Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SIAPA LEBIH BIJAK

Posted: 02 Mar 2016 07:39 PM PST









NAJiB BiJAK?

TAK BETUL

ADA YANG

LEBiH BiJAK


Najib bijak mencari peluang, kata Zam
Bekas menteri penerangan  Zainuddin Maidin berkata Najib merupakan individu yang bijak mencari peluang.
Malah katanya, jika diimbau kembali sejarah Najib dalam Umno, beliau seringkali menunggu kesempatan bagi mendapatkan tempat.

KAH KAH KAH

siapa dia lebih bijak?
kah kah kah
woit tak kan tak tahu
kak mah lah orang itu
lebih bijak dari bajak
semua rosmah bajak
tak caya
tanya rahim tumbi
tak caya 
tanya anuar musang
kah kah kah
semua kena bajak
kah kah kah


KAH KAH KAH





-----------

MAKIN BANYAK TANDA

Posted: 02 Mar 2016 07:00 PM PST




FACE BOOK

"Maafkan saya puan Majistret. Saya mencuri Milo itu kerana anak saya yang berumur 2 tahun terlalu teringin minum Milo," katanya dalam keadaan sebak semasa memohon hukuman diringankan.
Gara-gara memenuhi permintaan anak berumur 2 tahun untuk minum Milo, seorang ibu…
THEMALAYSIANOUTSIDER.COM


MAKIN BANYAK

TANDA DAN 

TANDA TANDA



----------

APA MAHATHIR NAK BUAT

Posted: 02 Mar 2016 06:23 PM PST







BETUL KE

BERITA INI? 


Dr Mahathir akan ketuai gerakan rakyat gulingkan Najib, kata sumber


Mahathir Mohamad akan mengetuai satu gerakan menentang perdana menteri, selepas menghabiskan masa sejak beberapa hari lalu bertemu ahli politik dan aktivis dalam langkah akhir memberi tekanan kepada Najib agar meletakkan jawatan, kata sumber.
Sumber memberitahu The Malaysian Insider, bekas perdana menteri berumur 90 tahun itu sudah bertemu semua individu ini secara  berasingan untuk meningkatkan sokongan kepada "kumpulan tegar" atau "core group" yang bakal ditubuhkan bagi menggulingkan Najib.
Kecewa dengan Umno yang kini digelarnya "parti Najib",  Mahathir mengumumkan keluar parti pada Isnin dan juga akan menubuhkan kumpulan tegar.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=JbD56YUD3yjR%2Bk3Erbd6UL8ean1nnbVf9Jvqof6qMzuXs6AjeDvHPQKEadGWizJ7G7TDD1qVju3o2TPjlsXMK4zuyo8JNhgvXo9bYs%2FL3wX77Z9F%2BfaeomB8M3Plg61jSVOAe1dfGZ40l1QQ&b=5#sthash.L0eoEQ90.dpuf

KAH KAH KAH

woit
guling?
guling najib?
kah kah kah
biar betul
kah kah kah
woit kita tunggu
kita nanti
kita nanti dan lihat
apa che det nak buat
kah kah kah
satu malaysia sedang tunggu
kah kah kah

MAT NAJiB



--------------

MAY 3.85 MUNCUL KEMBALI

Posted: 02 Mar 2016 05:40 PM PST






MAT





3.85

SERINDU2NYA

MANA HANG

MENGHILANG?




Bagus Mahathir Keluar UMNO: ' Mahathir Punca Nilai Ringgit Jatuh' – Ahmad Maslan

Timbalan Menteri Kewangan Ahmad Maslan hari ini meminta Mahathir Mohamad, untuk menghentikan serangannya ke atas Najib  kerana ia membawa kesan negatif kepada ekonomi negara.

Menurut laporan Mingguan Malaysia, Ahmad berkata serangan seperti itu telah menyebabkan penyusutan nilai ringgit.

"Seperti mana yang dinyatakan oleh Gabenor Bank Negara Dr Zeti Aziz, ekonomi negara masih berada pada asas-asas yang betul berdasarkan pada rizab yang kukuh, ekonomi berkembang dengan positif, inflasi terkawal dan kadar pengangguran yang rendah.

"Namun isu serangan yang dilakukan oleh Mahatir ditambah dengan sokongan pihak tertentu turut dikatakan menjadi faktor kepada penyusutan ringgit ketika ini," katanya sambil menambah kesemua 15 perkara yang dibangkitkan sebelum ini telah terjawab.


KAH KAH KAH

woit
mana hang ilang
satu malaysia sedih
satu malaysia menangis
semua rinduuuu pada hang
rindu tak dengar suara
rindu tak dengar berita
paling rindu tak dengar lawak
satu melaysia sedih tak ketawa
kah kah kah
buatlah lawak bodoh
buatlah lawak seram
buatlah lawak 3.85 lagi
kah kah kah

MAT 3.85
----------

AMERIKA BERI TANDA

Posted: 02 Mar 2016 04:50 PM PST







TANDA TANDA

HARI HARI

AKHIR?



AS 'khuatir' tindakan keras Putrajaya terhadap media

Amerika Syarikat (AS) hari ini menyuarakan kebimbangan mengenai tindakan keras Malaysia terhadap media dan mengatakan kebebasan akhbar dan Internet di negara Asia boleh menjejaskan prospek kerjasama 2 hala daripada berkembang.
Jurucakap Jabatan Negara AS John Kirby berkata Washington "sangat khuatir" sekatan akses Malaysia baru-baru ini berhubung laporan mengenai hal ehwal semasa dalam negeri, termasuk menyekat akses kepada The Malaysian Insider (TMI), sebuah portal berita pada minggu lepas.
- See more at: http://www.site2unblock.com/service/page.php?u=JbD56YUD3yjR%2Bk3Erbd6UL8ean1nnbVf9Jvqof6qMzuXs6AjeDvHPQKEadGWizJ%2BGrTFBkeVjuzzhmrhndXYIYStgIEeJRI9HdJcd9bT1BCv68dd9eqRqGVzbjDpjKBoBQ%3D%3D&b=5#sthash.jkpiumvx.dpuf

KAH KAH KAH

ada apa apa ke?
apa makna berita ini?
mula mula WSJ serang
kemudian rumah puteh bilas
kah kah kah
semua bikin konfuse
semua bikin tatak tuntu

BETUL KE?

-----------

MINTA BANTUAN

Posted: 02 Mar 2016 05:45 AM PST






MINTA BANTUAN

portal malaysianinsider
tidak dapat di akses lagi
muncul portal malaysianoutsider
portal pun digodam
tidak dapat dilayari lagi

muncul unblock access.com
yang membolehkan
warga malaysia terus membaca
portal the malaysian insider

petang ini
unblock accress. com juga
telah diblok

justeru:
siapa tahu cara
untuk melintasi
semua larangan ini
sila nyatakan dalam
bahasa yang senang
sila tulis dalam bahasa mudah
agar kita semua dapat
membaca apa saje portal
apa saje blog
apa saja laman
dalam alam siber ini
tanpa ap apa  gangguan

TERIMA KASEH




--------

LAPORAN SHABAT MAT SABU

Posted: 02 Mar 2016 05:30 AM PST








HARI INI 

rabu 2/4/2016
jam 12:00 tengah hari
sebanyak
RM119,180 
telah terkumpul
ucapak terima kaseh
kepada semua penyumbang
teruskan lagi


MAY BANK

5642 5857 6644



---------------

MAT LCE KENA BOO

Posted: 02 Mar 2016 05:00 AM PST









MAT





L.C.E


KENA BOO


MB Kedah kena sorak di Stadium Darul Aman

Akaun Facebook probekas menteri besar dakwa Ahmad Bashah disorak setiap kali namanya disebut


INDUSTRI JUAL AGAMA

Posted: 02 Mar 2016 04:30 AM PST





DR MAZA
Itu Peghelieh yang kata, negeri paling cinonit. Ini mufti Peghelieh .. sapa tak kenai dia, kaki dengki. Harun Din tak kata apa pun, Datok Dokter Haji Uztaz Fadilah Kamsan Phd.SRP, pun diam je. Mufti Peghelieh ni betoi tak boleh tengok orang chenang. Kita bumiputra baru cuba nak try meniaga. 

Kita jampi bukan guna bahasa sembarangan .. bahasa Arab ooii, bahasa Islam .. suci la. Yang baca doa jampi serapah bukan calang orang. Tukang doa ni. serban je dah tujuh kati .. empat, lima ribu jin sekali rembat je. 

Bagi can la Dr Maza, nanti kita hantar kau pi buat umrah, tujuh kali pun tak .. apa amacam. Dr. Maza tok sah dengki la .. Cina meniaga guna amoi sebagai tarikan kau tak cakap apa pun. Jilaka betoi la. on LAGI KES JUAL AGAMA
panglimo potaseh
on 3/2/16
TAK PERLU SEKOLAH
Sekarang anak2 tak payah pi sekolah tinggi2..belajar sekolah pondok ja lepas 'graduate' boleh la jual 'agama' sebagai 'bisnes' yang halal lagi 'thaiban', di jamin oleh Jakim. "Dimana ada 'ostat wal retard' disitu ada syaitan"....jangan marah ya! on LAGI KES JUAL AGAMA
Anonymous
on 3/2/16

JUAL AGAMA HALAL
Jual agama halal la TT.. boleh bodohkan org dan paksa org ikut apa kehendak kita... guna doktrin agama.. ayat2 tohan x ikut jadi kapir lahanat... akhirnya ostat2 mufti jadi perut boyot kenyang anak cucu hasil projek bodohkan org.. 

Penguasa dan ostat2 boleh paksa orang bersyukur.. paksa org berterima kasih kpd Tuhan.. walhal kita penguasalah dan ustat2 la yg banyak menyusahkan org ramai.. ditakut2kan dgn bermacam2 yg x perlu.. amal ibadah bukannya susah sgt pun.. tapi paksa org buat penuh berkualiti.. hasilnya xder.. tunggu 100 tahun x 365 x 1000 hari slps pembalasan akhirat.. itupun kalo queue ko dpt awal.. mengkala queue nomot 100 billion trillion tahun.. nasib ko la labuu.. ini kerja tohan.. 

Ilmu perubatan Islam xdak.. nihil..tak berkembang dgn jampi serapah.. daintifik pun x mampu tolong majukan islam..ostat2 pemalas ni..x mahu belajar ilmu perubatan.. lebih sibuk hapal surah utk cari duit cepat.. yg hanya yg mampu buat muka selamba jer boleh jadi bomoh dan jampi guna ayat2 agama on LAGI KES JUAL AGAMA
Anonymous
on 3/2/16












---------------

AKAUN SIAPA INI?

Posted: 02 Mar 2016 04:00 AM PST








INI BUKAN

 NO AKAUN

SAHABAT 

MAT SABU

2112022011880


2112022011906




MAY BANK

5642 5857 6644

INI BARU BETUL

 AKAUN

SAHABAT

MAT SABU




-------------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 02 Mar 2016 03:30 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

ANAK MUDA JOHOR

Posted: 02 Mar 2016 12:09 AM PST







JOHOR

ANAK MUDA
 BANGUN MELAWAN
SEMUA DI JEMPUT



JUMAAT MALAM
SKUDAI



SABTU PARIT RAJA



--------------

SILA BACA LAGI

Posted: 01 Mar 2016 11:08 PM PST




BACA DiSNI:

http://www.malaysiakini.com/columns/332395













---------------

PENCERAHAN 1MDB

Posted: 01 Mar 2016 10:00 PM PST





PENCERAHAN

 1MDB

JELAS & TUNTAS

wajib tonton

soalannya

apa yang perlu 

dilakukan



DUIT TOK ARAB

Posted: 01 Mar 2016 09:00 PM PST







 KETAWA 

SAMPAI TERKENCING

Kesah duit derma Tok Arab sebanyak 2.6 bilion ringgit ini tak habis-habis lagi. Bersambung-sambung. Meleret-leret. Bermula dengan berita saorang Putera Arab yang baik hati telah memberi derma kepada Mat Najib. Ini cerita awal sesudah akhbar jahat Wall Street Journal membocorkan berita duit sebanyak 2.6 bilion ringgit telah masuk ke akaun pribadi Najib.

Duit derma dari  Putera Arab beralih kesah - tetiba  beralih menjadi duit   derma dari  Raja Arab pulak. Gwa tak ambil pot - dari Putera Raja ke atau dari Maharaja. Yang gwa fikirkan bolehkan gwa berkenalan dengan Putera Arab itu? Itu saja dalam kepala gwa. Saje nak berkenalan. Mana tahu ada rezeki tersepak.

Kesah punya kesah rupa-rupa Tok  Raja Arab didapati sudah mati awal. Jadi mustahil hantu Raja ini menderma kepada Najib. Malah gwa rasa tak ada hantu  yang berani rapat dengan Najib kerana kuasa Guru Ji bomoh Rosmah  lebih kuat. Hantu jembalang pun takut inikan pula manusia biasa.

Cerita duit dari raja ini beralih lagi. Kali ini  dilaporkan   datang dari beberapa ekor  Tok Arab pulak. Tup tup saekor Putera Tok Arab banguan marah. Putera Arab ini   menafikan duit ini tidak datang dari dirinya. Heboh sekali lagi. Gwa tak ambil pot.

Cerita asal usul duit derma ini kerap beralih-alih. Akhirnya Mat Najib dan Rosmah umumkan bahawa duit derma 2.6 bilion ringgit ini  datang dari kerajaan Arab pulak. Bila Rosmah  masuk campur semua jadi senyap. Semua akur. Alhamdulilah.

Putera Arab ke, Raja Arab ke, kerajaan Arab ke? Untuk gwa semua tak penting. Yang  penting derma ini datang dari Arab. Arab ini satu bangsa yang beragama Islam.  Tok Arab tak makan babi. Tok Arab hanya makan ayam bersembelih kecuali Ayam Siam di Bangkok. Atau Ayam China di Pudu. Tapi ini kesah lain. Jadi pada hemat gwa bila duit derma datang dari Tok Arab pasti duit suci dan halal. Duit kosher  dalam bahasa Hebrew.

Gwa ingat semua dah selesai. Semua beres apabila  Tok Arab yang baik hati  buka cerita tentang  duit  derma bertimbun-timbun itu adalah hadiah untuk Mat Najib. Derma ikhlas kerana  Najib ini budak baik.

Tok Arab itu berkata  Mat Najib ini  pengembang mazhab sunnah wal rasuah opps... maaf pengembang mazhab sunnah wal jamaah. Mat Najib tidak ada sangkut paut dengan sunnni wal rasuah. Mat Najib bukan penyokong Isis. Mat Najib adalah saekor pemimpin Islam contoh. Budak kelahiran dari Pekan anak  Sarimah ini opps... anak Razak bin Hussein ini memang budak baik, jujur , ikhlas dan berjurus. Syukur alhamdulilah.

Tetiba budak baik  ini membuat satu kenyataan. Mat Najib anak Lelaki Razak telah mengumumkan kepada dunia bahawa duit derma 2.6 bilion ringgit itu telah dipulangkan kembali kepada Tok Arab. Puuuh! 

Aduh! Bila gwa dengar berita ini gwa hampir pengsan. Gwa rasa kalau Najib ada didepan gwa ketika  itu pasti gwa sekeh kepalanya. Gwa tahu Najib ini budak baik. Tapi kenapa baik sangat hingga pulangkan kembali duit yang banyak ini. Ciiit... gwa ketawa sampai terkencing.

Tapi gwa mesti labon jujur. Kesah Mat Najib pulangkan kembali duit derma Tok Arab betul-betul buat gwa tak puas hati. Hingga sekarang gwa  terus bertanya: Why Datuk .. why Datuk... Why pulangkan duit itu Datuk... why why...' 

Nasib baik gwa tak pakai kasut tinggi tumit. Kalau tidak kasut gwa patah macam kasut Rafidah Aziz ketika terperanjat mendengar Mahathir hendak letak jawatan pada 22 Jun 2002 dulu. Ciit... Gwa ketawa sampai terkencing.

Bayangkan duit sebanyak 2.6 bilion ringgit ini kalau  semua duit ini ditukar untuk  menjadi keping  100 ringgit pasti  boleh dijadikan payung untuk memayungi seluruh Kuala Lumpur. Bila hujan sampai kita semua boleh berpayung. Kalau keping 50 ringgit  pasti boleh memayungi Selangor. Kalau keping 10 ringgit boleh memayungi Selangor, Negeri Sembilan dan Melaka. Bayangkan. Bayangkan.

Kalau semua duit ini ditukar jadi keping 1 ringgit ianya boleh dijadikan jembatan dari Pontian ke Pekan Baru Sumatera. Itu pasal gwa jadi marah apabila gwa dengar Mat Najib pulangkan kembali duit derma Tok Arab ini. 

Gwa rasa apabila Tok Arab itu sudah beri derma maka semua rakyat akan tutup buku. Kesah sudah jelas. Tok Arab hadiahkan  2.6 bilion pada budak baik. Ini bukan satu yang menghairankan. Semua ahli United Malays National Organisation percaya cerita ini .  Yang tak percaya cerita ini hanyalah penyokong Anwar Ibrahim. Penyokong Mat Sabu. Penyokong Tian Chua. Penyokongh Mahfuz Omar.  Dan juga penyokong Mukhriz Mahathir. Ini pun kerana Tim Bola Kedah hilang penaja bila Mukhriz tidak jadi MB  Kedah lagi. Kalau tidak Mukriz dan penyokongnya semua percaya dengan Najib.

Untuk gwa kita tak perlu heboh heboh. Duit itu  pemberian ikhlas - sedekah jariah dunia akhirat. Khalas bak kata Orang Arab. Khatam kogiya bak kata Orang Pakistan. Masyuuuuk bak kata Orang Melayu. Semua ngam bak kata Towkay China Doll di Pasar Pudu.

Tapi biar gwa royak dengan jujur. Sebenar-benarnya hati gwa jadi geram. Dalam geram geram ini tertiba  muncul wajah muka Haji Hadi Awang.  Gwa bertambah naik marah. Jangan silap faham. Jangan salah tafsir. Gwa marah pada Haji Hadi bukan kerana dia tidak suka Anwar jadi Perdana Menteri. Atau gwa marah  Haji Hadi  kerana dia tak sokong Dr Wan Azizah jadi Menteri Besar Selangor.  Bukan. Bukan. Bukan.

Gwa marah dengan Haji Hadi kerana Haji Hadi ialah penasehat Mat Najib. Ini bukan fitnah gwa. Semua rakyat Malaysia tahu bahawa Hadi Awang telah melantik dirinya menjadi penasehat kepada Mat Najib anak lelaki Razak. 

Hadi telah umumkan pekara ini akhir tahun lalu. Kalau tidak percaya sila tanya Din Ayam menantu dan juga pembantu pribadi Haji Hadi. Malah ada laporan muka depan akhbar Harakah tentang pekara ini. Pada 1 November 2015 portal Free Malaysia ada melaporkan berita yang sama. Hakikatnya gwa bukan bikin tohmah. 

Secara terbuka Hadi mengumumkan yang dia tak berminat nak merampas kuasa. Tak berminat  untuk ke Putrajaya.  Parlimen, kuasa dan Putrajaya bukan perjuangan Parti Pas. Tuan Haji Hadi Awang hanya mahu menjadi  penasehat Mat Najib. Khalas.

Mengikut fulussafah terbaru Tuan Haji Hadi Awang - Parti Pas hari ini hanya anti United Malays National Organisation tapi tidak anti ahli parti Ketuanan Melayu. Apa maknanya fulussafah ini gwa sendiri pun  tak faham. 

Beberapa ekor ahli Pas yang gwa kenal tertojeng-tojeng ke hulu ke hilir. Mereka tertanya-tanya apa makna fulusssafah terbaru Haji Hadi ini. Jawapan gwa hanya : walah hu alam bisawab  ya aki...hanya Allah yang maha megetahui.

Gwa naik bengang dengan Haji Hadi ini kerana sebagai  saekor penasehat  peranan dia amat amat besar. Menasehatkan Najib satu tugas negara.  Maka gwa bertanya - kenapa Haji Hadi tidak nasehatkan Mat Najib betul betul. Kenapa Haji Hadi buat kerja sampai lewa sahinggakan Mat Najib melakukan pekara yang amat amat bodoh lagi tidak senonoh.

Memulangkan duit hadiah Tok Arab ini adalah kerja bodoh. Kerja bodoh ini terlalu amat bangang hinggakan  satu Malaysia ketawa. Sebenarnya amat ramai  sekali orang mentertawakan Mat Najib. Kira punya kira gwa rasa  seramai 36.5 juta  orang sedang ketawa hingga terkencing bila mendengar berita  Mat Najib memulangkan kembali duit derma Tok Arab.

Mana gwa dapat jumlah 36.5 juta  ini?

Jawabnya senang sahaja. Tiga puluh juta rakyat Malaysia campur dua juta pekerja dari luar negara campur tiga  juta pendatang haram campur 1.5 juta Mat Bangla yang akan datang - jumlah 36.5 juta. Inilah jumlah orang yang  tidak pecaya Mat Najib telah memulangkan duit itu. Kerana ini gwa salahkan penasehat Mat Najib. Gwa salahkan Tuan Haji Hadi Awang. Pasal apa Tuan Haji Hadi tidak beri nasehat yang baik kepada Najib?

Gwa difahamkan sesudah Zionis APCO cabut lari - penasehat Mat Najib yang unggul ulung dan tunggul hanyalah Tuan Haji Hadi Awang. Justeru akhir-akhir ini kita semua melihat bahawa ucapan Najib ada terselit beberapa perkataan Arab, Urdu dan Parsi.

Malah gwa difahamkan ucapan akhir Najib di Amerika ketika hadir ke Persidangan Asean/Amerika bulan lalu digarap oleh  Hadi Awang. Tidak boleh dinafikan keupayaan fikrah Tuan Haji Hadi ini. Cekap - malah lebih cekap dari fikrah sotong.

Gwa ada bukti tentang kecekapan fikrah Hadi ini. Gwa diberitahu pada ketika ini Hadi Awang sedang  memasang stratiji untuk memperkukuh kedudukan Najib. Najib sedang diserang dari pelbagai penjuru. Berita telah terbongkar bagaimana pada 27 March ini ada perhimpunan anti-Najib sedang disusun. Dengan cekap lagi pantas  saperti mencandat sotong Tuan Haji Hadi telah mengumumkan yang dia menolak rancangan perhimpunan ini.

Memang hebat pemikiran Haji Hadi Awang ini. Dengan satu kenyataan dia telah menyelamatkan Najib. Perhimpunan 27 March telah disabotaj oleh Haji Hadi. Kerana itu gwa marah. Kerana itu gwa tak puas hati kenapa Haji Hadi tidak nasehatkan Najib agar jangan pulangkan duit derma sebanyak 2.6 bilion ringgit itu.

Bayangkan kalau 0.0001% dari duit derma itu dapat oleh gwa - gwa akan ketawa terkencing menuju ke bank. (TT)



NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45



-----------

EKONOMI DUNIA MAKIN KALUT

Posted: 01 Mar 2016 08:30 PM PST






EKONOMI DUNIA

SEMAKIN KALUT

SEMAKIN KACAU

WASAPADA!



Chinese manufacturing fall adds to evidence of sharp global downturn

China's factories have stumbled through last month's new year celebrations to join a broad decline in manufacturing across Europe and the US, adding further evidence of sharp downturn in the global economy since the beginning of the year.
Factory output contracted in China and the UK during February while growth slowed in France, Germany, Italy and the US to indicate that businesses and consumers remain wary of committing themselves to large orders while the direction of global trade remains uncertain.
UK manufacturers, which cut jobs for the second month in a row, were among the worst hit following a tumble in monthly exports





-------------

ESOK MALAM - PROGRAM PENCERAHAN

Posted: 01 Mar 2016 08:00 PM PST





SEMUA 

DIJEMPUT
 PROGRAM PENCERAHAN

RADIO BANGSAR
AKAN MEMBUAT
SIARAN LANGSUNG









--------

LAGI KES JUAL AGAMA

Posted: 01 Mar 2016 07:26 PM PST








SETUJU

JANGAN JUAL

PRODUK ATAS

NAMA AGAMA

AIR JAMPI SARANG ANAI-ANAI YANG MAKAN 22 JUZUK ...

mediapermatangpauh.blogspot.com/.../air-jampi-saran...

Translate this page
Jul 17, 2013 - Yang bestnya.., si penjual tu mendakwa ramuan air jampinya terdiri sarang anai-anai yang dah makan 22 juzuk Al Quran!!! Diulangi..., sarang  ...

Peniaga jual air terapi yang dirawat dengan sarang anai ...

www.wanista.com/peniaga-jual-air-terapi-yang-dirawa...

Translate this page
Jul 16, 2013 - ... sarang anai-anak ( yang sudah makan 22 juzuk ayat Al-Quran ), air ...Tags:air hujan malam 10 muharramair mineral al-khodafiair mineral  ...

Air Terapi Anai-anai Makan 22 Juzuk Ayat Al-Quran - Pakat ...

pakat-pakatkalih.blogspot.com/.../air-terapi-anai-anai-...

Translate this page
Jul 16, 2013 - Air Terapi Anai-anai Makan 22 Juzuk Ayat Al-Quran. Facebook: Fazli Azmi. Mana dpt stok kemenyan? mana dia check anai2 nie makan juzuk ...
Missing: mineral

Perlis larang jual produk atas nama agama

Jualan susu, kismis pintar dan minuman yang dibacakan dengan ayat-ayat al-Quran dianggap mengeksploitasi agama.

Jawatankuasa Fatwa Negeri Perlis memutuskan larangan penggunaan ruqyah pada sesuatu produk untuk tujuan komersil sama ada untuk tujuan pelabelan, pengiklanan atau promosi.
Mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat ke-20 dan 21/2016 jawatankuasa tersebut pada 18 dan 19 Februari lepas.
"Menjual bahan-bahan jampian tidak diamalkan oleh Salaf al-Soleh kerana boleh menimbulkan kekeliruan penyalahgunaan kalimah Allah untuk keuntungan duniawi," katanya seperti dilapor Bernama.
Beliau turut menyarankan produk yang dipromosikan atas nama agama juga harus ditegah untuk mencegah penyelewengan selain tiada jaminan keberkesanan produk terbabit.

"Penjualan susu, kismis pintar dan minuman yang dibacakan dengan ayat-ayat al-Quran yang didakwa boleh menjadikan seseorang itu pintar atau baik akhlak menjadi trend perniagaan selain mengeksploitasi agama.
"Islam menyeru umatnya menuntut ilmu, berusaha dan beramal soleh untuk memperolehi kejayaan, bukan dengan minum susu kita boleh jadi cerdik dan pandai tanpa perlu belajar dan usaha," katanya dalam sidang media khas di Jabatan Mufti Negeri di Kangar, hari ini.
TAPI

BAGAIMANA

JUAL AGAMA

OK KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH
-----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT