Selasa, 23 Ogos 2016

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


KPPHM: Pakatan Harapan & BERSATU Perlu Waspada Dengan PAS

Posted: 23 Aug 2016 01:12 AM PDT

Kenyataan Akhbar Kelab Penyokong Pakatan Harapan Malaysia (KPPHM)

Surat Terbuka Untuk Pemimpin BERSATU Dan PAKATAN HARAPAN

1. Sekalung tahniah kepada pemimpin protem BERSATU kerana melahirkan BERSATU serta memilih nama parti yang tepat sebagaimana tepatnya nama parti AMANAH. KPPHM yakin BERSATU akan mjadi fobia kepada Najib dan UMNO Najib sebagaimana fobianya Hadi dan PAS Hadi kepada AMANAH.


2. Berdasarkan pengamatan KPPHM, BERSATU akan menjadi pilihan ramai kepada ahli dan penyokong UMNO khususnya daripada grass root UMNO yang tiada agenda kepentingan peribadi sebagaimana sokongam serupa yang diterima oleh AMANAH.

3. KPPHM menyambut baik & penuh kesyukuran akan kesediaan BERSATU untuk bersama-sama dgn pembangkang lain bagi membentuk satu pasukan pembangkang yang kuat dan bersatupadu untuk berdepan BN secara satu lawan satu.

4. Namun BERSATU dan Pakatan Harapan wajib berhati-hati dan berwaspada dengan PAS yang terkenal dengan sejarah pengkianatan terhadap sesama rakan pembangkang dalam isu tindan kerusi dan pembahagian kerusi. Mereka yakni PAS (bukan PAS) dengan mudah langgar keputusan parti mereka sendiri serta perlekehkan konsesus parti-parti pakatan pmbangkang.

5. Lihat contoh pengkianatan kepada Parti Melayu S46 pada PRU 1990. Bukan sahaja mereka tindan kerusi d Terngganu & Johor, malah kempen sulit dilakukan bersama calon-calon UMNO utk kalahkan Parti Melayu S46 di beberapa kawasan tertentu. Demikian juga pengkianatan PAS kepada Keadilan dlm PRU 13 dengan tindan 7 kerusi Keadilan. Tak cukup dengan tindan kerusi, demi halalkan perbuatan khianat tersebut lalu dituduhnya calon-calon rakan sebagai pengedar pil kuda & terlibat dengan penyebaran ideologi Komunis.

6. Apakah jaminan PAS tidak akan lakukan perkara yang sama jika pakatan pembangkang yang baru turut disertai PAS? Apakah keyakinan rakyat yang menyokong pembangkang tidak terjejas dengan penyertaan PAS? Apakah tidak mungkin berlaku sekali lagi pakatan pembangkang menjadi bertambah huru hara dengan penyertaan PAS?


7. Mood rakyat untuk singkirkan Najib dan UMNO Najib berpihak kepada pembangkang. Janganlah hendaknya mood ini berubah menjadi mood protes kepada pembangkang pula dengan beralih sokongan kepada BN semula.

8. Semoga pemimpin BERSATU dan Pakatan Harapan memikirkan semula untuk terus mengajak PAS sertai pakatan pembangkang yang baru. Biarkanlah PAS dgn PIGSnya untuk terus menjadi tongkat Najib dan UMNO Najib.

SELAMATKAN MALAYSIA

Reformis CML
Presiden KPPHM




FEATURED ADS




Husam Akan Sertai AMANAH Hujung Bulan Ini

Posted: 22 Aug 2016 09:03 PM PDT

Salor Tegak Berdiri

Salor Tegak Berdiri
Salor dah lama menangis,
Menangis sendiri di dalam hati,
Tiada siapa yang tahu,
Tiada siapa peduli,
Penistaan tanpa kenal batas sahabat,
Cercaan dan hinaan,
Tuhan sahaja yang mengerti,
Salor dicincang,
Bagai kita tidak pernah berkawan,
Amanah ku dan rakyat Salor dikhianati,
Engkau bersuka ria atas keperitan kami,
Hati mu berisi keangkuhan
Salor terlalu kerdil,
Disepak diterajang segala ruang dan peluang,
Mulut mu berbau permusuhan seakan tidak padam,


Hari ini,
Izinkan Salor bangkit Meneruskan sisa sisa perjuangan,
Walau berbekal sekeping papan,
Ombak dan lautan,
Seizin Tuhan,
Tetap ku harungi,
Tangisan silam,
Ku lipat dalam kenangan
Moga Tuhan kekal memberkati.
Salor Tegak Berdiri

Husam Musa
Kuala Lumpur
22 Ogos 2016


ULASAN GB

GB dimaklumkan dari sumber yang boleh dipercayai bahawa Datuk Husam Musa akan mengumumkan penyertaannya ke Parti Amanah Negara (AMANAH) hujung bulan ini.

Dengan pengumuman penyertaan Datuk Husam ke dalam AMANAH maka terhentilah fitnah dan lemparan tuduhan kononnya "AMANAH pun tak terima Husam" seperti yang dicanaikan oleh mereka yang memusuhi kedua-duanya, Husam dan AMANAH.

Mudah-mudahan penyertaan Datuk Husam ke dalam AMANAH juga akan menguatkan diri Husam untuk terus membela rakyat Salor sekaligus memperkukuhkan AMANAH khususnya di Kelantan.

TAKBIR!!!


VIDEO BERKAITAN






FEATURED ADS


Tiada ulasan: