Rabu, 23 November 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Asyik-asyik berkecuali, apa gunanya rakyat memilih PAS ?

Posted: 23 Nov 2016 03:46 PM PST

PAS lebih berminat untuk menjadi "penasihat" kepada UMNO. 
  Asyik-asyik berkecuali.Kalau tidak pun, ponteng tak datang sidang. Itulah kelaku Hj Hadi dan wakil-wakil rakyat Pas; samada yang di Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri tetapi duit elauns mereka tibai...

 Setelah berdebat sepanjang 9 hari di Dewan Rakyat, 11 Ahli Parlimen Pas tidak mengundi atau berkecuali semasa proses pengundian dikira untuk belanjawan 2017. Paling menghampakan, Hj Hadi ponteng pada hari pengundian tersebut.

Pada sidang DUN Perak setelah 5 hari berdebat, tapi ketika proses undi bajet negeri untuk 2017, 3 orang ADUN PAS iaitu ADUN Gunung Semanggol, Titi Serong & Selinsing tidak mengundi.

Sementara ADUN PAS kawasan Sungai Rapat terikut-ikut dengan perangai burok Hj Hadi - ponteng!

(Seorang ADUN DAP tidak dapat hadir, iaitu ADUN Pasir Pinji kerana beliau ditahan oleh pihak polis apabila menyertai himpunan aman Bersih 5.0)

Pas bukan sahaja berkecuali dengan kebangkitan arus perdana rakyat yang menuntut pilihan raya bersih melalui himpunan BERSIH 5, malah mencerca dan menghina kebangkitan rakyat yang mahukan pembaharuan.

Hj Hadi kata BERSIH 5 rugikan rakyat!

 Perhimpunan tersebut sebagai Perhimpunan haram Bersih 5 pada Sabtu lalu menyusahkan rakyat dan mengganggu ketenteraman awam. Perhimpunan itu yang gagal dikawal dengan baik oleh penganjurnya, jelas menjejaskan hak keamanan rakyat negara ini.

Hj Hadi buat kenyataan kalut begitu selepas melakukan scan otak ... pada petang 18 Nov 2016. Pastinya dia tidak mendapat maklumat yang sebenarnya mengenai BERSIH 5 yang berlaku pada 19 Nov, iaitu hari esoknya yang tentunya dia masih terlantar di katil hospital.

Sebab itu dia kalut tak tentu pasal, perhimpunan yang paling aman, tapi dia kata menyusahkan rakyat dan menganggu ketenteraman awam.

Hj Hadi kata pihak penganjur gagal mengawal dengan baik walhal perhimpunan tersebut berlaku dengan aman dengan penyertaan manusia berbilang kaum paling ramai berbanding dengan mana-mana perhimpunan yang sebelumnya di Malaysia!

Hj Hadi ingat hanya Pas sahaja yang mampu menganjurkan perhimpunan besar dan hanya Unit Amal Pas sahaja yang mampu mengawal orang ramai.... alahai, Hj Hadi, boleh tak tolong lakukan skan otak sekali lagi,  boleh?

  Apa gunanya rakyat memilih PAS memandangkan mereka sekali lagi gagal mengundi di Dewan Rakyat dan di Dewan Undangan Negeri.Sikap tidak bertanggungjawap PAS ini sangat mengecewakan rakyat yang telah mengundi mereka. Elok dicadangkan supaya kesemua mereka ini melakukan skan otak juga! Kah! Kah! Kah! Nak tengok samada mereka ini masih ada otak atau tidak!!

Pas tidak lagi bersama blok pembangkang yang terdiri dari Keadilan, Amanah, DAP dan parti BERSATU. Rakyat tidak boleh lagi bergantung kepada PAS untuk menggantikan BN sebaliknya PAS kini hanya berminat untuk menjadi "penasihat" kepada UMNO. 

 Hanya Pakatan Harapan bersama Bersatu mampu untuk menggantikan BN dalam misi kita untuk menyelamatkan negara kita dari Kleptocrat yang sedang merosakkan sistem demokrasi tanah air kita yang tercinta.

Pas setuju jadi barua Umno di parlimen Parit Buntar

Posted: 23 Nov 2016 06:43 AM PST


Pas memang berazam untuk bersatu dengan Umno walaupun terang-terang mengaku kena tipu sokmo-sokmo oleh Umno. Itulah sikap bacul Pas hingga sanggup menjadi barua kepada Umno.

Usaha Pas mahu mendekati Umno bukan perkara baharu. Itulah yang ditentang oleh beberapa bekas pimpinan Pas yang akibat menentang usaha pengabungan itu telah menyebabkan mereka di singkir keluar lalu mereka menubuhkan AMANAH.

 Berita terkini mengatakan bahawa Pas Perak telah mengarahkan kawasan-kawasan mengadakan perbincangan dengan rakan politik mereka iaitu Umno bagi menghadapi PRU 14.

 Khabarnya, petang tadi telah selesai sessi pertemuan antara Pas kawasan Parit Buntar dan Umno bhgn untuk memutuskan kerusi mereka bertanding pada PRU 14.

 Nampaknya YB Mujahid Yusof Rawa parti AMANAH akan berdepan dengan calon dari Umno di parlimen Parit Buntar pada PRU 14 nanti.

 Dalam perbincangan tersebut, PAS bersetuju untuk menyerahkan kerusi Parlimen Parit Buntar kepada Umno untuk ditandingi.

 Dun Titi Serong pula akan ditandingi oleh Pas. Manakala Dun Kuala Kurau masih belum ada kata putus sebab Dun tersebut penyandangnya dari PKR.

 Adalah dipercayi Umno dan Pas masih menunggu sikap sebenar dari PKR samada untuk bersama mereka atau memihat Pakatan Harapan.

 Parlimen Parit Buntar yang ketika itu mempunyai 27.0 peratus pemilih Cina telah dimenangi oleh Mujahid atas tiket Pas dlm PRU 13.

Parlimen Parit Buntar mempunyai 2 DUN – Dun Titi Serong dan Dun Kuala Kurau. Dun Titi Serong dengan  74.9% Melayu dimenangi oleh Tuan Haji Abu Bakar bin Hussain dari Pas, manakala Dun Kuala Kurau yang mempunyai 38.7 peratus pemilih Cina dimenangi oleh Abdul Yunus Jamhari dari PKR.  

Tiada ulasan: