Ahad, 28 November 2010

MANDOR.BLOGSPOT.COM

MANDOR.BLOGSPOT.COM


MARI KETAWA.....KELAKAR GILER...

Posted: 27 Nov 2010 10:00 PM PST

Oleh: Mandor

CUBA baca petikan dari akhbar pencacai yang tak laku dan rugi tu di sini;

PASIR PUTEH 27 Nov. – Seramai 103 bekas ahli Pas termasuk pemimpin dan ketua cawangan bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selising dalam Parlimen Pasir Puteh bertindak menyertai UMNO Cawangan Kampung Wakaf Bunut hari ini.

Mereka termasuk Ketua Penerangan Khas DUN berkenaan, Nordin Daud, 48, dan Ketua Cawangan Pas Kampung Wakaf Bunut, Mohd Soleh Mat Hasaan, 66. "Saya sedar perjuangan Pas selama ini hanya sia-sia, tidak memberi kebaikan kepada Islam," kata Nordin kepada pemberita selepas menyerahkan borang keanggotaan kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Nordin yang mula menyertai Pas selepas tamat perkhidmatan dalam angkatan tentera pada 1990 dan keluar parti pada 2008 berkata, parti itu cuma menggunakan Islam bagi kepentingan peribadi.
/Utusan

Wakakakaka....tahun 2008 keluar PAS, tahun ni baru nak keluar berita? Atau berita tu dah keluar dua kali? Kesihan akhbar ni kan.....patut le tak laku...

Kenapa tak ambil berita Presiden PAS, Dato Asri Muda keluar PAS, Naib Presiden PAS, Nakhaie keluar PAS masuk Umno, siarlah semula berita tu....Lagi gempak beb...Manalah tau kot-kot laku semula akhbar pencacai tu....

Udah le....stop sini dulu, sakit perut aku menahan ketawa dengan surat khabar bangang ni...Tapi peliknya, orang-orang Umno boleh baca pulak akhbar `standard' cam ini kan? Biasalah, otak dia orang pun sama gak....

Hanya 30 Hadir Cuba Ganggu Kongres

Posted: 27 Nov 2010 08:00 PM PST



27/11/2010

PETALING JAYA 27 NOV: Hanya kira-kira 30 orang hadir pada bantahan yang dianjurkan oleh bekas Bendahari PKR Selangor, S Kottapan di luar dewan sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), pagi tadi.

Mereka menjadi sasaran media arus perdana untuk kononnya mencerminkan rasa tidak puas hati akar umbi terhadap pemilihan PKR. Namun walaupun diuar-uarkan secara meluas, jelas ahli PKR menolak demostrasi itu.

Penunjuk perasaan membawa kain rentang sambil melaungkan slogan-slogan untuk menarik perhatian hadiran pada kongres tiga hari PKR.

Mereka bersurai setengah jam kemudian selepas campurtangan unit keselamatan PKR.

Dalam pada itu Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail berkata tanggapan kononnya PKR berpecah belah susulan pemilihan parti adalah berasaskan persepsi yang dibentuk daripada keputusan segelintir cabang-cabang parti.

Beliau menegaskan hanya empat peratus dari cabang yang mengadakan pemilihan terpaksa disiasat kerana aduan-aduan tertentu manakala cabang selebihnya menjalankan proses berkenaan tanpa masalah.

Ditanya mengenai tanggapan bahawa proses pemilihan PKR gagal, Saifuddin mengeluarkan fakta-fakta untuk membuktikan sebaliknya.

"Berapa cabang yang melaksanakan pemilihan secara tertib. 9. 9 daripada 218 baru 4 persen. Tapi empat inilah yang mendapat liputan akhbar media dan mengakibatkan membentuk tanggapan rakyat," katanya.

Beliau sekali lagi menegaskan bahawa aduan yang diterima ditangani mengikut perlembagaan parti dan dalam kes tertentu memerlukan masa untuk menyiasat sebelum tindakan dikenakan.

"Semua surat tunjuk sebab yang berkaitan aduan salah laku, pejabat saya telah keluarkan. Ada kes yang telah diputuskan oleh jawatankuasa disiplin, ada kes yang dirujuk lemabaga disiplin, ada yang melakukan salah laku serius. Perbuatan pelanggaran salah laku samada ia menerima tindakan tunjuk sebab di mana mereka akan dipanggil. kedua kita segera laksanakan 27/3 yang diberi kuasa parti menghukun penggantungan dan tertuduh dipanggil untuk beri keterangan," kata beliau yang juga Ahli Parlimen Machang./TVNews

UMNO JANGAN KECUT, AHLI PKR BARU 400 RIBU SAJA

Posted: 27 Nov 2010 06:00 PM PST

PKR ada 400,000 anggota, kata Saifuddin Nasution
27/11/2010

PETALING JAYA, 27 Nov — Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution Ismail hari ini mengulangi kenyataannya bahawa parti itu mempunyai 400,000 anggota di seluruh negara.

Beliau berkata daripada jumlah itu, 50 peratus adalah Melayu, India (22 peratus), Cina (13 peratus) dan kaum di Sabah dan Sarawak (15 peratus).

"Mengikut rekod keanggotaan parti, sehingga 25 Nov lepas, keahlian kita mencapai 370,000 anggota dan sebanyak 24,000 lagi permohonan dalam proses menjadi ahli parti," katanya ketika membentangkan laporan Setiausaha Agung di Kongres Nasional Tahunan Ke-7 PKR di sini.

Majlis perasmian kongres oleh Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail turut dihadiri dua Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said.

Mengenai pemilihan parti, Saifuddin yang juga Anggota Parlimen Machang berkata sebanyak 99.7 peratus anggota PKR layak mengundi pada pemilihan tersebut yang melaksanakan kaedah "satu anggota satu undi".

Saifuddin juga berkata seramai 70,000 anggota di seluruh negara direkodkan keluar mengundi ketika pemilihan di peringkat Mesyuarat Agung Tahunan Cabang (MATC) yang menyaksikan seramai 13,000 calon mencuba nasib bagi merebut pelbagai jawatan termasuk ketua cabang.

Mengenai jumlah aduan yang diterima oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) pada pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Saifuddin berkata sehingga Khamis lepas, sebanyak 18 aduan diterima.

Katanya, kesemua aduan itu masih dalam siasatan JPP dan ia tidak akan dipinggirkan. — Bernama

FOTO SEKITAR KONGRES PKR SEMALAM

Posted: 27 Nov 2010 02:44 PM PST






Foto: Ihsan dari rakan di Tranungkite

PENGHARGAAN BUAT SDR MUSTAFA KAMIL Justify Full

Posted: 27 Nov 2010 09:58 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

PENGHARGAAN wajar diberikan kepada calon yang bertanding Timbalan Presiden PKR, Sdr Mustafa Kamil Ayub kerana berjanji akan terus komited terhadap parti. Kenyataan beliau itu membuktikan bahawa tidak semua pemimpin di dalam PKR mudah berputus asa dan kecewa sehingga sanggup menjual maruah diri.

Kemenangan YB Azmin sebagai Timbalan Presiden PKR di dalam pemilihan yang terdapat `kontroversi' ini tidak menunjukkan bahawa Sdr Mustafa `tewas' sebenarnya. Beliau mungkin tewas di dalam pertandingan ini, tetapi beliau menang di dalam melawan hawa nafsunya yang beliau sendiri akui begitu banyak tawaran yang datang.

Saya sendiri hampir kecewa apabila melihat Sdr Mustafa seolah-olah mendedahkan dirinya di dalam `game' yang diatur oleh Zaid Ibrahim. Namun, akhirnya Sdr Mustafa menyedari bahawa tiada gunanya mementingkan diri sendiri. Malahan, anggapan Sdr Mustafa bahawa terdapat kepincangan di dalam pemilihan parti kini menjadi isu utama yang parti berjanji akan selesaikan. Ini bererti Sdr Mustafa telah pun menjalankan peranan dan tanggungjawabnya tanpa memburukkan parti.

Saya sejak awal lagi menaruh harapan agar Sdr Mustafa berjaya menjadi Timbalan Presiden PKR sekiranya YB Azmin tewas, kerana bagi saya Zaid Ibrahim tidak layak berada di kerusi nombor dua itu. Saya masih menanti kemunculan Sdr Mustafa sebagai pemimpin atasan di dalam parti, cuma saya berharap selepas ini Sdr Mustafa lebih kerap bersama akar umbi di merata ceruk negara agar beliau lebih dikenali. Amat penting bagi sesiapa sahaja yang ingin berada di hariki kepimpinan parti terutamanya di peringkat tertinggi menonjolkan diri di peringkat akar umbi./wfauzdin.blogspot.com

PESANAN TERBUKA BUAT AMK

Posted: 27 Nov 2010 08:22 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SEDIH juga apabila mendengar khabar bahawa dewan di mana berlangsungnya Kongres PKR agak lengang ketika mana Ketua AMK menyampaikan ucapan. Diberitakan hanya 200 perwakilan, dan ada yang kata 400 perwakilan sahaja yang berada di dalam dewan tersebut.

Ramai di antara kita faham mengapa situasi ini berlaku. Mungkin ada yang merajuk, berkecil hati, marah atau sebagai tanda protes kepada keputusan yang diumumkan bagi jawatan Ketua AMK. Mengapa demikian? Tidak perlu diulas lagi kerana sebelum ini di merata-rata blog telah menceritakan segalanya.

Saya cuma ingin mengulas samada AMK masih lagi dianggap barisan hadapan di dalam PKR. Jika dilihat suasana semalam, sukar untuk mencari jawapannya. Saya tidak tahu samada situasi ini terjadi diwaktu Ketua AMK berucap sahaja, mungkin pada ketika persidangan atau perbahasan nanti situasi bakal berubah. Sekiranya keadaan sedemikian berterusan sehingga tamatnya kongres nanti, maka berjayalah musuh parti untuk melihat AMK menjadi lemah dan lesu, lebih teruk lagi AMK bakal berpecah belah.

Jangan salahkan yang berbaju biru laut, tidak juga boleh disalahkan kepada yang `berbaju hitam' sepanjang kongres ini. Mereka semua adalah ahli parti, tetapi ada yang kurang sayang pada parti dan ada yang terlebih sayangkan parti. Ada golongan yang semenjak awal lagi mahu melihat parti ini menjadi parti yang bermaruah, telus dan adil. Terdapat juga golongan yang tidak berbuat apa-apa cuma menanti apa yang parti boleh berikan pada dirinya. Tetapi, mereka semua ahli parti.

Golongan yang mendapat tempat di dalam parti selepas pemilihan ini tidak boleh mendabik dada dengan apa yang mereka perolehi kerana kenyataannya boleh dilihat dari suasana sepi di dalam dewan. Adakah di dalam keadaan sedemikian, kita boleh meraikan kemenangan yang dicapai dengan rasa megah? Bagi satu pihak yang tidak bernasib baik pula, mereka juga tidak boleh mendakwa mereka `menang' dengan `menghukum' parti dengan tindakan seolah-olah memulaukan program parti.

Pemenang dan yang tewas, kedua-duanya tidak menang di dalam ertikata sebenar. Di dalam keadaan sedemikian, pemenangnya adalah musuh parti. Mereka sebenarnya tidak peduli siapakah Ketua AMK. Apa yang mereka mahu lihat adalah AMK tidak lagi seutuh dulu. AMK sudah tidak boleh berganding tangan dan bahu untuk melawan mereka. AMK sudah tewas di dalam gelanggangnya sendiri, bukan berdepan dengan Umno/Bn, tetapi tewas sesama mereka. Itu yang musuh parti mahu lihat.

Saya mengharapkan agar `kemenangan' yang diperolehi oleh musuh parti ini tidak lama dan kekal. AMK harus membuktikan bahawa musuh parti di luar sana silap jika ingin melihat AMK berpecah-belah. Pada waktu inilah jika kita ingin melihat mana-mana pemimpin atau ahli yang sanggup menjadi `lilin' untuk menerangi parti yang jauh lebih penting dari individu.

Setelah kita berusaha, kita patuhi arahan parti, kita kritik dan tegur parti, maka kita sudah dianggap berjaya sebenarnya sebagai seorang pejuang. Selebihnya, kita serah pada Allah yang maha kuasa. Tentulah ganjaran dari Allah lebih hebat dari apa yang sepatutnya kira terima di dunia ini. Selamat Berjuang Wahai AMK./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: