celik politik dan kurang maklumat untuk menyokong Barisan Nasional. Siapa yang harus dipersalahkan? Sebenarnya kerajaan sendiri yang silap. Jika mereka ingin rakyat menyokong mereka, BN harus memastikan semua rakyatnya mendapat kurang pendidikan jangan benarkan mereka masuk ke Universiti.

Ini kerana jika lebih ramai rakyat masuk ke Universiti dan memiliki ilmu, maka mereka akan celik politik, kerana mereka paham ekonomi, tahu ilmu pentadbiran, tahu undang-undang, tahu bagaimana memperolehi maklumat yang sebenar dan berfikiran rasional. Maka orang-orang bijak pandai inilah yang akan menghancurkan BN! Buktinya Dato Mukhriz sendiri menyedari hal ini!

Tapi kerajaan tidak perlu bimbang, masih ramai lagi golongan yang kurang berpendidikan di kampung-kampung yang mudah di "indoctrinate" dan diserapkan propaganda agar terus kekal menyokong BN melalui RTM, TV3, Utusan Malaysia, Harian Metro, dan Berita Harian. Golongan ini termasuklah warga emas yang memiliki darah biru dan golongan "pengampu" yang mengharapkan balasan projek-projek besar untuk memboncetkan perut.



ReJaM© "BN Nak menang senang je, robohkan semua universiti kat Malaysia!"

Tiada ulasan: