Khamis, 24 Januari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Lu Langsi Lu Mati , Harusani!

Posted: 24 Jan 2013 02:43 AM PST

Harusani, selaku Mufti Perak takkanlah hanya makan gaji buta? Tolonglah nasihat sikit orang Melayu Umno yang terlibat dalam bisnes kelab malam seperti ini. 

Harusani, selaku Mufti Perak mesti mengakui bahawa Persekutuan Seruan Islam Perak (PSIP), badan dakwah tertua di negeri Perak, telah tersilap memilih kaki botol , kaki pompuan kaki kelab dan kaki pukul jadi role model untuk Islam. 

Harusani selaku penasihat Persekutuan Seruan Islam Perak (PSIP), sepatutnya mengambil langkah membatalkan perlantikan Awi sebagai duta remaja badan dakwah tersebut serta merta melainkan jika Harusani bersetuju dengan kenyataan Awi :


"Jangan melihat perniagaan kelab itu daripada pandangan yang cetek. Ia adalah sebuah perniagaan dan saya telah melabur ratusan ribu untuknya.
"Malah saya juga merancang untuk kembangkan lagi perniagaan itu pada tahun ini selepas mendapat respons baik daripada pengunjung di Ipoh," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini


Itulah antara kata-kata duta remaja Persekutuan Seruan Islam Perak (PSIP) untuk menarik lebih ramai remaja supaya mengamalkan keperibadian mulia sebagaimana gambar diatas yang berlaku di Malai Rock Station Bistro, Ipoh kepunyaan duta remaja tersebut.


Kelab malam ini juga pernah mempromosi hebat jualan 'Special Offer' pakej arak dan bir untuk menarik pengunjung bermaksiat. Amat malang bagi seorang Melayu yang beragama Islam terbabit dalam perniagaan yang penuh kemaksiatan dan haram seperti ini.

Tiada ulasan: