Selasa, 12 Oktober 2010

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Latest: Pak Usop Dah Keluar Wad ICU...

Posted: 12 Oct 2010 05:10 AM PDT

Sayup2 terdengar suara Pak Usop....

"Kenapa kau tak datang tengok aku?" Sayu bunyinya...

Manalah orang tua ni tau aku tak pergi melawat? Dia bukan sedor bila dalam ICU tu....

"Susah cari parking Pak Usop...!! Lagipun saya tak nak mengganggu..." Kedua2 jawapan aku memang jujur...

"Aku dah keluar wad biasa dah....!!" Sedih aje suara Pak Usop.

Teringat aku cerita Ustaz Shukri minggu lalu bila dia melawat Pak Usop....

"Pak Usop dah ok nampaknya....tak seperti yang digambarkan oleh Z!" Ustaz membuka cerita...

"5 orang nurse muda2 yang jaga Pak Usop.!" Ustaz buat lawak...

"Padanlah Pak Usop lambat baik....!" Teman saja jadi nasi tambah...

"Macam dalam syurga...bidadari ramai!" Dato' Nazir menyampuk....

"Rasanya lama lagi Pak Usop baru keluar...seronok dia duduk hospital!!" Kami semua tergelak sakan...walaupun dalam hati doa kami untuk kesejahteraan Pak Usop tidak pernah berhenti.

"Kat wad mana Pak Usop sekarang?" Aku bertanya...

"Aaaa apa? Aku tak berapa dengarlah?" Sayup2 suara Pak Usop...

Tak apalah. Alhamdulillah Pak Usop Insya'Allah pulih seperti sediakala. Rindu dengar irama ekzos motor Pak Usop. Walaupun menderita sakit buah pinggang...sebut saja di mana program parti...Pak Usop akan muncul jua....

Tiada ulasan: