Khamis, 24 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Jika Tunku Abdul Rahman tidak memberikan kerakyatan kepada bukan-Melayu semasa Merdeka, keling kutty Mahathir Mohamad adalah pendatang haram tanpa izin sehingga hari ini....!!!

Posted: 24 Jan 2013 01:30 AM PST

Jika Tunku Abdul Rahman tidak memberikan kerakyatan kepada bukan-Melayu semasa Merdeka, keling kutty Mahathir Mohamad bukanlah seorang warganegara Malaysia hari ini..

Bekas Perdana Menteri itu mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai balasannya terhadap pmbongkaran pemberian IC sewaktu RCI Sabah berlansung, yang mendedahkan pentadbiran administrationnya terlibat di dalam memberikan kewarganegaraan kepada rakyat asing di Sabah.

Latarbelakang keindiaan Mahathir, dimana ayahnya ialah seorang imigran India Muslim.Mahathir bukan saja menghina Tunku dengan kenyataannya tetapi menghina seluruh rakyat India di negara India.

Kaum India di Malaysia ini memperolehi kewarganegaraan dengan mengorbankan darah, keringat dan airmata untuk tujuan pembangunan negara, bertentangan dengan apa yang berlaku di Sabah.

Mereka  dibawa oleh kerajaan British ke Malaya untuk membangunkan negara ini.Apabila anda bercakap mengenai perladangan, landasan keretapi dan pembinaan jalanraya, anda akan melihat pengorbanan orang-orang tua kamu berkorban untuk negara  merujuk kepada setatus keindiaan  mahathir .

kita  juga mengingatkan mahathir bahawa  undi bukan-Melayulah yang telah menyelamatkan beliau dari tercampak keluar dari kerusinya pada penghujung 80an dan 90an, apabila berlaku krisis beliau dengan, Tengku Razaleigh Hamzah dan Anwar Ibrahim.

Laporan polis terhadap keling kutty nak mampos  ini  wajar di buat di mana mana  balai polis seluruh negara  dan mendesak Mahathir untuk meminta maaf terhadap kenyataannya dalam tempoh seminggu.

Kita juga meminta Presiden Umno Najib Tun Razak untuk menjelaskan pendirian beliau terhadap hal ini.

Kenyataan Mahathir berupa hasutan kerana beliau mempersoalkan har kewarganegaraan bukan-Melayu dan juga mempersoalkan kelayakan (merits) kemerdekaan kita.

 

 

penyapu sial

 

 

Mana mungkin Che Det masih ingat bahawa asal usul dia tu India? Hangpa sedarkah waktu dia berucap? Cuba lihat lidah dia, bercabang tak?

Dari dulu lagi, aku sedar akan muslihat munafikun ni tapi nak buat macamana, Melayu UMNO semuanya  BODOH. Melayu tu BODOH sebab hanya suka dengar hal-hal yang sedap di dengar walaupun bohong.

Sekarang dah jelas temberangnya. Munafikun ni sanggup "jual negara" semata-mata untuk berkuasa. Tau apa maknanya? Munafikun ni dah jual "Melayu" sekaligus semasa dia memberi taraf kerakyatan pada PATI untuk memboleh PATI mengundi.

Satu lagi hal yang amat melucukan ialah Melayu yang tidak suka UMNO-BN dianggap sebagai PENGKHIANAT BANGSA, JUAL NEGARA, ..... dan berbagai tuduhan yang amat menggelikan hati. Sekarang dah jelaslah siapakah yang mengkhianati bangsa Melayu kalau bukan UMNO-BN?

Kalaulah UMNO-BN sayang akan Melayu, depa tak akan ajar Melayu rasuah? depa tak akan jual "Melayu"? ... banyak lagi nak sebut.

Apa-apa pun, kita orang Malaysia, terutama orang Melayu harus sedar bahwa dengan kehadiran PATI sebagai RAKYAT MALAYSIA yang SAH mungkin akan meng"hakis"kan HAK ISTIMEWA MELAYU kerana hak-hak itu dah dirampas oleh PATI seperti mana yang dilakukan oleh keling kutty  dan konco-konconya yang berani mengaku dan mengisytiharkan diri mereka Melayu semata-mata berkehendakkan HAK ISTIMEWA ITU.

Akhirnya, Melayu akan jadi bangsa PAK KADOK iaitu Menang Sorak Kampong Tergdai.
HARAMJADAH PUNYA keling kutty  nak mampos...!!!!.

Tangkap keling kutty Mahathir Dan Wajar Disiasat Di Bawah Akta beratnya seperti Ordinance Dadah Merbahaya selain dari Akta Hasutan ...Setan Tua Yang Di Kenali Ini Wajar Di Kenakan Hukuman Mati Kerana Jadi Penghianat Negara....!!!!

Posted: 24 Jan 2013 01:14 AM PST

Akta Hasutan  wajar  dikenakan ke atas keling kutty  Mahathir Mohamad kerana mempersoal kedudukan orang Cina dan India yang diakui perlembagaan.

Ini berikutan  syor Mahathir agar Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat pemberian kerakyatan kepada sejuta ‘pendatang asing’ di Persekutuan Tanah Melayu, sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan.

MCA dan MIC patut kutuk Mahathir sebab bekas PM itu mempertikaikan kedudukan orang Cina dan India. Mereka juga boleh buat laporan polis sebab Mahathir seperti berkata kedudukan warganegara mereka didapati secara tidak sah

Mahathir boleh disiasat di bawah Akta Hasutan sebab ini mempertikai kedudukan bangsa lain dan boleh menimbulkan rasa tak selesa pelbagai kaum .

Mengenai  kenyataan Ketua Menteri Sabah, Musa Aman khan   bekas warga  pakistan yang di beri secara kerakyatan  secara haram di zaman  mahathir  memerintah  berkata  bahawa media cuba mensensasikan prosiding RCI berhubung pemberian kewarganegeraan di Sabah.

Apakah Musa merasa kedudukan Umno dalam bahaya maka dia mengatakan isu itu telah disensasikan? Tujuan suruhanjaya diraja itu sendiri adalah untuk menyiasat sesuatu isu penting. Prosidingnya sama seperti prosiding mahkamah, boleh dilaporkan dalam media tanpa sekatan..

Apa guna sebuah RCI, yang dibiayai oleh wang rakyat, jika prosidingnya disembunyikan?..Malah Musa boleh diheret ke depan RCI atas tuduhan menghina suruhanjaya itu, sekiranya tidak berhenti membuat sebarang kenyataan.

Terdahulu, pemberian kewarganegaraan kepada orang Cina dan India oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj adalah berdasarkan kepada kontrak sosial yang dipersetujui Umno sendiri.

Ia adalah asas kepada penerimaan mereka terhadap kedudukan istimewa Melayu di bawah perkara 153 di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Mana dia MCA, MIC dan Gerakan? Mereka patut kecam Mahathir dan tinggalkan BN sekiranya pimpinan Umno tidak menegur kebiadaban Tun Dr Mahathir itu..

Kenyataan keling  kutty Mahathir Mohamad bahawa Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj memberi kewarganegaraan kepada pendatang asing,  telah menerima kecaman pelbagai pihak.

Kita menyifatkan kenyataan itu biadap dan mengarut, , kewarganegaraan yang diberi oleh bapa kemerdekaan itu berbeza ketika Mahathir berkuasa sebagai perdana menteri.

Tunku beri kewarganegaraan bukan dengan tujuan menipu pilihan raya. Apa yang Tunku buat sebahagian tuntutan dan persetujuan kemerdekaan. Ada syarat tertentu yang diakui undang-undang sebagaimana negara-negara lain

Mereka tidak datang ke sini sebagaimana Pendatang Tanpa Izin (PATI) sekarang, tetapi kesan pentadbiran British. Faktor menipu dalam pilihan raya, tidak ada dalam kes Tunku.

Prinsip Jus soli yang digunapakai pada masa itu membenarkan seseorang mendapat status warga negara di tempat mereka dilahirkan.

Tunku mengenakan syarat tertentu yang sebahagiannya dimasukkan dalam peruntukan perlembagaan. Ia dilakukan secara terbuka, bukan mencuri-curi dan berselindung sebagaimana Mahathir..

Mahathir bukan sahaja biadab dan buta sejarah, tetapi mempersoalkan kedudukan orang Cina dan India yang diakui oleh perlembagaan..

Ini berbeza di zaman Tunku, kerakyatan diberi berasaskan kontrak sosial, dan syarat kewarganegaraan pula menjamin kedudukan istimewa orang Melayu.

Kedudukan dan kuasa Majlis Raja-Raja juga diperkuatkan oleh isu tersebut. Ertinya, tolak ansur antara Melayu dan bangsa lain ketika kemerdekaan dirundingkan.

Ia diperincikan dengan jelas oleh Bahagian III Perlembagaan Persekutuan dan jadual yang berkenaan. Perkara ini juga perlu dipantau oleh Majlis Raja-Raja..

Berkenaan  isu  kerakyatan diberi Tunku selepas merdeka  adakah ia mengikut perlembagaan, soal lama atau baru tak timbu ,  ia boleh diberi kepada sesiapa pun. Yang penting ia mengikut prosedur ditetapkan perlembagaan.

Tidak timbul ia diberi selepas merdeka asalkan ia mengikut prosedur berkenaan dan telus. Almarhum Prof Ahmad Ibrahim (seorang ahli politik Singapura) sendiri pun jadi warga Malaysia selepas merdeka. Beliau orang Singapura. Perkara ini berlaku di seluruh dunia..

Namun apa yang menjadi masalah dengan Mahathir adalah kewarganegaraan diberi secara borong, ribuan dan secara sembunyi.

Seperti yang kita tahu dia sendiri nafikan sebelum ini. Baru sekarang setelah semua orang bercakap dan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan, baru lah Mahathir mengaku. Tetapi seperti biasa, dia akan seret orang lain seperti Tunku..

Malah  keling  kutty  setan yang  yang kenali ini   wajar  di hukum  di bawah akta  yang lebih berat lagi  setaraf  akta ordinance  dadah merbahaya  yang membawa hukuman mati kerana didapati menjadi penghianat  kepada bangsa dan negara...

 

Dr M syor s'jaya siasat pemberian kerakyataan sebelum merdeka

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan agar ditubuhkan sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat isu pemberian taraf kerakyatan kepada sejuta pendatang asing di Persekutuan Tanah Melayu sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan.

"Saya hanya mencadangkan sahaja, dan tidak serius tentang itu(melaksanakannya) tetapi jika mahu menjalankan siasatan mestilah secara menyeluruh, ia tidak adil sekiranya hanya fokus kepada satu perkara sahaja dan tidak perkara lain.

"Terdapat perkara yang sama, saya hanya mahu menunjukkan perbandingan, saya bukan serius mengenainya tetapi saya memang menekankan apabila melakukan sesuatu perkara ia mesti adil," katanya.

Beliau memberitahu pemberita demikian selepas merasmikan dan menyampaikan ucaptama pada konvensyen 'Transformasi Ekonomi dan Pelajaran Melayu Pulau Pinang 2013' anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Pulau Pinang di Dewan Utama, Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Permatang Pauh di Bukit Mertajam hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kritikan terhadap tindakannya memberikan taraf kerakyatan kepada 200,000 pendatang asing di Sabah ketika beliau menjadi perdana menteri.

Katanya 200,000 pendatang asing itu telah berada di Sabah untuk satu tempoh yang lama iaitu lebih 20 tahun dan menggunakan bahasa Melayu dalam komunikasi serta mengamalkan budaya setempat.

"Dari segi perundangan mereka memang layak untuk mendapat taraf kerakyatan," katanya.

Selain itu, katanya, pemberian taraf kerakyatan kepada sejuta pendatang asing di Persekutuan Tanah Melayu sebelum merdeka dilakukan Perdana Menteri Pertama Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj walaupun ia tidak termaktub dalam undang-undang ketika itu.

"Hal ini berlaku disebabkan orang Melayu pemurah dan bersedia untuk mengurangkan kuasa mereka, ini sangat berbeza dengan apa yang berlaku di Sabah kerana mereka memang berhak untuk mendapat taraf kerakyatan," katanya.

Konvensyen sehari anjuran PERKASA Pulau Pinang itu bertujuan membangkitkan motivasi dan kesedaran di kalangan orang Melayu Pulau Pinang, khusus mengenai ekonomi dan pendidikan.

Antara objektif utama konvensyen sehari ini ialah menjadi salah satu platform utama percambahan minda membincangkan isu serta peluang ekonomi dan pelajaran orang Melayu Pulau Pinang dan menghasilkan resolusi dan pelan tindakan strategik hala tuju transformasi ekonomi dan pelajaran secara dinamik dan holistik yang sentiasa relevan dan kemaskini ke arah pembangunan dan kemajuan ekonomi serta pelajaran orang Melayu.

Tiga kertas kerja dibentangkan pada konvensyen itu.

Yang turut hadir ialah isteri Dr Mahathir, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali dan Yang Dipertua Perkasa Negeri Pulau Pinang Yusof Suhaimi Mohd Yatim.

 

Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

org tua yg dah nak mampos, pun ada org dengar lagi cakap dia.
kita buat je HKR 1JUTA kat depan rumah dia.

almarhum ustaz fadzil noor pernah berdoa supaya Allah panjangkan umur keling kutty ini agar terserlah kejahatan dan kezalimannya, agar semua orang nampak

HARAMJADAH punya keling kutty. Tangkap dia dan masukkan ke dalam penjara kerana mengkhianati negara yang amat di"cintai"nya.

Kalaulah dia dok pertikai hak orang Cina/India/lain-lain sebelum merdeka, lupakah dia bahawa keturunan dia bukan berasal dari Tanah Melayu juga. Kadang-kadang orang yang pandai ni pun bodoh juga.

DASAR PENGKHIANAT NEGARA.

Dah mengaku pun tak ada satu badan penguatkuasaan pun yg berani nak siasat, hebat tul org tua ni...

Kalaulah org yg mengaku ini Anwar...fuhhh..tak cukup tanah dikejarnya..

Mahathir Kutty ni pembohong besar dan cuba bangkitkan kes Tunku sebelum tahun merdeka untuk melindung kesalahan dia.Pembohongannya mengatakan dia beri IC Biru kepada PATI diSabah ikut Perlembagaan adalah satu pembohongan.

Sila lihat laporan The Star pada 19hb Jan 2013 muka surat 24 betapa senangnya PATI diberi IC Biru diSabah semasa dia jadi PM dulu.Dewasa PATI melebihi rakyat Sabah sendiri atas tindakan Mahathir Kutty.

Wajar dia diheret kemahkamnah atas tuduhan "pengkhianat bangsa dan negara".Sudah hampir 30 tahun baru kes ini terbongkar.

Apa yang dilakukan oleh Najib dan Hishammudin hari ini,sepatutnya tidak wajar menunggu masa yang lama untuk dibongkar.Apa yang dilakukan oleh Mahathir Kutty diSabah dulu diikuti oleh Najib dan Hishammudin hari ini - matlamatnya sama,untuk mengekalkan kuasa UMNO/BN - SPR dan Jabatan Pendaftaran jadi agentnya.

dasar melayu UMNO pukimak tak ada konek...tuduh mat sabu ejen komunis....rupa rupa jadi barua komunis bila undang pemimpin komunis china melawat kuantan.....!!!!

Posted: 23 Jan 2013 09:52 PM PST

 

UMNO restu jadi ejen komunis....untuk tipu orang cina di malaysia...!!!!

Pemimpin tertinggi China Jia Qinglin akan merasmikan taman industri di Kuantan bulan depan, dilihat sebagai usaha Barisan Nasional (BN) untuk mendapatkan kembali undi masyarakat Cina dan menunjukkan keyakinan pelabur walaupun ianya berdekatan dengan tapak projek pemprosesan nadir bumi Lynas.

Di fahamkan China juga sedang mempertimbangkan perjanjian khas dan insentif bagi Malaysia, selain dari kerjasama erat pada masa lalu untuk membina jambatan kedua Pulau Pinang dan menghantar dua beruang panda di sini selama setahun.

Kununnya , pentadbiran Najib mahu menunjukkan mereka mempunyai keyakinan pemerintah China dalam melaksanakan projek usahasama seperti taman industri seluas 607 hektar di Kuantan, yang dijangkakan akan menarik pelaburan sebanyak RM7 bilion dan mencipta 5,500 peluang pekerjaan sebelum siap pada 2020.

Jia, pemimpin keempat dalam biro politik, akan merasmikan Taman Industri Malaysia – China (MCKIP) pada 5 Febuari bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

The Straits Times, Singapura, memetik penganalisis yang mengatakan usahasama terkini antara Malaysia dan China membantu meningkatkan hubungan dua hala antara kedua-dua negara, dan boleh membantu pentadbiran Najib mendapat sokongan yang lebih baik daripada masyarakat Cina di sini, pada pilihan raya umum ke 13.

“Walaupun ahli perniagaan Malaysia dan China telah berurusan rapat antara satu sama lain selama beberapa dekad, dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kedua-dua kerajaan kelihatan mengukuhkan perdagangan mereka dan termasuk hubungan rasmi,” kata penganalisis politik Oh Ei Sun dari Sekolah Pengajian Antarabangsa S Rajaratnam kepada akhbar tersebut.

 

 

 

penyapu sial

 

 

melayu UMNO pukimak tak sedar diri dan sengaja buat2 lupa ...sendiri jadi ejen komunis tak mengaku...tuduh mat sabu ejen komunis....

kalau undang pemimpin komunis datang ke negara walau pun apa pun alasannya ini tak namanya ejen komunis....haramjadah punya UMNO....!!!!

Tiada ulasan: