Sabtu, 19 November 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Kantoi lagi! Rosmah beli gelang RM172 397.58

Posted: 19 Nov 2011 12:19 AM PST

AKTIVITI boros Rosmah Mansor yang juga isteri kepada Najib Tun Razak terbongkar lagi. kali ini melibatkan pembelian seutas gelang bernilai US$55,000 (RM172 397.58).

Dilaporkan bahawa seorang lelaki yang berada di Shangri-la Hotel, Zizhuyuan Road, Beijing telah pergi sebuah kedai mutiara dengan seorang rakan yang ingin membeli gelang buat isterinya.

Rakannya itu telah tertarik dan mengambil seutas gelang berlian mewah yang bernilai US$55,000 (RM172 397.58) untuk melihatnya.

Gadis pengurus kedai tersebut telah menunjukkan kepada mereka sebuah gambar yang terpampang di dinding kedai. Gadis tersebut memberitahu bahawa sebelum ini isteri kepada Presiden Malaysia pernah membeli gelang yang sama.

Wajah wanita di dalam gambar tersebut saling tak tumpah seperti wajah Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak.


I was in Beijing on 16th for a meeting at the Shangri-la Hotel, Zizhuyuan Road, Beijing and walked into a pearl shop at the hotel foyer with a friend who wanted to buy a bracelet for his wife. He picked up this beautiful diamond bracelet only to find out that it cost US$55,000. The sales girl then pointed us towards a photo on the wall and said that the President's wife bought the same bracelet. And it was none other than Rosmah.

Carian di YouTube membuktikan bahawa Rosmah Mansor pernah berada di Beijing pada sekitar bulan Jun 2009 khabarnya atas lawatan program Permata yang memperolehi peruntukan kerajaan sebanyak RM111 Juta pada Budget 2011.



Berbelanja boros sesuka hati bagaikan tiada hari esok. Persoalannya betulkah duit Rosmah sebanyak itu? Adakah beliau mengumpul duit dari kecil? Dari mana dapat duit?

Sumber: [Malaysia Today]

ReJaM© "Rakyat disuruh ikat perut, berjimat cermat..."

Taktik pemimpin "bodoh" mencuri duit rakyat siri 2

Posted: 18 Nov 2011 04:33 PM PST



BANTAHAN hebat telah disuarakan oleh penduduk Kampung Banggol Donas (Kg Banggol Tuan Muda) berhubung isu membelokkan lebuhraya yang lurus ke arah 22 rumah penduduk kampung.

Dalam pendedahan lalu telah ditunjukkan bagaimana kerja pelik "orang gila" ini telah dilakukan, rujuk sini [Pemimpin bodoh].

Pelik tapi benar, lebuhraya yang lurus dipesongkan dan melanggar 22 rumah penduduk kampung. Kalau kambing diajar jadi jurutera jalan, kambeng pun tak sanggup buat kerja gila ini.

Maklumat yang didedahkan oleh salah seorang penduduk Kg Banggol Donas, juga mangsa di mana rumahnya turut akan dirobohkan, mendedahkan bahawa rupa-rupanya lebuhraya tersebut dipesongkan agar melanggar sebahagian tanah JKK Umno bernama Ghani B Hitam.

Saudara Salleh B Embong, mendedahkan bahawa Ghani telah lebih awal menukar status tanahnya secara senyap-senyap daripada tanah kampung kepada "bangunan" untuk mendapatkan pampasan berlipat kali ganda.


Di bawah ini penjelasan saudara Salleh Embong, beliau turut menunjukkan lokasi tanah pemimpin Umno yang dimaksudkan.



Selepas ini kita akan dedahkan dokumen bukti bagaimana pejabat tanah turut didakwa bersekongkol untuk mengenyangkan perut pemimpin celaka ini. Malah PM Najib sendiri telah mengetahui hal ini, namun sampai sekarang semua "tidur".

ReJaM© " Duit punya pasal 22 rumah orang kampung kena roboh! Jahanam!"

Servis kereta pun kena bayar cukai 6% WTF?

Posted: 18 Nov 2011 12:17 PM PST

SALAH seorang sahabat pembaca MiLo SuaM merungut, mendakwa terpaksa membayar cukai sebanyak 6% apabila membuat "servis" untuk keretanya di salah sebuah kedai 11 Nov 2011 yang lalu.

Di dalam sekeping bil yang dikirim beliau melalui email ke MiLo SuaM, menunjukkan bahawa beliau terpaksa membayar tambahan Rm1.20 sebagai cukai (Government taxes) apabila berbelanja sebanyak RM20.00 di kedai tersebut.


Lepas ini cuba anda perhatikan berapa banyak cukai yang telah anda bayar tanpa disedari seperti ini? Sejak bila kedai servis kereta dah pandai kutip cukai untuk kerajaan?

Lihat bagaimana duit anda "dicuri" barangkali tanpa anda sedari. Pendapatan rakyat semakin hari semakin berkurang, cukai pula semakin hari semakin banyak.

Tidak lama lagi apabila Najib mengumumkan perlaksanaan cukai baru, iaitu GST (Goods and Services Tax), setiap rakyat perlu menyediakan 6% duit tambahan setiap kali berbelanja di mana-mana sebagai cukai untuk kerajaan.



ReJaM© "Rakyat cop duit..."

Tiada ulasan: