Isnin, 11 Oktober 2010

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Gambar Obama di baling buku ketika sedang berkempen di Philadelphia..(video inside)

Posted: 11 Oct 2010 06:38 PM PDT











Obama nyaris terkena balingan buku

PHILADELPHIA - Kepala Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama nyaris terkena sebuah buku yang dibaling ke arahnya semasa beliau berucap dalam satu kempen politik di Vernon Park Philadelphia kelmarin, lapor, sebuah akhbar semalam.

Masih tidak jelas kenapa buku itu dilontar ke arah Obama. Kejadian itu kini disiasat oleh pihak Perkhidmatan Rahsia dan ia jelas menunjukkan kegagalan pasukan keselamatan menjaga keselamatan Presiden AS itu.

Dalam kempen itu, seorang lelaki berbogel turut ditahan dan tangannya digari oleh polis.

Setakat ini tidak dapat dipastikan sama ada lelaki tersebut membaling buku berkenaan dan punca beliau tidak berpakaian.

Obama berkempen di sini bagi menarik perhatian sokongan para pengundi supaya menyokong Parti Demokrat tiga minggu sebelum pilihan raya Kongres diadakan pada 2 November depan.

Parti Demokrat kini berdepan masalah dengan pengundi yang tidak lagi berminat untuk keluar mengundi.

Parti itu dilihat terdesak untuk memenangi hati para pengundi.

Tinjauan pendapat menunjukkan rasa tidak puas hati dan marah kepada Obama ekoran prestasi pemulihan ekonomi AS yang lembab dan masalah pengangguran yang mencecah 9.6 peratus.

Pada 2008, Presiden AS, George W. Bush pernah dibaling kasut oleh seorang wartawan Iraq di Baghdad. - Agensi

VIDEO: Obama Gets Book Thrown At Him At Philadelphia Rally



Video terdahulu...



Video bukti Najib Razak sanggup berkompromi dgn CSL hina undang-udang negara Islam!

Posted: 11 Oct 2010 10:13 AM PDT



Oleh: Pria Malaya

Video yang jelas menunjukkan Najib Razak, presiden Umno sanggup berkompromi dengan Chua Soi Lek menghina hukum dan undang-undang negara Islam!



Perhatikan rakaman video ini bermula minit ke 5.00 sehingga minit terakhir..

Dibawah penulis perturunkan kembali sebahagian kenyataan Najib seperti yang dimuatkan dalam rakaman video di atas...

Presiden MCA, Chua Soi Lek sebelum itu telah berkata:

"Kami merasakan jika Pakatan berkuasa, PAS akan berada di tempat kapten...PAS tidak akan melupakan dasar autokratik Islam dan jangan terkejut jika PAS memperoleh kuasa, ia akan kembali keterbelakang," - Chua Soi Lek
Kenyatan biadap Chua ini disambut Najib dengan kenyataan berikut:
"Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas masyarakat Cina."
Tidak cukup dengan itu, Najib turut menyokong kenyataan yang dibuat Karpal Singh suatu ketika yg menolak undang Islam (hudud):
"Itu sebab Karpal berkata 'melangkah mayat saya'. Saya tidak bersetuju dengan Karpal dalam kebanyakan masa, tetapi kali ini, beliau betul,"
Kurang ajar lagi biadap kenyataan MCA dan Najib ini! terbukti Najib dan Umno sanggup bersekongkol dan berkompromi secara jahat dengan rakannya MCA sehingga sanggup menghina dan memperlekeh undang2 dan negara Islam sebagai TERKEBELAKANG!..

Tidak cukup itu, Najib cuba menakut2kan orang Cina dengan pendirian Negara Islam yang diperjuangkan PAS kononnya akan memberi kesan negatif kepada cara hidup dan kehidupan mereka...



p/s: Baca seterusnya dalam entry penuh penulis di sini, "BIADAP! Demi kuasa, Najib sanggup sokong MCA kecam dan hina undang2 negara Islam!"...


Update: Gambar ngeri sekitar tragedi 10-10-10 di Melaka..(18SG)

Posted: 11 Oct 2010 04:53 AM PDT

Gambar dan video terdahulu boleh lihat di link sebelah, "10-10-10: Gambar sekitar kemalangan ngeri ragut 12 nyawa di negeri Ali Rustam..(video inside)"...













































sumber gambar: Dari pelbagai sumber

Tiada ulasan: