Sabtu, 18 Disember 2010

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


kabinet impian aku

Posted: 17 Dec 2010 08:34 AM PST

perdana menteri - Ir Nizar Jamaluddin
bagi aku beliau 'total package'. usia yang sesuai, berprinsip dan tegas walaupun
berdepan kerenah istana, kukuh dari segi ekonomi sejak sebelum jadi yb lagi,
berpendidikan tinggi, menguasai banyak bahasa.

menteri kanan (Penasihat) - Tok Guru Nik Aziz
sederhana, tenang, tawadhuk dan bijak

timbalan pm - Lim Guan Eng
jangan nafikan fakta laporan audit negara, penang cemerlang di bawah pentadbiran
nya. hidup bersederhana seperti menteri besar kelantan.

menteri kewangan - khalid ibrahim
tak reti berpolitik tetapi cekap bekerja. orang lokek macam dia diperlukan

penasihat ekonomi - anwar ibrahim
berpengalaman sebagai menteri kewangan. tak payah jadi menteri sebab
dah tua. uruskan parti yang huru-hara tu.

menteri kdn, pelajaran, miti masih dalam pemikiran dan aku suka dengan khalid samad, dr.dzulkefli, teresa kok, fauziah salleh, mat sabu.
saifuddin nasution dan azmin ali hilang kan keyakinan aku kerana isu pemilhan pkr.

siapa layak menteri belia dan sukan?
nurul izzah, chegubard, amir shari, yusmadi? anak muda pas atau dap siapa ye?

aku memilih:

ketua pembangkang - khairy jamaluddin
hanya dia sedikit bijak/berani walaupun jahat di dalam umno. yang lain
disergah bikmama senak telo..


tapi yg paling penting, selagi ada pilihanraya selagi itu BN menang..
hehe!

Tiada ulasan: