Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


90 JUTA RINGGIT AMAT BANYAK

Posted: 12 Dec 2016 08:00 PM PST






F.B


90 juta ringgit ini banyak..
Cuba bayangkan kalau sebuah kereta avanza berharga 70 ribu ringgit sebuah, berapa buah avanza dapat untuk sebuah mahligai Disneyland ampang yang berharga 1 juta?
Cuba bayangkan pula, berapa buah avanza untuk 90 juta ringgit?
Kaya bro...



Wanji Wanhussin Wanji Yang dituduh dakwa nak saman masa sebulan.
Yang dituduh sampai sekarang tak saman.
Yang dituduh terbukti menipu.
LikeReply614 hrs
Abdul Abdullah SR sdri pn dh mengaku....msih nk percaya berita tu...ermmm
LikeReply14 hrs
Wanji Wanhussin Wanji Sudah pasti tidak percaya jika benar2 disaman. Yang pasti, ulama 90 juta berbohong. Dakwa nak saman dalam masa sebulan. Sampai sekarang tak saman.
LikeReply14 hrs
Nama Diberi Firdaus Igt nk saman kt luar negara amik seminggu dua ke? Dh bg thu dlm proses.. nk tanya jgk, yg swak report mula2 kluar berita pasal 90 juta lps tu swing 360 darjah tajuk dn padam berita asal nape ye? Huhu

----------------

PAS OTAK HAMPAU

Posted: 12 Dec 2016 07:30 PM PST



BALUN BIAWAK
Otak hamlau PAS ni gini. Io campuran otak koling dan molayu .. tu sobabnyo koling dan molayu tak balun biawak sobab namonyo biawak.

Tapi molayu lahap Darb, koling lak suko montodarah Gudumbuk. Cubo kamu pikirkan dongan hanyo guno kopalo bana kamu apo bezo biawak, darb dan gudumbuk. 

Tapi chino totap makan babi walaupun ditukarkan pado namo pig, hog atau kobau pendek. Babi Arab panggil apo ha .. jgn sobut lu nanti gwa takut ado lak molayu yang nak torai makan. on APA JENIS OTAK ORANG PAS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/12/16






-------

BERITA BAIK DARI SYRIA

Posted: 12 Dec 2016 07:00 PM PST







BERITA BAIK

UNTUK DUNIA


BUDAK 

SURUHAN

MACAI BARUA

AMERIKA KINI

DIKALAHKAN

AMIN


Aleppo residents issue evacuation plea as Assad loyalists tighten grip

The rebellion of Aleppo appeared to be in its death throes as Assad's troops and Iranian-backed militias took control of the vast majority of the territory once held by the opposition, coming within sight of a crucial victory in the war that has cost tens of thousands of lives over four and a half years.



--------------

DAPAT DERMA 90 JUTA RINGGIT

Posted: 12 Dec 2016 06:30 PM PST




DAPAT DERMA 90 JUTA
Wahai ostaz idris. Pi dakwah umno cara berdepan memang cantik. Hadi sbg olamak dunia tk mungkin wat salah. Maksudnye hadi ni olamak maksum ler. Tapi awat muka titm masam mencuko? 

Lidah boleh bertutur tp muka tk pandai tipu. Mgkn titm org yg jujur. Merenung nasib masa depan pas. Tapi mau ke sorang klepto nk dgr ayat quran yg di baca oleh hj hadi olamak dunia? 

Ako raso masuk telinga kanan. Keluar telinga kanan jugok. Nasihat tun M pon mcm sampah. Kikiki. Lagi pon derma rm90juta kpd pas bila nk saman di england. Hadi kato ramai loyer sana sokong pas. Macam temberang jer. Kata dlm masa sebulann. Kikiki on BUAT PANTUN BODEK BARU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/12/16







--------------

BERITA BODOH

Posted: 12 Dec 2016 06:00 PM PST






BERITA BODOH

LAGI BEBAL

TAK KENAL

SIAPA PAS

APA PERANAN

PARTI PAS

DALAM PRU14






Syed Shah menggesa semua rakan komponen dalam Pakatan Harapan jangan sesekali mengheret kerajaan negeri dalam sengketa sesama parti kerana... More ››


PKR

CUNPiUS

--------------

MIMPI BUKAN SATU JENAYAH

Posted: 12 Dec 2016 05:30 PM PST












BERMIMPI

ANGAN ANGAN

BERKYAYAL

BUKAN SATU

JENAYAH

BERMIMPILAH 

KAMU SIANG

DAN MALAM

KERNA MIMPI

TAK ADA GST





Pas, PKR Selangor mahu satu lawan satu PRU14

13 Disember 2016
Dua pemimpin Pas dan PKR di Selangor menegaskan mahu bertanding secara satu lawan satu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.
Setiausaha Pas Selangor, Khairuddin Othman yang juga Adun Paya Jaras dalam ucapan pembuka tirai anjuran badan perhubungan parti di negeri itu mengulang gesaan mengelak pertandingan banyak penjuru.
"Sebab itu kita katakan komitmen kita di Selangor ini rakyat mahu melihat bahawa hanya satu parti untuk menumbangkan Umno-BN.
"Kalau tidak, tuan-tuan (hadirin di tapak pasar malam Paya Jaras) tidak datang jauh dari Tanjong Karang, Hulu Langat. Kita di Selangor ini masih percaya kita lawan Umno secara satu lawan satu. Kita bersedia melawan Umno secara satu lawan satu," ulangnya

HADI AWANG

PENASEHAT 

NAJIB AKAN

MEMASTIKAN

INI TIDAK 

AKAN BERLAKU


DEDAK BUKAN

SEBARANG 

DEDAK



-----------------

KENAPA KJ TERUS SENYAP

Posted: 12 Dec 2016 05:00 PM PST






KANTOI



MUKRIZ KATA

KJ TAK CAYA

PENERANGAN

1MDB NAJIB 

KJ NAK LETAK

JAWATAN

KALAU BERITA

INI AUTA

KALAU INI 

FITNAH

KALAU INI 

BOHONG

NAPA KJ TAK

NAFIKAN

NAPA KJ TIDAK 

SAMAN


NAPA KJ TERUS

SENYAP DIAM








------------

PUNAT LEBAI HARDY

Posted: 12 Dec 2016 10:49 AM PST





PUNAT LEBAI HARDY
Amanat yg berminat RM90juta: Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. 

Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka. 

Percayalah saudara-saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. 

Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'. Lobai Hardy, 7 April 1981. on MEMBODEK DENGAN BERPANTUN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/13/16






-----------------

MASIH MEMERLUKAN BANTUAN PEMBACA

Posted: 12 Dec 2016 05:00 AM PST







MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

PEMBACA


tukar tiub dilarang
meninggalkan malaysia
tukar tiub dilarang
ke sarawak
maka tukar tiub
merancang untuk
menulis sebuah buku:

101 TEMPAT YANG
WAJIB DILAWATI
JIKA ANDA TIDAK
DIBENARKAN 
KELUAR MALAYSIA

BUKU INI KHUSUS
UNTUK:

ZUNAR
MARIA CHIN ABDULLAH
HISHAMUDDIN RAIS
& RIBUAN PEMINJAM PTPTN

tukar tiub meminta
para pembaca memberi cadangan
tempat yang wajib dilawati:

- kedai makan
- warung
- restoran
- cafe
- kedai arak
- kedai todi
- kedai ketum

- air terjun
- taman bunga
- tempat skodeng
- tempat beromen
- tempat berkelah
- tempat berancuk terbuka

- rumah hantu
- rumah puaka
- kubur bersejarah
- makam bersejarah

- tempat cari pelacur
- tempat cari pondan
- tempat my nyah
- tempat gay boy

malah apa saje yang para
pembaca cadangkan tt
akan cuba merentasnya

tempat-tempat ini perlu manarik
menarik ertinya pada hemat pembaca
tempat ini memang menarik
contohnya:

rumah mona afendi
kubur mona afendi
atau
restoran jual biawak goreng
warung jual sup lelabi
restoran daging musang
atau
sungai dimana buaya
menyambar budak sekolah


AMAT PENTING
tempat tempat ini
tidak pernah dilapor oleh tv
tidak pernah ditulis oleh utusan
belum ada
terselit dalam buku
pelancungan

KUNCINYA
ianya wajib menarik
memiliki latar yang menarik
boleh diolah untuk dijadikan bahan bacaan

cerita dan kesah ini
akan dibukukan
tujuan buku ini
ialah untuk menghasut pembaca
datang dan melawati tempat
yang ditulis

jika tidak ada aral melintang
buku ini wajib siap sebelum 
china datang menyerang

NOTA
tulis semua maklumat
dengan jelas dan terang
agar tidak sesat mencarai

jika sudi
tinggalkan no talipon
untuk dihubungi jika perlu

sila hantar semua maklumat ke:
tukartiub@gmail.com




----------------

MEMBODEK DENGAN BERPANTUN

Posted: 12 Dec 2016 04:00 AM PST






PANTUN BARU
Limau purut daun pegaga,
perut dah buncit ,
akai tada. on 
BUAT PANTUN BODEK BARU



MASUK KANAN KELUAR KIRI
Wahai ostaz idris. Pi dakwah umno cara berdepan memang cantik. Hadi sbg olamak dunia tk mungkin wat salah. Maksudnye hadi ni olamak maksum ler. Tapi awat muka titm masam mencuko? Lidah boleh bertutur tp muka tk pandai tipu. Mgkn titm org yg jujur. Merenung nasib masa depan pas. 

Tapi mau ke sorang klepto nk dgr ayat quran yg di baca oleh hj hadi olamak dunia? Ako raso masuk telinga kanan. Keluar telinga kanan jugok. Nasihat tun M pon mcm sampah. Kikiki. Lagi pon derma rm90juta kpd pas bila nk saman di england. Hadi kato ramai loyer sana sokong pas. Macam temberang jer. Kata dlm masa sebulann. Kikiki on BUAT PANTUN BODEK BARU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:34 PM

PAS DAH LAHAP
PAS dah LAHAP DEDAK jadi bahalol pulok doh Dapat jawatan Timbalan PM mimpi nya PUTIH HIJAU KAIN LAP KAKI KUNING MERAH DEDAK BER GUNI KALAU TER KENAL MASOK SENDIRI KALAU UDAH NGOK TAK SAPA PEDULI 

Nak buat apa blok sama PKR dan Bersatu kalau dah tahu kuat mampu ber diri sendirian Oh.... KARUNG MAGIK suroh pecah belah Pakatan Harapan kan Padan lah on BUAT PANTUN BODEK BARU
Anonymous
at 5:13 PM

HARAM MU
Skarang pantun ostat ni dah tukar. 

Wal harammu, 
Wal halalku.

Ikut suka dia la on BUAT PANTUN BODEK BARU
Anonymous
at 4:43 PM






----------------------

BUAT PANTUN BODEK BARU

Posted: 12 Dec 2016 12:00 AM PST






PANTUN SMASH UMNO

Dulu aku biaso dgr ust. Idris ahmad berpantun smash umno. 


Limau purut buah petai. 
Buta perut takdak akai. 

Itulah pemimpin umno katanye. Now pantun ni dah hilang. Sbb pas chai dah dilanda jerebooo umnoooo. Kikikiki on APA ITYU OLAMAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/12/16




--------------

YOU TUBE HINA ISLAM

Posted: 11 Dec 2016 11:30 PM PST



SOKONG


APA YANG

JAMAL KHIR

CAKAP BETUL


LIHAT CONTOH

YOUTUBE HINA

AGAMA ISLAM


BILA MCMC

NAK AMBIL

TINDAKAN

BILA NAK 

TANGKAP

BILA NAK 

TUTUP HARAM

YOUTUBE



Unsur pluralisme akan dibatasi sebaiknya, kata Jamil Khir

Kerajaan sentiasa mengawal dan mencegah unsur-unsur pluralisme agama dalam negara supaya dapat dibatasi dengan sebaik-baiknya, kata  Jamil Khir Baharom.
Beliau berkata sejak kebelakangan ini terdapat pelbagai usaha terancang bagi menggugat dan mencabar hak kebebasan yang dibenarkan oleh syariat Islam.
Katanya, ia bukan sahaja digerakkan oleh kelompok-kelompok tertentu dalam negara dengan kemudahan dan sokongan media baru, malah gerakan itu juga mendapat sokongan kelompok liberal antarabangsa.
"Bayangkan, gerakan mencabar keutuhan kesusilaan ajaran Islam ini dapat kita lihat dengan jelas menerusi penganjuran beberapa program yang mempromosikan budaya kebebasan melampau oleh kumpulan yang bertopengkan perjuangan hak asasi manusia dan anti-diskriminasi yang dipelopori pertubuhan bukan kerajaan tertentu.
"Ini khususnya melalui tekanan yang dikenakan terhadap negara kita untuk tunduk dan mengikut apa yang kononnya dikatakan sebagai "international standards and laws".
"Ini bagi membenarkan amalan kebebasan manusia secara mutlak serta bertentangan dengan prinsip serta ajaran Islam, nilai tradisi masyarakat negara ini, dan semangat Perlembagaan Persekutuan," katanya.
BILA JAKIM NAK

TANGKAP 

DAVID WOOD

YANG GUGAT

AKIDAH MELAYU



-----------------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA

Posted: 11 Dec 2016 10:30 PM PST






BERITA BAIK

UNTUK DUNIA

ISIS DAH

DIKALAHKAN



Militants surrendered to govt forces in Aleppo

SINCE TODAY MORNING 1,217 MILITANTS SURRENDERED TO GOVT FORCES IN ALEPPO


Up to 50,000 civilians have been evacuated from eastern Aleppo over the past 48 hours, spokesperson for the Russian Defense Ministry Maj Gen Igor Konashenkov announced on Saturday.
"The Russian Center for Reconciliation, through humanitarian corridors near Karim El-Hun and Mahayar, has organized the evacuation of civilians from the eastern parts of Aleppo to the safe areas of the city," he said.
Konashenkov added that 1,217 militants surrendered to government forces and over 20,000 residents left eastern Aleppo in the first part of Saturday.
The Russian military also warned the "opposition" and their backers from "provocations":
"We are warning terrorists and so-called moderate opposition militants, and we are addressing their patrons, to not provoke the situation, to not open fire on civilians leaving though the humanitarian corridors," Konashenkov said.
Earlier on Saturday, the Russian Defense Ministry announced that there was a "continuous flow" of people fleeing the militan-held area of Aleppo to the government controlled part of the city.





------------------

UCAPAN SELAMAT HARI JADI

Posted: 11 Dec 2016 10:00 PM PST



PERUTUSAN MAULIDUR RASUL 1438H 
Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, ahli-ahli keluarga baginda serta para sahabat dan tabiin yang bertaqwa.
Bersempena dengan sambutan Maulidur Rasul tahun 1438H ini, saya bagi pihak keluarga besar KEADILAN ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada seluruh rakyat Malaysia. 
Pada hari ini, 1438 tahun yang lalu lahirlah seorang insan yang bernama Muhammad ke muka bumi ini. Muhammad yang bermaksud 'yang terpuji' hadir di muka bumi ini membawa rahmat ke seluruh alam.
Seperti yang kita sedia maklum, risalah yang dibawa Muhammad s.a.w bukan sahaja bersifat kerohanian tetapi juga mencakupi segala aspek kehidupan. Baginda berjuang menentang penindasan dan kezaliman serta membela golongan mustadhafin (golongan yang lemah). Baginda juga merupakan seorang pemimpin negara yang senantiasa menegakkan keadilan serta memastikan kesejahteraan buat setiap warga.
Perjuangan panjang Muhammad s.a.w dipenuhi pelbagai cabaran yang menuntut pelbagai pengorbanan. Namun begitu, baginda menghadapi semua itu dengan penuh kesabaran dan ketaqwaan.
Sesungguhnya umat Islam masakini berdepan dengan cabaran yang makin getir. Di Malaysia, akibat rasuah dan penyelewengan pemerintah, rakyat tertindas dan dizalimi. 
Oleh itu, sebagai umat Muhammad menjadi tanggungjawab kita menegakkan keadilan serta menentang kezaliman sepertimana risalah yang dibawa oleh junjungan besar kita Muhammad s.a.w
Risalah yang menjanjikan rahmat dan kesejahteraan buat seluruh alam.

Salam Maulidur Rasul.
DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden KEADILAN

12 Rabiul Awwal 1438
12 Disember 2016








----------------

SATU BERITA BAIK UNTUK DUNIA

Posted: 11 Dec 2016 09:30 PM PST






VIETNAM

AFGHAN

IRAQ

SEKARANG

SYRIA - 

AMERIKA 

DIKALAHKAN


Game Over for the US in Syria

By Danielle Ryan
December 11, 2016 "Information Clearing House" - "RT" -  With Aleppo on the brink of liberation from US-supported 'moderate' jihadi rebels, Barack Obama's White House is in damage control mode — but it's about time they admit it's game over.

After major advances by Syrian forces into rebel-held areas of Aleppo, Washington suddenly came to the Russians with a plan last weekend. The US would do its best to get the rebels out of eastern Aleppo and any remaining would be designated as terrorists and thus become legitimate targets for Syrian forces.

The proposal floated around for three whole days before Washington retracted it to reportedly work on some new ideas.






----------------

NAJIB KANTOI LAGI

Posted: 11 Dec 2016 09:00 PM PST










KANTOI
SAH SURAT

INI DARI 

NAJIB SENDIRI

INI CARA NAK 

SELAMATKAN 

DIRI DENGAN

SERANG DIRI

SENDIRI


MANA BUKTI?


BUKTI SENANG

KENAPA NAJIB

KOMEN SURAT

LAYANG 

SEBELUM SURAT

UMUM SEDAR

APA PERLU PM

BERI KOMEN


KANTOI


TUJUAN NAJIB

KOMEN NAK BERI

TAHU  ORANG

TENTANG SURAT

INI WUJUD


KANTOI



Pembangkang tak buat 'surat terbang' sebodoh ini, kata Zam


Bekas menteri Umno Zainuddin Maidin mendakwa, beliau mempunyai prasangka surat yang kononnya dikeluarkan oleh pejabat Ahmad Zahid Hamidi diada-adakan oleh pihak jabatan perang sarap Umno atau BN sendiri.
Semenjak semalam, surat yang kononnya ditanda tangani oleh Ahmad Zahid menjadi viral di media sosial dengan kandungannya yang menuntut Najib segera berundur daripada kerajaan serta melepaskan jawatan.
"Pembangkang tidak mungkin membuat surat terbang yang sebodoh dan semudah ini untuk melagakan Najib dan Zahid .
"Bila membaca sahaja surat terbang  Zahid kepada Najib yang berlogo kerajaan yang disebarkan menerusi internet,saya terus tidak percaya kerana kandungannya amat cetek, tidak munasabah dan tidak serius untuk betul-betul meyakinkan orang ramai apatah lagi orang yang berakal.
"Surat itu menampakkan Zahid membuat pemilihan kabinetnya menggantikan kabinet Najib secara rambang sahaja untuk sebaran dengan pantas, bagaimanapun, tidaklah dapat dinafikan ramai juga yang orang simple minded akan terus percayainya terutama di kampung-kampung," ujar beliau dalam blognya, hari ini.
Semalam, Najib ketika mengulas surat yang sama berkata, helah kotor pembangkang yang cuba melagakan beliau dengan Ahmad Zahid menerusi penyebaran surat palsu bukan sahaja gagal, malah tidak akan sesekali berjaya menggugat perpaduan dalam Umno.
Taktik murahan dengan menyebarkan dakyah palsu kononnya Ahmad Zahid cuba menunjukkan tentangan jelas menunjukkan betapa pembangkang kini berada dalam keadaan amat terdesak.
Mengulas lanjut, Zainuddin berkata, surat itu diada-adakan jabatan berkenaan untuk membolehkan tuduhan dilemparkan kepada pembangkang dalam keadaan momentum pemulihan imej Najib dirasakan tinggi setelah berakhirnya persidangan agung Umno baru baru ini.
"Memang benar anggapan saya, belum pun surat layang itu tersebar dengan luas, presiden UMNO yang juga perdana menteri telah membuat penafian dan menuduh pembangkang yang menyebarkan kabar angin itu," tambah bekas ketua pengarang akhbar Utusan Malaysia itu lagi.
Di samping itu, ini juga adalah satu lagi backfire kepada Umno dan kerajaan selepas penarikan balik undangan kepada  Mahathir Mohamad ke upacara pengangkatan sumpah Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung, ujarnya.
KANTOI


INI CAKAP

ZAM YANG

DULU SELALU

BUAT KERJA

MACAM INI

--------------------

APA JENIS OTAK ORANG PAS

Posted: 11 Dec 2016 08:30 PM PST





JENIS OTAK APA
Apa agak nya ada dalam OTAK ORANG ORANG PAS masa zaman ini ???? Nak kata pemikiran ISLAM tak ada pulak nampak Nak kata pemikiran MATERIALISTIK sudah nampak sikit gila pada DUNYA Yang jelas tetap nampak BODOH walau pun ada rupa rupa BODOH Yang nak di rebut kerusi WAN AZIZAH Bukan nak per tahan kan 

Kerusi PAS yang ada sekarang ini Nanti bila kalah PRU jadi menganggur pulak , anak bini tak kan tanggung makan minum.... Dah nganggur mula gila merempit pulak Elok kalau ORANG ORANG PAS maaok TABIKA cuba belajar jadi manusia..... Kasihan tengok nya semua Gaya nya saja ARABIC , tapi OTAK UNTA.... on LANGKAH TEPAT DARI PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/11/16








----------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT