Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


APAKAH PAS SUDAH MULA LEMBUT HATI UNTUK BERKOMPROMI?

Posted: 02 Jan 2017 05:29 AM PST

Apabila RUU 355 kini diambil alih oleh Umno untuk dibentangkan..Pas ternyata di pergunakan sahaja dalam isu ini.Pas juga gagal menyatakan pendirian jelas terhadap berbagai tindakan najib terutamaya dalam soal 1 MBD dan skandal lainnya sebagaimana yang dijelakan Hadi untuk menjadi penasihat kepada kerajaan.Pas tidak boleh mendabik dada ketika bersama parti lain sehingga mendapat beberapa kerusi dan negeri.Malahan peristiwa pemecatan Anwar yang telah di garap dengan cantik oleh Ustaz Fadzil Noor dan Tok Guru Nik Abdul Aziz menjadikan Pas mendapat temmpat dikalangan berbagai bangsa yang memberikan sokongan kepada parti itu. Kini ianya akan berubah 100% apabila bulat nekad  bersendirian.




http://cikguzain.blogspot.my/2015/07/pas-di-selangor.html





Pas hari ini memberi amaran kepada parti-parti pembangkang  lain untuk sama-sama berbincang mengenai kerusi bagi menghadapi PRU 14 akan datang.

Pesuruhjaya Selangor yang juga Naib Presiden Pas, Iskandar Abdul Samad berkata, sekiranya parti-parti lain boleh bersetuju untuk pertandingan dua penjuru, Pas sedia menghormatinya.

Namun, sekiranya ia tidak berlaku, beliau seakan memberi amaran bahawa "sama-samalah kita menanggung akibatnya."
Apakah "ajakan untuk sama-sama berbincang"  itu menunjukkan Pas sudah mula berlembut sikapnya dan amaran "sama-samalah kita menanggung akibatnya" pula sebagai isyarat pelawaan untuk berunding dengan baik?

Apakah ia dengan sendirinya menandakan Pas tidak lagi berpegang kepada blok ketiga Gagasan Sejahtera yang diumumkan sebelum ini?

Memang bagus jika Pas sudah bersikap terbuka dan sedia berunding baik-baik sesama parti pembangkang lain untuk mencapai matlamat satu lawan satu, sesuai dengan kedudukan dan matlamat bersama parti-parti pembangkang untuk menumbangkan UMNO dan BN.

Cuma, jika benar Pas sama-sama ingin mengalahkan UMNO dan BN, janganlah diletak syarat yang bukan-bukan sebelum perbincangan diadakan, terutama berkaitan 70 kerusi yang seolah-olah tidak boleh langsung untuk dikompromi.

Yang penting, dalam usaha menyelamatkan negara dan mengalahkan UMNO dan BN serta menyingkirkan kepimpinan Najib Razak yang sudah menukar demokrasi kepada kleptokrasi, bukanlah berapa banyak kerusi yang ingin ditandingi, sebaliknya banyak mana yang boleh dimenangi melalui kerjasama yang dipersetujui.

Tidak guna bertanding banyak kerusi jika banyak juga yang kalah akhirnya. Biarlah berkompromi asalkan jumlah kerusi yang dimenangi memuaskan hati dan matlamat yang ingin dicapai menghasilkan kejayaan. (SH 02/01/2017).

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


DINASEHATKAN UNTUK KESELAMATAN

Posted: 02 Jan 2017 08:00 PM PST





SAUDARA

BAHARI ZIN
pegawai kanan SPRM
yang menyiasat kes
SRC rasuah najib letak
jawatan jumaat lalu
adalah dinasehatkan 
agar saudara bahari
akan terus 
menjauhkan diri
dari simen 
dari kampet simin
dari kereta bawa simin
untuk keselamantan diri





--------------

PERNIAGAAN TERTUA DALAM DUNIA

Posted: 02 Jan 2017 07:30 PM PST







JUAL AGAMA

ADALAH

SALAH SATU

PERNIAGAAN

TERTUA DLM

DUNIA INI

SAMA SAPERTI

JUAL AYAM 

SIAM

40 laporan umrah tipu di Terengganu babit RM14.2 juta

 | January 2, 2017
Polis berkata ramai mangsa tampil membuat laporan selepas tersebarnya berita 2 suspek terlibat dengan kes tersebut ditahan minggu lepas.





BESUT: Lebih ramai mangsa penipuan pakej umrah yang diuruskan Yayasan Bakti Negara Terengganu (YBNT) dijangka tampil membuat laporan polis dalam masa terdekat.
Ketua Polis Daerah Besut Supt Mohd Zamri Mohd Rowi berkata setakat kelmarin pihaknya menerima 40 laporan berhubung kes penipuan itu yang melibatkan 4,000 mangsa dengan nilai wang kutipan sebanyak RM14.2 juta sejak 21 November lepas.

WOIT

LU INGAT

LU SENANG

NAK DAPAT

BIDADARI

-----------------

SIAPA DIA FREEMASON?

Posted: 02 Jan 2017 07:00 PM PST











FREEMASON
Jgn lupa ya.. semua pimpinan UMNO adalah ahli pertubuhan Freemason secara langsung atau tak langsung. Masakan protokol2 zionis APCO dan 1Israel=1Mesia boleh tembus masuk. 

Ini simple logic kenapa Najib begitu berani bertahan slps merembat berbillion2 duit rakyat masuk akaun sendiri. Jika bukan Freemason dibelakang, x mungkin Najib sebegini berani. Tak sedar2 lagi ker? 

Kalo bukan ahli, tak mungkin FBI dok nganga saja tunggu nak tangkap MO1. Negara2 luar dah ambil tindakan, pun Mesia masih relax jer dgn Najib boleh bercuti dimana2. on MALAYSIA NEGARA DUNIA KETIGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/2/17





----------------

BANJIR BALASAN ALLAH?

Posted: 02 Jan 2017 06:30 PM PST





DULU CAKAP

BANJIR

BALASAN

ALLAH


Banjir: 30 sekolah di Kelantan tutup hari ini

03 Januari 2017
Sebanyak 30 sekolah di daerah Pasir Mas, Tanah Merah, Kuala Krai dan Tumpat ditutup hari ini berikutan banjir yang belum surut.

APAK INI

BERMAKNA

DI KELANTAN

BANYAK 

MAKSIAT

BANYAK 

OLARMAK 

JUAL AGAMA

SAJE TANYA

KERANA NAK

BELAJAR







------------------

APA ITU ZAMIHAN?

Posted: 02 Jan 2017 06:00 PM PST







APA ITU

ZAMIHAN?

ZAMIHAN

BUKAN 

WASABI


------------

APA ITU WASABI

Posted: 02 Jan 2017 05:30 PM PST





FACE BOOK



Apa itu wahabi?
Wahabi adalah kalangan yang tidak sependapat dengan zamihan.













-------------

BANJIR TERUS MELANDA

Posted: 02 Jan 2017 04:46 PM PST







BUKAK EMPANGAN
Banjir di Kelantan tak de saintifik nye deh .. ia di sebabkan kerajaan Siam bukak empangan .. paham tak on TUHAN SAINTIFIK
panglimo potaseh
on 1/3/17

ANAK MURID MONA FENDY
Tt! Apa pasal kau potong tubuh rosmah ha?? Soheh kau tt adalah anak murid pada mona fendy! Patutlah bila kau nak tulis buku ziarah 1malaysia, kau beriya nak masukkan kubur mona fendy. Tt adalah tukang kerat tubuh rosmah yang aku begitu teliti dan terperinci kupaskan latarbelakang dia secara saintifik! Tanpa tubuh rosmah aku kechiwa :( on TAK FAHAM SAINS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/2/17

BUKAN ALLAH MARAH
Agama yang klentong Rupa rupa nya bukan Allah yang marah atau beri rezeki air bah Hujan turun lebat sebab monsoon Bukan ke gitu? on TAK FAHAM SAINS
Anonymous
on 1/2/17





--------------

TUHAN SAINTIFIK

Posted: 02 Jan 2017 05:00 AM PST



TUHAN SAINTIFIK
Ramai beri komen guna kepala hidung ngan kepala dagu. Korang tak sedar ke Tuhan sangat saintifik menentukan sesuatu kejadian? Sains adalah salah satu ilmu milik Tuhan dan dipinjamkan pada manusia untuk dimanafaat sebaiknya. 

Jadi jom kupas kejadian banjir secara berilmiah dan saintifik. Banjir bermula bila sungai tak mampu tampung air, akibat airnya terlebih banyak dari biasa atau akibat sungai itu sendiri terkecil dari biasa. Sungai mengecil bila manusia masukkan sampah atau membalak mengheret lumpur masuk sungai, atau fenomena semulajadi pasir atau dahan pokok masuk sungai. 

Air pula terlebih bila manusia masukkan lebih banyak air contohnya 900 orang bandar simenkan keseluruhan laman rumah mereka jadi air hujan takde yang meresap terus masuk tanah tapi semua disalir ke parit seterusnya menambah air sungai, atau 9,000 orang budak universiti tempatan buat acara malaysia book of records paling ramai mencampakkan air beberapa warna ke dalam sungai mengalir untuk membentuk imej bendera on BANJIR TAK SERNAG NEGERI KAPIR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/2/17








--------------

TAK FAHAM SAINS

Posted: 02 Jan 2017 04:00 AM PST






TAK FAHAM SAINS
Kau ni tt tak paham orang ugama. Dan sains. Sains kejadian cakrawala menetapkan bumi berputar sangat laju atas paksinya, hampir 25ribu batu dalam 24jam, atau 1,670km/j (kapalterbang kita biasa naik dari kl pegi penang atau perth tu selalu cruise pada 800km/j, 

jet mig29 paling laju buat 1,300+km/j) maka akibat putaran tu terbentuklah kepulan asap (awan la!) yang semakin mengumpul dan setiap lebihkurang 6bulan awan ni dah jadi terlalu banyak berkumpul. 

Putaran bumi pulak ada 2 kitaran, pertama acceleration selama 6bulan (memecut, makin laju) dan yang kedua lagi 6bulan deceleration iaitu membrek jadi normal speed. Bila accelerate, angin makin kuat satu arah. Bila decelerate pulak angin makin laju arah bertentangan. 2 angin kuat ni adalah monsun tengah tahun dan monsun hujung tahun. 

Maka sekitar disember angin monsun ni dari timur maka pantai timur yang kena. Tapi terengganu dan pahang bahagian tengah daratan semenanjung timur maka terengganu dan pahang la paling banyak dibadai hujan on ULAR MAK KLUK KLAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:54 PM





-----------------

SELAMAT TAHUN BARU

Posted: 02 Jan 2017 03:30 AM PST





SELAMAT TAHUN BARU
selamat tahun baru sudah dekat itu PRU mcm mana mahu tahu semua jalan tampal baru selamat tahun baru najib cuti diawan biru agaknya kemana dia menuju kalau bukan negara kangaruu selamat tahun baru laki dio tumpang sesudu shoping golf 

dan tengok penyu mengistegram nak juga kita tahu selamat tahun baru sirul situ dia tak nak ke tahu mungkin dia dah penat membujuk rayu kura kura hijau makan dedak tauhu selamat tahun baru zahid tumbuk najib siku dua dua macam kutu kita picit je pakai kuku 

selamat tahun baru harga minyak pun jadi baru siang malam pegang batu sedar sedar dah jadi dunggu hehhehehe selamat tahun baru..semoga bn meninggal lajuuuuuu..heheheh on SELAMAT TAHUN BARU
Publish | Delete | Spam
TUBELES
on 1/1/17




--------------

PROJEK SAMAN DAN SAMAN

Posted: 02 Jan 2017 12:00 AM PST







WARGA

WAJIB AWAS

EKONOMI

MEROSOT

KERAJAAN

TAKDA DUIT

BANYAK PROJEK

DITANGUH

ATAU MASIH

BELUM DIBAYAR

Polis keluar lebih 46,000 saman guna telefon ketika memandu

 | January 2, 2017
Polis berkata, tidak adil mendakwa penguatkuasaan lemah sedangkan begitu banyak saman dikeluarkan untuk kesalahan menggunakan telefon bimbit sambil memandu setiap tahun.






SALAH SATU

CARA SENANG

DAN TUNTAS

UNTUK CARI

DANA NEGARA

IALAH DENGAN

MENYAMAN

SAMAN SAMAN

DUIT SAMAN 



------------------

PUNDEK MUNDEK DI LONDON

Posted: 01 Jan 2017 11:00 PM PST









PUNDEK MEMUNDEK DI LONDON
Oitttt fitnah mmg fitnah semata-mata....Mana ada pegi london nak hantar saman...Minum teh tarik dgn penyamun amno adalah kah kah kah kah on SARAWAK REPORT KENA SAMAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/2/17



------------

ULAR MAK KLUK KLAK

Posted: 01 Jan 2017 10:00 PM PST









ULAR MAK

KLUK KLAK

11 sekolah di T'ganu masih ditutup esok akibat banjir

Sebanyak 14 daripada 25 sekolah yang ditutup di Terengganu hari ini akibat banjir, akan dibuka esok bagi memulakan sesi persekolahan 2017.
Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu (JPNT), Shafruddin Ali Hussin berkata baki 11 sekolah membabitkan 10 sekolah kebangsaan (SK) dan satu sekolah menengah kebangsaan (SMK) masih ditutup kerana laluan ke sekolah ditenggelami air atau ada yang ditenggelami air

ADAKAH

BANJIR INI

KERNA RAMAI

ORANG GANU

BUAT MAKSIAT

ATAU KERANA

ULAR MAK

CAKAP BOHONG

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KERANA NEGERI

KAPIR TAK ADA

BANJIR 

KAH KAH KAH






-------------

LANCHOW LAH

Posted: 01 Jan 2017 09:00 PM PST






BAN CHUT...

BUKAN GI

SAMAN

SARAWAK

REPORT 

TAPI GI JADI 

BARUA 

Ulama Pas iringi menteri Umno ke London

"Terbang ke London bukan untuk menghantar surat saman Pas berhubung isu laporan portal Sarawak Report tetapi rupa-rupanya makan angin dengan menteri Umno-BN..."
Itu antara reaksi netizen selepas tersebarnya gambar seorang pemimpin Pas bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom di media sosial dalam satu program anjuran pertubuhan di bawah Umno, Badan Perhubungan Negara United Kingdom (BPN UK). 

KES ULAR MAK

MAT PUNDEEK

DAH BERAT 

MAKIN BERAT

TELAN DEDAK

BAN CHUT

APA ITU

BAN CHUT

TANYA YG

PULANG DARI

PAKISTAN

TAPI BUKAN

SAJENIS KUEH


----------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT