Jumaat, 13 Januari 2017

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


UCAPAN TAHNIAH KEPADA DATUK AMAR ABANG JOHARI TUN OPENG ATAS PERLANTIKAN SEBAGAI KETUA MENTERI SARAWAK

Posted: 13 Jan 2017 02:15 PM PST



Kenyataan Media Presiden PAS

UCAPAN TAHNIAH KEPADA DATUK AMAR ABANG JOHARI TUN OPENG ATAS PERLANTIKAN SEBAGAI KETUA MENTERI SARAWAK

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Mengasihani

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) merakamkan setinggi-tinggi ucapan tahniah kepada YAB Datuk Amar Abang Johari Tun Openg atas perlantikan sebagai Ketua Menteri Sarawak keenam yang dipilih melalui sistem kaukus Perlembagaan PBB.

PAS mendoakan semoga beliau dapat menjalankan tanggungjawab kepimpinan dengan amanah, adil dan berkebajikan, meneruskan agenda pembangunan untuk rakyat Sarawak dan menjaga keharmonian antara agama, kaum dan bangsa.

"Inilah Penyelesaian Kita"

ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS

14 Rabi'ul Akhir 1438H / 13 Januari 2017M

Datuk Amar Abang Johari Tun Openg, 66, hari ini dilantik sebagai Ketua Menteri Baharu Sarawak menggantikan Tan Sri Adenan Satem

Posted: 13 Jan 2017 01:06 AM PST



Datuk Amar Abang Johari Tun Openg, 66, hari ini dilantik sebagai Ketua Menteri Baharu Sarawak menggantikan Tan Sri Adenan Satem yang meninggal dunia Rabu lepas.

Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) itu yang lengkap berpakaian baju melayu hitam, mengangkat sumpah jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak keenam di hadapan Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Taib Mahmud di Astana, kediaman rasmi Ketua Negeri di Kuching pada 4.10 petang.

Upacara itu disaksikan isteri beliau Datin Amar Jumaani Tuanku Bujang, anggota-anggota Kabinet Negeri, anggota Dewan Undangan Negeri dan kakitangan kanan awam.

Abang Johari atau dikenali mesra dengan nama Abang Jo, merupakan seorang daripada tiga Timbalan Ketua Menteri di bawah pentadbiran Allahyarham Adenan, selain Datuk Amar Douglas Uggah dan Tan Sri Dr James Masing.

Merupakan seorang ahli politik veteran, Abang Johari berkecimpung dalam politik lebih daripada 30 tahun.

Beliau merupakan anggota Dewan Undangan Negeri bagi kawasan Satok selama sembilan penggal.

--BERNAMA

[Tonton BNC di ASTRO 502, HyppTv 410, MyTV 121 & webtv.bernama.com]

Tiada ulasan: