Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


‘SELAMATKAN MALAYSIA LEBIH PENTING DARIPADA SEGALANYA’

Posted: 05 Mar 2016 08:38 AM PST

SABAHAT BAIK HADI TANDATANGANI DEKLARASI RAKYAT, PAS FLIP FLOP?

Posted: 05 Mar 2016 08:32 AM PST

LETAK LAPORAN AUDIT 1MDB BAWAH OSA, APA YANG MAHU DISEMBUNYIKAN?

Posted: 05 Mar 2016 08:30 AM PST

‘MANSUH SUBSIDI TEPUNG, KERAJAAN BN TAK PRIHATIN KENAIKAN KOS HIDUP’

Posted: 05 Mar 2016 08:28 AM PST

Perdana Menteri yang korup boleh disingkir dengan cara sah

Posted: 05 Mar 2016 08:24 AM PST


IMG_20160305_134811


KUALA LUMPUR, 5 MAC: Perdana Menteri yang korup serta menyalahgunakan kuasa boleh disingkirkan melalui apa sahaja cara asalkan ia bersifat demokratik dan sah mengikut undang-undang.
Sehubungan itu, DAP membidas kenyataan Pejabat Perdana Menteri bahawa hanya pilihanraya merupakan satu-satunya cara untuk menukar kerajaan dan Perdana Menteri, sedangkan kerajaan UMNO-BN sendiri jarang "cakap serupa bikin".
Jurucakap Pejabat Perdana Menteri dilaporkan berkata demikian ketika memberi respons kepada gerakan "Selamatkan Malaysia" yang menandatangani Deklarasi Anti-Najib semalam bagi menuntut penyingkiran segera Najib.
Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, berkata terdapat pelbagai mekanisme lain boleh dilakukan bagi menurunkan Perdana Menteri yang menyalahgunakan kuasa, tidak terhad kepada pilihanraya umum sahaja.
"Salah satu cara ialah dengan membawa Najib ke mahkamah melalui Peguam Negara.
"Jika Peguam Negara menjalankan siasatan dan berpuas hati bahawa Najib terlibat dalam rasuah, beliau tidak boleh terus menjadi Perdana Menteri dan perlu berhadapan dengan kes rasuah di mahkamah," katanya.
Menurut Ahli Parlimen Gelang Patah itu, Najib kini sedang disiasat oleh Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat di bawah Inisiatif Pemulihan Aset Kleptokrasi seperti dilapor media, justeru beliau boleh diturunkan jika didakwa bersalah.
"Jika FBI memanggil Najib untuk memberi kenyataan di Amerika Syarikat, maka beliau perlu ke sana untuk menentukan sama ada harta dimilikinya terdapat unsur rasuah.
"Takkan rakyat masih mahu pemimpin yang didakwa dengan kesalahan rasuah oleh FBI? Justeru, Najib wajar meletakkan jawatan," katanya sambil menyatakan bahawa situasi sama pernah terjadi di Korea Selatan sebelum ini.
Beliau berkata sekiranya FBI mendapati Najib bersalah atas segala skandal kewangan melibatkannya seperti skandal 1MDB dan skandal derma RM2.6 bilion sebelum ini, satu usul tidak percaya terhadapnya perlu dibentangkan di parlimen.
"Jika Najib sudah didapati bersalah, kita perlulah buat perubahan. Parlimen wajar bentangkan usul tidak percaya terhadap pemerintahan Najib," katanya.
Kit Siang berkata demikian di majlis "Media Disekat, Demokrasi Nazak", sebuah forum anjuran DAP sebagai tanda solidariti kepada portal berita The Malaysian Insider (TMI) yang disekat aksesnya oleh kerajaan Najib.
Sebelum ini, pada 2009, kerajaan Pakatan Rakyat Perak ditumbangkan melalui "lompatan" Ahli Dewan Undangan Negeri yang membolehkan BN merampas pentadbiran negeri walaupun tewas sebelum itu dalam pilihanraya umum 2008.
Sejak 2008, beberapa menteri besar BN juga disingkirkan tanpa melalui proses pilihanraya.
Antara panelis lain di forum tersebut ialah Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar; Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa; Ketua Pegawai Eksekutif Malaysiakini, Premesh Chandran; bekas ketua editor New Straits Times, A. Kadir Jasin; peguam, Syahredzan Johan; dan pengasas Sarawak Report, Claire Rewcastle Brown yang membuat penampilan khas melalui Skype. – Roketkini.com

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


UNTUK KITA SEMUA

Posted: 05 Mar 2016 05:00 AM PST





FACE BOOK


Secara peribadi, aku tak suka mahathir ni. Tapi atas sebab nak jatuhkan umno/bn, maka aku pendam seketika sakit hati aku ni. Kepada yang dok kutuk hentam politician takdak pendirian apa bala lah, perubahan yang dicadangkan adalah untuk hangpa semua. Kalau berjaya, nikmatilah. Kalau gagal, kita cuba lain cara. Demi masa depan Malaysia yang lebih cemerlang!.






------------

ANAK MUDA BANGUAN MELAWAN

Posted: 05 Mar 2016 04:00 AM PST







SALUT

ANAK MUDA

YANG BERANI

anak muda ini
menjadi emcee
program barisan bersatu
selamatkan malaysia

 


Pendebat terbaik 'dikaunseling' polis cawangan khas

Pendebat terbaik Asia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata beliau didatang pegawai polis cawangan khas berhubung kritikan terhadap Perdana Menteri Najib Abdul Razak oleh kumpulan belia Challenger.
Syed Saddiq yang juga jurucakap Challenger berkata dua pegawai cawangan khas berjumpa beliau petang ini.
"Ia bukan satu sesi soal siasat. Lebih daripada sesi 'kaunseling', menurut mereka.
"Tetapi saya ingin menegaskan bahawa ia sangat profesional. Ia hanya menyedihkan bila tahu yang saya dilihat sebagai satu ancaman kepada negara saya yang tercinta," katanya kepada Malaysiakini.
Selain lawatan oleh pegawai cawangan khas, Syed Saddiq berkata beliau juga dipanggil tiga kali oleh Hal Ehwal Pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) berhubung kenyataan Challenger.
Challenger semalam menolak kepimpinan Najib dengan mengatakan perdana menteri akan membawa kehancuran kepada negara. Kenyataan itu dikecam tiga kumpulan belia yang lain hari ini, termasuk oleh Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK).
Presiden MPPK Farhan Khairuddin berkata, kenyataan Challenger adalah satu serangan terhadap demokrasi, dan menggesa belia untuk menegakkan institusi negara.
Sehubungan itu, Syed Saddiq di Facebook mempersoalkan mengapa MPPK tidak bersuara apabila demokrasi didakwa diketepikan oleh kerajaan, seperti apabila Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail tiba-tiba disingkirkan sebagai peguam negara Julai lalu.
"Demokrasi bukan milik Najib, demokrasi adalah rakyat," katanya.
ANAK MUDA

BANGUN

MELAWAN

DUNiA INI 

AKHiRNYA

ADALAH MiLIK

ANAK MUDA




--------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 05 Mar 2016 03:30 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

DARI FACE BOOK

Posted: 05 Mar 2016 12:30 AM PST







FACE BOOK




Pundek lah ko..xde prinsip punya org..politik punya psl sanggup telan taik yg ko buang..bangang..


Tukar Tiub, betul la orang cakap kau langau politik.


ISA zaman sapa oi Tukar Tiub?


Aku dapat simpulkan hari ni, pembangkang hanya jeles sebab tak dapat kuasa. Kalau dapat kuasa nanti perangai sama ja macam najib Dan mahadhir. Depa bukannya serius nak ubah sistem. Lepas ni boleh la kita tengok Tukar Tiub jadi CEO PTPTN, pengerusi PLUS, ahli lembaga SYABAS.

-----------------

SATU SOALAN YANG JUJUR

Posted: 05 Mar 2016 12:00 AM PST








SELAMATKAN

MALAYSiA

DARi APA?

INI SATU SOALAN YANG JUJUR

Selamatkan M'sia dari apa, soal menteri

Salleh Said Keruak berkata pakatan anti-Najib antara  Mahathir Mohamad dengan pemimpin pembangkang mengalami kegagalan sebaik sahaja ia dimulakan.
Menurut Salleh, idea pembaharuan pembangkang amat jauh bezanya daripada idea  Mahathir mengenai perkara itu dan mereka tidak sepakat mengenai butiran terperincinya.
"Keadaan ini sudah cukup untuk menjamin kegagalannya sejak awal lagi, sama seperti yang telah dialami Pakatan Rakyat. Marilah kita sama-sama mendengar dahulu apakah agenda pembaharuan mereka secara penuh, sebelum meminta rakyat menyokongnya.

SELAMATKAN MALAYSIA
DARI NAJIB DAN ROSMAH
YANG MENJARAH

SELAMATKAN MALAYSIA
DARI GEROMBOLAN LANUN
YANG MERAMPOK GANAS

SELAMATKAN MALAYSIA
DARI ORANG BEBAL
SAPERTI SALLEH KERUAK


-----------

SELAMATKAN MALAYSIA

Posted: 04 Mar 2016 10:00 PM PST






BERSAMA

BERSATU

SELAMATKAN

MALAYSIA


Agenda selamatkan negara lebih penting, kata bekas tahanan ISA 

Aktivis Hishamuddin Rais yang suatu ketika dahulu lantang menentang pentadbiran  Mahathir Mohamad sehingga ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 2001 tidak kisah mengetepikan perbezaan pandangan untuk bersama-sama menandatangani deklarasi dilancarkan bekas perdana menteri itu demi menyelamatkan Malaysia.
Hishamuddin berkata, tidak dinafikan sememangnya terdapat perbezaan jalur politik dan fahaman dalam gerakan dilancar Mahathir, namun agenda lebih besar menyingkirkan Najib lebih penting.
"Ya betul, memang ada pelbagai jalur politik dan fahaman.
"Tapi semua disatukan dalam agenda besar iaitu selamatkan Malaysia.
"Negara ini perlu diselamatkan daripada kepimpinan Najib," katanya semasa ditemui selepas pelancaran Deklarasi Rakyat Dr Mahathir di Petaling Jaya, Selangor hari ini.
Hishamuddin yang terkenal dengan kelantangan menentang Mahathir semasa era reformasi 1998 selepas pemecatan Anwar Ibrahim dan giat berkempen menentang kezaliman bekas pemimpin yang banyak memenjarakan aktivis dan ahli politik pembangkang.
Hishamuddin menegaskan, penyingkiran Najib satu daripada agenda dalam deklarasi hari ini tetapi mereka juga mendesak supaya perubahan struktur sistem negara dilakukan dengan segera.
"Kita fikir bukan sahaja Najib diganti tapi juga perubahan struktur dan sistem juga perlu dibuat, seperti yang dikatakan tadi kita juga meminta pilihan raya yang adil dan bersih dan beberapa perkara lain," katanya.
Mahathir hari ini melancarkan satu gerakan dikenali sebagai Deklarasi Rakyat bagi mendapatkan sokongan untuk menyingkirkan Najib sebagai perdana menteri.
Beberapa pemimpin utama pembangkang dan kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) yang terdiri daripada pelbagai latar belakang juga hadir bagi menyatakan sokongan bersama dengan bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu. – 4 Mac, 2016.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=Oob%2BSM9D21yun%2B4nf8c9snTXlGfBJD9TVQe0kIIhqOlxBAq4HOyShuBiiKhtdOZuehqM%2BwgRrLBq%2FAcpgx%2F8nrSk7XPgEGqI1sLiVx30RF7y3Kgi%2Bi%2BwI4BX19NxazC%2FsCDgLPaUSV9uDkA2&b=5#sthash.ytZihg78.dpuf

MENGGALANG
SATU BARISAN BERSATU
YANG MAHA LUAS


Teks penuh Deklarasi Rakyat bagi singkir Najib


https://www.malaysiakini.com/news/332737

--------------

DISERANG ADALAH BAIK

Posted: 04 Mar 2016 09:00 PM PST







NASiB BAIK

DIBIDAS KALAU

DIALU ALUKAN

MAMPOOS BADAN


Kerajaan, pemimpin Umno bidas kerjasama  Mahathir dengan pembangkang

Kerajaan dan pemimpin Umno hari ini membidas  Mahathir Mohamad kerana bekerjasama dengan pembangkang untuk menuntut Najib supaya berundur.
Seorang jurucakap kerajaan berkata  Mahathir dan bekas seterunya "mempamerkan keadaan terdesak dan sikap oportunis yang begitu tebal dalam politik."
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=eBYcArF7SA3dPIP1z4oWBxSyaTV5JTaiL0twffkKTikoYv5S3neJm2fpBqLsQ5qGe06iAWaVamo5PSXdz3LESEaouAl3pPzy1Jn5iQSdWQ5Xh4H0P3wxYTVm40l%2FSxddGle3aI2wjsxXTNJ%2Bt7EuUx%2FdnO4%3D&b=5#sthash.zVBJLtP7.dpuf

HUKUMNYA

apabila musuh menyerang kamu
ini bukan tidak baik
ini amat baik
kerana apa yang kamu buat

kalau musuh tidak menyernaga
makananya kamu dan musuh
telah bersama atau
apa yang kamu lakukan
adalah kerjka sia-sia

MARI BERSAMA





















------------

KESAH HARI SABTU

Posted: 04 Mar 2016 08:00 PM PST







KESAH ITU
baru gwa tahu
dari kampong ini
rupa-rupanya
asal usul snoopyy


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT