Rabu, 4 Ogos 2010

MANDOR.BLOGSPOT.COM

MANDOR.BLOGSPOT.COM


ULAMAK MUDA MASUK UMNO ITU SEKULAR RUPANYA

Posted: 03 Aug 2010 09:00 PM PDT

Oleh: Mandor

BARU kita tahu kemasukan `Ulamak Muda' ke dalam Umno hanya untuk berdakwah bukan berpolitik. Jelaslah kepada kita `Ulamak' tersebut adalah Ulamak sekular kerana mengasingkan politik dan ugama. Sewajarnya lah mereka memasuki Umno kerana sememangnya Umno berjiwa sekular. Nasib baik mereka tidak menyertai PAS kerana jika tidak pastinya mereka ini akan menghancurkan PAS dari dalam dengan ajaran sekularnya itu, Baca sini.

Itulah nikmat Allah kepada PAS di mana golongan cerdik pandai agama yang berfikiran sekular tidak akan berselera bersama PAS. Allah mungkin telah membutakan mata mereka untuk memilih PAS kerana jiwa mereka tertarik dengan sekular. Biarkan saja mereka berdakwah dengan Umno, dan pemimpin Umno pula teruskan mencari kekayaan.

Yakinkah kita dengan usaha `Ulamak' yang mengasingkan politik dengan ugama itu untuk memperbetulkan Umno? Kita lihat nanti di mana kesudahannya.

Surat cinta buat Perdana Menteri

Posted: 03 Aug 2010 08:00 PM PDT


Infinitikasih


Buat Datuk Seri yang sedang bercuti,

bercuti pula di luar negeri,

doa semoga diselamat Ilahi,

bahagia bersama anak isteri.

Datuk Seri yang sedang bercuti,

bercuti di mana tidak diketahui,

sedang rakyat susah sana sini,

datuk pula bercuti di luar negeri.

Cuti-cuti Malaysia kempen diberi,

rakyat jelata jangan membaziri,

semua ada di Malaysia ku cintai,

tapi Datuk Seri bercuti di luar negeri.

Tatkala Datuk sedang romantis bercuti,

hadiah 5 dalam 1 telah diberi,

minyak gula dan gas ditarik subsidi,

katanya, bukan harga dinaiki,

tapi penyelarasan subsidi.

Rakyat kampung diam sepi,

memikir apa makna penyelarasan subsidi,

sedang kabinet tersenyum hepi,

rakyat telah ditipu lagi,

sedang PM bercuti di luar negeri.

FDI merudum diam la diri,

Tib-tiba adik Datuk Seri bagi pendapat sendiri,

apa dia tau hanya ceo CIMB,

nak jadi juru cakap Datuk Seri,

kepimpinan dinasti Najib al-Maliki.

Tembelang PKFZ sudah dijumpai,

Cina MCA kepala pencuri,

sedang Umno ditipu lagi,

rakyat pula terus dibodohi,

tapi Datuk Seri bahagia bercuti,

bercuti pula di luar negeri.

Sedang PAS DAP bersatu hati,

Umno terus mencemburui,

perpaduan Melayu jadi misi,

tapi PAS serik ditipu lagi.

Sedang rakyat sengsara hati,

merasa tawarnya kopi,

naik basikal mencari rezeki,

dapur kayu membakar api,

Sedang Datuk Seri pergi bercuti.

Curi pasir menjadi-jadi,

Selangor Penang ditunding jari,

apabila sudah kaya si kroni,

maka RTM tv3 mula mensensasi,

sedang ini projek Umno beri,

rakyat tersilap marah PKR DAP.

Pening sudah rakyat memerhati,

sosial ekonomi tak menjadi,

termenunglah mak cik siti,

menunggu pencen arwah suami,

300 sebulan menggigit jari.

Rakyat terus memerhati,

melihat kerakusan kabinet Datuk Seri,

gila talak tidak sudah lagi,

cukup Perak, Penang Selangor dimimpi,

tapi rakyat tidak bodoh lagi,

Datuk Seri pergilah bercuti.

Pulang nanti membawa isteri,

jangan dilupa duit rakyat beri,

akan dituntut suatu hari nanti,

untung rugi tanggung sendiri,

jangan dikata rakyat tak mengenang budi.

Wahai Perdana Menteri Datuk Seri,

jasamu ku kenang sampai ke mati,

tukar kerajaan bukun kerana sakit hati,

tapi amalan demokrasi jadi tradisi,

cukuplah parti perdana menteri,

cap kopi kapal api tidak diminati.

Kerajaan baru bakal dinanti,

kita lihat dan perhati,

revolusi dan transformasi bakal direalisasi,

Malaysia tercinta terus memacu ekonomi.

Sekian dari suara hati,

jangan disekat dengan akta menteri,

moga terus kekal ukhuwah ini,

Salam revolusi dari rakyat Datuk Seri,

Pakatan Rakyat membawa transformasi.

Infinitikasih,

Mafraq, Jordan.

Sumber: Harakahdaily

UMNO DAN TENTERA UPAHAN ?

Posted: 03 Aug 2010 06:00 PM PDT


Zulkifli Sulong


KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyifatkan keberadaan Umno sehingga kini adalah kerana 'tentera upahan' yang dibayar untuk mempertahankan parti itu agar kekal berkuasa.

Kenyataan Abdul Hadi ini dibuat dalam sessi sembang dengan beliau di pejabat Harakah semalam ketika negara sedang menyaksikan tindakan keras diambil oleh polis terhadap pelbagai program anjuran pelbagai pihak khasnya Pakatan Rakyat.

Ia dikatakan dibuat berdasarkan arahan agar menyekat semua program Pakatan Rakyat termasuklah majlis memperingati 50 tahun ISA di seluruh negara dan Himpunan Warga Felcra Kebangsaan di Felcra Bandar Seberang Perak, Changkat Lada, Pasir Salak.

36 telah ditangkap polis di majlis memperingati ISA di seluruh negara termasuk di Kota Bharu manakala 16 di perhimpunan Felcra di Pasir Salak.

"Umno sekarang hidup dengan tentera upahan. Mungkin kenyataan saya ini kasar sedikit tetapi itulah realitinya. Bukan aqidah atau ideologinya yang memenangkan Umno tetapi jentera kerajaan," kata Abdul Hadi.

Bagaimanapun, beliau yakin, masyarakat tidak akan boleh ditipu Umno untuk selama-lamanya.

"Apa yang perlu adalah kita sabar dalam perjuangan disertakan dengan kerja kuat. Sejarah pilihan raya khasnya pilihan raya kecil di negara ini membuktikan PAS akan menang di kawasan yang kita kuat dan banyak cawangan," katanya lagi.

Beliau memberikan contoh kejayaan PAS dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu dan Bukit Gantang kerana kerja kuat dan cawangan PAS yang banyak di situ.

"Oleh itu, sebagai persiapan saya menyeru supaya PAS memperbanyakkan cawangan di seluruh negara. Kenapa Kelantan dan Kedah kita menang? Kerana di sana banyak cawangan PAS," kata beliau dalam pertemuan itu.


Abdul Hadi menolak teori yang mengatakan pencapaian PAS akan merosot dalam pilihanraya umum ke 13 selepas berjaya besar dalam pilihan raya umum ke 12 lalu.

"Saya tidak percaya kepada teori sebegini termasuk ramalan sotong. Saya yakin kalau kita kerja keras dan betul strateginya kita akan menang lebih besar dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.

Mengikut sejarahnya, kejayaan PAS akan turun naik dalam pilihanraya umum di mana pencapaian PAS akan jatuh dalam pilihan raya yang melibatkan persempadanan semula kawasan pilihan raya kerana BN sentiasa menggunakannya untuk kepentingan parti yang memerintah itu.

Dalam pertemuan itu juga Abdul Hadi menyeru umat Islam di negara ini memberikan peluang kepada PAS pula untuk mentadbir negara bagi menggantikan Umno yang sudah diberi peluang lebih 50 tahun.

"Melayu dan Islam tetap menjadi teras politik di negara ini. Sudah lebih 50 tahun Umno diberi peluang untuk mentadbir dengan konsep ketuanan Melayu berlandaskan sekularisme barat dan Islam hanya hadir tanpa kuasa.

"Saya rasa sudah tiba masanya Melayu kembali kepada Islam dan memilih PAS untuk menggantikan Umno bagi mentadbir negara ini," kata Abdul Hadi.

Beliau juga berkata, kerajaan BN sekarang sengaja memberikan subsidi kepada rakyat dalam keadaan yang sangat sedikit.

"Subsidi ini sekadar untuk membolehkan rakyat hidup tetapi rakyat tidak boleh berlari. Ia sengaja dibuat untuk mengawal rakyat," kata beliau dalam pertemuan itu./Harakahdaily

Laporan lanjut dalam Harakah cetak Jumaat ini.

FOTO - MAYAT TRAGEDI KEMATIAN BEKAS ADUN UMNO DAN JANDA WANITA UMNO

Posted: 03 Aug 2010 01:47 PM PDT



Dua mayat kelihatan


Mayat Siti Rohana


Mayat Datuk Abdul Aziz

Sumber: Tranungkite

Selangor catat pelaburan tertinggi

Posted: 03 Aug 2010 11:57 AM PDT

2010/08/03

SELANGOR mencatatkan jumlah pelaburan tertinggi yang diluluskan dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini dengan nilai RM459.94 juta menerusi industri makanan.

Berdasarkan perangkaan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (Mida), Melaka menduduki tempat kedua dengan nilai RM75.33 juta diikuti Johor RM72.29 juta.

Bagaimanapun, Pengerusinya, Tan Sri Dr Sulaiman Mahbob berkata, dalam tempoh itu, tiada sebarang projek membabitkan industri makanan diluluskan bagi Kelantan, Terengganu, Pahang, Kedah dan Perlis./Seterusnya di Metro.

AMARAN - JANGAN JADI PEMIMPIN CELAKA !!

Posted: 03 Aug 2010 08:45 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA anda baca laporan ini, apa yang mahu anda katakan? CELAKA. Memang celaka bagi mana-mana pemimpin samada dari PAS, PKR mahu pun DAP yang bercadang mahu bersatu dengan Umno, apatah lagi mahu mewujudkan Kerajaan Perpaduan. Memang benar jangkaan kita selama ini, Umno tidak akan berubah kerana Umno wujud bukan untuk melakukan keadilan kepada rakyat jauh sekali untuk menegakkan Islam seperti yang PAS impikan.

Umno menyalak ke hulu ke hilir kununnya membela nasib rakyat. Umno bertopengkan Apco kununnya untuk memperjuangkan Islam. Di dalam keadaan Umno sekarang nyawa-nyawa ikan, mereka masih sombong dan angkuh menzalimi rakyat. Bayangkan jika mereka sudah kembali kuat dan gagah. Adakah terliur lagi pemimpin kita untuk berjabat tangan dengan Umno? Jika ada, memang itulah pemimpin celaka sebenarnya.

Amaran kita berikan kepada mana-mana pemimpin agar menjauhkan diri dari Umno. Umno tidak layak untuk kita jadikan sahabat. Biarlah beribu Mufti mengeluarkan `fatwa' wajib bersatu dengan Umno, persetankan. Biar Mufti itu memberi hukum di atas apa yang berlaku kepada rakyat yang majoritinya Melayu Islam yang dikasari dan dizalimi sewaktu program Pembangkang baru-baru ini. Mana Mufti yang selama ini menjerit melolong minta bersatu? Bisu seribu bahasa melihat kezaliman di depan mata?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: