Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Jubah saja cantik tapi hati busuk, selar bekas pimpinan Pas

Posted: 07 Jan 2017 10:30 PM PST

ARIF ATAN

Saifudin Nasution mengangkat sumpah sebagai Penasihat Strategik kepada Ketua Menteri Pulau PinangSaifudin Nasution mengangkat sumpah sebagai Penasihat Strategik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang
Pelantikan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution sebagai Penasihat Strategik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang dilihat tidak disenangi pihak Pas.
Portal rasmi parti itu, Harakahdaily kelmarin menyiarkan artikel bertajuk "Saifuddin 'penimbang tara' kepentingan DAP?" dengan antara lain mendakwa jawatan tersebut bermotif kepartian bukan demi kepentingan rakyat.
Memulakan artikel sebanyak 16 perenggan itu dengan terjemahan Surah Al-Imran, penulis Izwan Abdul Halim menuduh pelantikan tersebut sebagai "dedak yang ditabur supaya individu atau pihak dilantik akan terikat."
Mengulas artikel yang dilihat membenci DAP itu, bekas Exco Pemuda Pas, Zulhazmi Shariff yang menjadi ahli DAP sejak Jun 2015 menyifatkan pandangan tersebut "sudah seperti tulisan Awang Selamat di Utusan (Malaysia) yang penuh dengan syak wasangka, prasangka buruk dan busuk."
"Dalam ramai-ramai yang mengucapkan tahniah, ada juga yang mengutuk, mengata, mempersoal dan yang paling syahdu ialah HarakahDaily melalui wartawan kurang sukunya Izwan Abdul Halim," bidasnya.
Beliau turut menganggap Pas cenderung bersikap menghukum terhadap sebarang perkara yang bukan berkaitan dengannya sebaliknya menghalalkan apa sahaja yang diperoleh.
"Dasar busuk hati lebai. Bila orang lain dapat semua tak kena. Bila orang lain buat semua tidak halal tapi jika mereka dapat, mereka buat, yang tidak halal akan jadi halal hanya kerana mereka lebai dan pandai memutarbelit ayat suci dan hadith," ujarnya dipetik dari status Facebook beliau hari ini.
Zulhazmi selanjutnya berhujah dengan mempersoalkan pelbagai jawatan yang dinikmati Pas di Selangor selain pernah diperolehi di Pulau Pinang serta dalam pertubuhan tertentu yang berkaitan dengan kerajaan Umno-BN.
"Di Selangor, mereka diberikan jawatan penting di GLC dengan gaji puluhan ribu. Mereka dilantik menjadi Ahli Majlis. Di Pulau Pinang dulunya ketika mereka hanya satu kerusi pun mereka diberikan pelbagai jawatan. Paling seronoknya dalam keadaan mereka pembangkang, mereka dapat jawatan dalam NGO atau agensi yang ditubuhkan oleh Kerajaan pimpinan Umno Najib.
"Tak rasa ka Umno bagi jawatan tu sebagai 'dedak'? Tak rasa ka Azmin bagi jawatan dan kekalkan jawatan diGLC Selangor itu juga sebagai "dedak". Waaaaaa kami tak apa la sebab dasar kami Islam. DAP buat baik pun masuk neraka sebab dasar tidak Islam. Dengki, busuk hati. Jubah saja cantik tapi hati busuk," bidasnya lagi.
Dalam hal berkaitan, tinjauan Malaysia Dateline terhadap penyiaran artikel itu mendapati rata-rata netizen turut mengkritik sikap pimpinan Pas pada masa ini yang dikepalai Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Antaranya, Abdul Rahman Hashim yang menganggap pelbagai muslihat strategi pimpinan Pas sejak tujuh tahun lalu kini telah terdedah.
"Segala 'tembelang' busuknya strategi yang dimainkan oleh HH (Haji Hadi) dan konco-konconya sejak 2009 lagi telah terbongkar dan sampai sekarang tidak berani bersemuka dengan G18 mahupun menafikannya secara terbuka berdebat/wacana.
"Dengan sedikit habuan dunia dengan berbekalkan falasafah 'walak' yang ditanam kepada penyokong Pas ... memudahkan Dr Zuhdi memainkan peranan untuk mengucar-kacirkan Pakatan Pembangkang (PR) yang dibina semasa era TGNA (Tuan Guru Nik Aziz)," ujarnya.
Sementara itu, Mohd Rahim pula menulis, "Allah hukum Abdul Hadi Awang kerana engkar arahan Rasul-Nya. Manusia bernama Abdul Hadi Awang dah celaka negeri Kelantan & Terengganu."
Pemerhatian Malaysia Dateline juga mendapati Harakahdaily tidak melaporkan sebarang berita berkaitan pelantikan Saifuddin bagi jawatan berkenaan.

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


BERITA SEDIH YANG MENGGUMBIRAKAN

Posted: 08 Jan 2017 08:00 PM PST









BERITA SEDIAH

YANG AMAT

BAWA GUMBIRA
Hampir 200 ahli Umno Pulau Pinang 

lompat ke PPBM
 | January 8, 2017
Ahmad Shamsudin yang merupakan ahli Umno hampir 5 dekad berkata, penduduk kampung kecewa dan hilang kepercayaan terhadap parti itu.





BUTTERWORTH: Kenaikan kos sara hidup dan tindakan beberapa bekas pemimpin Umno menubuhkan parti baharu adalah punca kira-kira 200 penduduk Kampung Tok Sani di Pulau Pinang menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Ahmad Shamsudin yang merupakan ahli Umno hampir 5 dekad berkata, penduduk kampung kecewa dan hilang kepercayaan terhadap parti itu.
"Kos sara hidup naik. Nilai ringgit merosot. Keadaan semakin sukar bagi orang kampung seperti kami.
"Kami rasa kami tiada sesiapa untuk mengadu, macam tak ada orang yang peduli. Ketika lihat insiden yang berlaku dalam Umno, kami berkumpul dan berbincang. Kami putuskan tak salah cuba sertai PPBM," katanya kepada FMT.
Ahmad mewakili jirannya menyerahkan 111 borang keahlian kepada Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, Marzuki Yahaya di kampung itu, hari ini. Ini adalah tambahan kepada kira-kira 80 borang keahlian yang sudah dihantar penduduk kampung itu kepada PPBM.
Ahmad berkata, penduduk kampung tidak pernah dipujuk menyertai parti itu kerana PPBM tidak menghantar wakilnya ke kampung terbabit untuk merekrut ahli.
"Kami hanya percaya PPBM adalah parti yang kita boleh harapkan. Sudah tentu, ada faktor Tun Dr Mahathir Mohamad juga," katanya merujuk pengerusi PPBM yang merupakan perdana menteri paling lama berkhidmat di negara ini.
"Kami turut mempertimbangkan apa yang berlaku dalam Umno, beberapa pemimpin mempersoalkan pucuk pimpinan parti terhadap dakwaan salah laku. Mereka berjuang dan meninggalkan Umno," katanya yang menyifatkan apa yang berlaku dalam PPBM sebagai "perkara kecil".

KAPAL 

KETUANAN 

MELAYU DAH

TENGGELAM

RAMAI MULA

TERJUN LARI

INI HANYA

PERMULAAN

--------------------

PASTI ISLAM JANGAN TIPU ORANG KAMPONG

Posted: 08 Jan 2017 07:30 PM PST








APA DAH JADI?

BILA PARTI

ISLAM PAS

NAK SAMAN

SARAWAK

REPORT?

INI DAH MASUK

TIGA MINGGU

JANJI DALAM

MASA 7 HARI

AKAN SAMAN

JANGAN TIPU

ORANG 

KAMPONG

NANTI TAK

DAPAT ENTOT

BIDADARI









----------------

PENGANUT FREEMASONIC ISLAM

Posted: 08 Jan 2017 07:00 PM PST





FREEMASONIC ISLAM
Rasist tak akan padam sehinggalah bumi dan cakrawala digoncang dan digulung Tuhan kelak. Memadam racism seperti cuba padam matahari dan cuba mengatur gerakan galaksi. 

Jgn cuba menipu diri sendiri mahupun mencari mana2 kitab dari mana2 tingkek syurga sekalipun utk melawan racism. Ini kerja bodoh, menipu diri sendiri dan sama sekali jawapannya adalah WAJIB TOTAL GAGAL. 

Semua manusia perlukan rasis, bezanya secara terang atau tersembunyi serta persen saja.. 0.1%, 0.2%, 20%, 60% hinggalah 100% mcm UMNO, MCA, MIC, Sarawakian, Sabahan, orang Perlis dan org2 Yahudi tu. 

Peratusan manusia penganut Freemason diseluruh dunia sekarang ini adalah 99% drpd 7.5 billion lebih manusia. Di Malaysia, umat melayu rata2 menganut Freemasonic Islam yg sorilah kalo kita kata mereka bebas rasism! Itu blom Freemasonic Athiest, Buddish Freemason dan Freemasonic Hindu juga Sikh. 

Dalam Kitab Suci Yahudi Talmud yg mempunyai 20-24 jilid tu, dikarang selama 1500 tahun oleh rabbi dan hakhom (ulamak2 muktabar yahudi on KESAH ANAK DARA BENGGALI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/7/17







---------------

SANDIWARA ULANG TAYANG

Posted: 08 Jan 2017 06:30 PM PST








SAEKOR LAGI

TUAN HAJI

DITANGKAP

TAPI INI

SANDIWARA

LAMA 

DIPENTAKAN

SEKALI LAGI

DALAM USAHA

UNTUK TUTUP

KES RASUAH

NAJIB

SPRM tahan bekas CEO TEKUN disyaki terima rasuah

Seorang bekas pengarah urusan dan ketua pegawai eksekutif Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) bergelar 'Datuk' ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini kerana disyaki menerima rasuah.
Menurut sumber SPRM, suspek berumur 62 tahun itu ditahan di kediamannya pada 5.15 petang di Bukit Bandaraya, Shah Alam.
"Suspek dipercayai menerima wang suapan berkenaan sebagai dorongan untuk membantu mempercepatkan proses bayaran tuntutan sebuah syarikat pemungut hutang berjumlah RM360,000 pada 15 Januari 2015.
"Bagaimanapun, daripada jumlah itu (RM360,000), suspek hanya mengambil 10 peratus iaitu sebanyak RM36,000 daripada hasil kutipan 'Hutang Lapuk Tekun Nasional' bagi November 2014," katanya kepada Bernama hari ini.
Pada masa sama, suspek yang memegang jawatan berkenaan telah melantik syarikat pemungut hutang dari tahun 2008 hingga 2014 yang dikatakan memungut hutang yang tidak dibayar oleh peminjam lebih daripada dua tahun.
Pada 15 Januari 2015, suspek pernah ditahan di Kelab Shah Alam, Selangor ketika menerima wang tersebut daripada pemilik syarikat pemungut hutang berkenaan.
Suspek juga pernah disiasat oleh SPRM dan dijangka dituduh di Mahkamah Sesyen Shah Alam esok atas kesalahan meminta suapan bernilai RM36,000.
Sementara itu, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Tuan Haji  Azam Baki ketika dihubungi Bernama mengesahkan tangkapan terbabit dan suspek akan dibawa ke Mahkamah Shah Alam untuk pertuduhan esok.
Ini merupakan penahanan kedua SPRM minggu ini selepas kes penahanan Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Tua Haji Mohd Arif Ab Rahman atas kesalahan salah guna kuasa dan rasuah.
Turut difahamkan, Tuan Haji Mohd Arif sebelum ini pernah menjadi Ahli Lembaga TEKUN Nasional dan SPRM sedang menjalankan siasatan sama ada kedua-dua individu tersebut mempunyai hubung kait dalam isu rasuah yang melibatkan kementerian.
INI TEATER

UDAH PENTAS

TAPI PERLU

DIPENTAS 

SEKALI LAGI

AGAR KES SRC

KES 1MDB 

TIDAK 

DIBINCANG





----------------

P[AK AJI KAKI TIPU

Posted: 08 Jan 2017 06:00 PM PST





PAK AJI LAHANAT
Kah kah kah, siap menyeringai lagi lahanat tu... nampak gigi.. kih kih kih.. KIMMAKnye betoi.. kah kah kah on BARU PERUTUSAN BELUM LAGI AMANAT
Blah la..
on 1/8/17

PAK AJI KAKI TIPU
Ini dinaik pegang jawatan no.3 suatu kementerian? Memang la hancus kerajaan bn diberi kuasa mentadbir. Perutusan dia pun dah membayangkan tahap kelemahan otak dia ni, karang macam budak sekolah yang tak paham apa cikgu ajar! 

Perati perenggan 2 dan 3 (p2, p3): P2:Di antara lain = p3:Selain itu P2:dengan adanya portal rasmi ini = p3:dengan terbentuknya portal rasmi ini P2:tuan-tuan dan puan-puan = p3:orang awam P2:boleh berinteraksi = p3:perhubungan secara dua hala juga dapat diwujudkan P2:secara terus dengan pegawai dan kakitangan kementerian = p3:dapat terus disalurkan kepada pegawai yang berkenaan. 
Jika kita potong setiap frasa dalam p3 yang serupa dan telah disebut dalam p2, yang tinggal dalam p3 cuma: Sebarang maklumbalas daripada. Tinggal cuma 3 perkataan je, daripada lebihkurang 30 perkataan dia karang dalam p3, cuma 10%! 

Jika sebarang maklumbalas tu dimasukkan sekali dalam p2, dia dah kurangkan jangkamasa dia mengarang dan mengedit keseluruhan perutusan mediocre tu, on BARU PERUTUSAN BELUM LAGI AMANAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/8/17



-------------

INI MUKA PAK AJI CURI DUIT

Posted: 08 Jan 2017 05:30 PM PST





PAK AJI CURI DUIT
Hoi tt..brader nie dulu belajaq dekat um .dia nie junior hang aku rasa..saja nak tau,dia nie dulu masa blajaq mat skema kaa? Dia join demo baling dak.hare laa deje ni kuat rasuah noo on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
mhaneffs neff
on 1/8/17

PAK AJI  SELALU PERGI UMRAH
Hensem jugak hj md arif ni. Misai keraih mcm berus sabut. Nampokk alim tp alim kucing. Kalo mo1 boleh makan rm2.6b dlm akaun awat pak hj ni tk boley? on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
Anonymous
on 1/8/17


PAK AJI SUDAH KANTOI
Kah kah kah orang kampung semua sudah tahu.. kah kah kah on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
Blah la
on 1/8/17

PAK AJI REMBAT DUIT
Kak Ijat ke umrah, terus ngan selamba badak jer boleng 250 juta. Dia mmg gi umrah 3x, umrahnya mabrur somisteri. on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
Anonymous
on 1/8/17


PAK AJI MUKA BOPENG
diolah tu..muka mcm backhoe gali pailing...gigi putih ya.....hehehehehhe on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
DIDI KOTA BELUD
on 1/8/17

PAK AJI KAKI RASUAH
Aku rasa dia ni banyak duit bukan sebab rasuah...rasanya dia tak songlap duit macam najib. Rasanya dia banyak duit sebab ikot saranan bos dia mat maslan, melakukan 2 kerja. Part time kerja dia jadi mutawir umrah kot... on KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN
underBear
on 1/8/17







------------------

RUSIA MENEMPELENG AMERIKA

Posted: 08 Jan 2017 05:00 PM PST








BERMATA JELLY
ahha...cewek russia baru betul mata jelly. jeles nengok pilipin...kalau kacukan russia muncul kek pilipin...abihlah melayu. mata jelly pilipin pulak jadi sasaran...habihlah thailand.. habihlah taja raja...china ngan russia mana ada raja..melayu pej7ang tak nak komplin ke SWR atai DOJ keeeeeeee....????? on AMERIKA MULA MENGUNDUR
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/8/17

KUASA BESAR BERGUSTI
Ada pro ada con. Bila 1 je pegang kuasa besar, yang lain semua patuh dan akur, takde berani buat kecoh atau jadi pembuli. Tapi ini hanya baik dan beri kestabilan kalau pemegang kuasa tu sendiri baik dan bertanggungjawab. Kalau pemegang kuasa hati syaitan dan seleweng, hancuss sebab takde lain yang mampu tanding kuasa dia. 

Dalam kes begini elok pula ada lebih dari 1 pemegang kuasa yang lebihkurang sama besar dan hebat, setiap satu mengimbangi dan memberi ingatan pada yang lain. Tapi ini juga hanya elok bila yang besar-besar ini bertanggungjawab dan rasional. 

Malang besar bagi yang kecil-kecil jika 2 atau lebih kuasa besar mula bergusti sesama mereka dan ingin membuktikan yang satu lebih kuat dari lain, umpama beruang dan badak bergasak, kancil yang kecil terkucil on AMERIKA MULA MENGUNDUR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/8/17






-----------------

AL-FATIHAH

Posted: 08 Jan 2017 04:43 PM PST







Bekas presiden Iran Rafsanjani meninggal dunia
 | January 9, 2017
Beliau merupakan antara pemimpin paling berpengaruh selepas Revolusi Islam.

Bekas presiden Iran Akbar Hashemi Rafsanjani meninggal dunia semalam selepas dikejarkan ke hospital akibat serangan jantung, menurut media tempatan.

Iran's former president Rafsanjani dies aged 82

Ali Akbar Hashemi Rafsanjani, Iran's greatest political survivor who served as president for two consecutive terms, has died aged 82.
Rafsanjani, a pragmatist ayatollah considered the country's second most powerful political figure for much of the Islamic Republic's history, died in hospital in north Tehran on Sunday, according to local news agencies






-------------------------

KELING SERIGALA

Posted: 08 Jan 2017 08:32 AM PST



KELING SERIGALA
dia ni keling..keturunan serigarla..makan bangkai....aouuuuuuuu...tunggu le bila bulan mengambang..siapa dilahabnya......kakakakakaka on MELAYAU KAH KELING INI?
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/8/17




-----------------

NAJIB KE SUNGAI BULUH

Posted: 08 Jan 2017 05:00 AM PST





NAJIB & KELUARGA KE SUNGAI BULUH
Satu perbezaan BESAR. Klu dulu penjajah dtg tanpa diundang, kemudian diperdayakan org tempatan. Skrg, najib yg pergi ke China dan buat jualan murah semata2 krn nak selamatkan diri dan keluarga drp dihantar ke sg buloh resort on MALAYSIA TERGADAI PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/7/17



-----------

KENAPA MUKA TUAN HAJI INI DISOROKKAN

Posted: 08 Jan 2017 04:30 AM PST






KENAPA

SOROKKAN

MUKA PAK AJI

INI?

DIA TELAH

BERUMRAH

BERKALI KALI

Rasuah: SPRM rampas wang tunai RM550 ribu di rumah KSU

KSU dan kedua-dua anaknya itu ditahan reman tujuh hari bermula semalam sehingga 11 Jan bagi membantu siasatan menyalahgunakan kuasa jawatan dan kedudukannya untuk menerima rasuah
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas wang tunai bernilai kira-kira RM550,000 di rumah Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) semalam.
Menurut sumber SPRM, wang tunai yang dirampas di rumah  Tuan Haji Mohd Arif Ab Rahman itu merupakan mata wang asing British Pound, Euro dan Dolar Singapura.
"Wang tersebut telah disembunyikan oleh
salah seorang anak suspek di dalam rumahnya di USJ, Subang Jaya.
"Kita telah merakamkan percakapan anak suspek tersebut yang berusia dalam lingkungan 20-an untuk membantu siasatan," katanya kepada Bernama hari ini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Tuan Haji Azam Baki ketika dihubungi mengesahkan rampasan wang tunai itu tetapi enggan mengulas lanjut berhubung siasatan kes tersebut.
Tiada tangkapan baharu berhubung kes itu setakat ini.
Wang tunai dan jongkong emas bernilai lebih RM5 juta telah dirampas dan disita setakat ini oleh SPRM, susulan penahanan Mohd Arif, 59, di kediamannya di USJ, Subang Jaya, dekat sini pada Rabu manakala dua anak lelakinya yang berusia 29 dan 34 tahun ditahan semasa diambil keterangan di ibu pejabat SPRM pada Rabu.
KSU dan kedua-dua anaknya itu ditahan reman tujuh hari bermula semalam sehingga 11 Jan bagi membantu

INI KAH DIA

MUKA PAK AJI

YANG KERAP

KE UMRAH ITU?

















---------------

BARU PERUTUSAN BELUM LAGI AMANAT

Posted: 08 Jan 2017 04:00 AM PST






INI HANYA

PERUTUSAN

BELUM LAGI

AMANAT










































------------

ARAB SAUDI KAKI PUTAR ALAM

Posted: 08 Jan 2017 01:00 AM PST




CUBA TONTON
Cuba tontonw film A hologram to the King (of Saud) lakonan aktor Tom Hanks. Film ni tidak ditayangkan di Msia, di Jerman boleh ditontowi on BANGSA SAUDI SUCI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/8/17




--------------

AMERIKA MULA MENGUNDUR

Posted: 07 Jan 2017 11:30 PM PST





AMERIKA MULA

MENGUNDUR

TANDA TANDA

AMERIKA 

MAKIN LEMAH


End of the US Empirre: Russian Warships Just Arrived in the Philipines
By Darius Shahtahmasebi
January 06, 2017 "Information Clearing House" - "ANTIMEDIA" - Notable American foreign policy critic and linguist, Professor Noam Chomsky, has stated numerous times that the United States' power has steadily been declining since the end of World War II. As Chomsky notes, in 1945, the United States had "literally half the world's wealth, incredible security, controlled the entire Western Hemisphere, both oceans, [and[ the opposite sides of both oceans."

In that context – and in the context of the United States waging war in multiple countries across the globe with the most advanced military technology in the world – it is hard to understand how this has happened. But Chomsky is not wrong.


'Dock here anytime': Duterte visits Russian destroyer, wants Moscow to be ally & protector

Philippines President Rodrigo Duterte visited the Russian warship Admiral Tributs, one of two currently docked in Manila. The move is another sign of warming relations amid the Philippines' spat with decades-long ally, the US.
Duterte boarded the ship Friday afternoon, where he was welcomed by the Russian Navy and Ambassador Igor Khovaev.
"We welcome our Russian friends. Anytime you want to dock here for anything, for play, for replenish supplies or maybe our ally to protect us," Duterte said as cited by Reut



----------------

BANGSA SAUDI SUCI

Posted: 07 Jan 2017 10:00 PM PST





BANGSA SAUDI SUCI
bangsa yg suci itu adalah bangsa saudi. saudi dipilih allah taala utk menguasai segala kurniaan allah, dari telaga zam2 sampai ke telaga minyak bantuan dari tentera british termasuk menjadi imam besar kpd dua penganut sunni dan syiah..

bangsa selain dari saudi adalah bangsa miskin malang atau hamba abdi yg diturunkan allah utk membantu bangsa saudi..kalo sifar rasisma menang lagu jalanan, kalo malaysia bebas rasis, agak2 ulama nak jual apa?

ada 70 peratus ghu dari kelantan menginap di badan gomen..kita biasa lihat puak2 kelate ini lebih sifat kekitaan, sifat kepuakkan sama macam saudi atau sifat kepuakkan arab..kalo sifar rasisma, umno tak untung jual melayu dan tak untung jual tanah melayu..najib bukan melayu, najib adalah bugis..

najib bole balik makassar atau bole duduk di genting..zahid hamidi adalah jawa malah mengaku aceh...namun aceh tak pernah suka kan jawa..dan jawa tak pernah suka sesapa selain jawa jadi pemerintah.. on KESAH ANAK DARA BENGGALI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/7/17





----------------

SABAH OOO SABAH YANG DIHINA

Posted: 07 Jan 2017 09:00 PM PST







APAKAH

HINA YANG

PALING HINA?

NGO kaitkan pembalakan haram dengan Ketua Menteri Sabah

08 Januari 2017
"Kami turun padang dan lihat depan mata kami sendiri. Untuk pengetahuan Tuan Haji Musa Aman, ini adalah kawasan hutan simpan di Tawau Sabah yang dibuka secara haram tanpa permit dan lesen sehingga hari ini," kata Gerakan Anak Muda Selamatkan Sabah Jufazli Shi Ahmad.
INDIA DIJAJAH

BRITISH OKLAH

TUNIS DIJAJAH

OLEH FRANCE

KIRA OK LAH

TANAH MELAYU

DIJAJAH OLEH

BRITISH

KITA OKLAA

SEMUA DIJAJAH

OLEH NEGARA

YANG MAJU

TINGGI BUDAYA

TINGGI ILMUAN

TAPI AMAT HINA

BAGI SABAH

BILA DIJAJAH

OLEH BANI

KETUANAN 

MELAYU YANG

CEKAI TAK ADA

BUDAYA TAK

ADA INTELEK


------------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT