Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TOK SHEIKH TOY

Posted: 22 Dec 2016 08:00 PM PST





SHAIKH TOYYIBIN
Kau yang tak paham hsham. Atau kau ni duduk dalam suite seluas tempurong lutot, tak dengar berita hàji hadi telah dinobat sebagai seorang shaikh toyyibin dalam kumpulan elit, eksklusif, teragong dan tersuci iaitulah kumpulan ulamak sedunia. 
Jika datuk shahrizat jalil masih hidup (maaf aku taklah kenal dan tak tau datuk dia hidup lagi ke tak) dah tentu datuk dia bagitau cucunya yang haji hadi sebenarnya lebih suci (dari haji najib yang dikatakan suci oleh si cucu). 

Lebih penting dari kesucian, label dan taraf ulamak sedunia itu sendiri memberi maksud: SEDUNIA. Haji hadi merangkumi seluruh dunia! Dia boleh wakil Dewan ulamak pas, boleh wakil Dewan nahdatul ulamak Indonesia, ulamak republik Togo, ulamak Katmandu, mana-mana ulamak je di mana-mana tempat je seluruh pelusuk bumi. 

Malah, jika diteliti label ulamak sedunia tu, daripada 2 perkataan itu jelas perkataan sedunia lebih besar dan lebih menyeluruh daripada perkataan ulamak (dunia bukan hanya didiami ulamak, ulamak mungkin tidak on DULAK DALIK KLUK KLAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/22/16





-----------------

SALUT UNTUK ALEPPO

Posted: 22 Dec 2016 07:30 PM PST







SALUT




Final evacuees leave eastern Aleppo as Assad regime takes control

The evacuation of east Aleppo has been completed, bringing to a close a key chapter in the Syrian rebellion against the country's president, Bashar al-Assad.
About 4,000 rebel fighters and civilians left the city on Thursday, the last group remaining in the shrunken patch of territory still nominally held by the opposition in the city.





-----------------

BETUL BENAR TAPI....

Posted: 22 Dec 2016 07:00 PM PST







BETUL

TAK ADA

DENDAM

BENAR TAK

ADA LESEN 

TAPI.....

MDSB roboh resort Jamal, ADUN kata tiada dendam


Jamal didakwa menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen yang sah daripada pihak berkuasa.

TAPI
TAPI...

DIMANA  

DATU SRI INI

NAK JEMAAH

SEMBAHYANG

JUMAAT ARI NI

DIMANA NAK

BUAT KULIAH

SUBUH ?

JIKA HOTEL

KENA ROBOH

CUBA FIKIR?




--------------

ADA SESUMPAH DALAM PARTI

Posted: 22 Dec 2016 06:30 PM PST




SESUMPAH DALAM PARTI
ada lagi org bangang dlm parti..ko ingat sesumpah tu sama macam biawak dhab ke?kalo lemah kekuatan menegang panjang atau kekurangan kemutan, bole la order minyak dhab dari student2 middle east..

isi dhab juga baik utk daya tegang panjang dan daya kemutan..bole dibeli secara online dah akan diposkan melalui lorong2 atau wasta2 pakej2 umrah haji...kalo sesumpah itu pun bole berubah warna megikut keadaan tempat, agak2 sumpah quran sumpah hadis bole berubah2 tak? 

cukup2 la ada hadi sotong dan tak mustahil ada sesumpah dlm parti...ini biasa..agak2 bila agen2 cia sekarang duduk dlm parti mane?atau dah duduk di putarjaya? on JANGAN MAIN SUMPAH SUMPAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/22/16



------------------

TERIMA DEDAK DARI NAJIB

Posted: 22 Dec 2016 06:00 PM PST




KEJAP ALIM KEJAP MENYETAN
bro..kalo seseorg yg sekejap kata itam sekejap kata putih ini biasanya macam org yg baru dpt harta karun atau berjaya dlm projek tarik duit..ketika dieramkan duit itu, ahli2 yg terbabit ada perubahan sikap yg pelik..

sekejap alim sekejap meyetan..akhirnya duit yg ditarik atau harta karun itu cuma la daun2 kering yg disimpan dlm guni2 beras.lu tak caya lu tanya geng2 tarikat belah2 sabak bernam atau sungai besar.ini sama macam kes pas..

nape sekejap kata itam sekejap kata putih, sb pas dah terima duit harta karun sebanyak rm90juta..maka makin flip flop atau kluk klak la beliau..nak lawan tp takut dgn bai`ah..tak pasal2 kena buat cina buta...

tp najib bukan jual malaysia kat cina buta,najib jual malaysia kat china komunis...komunis ini bukan islam dan tidak bersunat..bahaya..tak caya tanya mufti.. on PARTI ISLAM TAK TENTU HALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/22/16





------------

SILAT TONGKOL

Posted: 22 Dec 2016 05:30 PM PST




SILAT TONGKOL
Premis diroboh? Kesiannya! Tanah seluas 25hektar tu pun semua disita ke? Kat mana jamal nak berlatih silat nanti? Ni mesti arahan azmin ali, kejamnya! 

Azmin, beri la ruang sikit utk diorang berlatih silat. Boring la politik di malaysia ni kalau takde pesilat sarkas mcm jamal ni. Jgn la kejam sangat, diorang tu penghibur rakyat. on IKAN TONGKOL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/23/16




--------------

KALAU NAK BOHONG

Posted: 22 Dec 2016 05:02 PM PST



KALAU NAK BOHONG
Hadi ni nak bohong pun tak pandai, sebijik mcm najib. Kalau nak bohong, buat la betul2 sampai org percaya. Bodoh!. Lepas bohong boleh mintak ampun dgn tuhan, kawtim maa. Awak tu kan wakil tuhan, apa yg susahnya? on DULAK DALIK KLUK KLAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/23/16





---------------

TAK MACAM KERIS-TIAN

Posted: 22 Dec 2016 10:32 AM PST



TAK MACAM KERIS-TIAN
Dulu maso den kokocik uztad ngatokan islam best ado satu jo, tak cam keris-tian ado memacam. Las-Las ghupo eay islam pon ado banyak geng .. ado wahabi, ado suni, ado sotonggi yang paling best ton ton wi .. kah kah kah. on AMERIKA JAGA SAUDI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/22/16




-----------------

IKAN TONGKOL

Posted: 22 Dec 2016 05:00 AM PST






BANYAK

PERSOALAN

NAK DITANYA

MANA TONGKOL

DAPAT DUIT

BILA HOTEL

ROBOH DIMANA

TONGKOL NAK

SEMBAHYANG

BERJERMAAH?


Premis hotel dan resort Jamal beroperasi tanpa lesen disita, diroboh serta merta

22 Disember 2016
Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) menghantar notis perintah tutup Sekin Fishermen Village Hotel & Resort dan serta-merta merobohkan premis milik Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunus hari ini.
Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) menghantar notis perintah tutup Sekin Fishermen Village Hotel & Resort dan serta-merta merobohkan premis milik Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunus hari ini.
Notis bertarikh 22 Disember itu antara lainnya menyebut pemilik telah menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen yang sah daripada pihak berkuasa melesen mengikut UUK 3(1) Undang-undang Kecil Hotel MDSB,2013.
Notis juga menyebut dalam pemeriksaan dilakukan MDSB mendapati Jamal telah melakukan kesalahan tersebut di atas Lot 13081,13082 dan 13083 Jalan Pantai Redang, Sekinchan.



Jamal ketika dihubungi mengesahkan menerima notis itu dan akan mengadakan sidang medianya esok jam 3 petang untuk menerangkan butiran lanjut mengenai penyitaan MDSB di premis perniagaannya yang dibuka sejak lima tahun lalu.

Sekin Hotel & Resort dibina diatas tanah seluas 25 hektar menyediakan 158 bilik dan terdapat 30 chalet tepi pantai dengan kos pembinaan sejumlah RM12juta.

RAMAI TERUS

BERTANYA

BILA HOTEL INI

DIROBOHKAN

DIMANA NAK 

LETAK SAMPAH

SIMIN DAN KAYU

HOTEL INI?

TIDAK KAH IA

AKAN MENJADI

SARANG ULAR

SAJE TANYA

KERANA ULAR

SUKA BUAT

SARANG

DI BANGUNAN

RUNTUH





----------------

PARTI ISLAM MAKIN KUNT FUSE

Posted: 22 Dec 2016 04:30 AM PST






PARTI INI

KLIM PARTI

ISLAM TAPI

JELAS MAKIN

KUNT FUSE

AKIBAT MAKAN

TAHIK DEDAK

Ulama PAS tidak tolak bentuk kerajaan campuran dengan BN
 | December 22, 2016
PAS bagaimanapun tidak akan membentuk kerajaan campuran dengan DAP dan Amanah kerana ia merupakan keputusan muktamad parti.






PETALING JAYA: Dewan Ulama PAS tidak menolak kemungkinan akan membentuk kerajaan campuran dengan mana-mana parti lain termasuk Barisan Nasional, asalkan parti Islam itu dihormati.
"Sekarang ini PAS bersendirian dan PAS hanya dengan Ikatan dalam blok ketiga pembangkang, jadi kalau keputusan pilihan raya umum nanti gabungan itu yang menguntungkan PAS, mungkin boleh bentuk kerajaan dengan parti lain," kata ketua sayap tersebut,  Mahfodz Mohamad, kepada FMT.

DEWAN ULAMAK

KATA GABUNG

DEWAN FUTSAL

TAKNAK GABUNG

DEWAN MAKAN

TAK TAHU APA

DEWAN KULIAH

KATA PUKRAK

HAPRAAAAK

LAWAK BERDIRI DI SHAH ALAM

Posted: 22 Dec 2016 04:00 AM PST






TT BUAT

LAWAK BERDIRI

APA JADI 

BILA TT

DITANGKAP 

POLIS

SKRIP BARU

Highlights info row image
03-55-23-03-90

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 
BIK MAMA










-------------------

DULAK DALIK KLUK KLAK

Posted: 22 Dec 2016 03:30 AM PST






HADI
HADI SOTONG

INI MEWAKILI

SIAPA?

MULA MULA

KLIM WAKIL

WAKIL KUIS

WAKIL ULAMA

LEPAS TU KLIM

WAKIL PRIBADI

BILA TERUS

KENA TABAI 

KENA KUTUK

TETIBA UBAH

KLIM WAKIL

PARTI PAS 

PULAK

MANA SATU NI

NAK BOHONG

BUAT BETUL2


Kehadiran Hadi ke Tehran mewakili Pas, kata Dewan Ulama

Hadi Awang ke Muktamar Tahunan Perpaduan Ummah kali ke-30 di Tehran mewakili parti itu, kata Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat Mohd Khairuddin Aman Razali.
Beliau menegaskan, dalam penglibatan apa sahaja forum antarabangsa, Pas mempunyai pendirian politik tersendiri terhadap sebarang krisis yang berlaku di Timur Tengah termasuk melibatkan Syria, Yaman, Irak dan Palestin.

HADI SOTONG

SAH WAKIL

KUIS

KUMPULAN 

UNTA UNTA

ISTIKOMAH 

SEDUNIA

KAH KAH KAH

PUKARAK

WAKKRAK

PUNDIEK

MUNTRIEK

ENCULEZ VOUS

SUTUT BETUL

IBU CHARMURTA

KERJA LAIN 

TIDAK ADA

MENIPU SAJE





----------------

SABAH BERSEDIA PRU14 DENGAN PROJEK IC BARU

Posted: 22 Dec 2016 12:00 AM PST









CANTEEEK

SABAH SUDAH

BERSEDIA

UNTUK PRU14

MyKad palsu: JPN tahan 10 suspek

KUALA LUMPUR - Warga asing boleh menjadi 'rakyat Malaysia' dengan hanya bermodalkan bayaran serendah RM3,000. Pembongkaran itu dibuat dalam operasi khas Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), kira-kira jam 9.30 malam, semalam di sekitar daerah Tawau, Sabah.

Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia, Mohd Yazid Ramli berkata, seorang lelaki tempatan disyaki ejen dalam pengeluaran kad pengenalan palsu berjaya ditahan di sebuah hotel bersama dengan pembantunya seorang wanita Filipina.

Menurutnya, pihaknya percaya lelaki ini aktif menjadi ejen untuk mencari pelanggan atau warga asing yang berminat untuk mendapatkan kad pengenalan palsu untuk digunakan sebagai pengenalan diri dengan bayaran antara RM3,000 hingga RM6,000.

PROJEK IC

MAHATHIR

DITERUSKAN

OLEH PROJEK

IC NAJIB

UNTUK PASTI

GEROMBOLAN

MENANG PRU14


------------------

KAMA SUTRA KENA BAKAR

Posted: 21 Dec 2016 10:30 PM PST




KENA BAKAR
Kitab Karmasutra kena bakar juga, kemungkinan sami Hindu memadai2 buang part2 gang-bang bini dengan kekawan, menjubo keldai, melancap sambil makan kuaci on MANA JAKIM HILANG?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/22/16




------------------

AWAS BARANG MAKANAN DARI CHINA

Posted: 21 Dec 2016 09:30 PM PST







DUNIA KITA

DALAM BAHAYA

DUA  KAKI

TIPU SEDANG

BEKERJA SAMA

AWAS!

BARANG 

MAKANAN

DARI CHINA

Fake plastic rice seized in Nigeria amid rocketing food prices

Nigeria has seized over 100 bags of plastic rice smuggled into the country, where prices of the staple food are rocketing ahead of the Christmas and New Year holidays.
A suspect has been arrested over the haul of 102 bags of the fake rice, which officials warned Wednesday was dangerous for human consumption
lanunsepet.blogspot.com/.../cara-kaedah-menghasilkan-telur-tiruan....
Translate this page
Apr 8, 2011 - Dari rampasan baru baru ini telah membuktikan bahawa telur tipu ini telah masuk ke dalam pasaran Malaysia. Pada yang ingin tahun apakah ...

Kepada Penggemar Telur Ayam! Awas! Hati - Hati Dengan Telur ...

www.hanshanis.com/.../kepada-penggemar-telur-ayam-awas-hati.ht...
Translate this page
Aug 30, 2010 - Saya sarankan anda ambil langkah berjaga-jaga ketika membeli makanan diluar ertikata produk datang dari Negara China. Sebab terlalu ...






-----------------

SAFUAN BEBAS

Posted: 21 Dec 2016 09:00 PM PST









SAFUAN BEBAS
Akhir tahun 2016 menjadi petanda yang menjanjikan adanya optimisme dari kesinambungan kepimpinan anak muda dalam mencari keadilan, kebebasan dan digniti bagi negaranya. 

Sdr Safwan Anang selepas dibebaskan tampak komited lagi untuk meneruskan perjuangannya, sebelum ini mungkin kita sangkakan perjuangan anak muda boleh tersendat. Tapi sebaliknya beliau dan rakan2nya akan melangkah jauh buat hari2 mendatang. 

Beliau semacam mempunyai target dan visi jelas setelah sedar yang dekadensi kepimpinan pelajar dari menara tinggi sudah berulang2 terjadi sejak beberapa dekad yang lalu. Salut Sdr Safwa Anang. on SAFUAN ANANG BEBAS
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 12/20/16





--------------

INI BUKTI SAHEH

Posted: 21 Dec 2016 08:30 PM PST







BUKTI SAHEH

BUKTI JELAS

ALAM & DUNIA 

BERGERAK

BUKAN KERANA

SUNNI - SHIA

TAPI KERANA

EKONOMI
Petronas, syarikat minyak negara Iran jalin kerjasama baharu
 | December 22, 2016
Iran memberi peluang untuk pertumbuhan di Timur Tengah selain operasi Petronas di Iraq.




KUALA LUMPUR: Petronas semalam menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan National Iranian Oil Co (NIOC) untuk kerjasama dalam kajian lapangan di South Azadegan dan Cheshmeh Khosh.
Majlis menandatangani MoU itu berlangsung di Ibu pejabat NIOC di Tehran, Iran, menurut Petronas.
Di bawah MoU itu, kajian akan dijalankan untuk tempoh 6 bulan, dan dijangka selesai pada suku kedua 2017.



MANUSIA

BERGERAK

BERFIKIR

MENJADI

MANUSIA

KERANA

MEMBUAT

PEMBUATAN

MENJADIKAN

MANUSIA ITU

MANUSIA



-------------------

AMERIKA JAGA SAUDI

Posted: 21 Dec 2016 08:00 PM PST





AMERIKA JAGA WAHABI 
dunia tahu, pengkalan tentera terbesar amerika adalah di arab saudi..negara islam wahabi penjaga dua rumah suci mekah dan madinah ini diberi penjagaan keselamatan ketenteraan dari tentera kafir taghut amerika..

pada wakil2 ulama,ust2, ustazah2 atau penjual2 produk agama islam, sila hidup dlm realiti bahawa kalian bebas menjual produk agama islam dan mengaji kitab2 quran hadis, bebas berzikir bebas entota di mekah madinah kerana ada penjagaan tentera kafir taghut amerika..
ketika ini trump anti saudi, trump tahu obama melakukan pengeboman dari saudi, trump juga ada las vegas, alangkah tepatnya kalo trump menarik balik tentera2 kafir taghut amerika dari saudi..kita lihat apa tentera2 saudi yg pemalas ni akan buat?

malaysia tentu akan menhantar jamal jamban mewakil islam melayu, paki dan india pasti akan tolong..hadi pula akn flip flop dgn iran..sekejap pro saudi, sekajap pro syiah, skajap pro rm90juta, akhirnya tak dtang parlimen dan memilih utk senyap atau duduk dlm bilik dgn tontowi utk on SIAPA KIRA UNDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/21/16


WAHABI

BUKAN

WASABI

----------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT