Khamis, 21 April 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Raja Petra terpaksa jilat semula kahak lendirnya sendiri

Posted: 21 Apr 2016 02:46 AM PDT

Raja Petra Kamarudin (kiri) sewaktu meneima kunjungan  Hj Hadi dan gengnya
Pada 11 April lalu, dilaporkan, editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown telah menghantar notis kepada Raja Petra Kamaruddin, mengarahkan beliau untuk menarik keluar semua artikel mengenai beliau dan Sarawak Report (SR) daripada blognya, Malaysia Today.

 Notis itu juga mengarahkan beliau untuk menyiarkan permohonan maaf yang digubal oleh Clare, jika tidak injunksi mahkamah akan diambil terhadapnya.

 Raja Petra berikrar dia tidak akan mematuhi arahan tersebut, kerana ianya akan menghina mahkamah.

 Beliau mendakwa kempen anti-Najib (ANC) oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, Clare dan SR mahu menggunakan sistem mahkamah untuk menutup mulut beliau.

 Raja Petra menunjukan keangkuhan dan kesombongannya untuk tidak memohon maaf  dan memberi janji secara bertulis bahawa dia tidak akan menyiarkan apa-apa artikel mengenai Clare dan Sarawak Report lagi.

 Beliau mencabar Clare supaya meneruskan tindakannya dan dia tidak akan berganjak dari mempertahankan pendiriannya. 

Tapi hari Raja Petra kehilangan harga dirinya.....

  Tentulah kecut telor Raja Petra hingga dia terpaksa menjilak semula kahak lendirnya! Korang tahu pasal apa Raja Petra tak berani?

 Tentulah sebab dia punya funder dah menggelabah tak karuan!

  Kalau kes ini masuk mahkamah antara bangsa, sudah tentu Najib dan Rosmah akan disapina untuk jadi saksi di mahkamah antara bangsa....Mahkamah antara bangsa bukan Mahkamah kita tau!!

   Kenyataan penyesalan yang disiarkan di laman webnya semalam, portal itu menyatakan bahawa artikel mengenai beberapa tuduhan terhadap Rewcastle Brown  adalah tidak benar.

Editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown banyak menghasilkan tulisan mengenai deposit bernilai berbilion ringgit di akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan skandal 1MDB.

 Dengan ini, secara tidak langsung Raja Petra mengesahkan apa yang dilaporkan oleh Sarawak Report mengenai skandal 1MDB dan Najib itu adalah benar .....

 Artikel bertajuk "Rekod Cerita Tidak Benar - Kes Clare Rewcastle" diterbit di Malaysia-Today.net yang juga memaparkan gambar Rewcastle Brown dengan tajuk "Seorang wartawan penipu".

Antara tulisan yang diterbitkan itu adalah seperti beikut :
On Tuesday, 26 January 2016, the Malaysian Attorney-General Mohamed Apandi Ali dismissed as false allegations that a donation to PM Najib Razak had come from state fund 1MDB. In fact, the investigation concluded it had come from the Saudi Royal family. The false allegation had been used as the basis for a plot to oust the democratically-elected Malaysian PM and were initially promoted by Clare Rewcastle Brown.
 The Attorney-General's decision came a week after the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) had publicly criticised the same Clare Rewcastle Brown for publishing false information.
 UK-based blogger Clare Rewcastle Brown has been the public face of the campaign to oust Najib, a fact she has admitted in private conversations. Revelations and further admissions that she offered $2million for stolen data, which was edited and published on her website, have further exposed her motivations. But who is she really? Baca seterusnya di sini

Tiada ulasan: