Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


DIVIDEN KWSP 2015 LEBIH RENDAH, NAJIB PUJI SALAH TEMPAT’

Posted: 21 Feb 2016 06:42 PM PST

BAGAIMANA MUSLIHAT PECAHKAN PAKATAN RAKYAT DAN JUGA PAS..

Posted: 21 Feb 2016 01:47 AM PST

Peranan Dr. Asyraf Wajdi dan Hudud PAS Kelantan








Siapakah Dato' Dr. Asyraf Wajdi Bin Dato' Dusuki?

Sebelum dilantik sebagai Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Islam), beliau menjawat jawatan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM).

Merupakan Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan antara watak penting dalam menjatuhkan dan menjahanamkan Pakatan Rakyat dengan "menjentik" PAS dengan undang-undang hudud.

Berjumpa dengan pimpinan atasan PAS Pusat dengan meminta deraf hudud dibentangkan oleh PAS dan beliau meyakinkan bahawa UMNO akan menyokong Deraf Kanun Jenayah Syariah (hudud) apabila dibentang.

Permulaan episod apabila beliau meminta kanun jenayah syariah dibentangkan di sidang DUN di Negeri Kelantan.

Oleh kerana Negeri Kelantan agak Islamik maka Kanun Jenayah Syariah mendapat sokongan majoriti dan disokong oleh barisan pembangkang (UMNO).

Taktik beliau selaku watak utama dan air mata Ketua Pembangkang, Datuk Md Alwi Che Ahmad telah menjadi kerana walau apa pun cara sekalipun pembangkang tetap akan kalah jika tidak menyokong.

Selaku Pengerusi Biro Agama Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan semestinya mata rakyat Kelantan sudah berjaya dikaburkan bahawa UMNO tidak menolak hudud.

Namun episod berikutnya perbalahan dalaman PAS berlaku bahawa pimpinan atasan PAS ditegur dan dinasihat bahawa ini adalah perangkap UMNO.

Namun teguran dan nasihat tidak diendahkan. Maka langkah seterusnya Deraf Kanun Jenayah Syariah dibentangkan di Parlimen oleh Presiden PAS walaupun Pengarah Undang-Undang PAS, YB Hanipa Maidin tidak melihat langsung deraf yang ingin dibentangkan.

Hari berganti hari dan penggal berganti penggal, Kanun Jenayah Syariah masih lagi tidak menjadi usul yang "istimewa" di Parlimen. Janji UMNO untuk menyokong usul hanyalah tinggal janji.

Ini adalah kemenangan untuk beliau dan UMNO apabila berjaya memecahkan Pakatan Rakyat yang telah menjaya mendapat majoriti sokongan rakyat sebanyak 52% dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke 13.

UMNO dalam keadaan terdesak dan tersepit ketika itu kerana Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika itu Timbalan Perdana Menteri pernah mengatakan jika PRU 14 UMNO kehilangan 2% lagi undi maka Putrajaya akan bertukar ke tangan Pakatan Rakyat.

Kini beliau selaku pelakon terbaik telah mengatakan hudud tidak boleh ada dalam konteks Malaysia. Permainan beliau telah berjaya.

Untuk menjaga hati PAS maka beliau meminta Timbalan Perdana Menteri yang baru, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melantik Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Haron Din sebagai Ketua Kluster Dakwah dalam Majlis Perundingan Islam (MPI) di bawah tajaan kerajaan.

Jika ditanya mengenai hudud atau Islam maka ahli-ahli PAS akan attack DAP. Jika dulu ahli-ahli UMNO akan kata semua salah Anwar. Sekarang ahli-ahli PAS akan kata semua salah DAP. UMNO?

Tulisan:
~ Abdul Razak Bin Nordin.


DARI BLOG  : Mountweller

USAHA SEDANG BERJALAN UNTUK DSAI???

Posted: 20 Feb 2016 10:38 PM PST





Satu perkembangan terbaru...?
"We mellow with age...!"

Hamba hanya berbaik sangka. 
"Jika dua saudara mau berbalah, hamba usaha damaikan,
Jika dua seteru mahu berdamai, hamba usaha permudahkan".

DR M SINGKIR NAJIB: PKR TERBUKA TAPI TEGAS MAHU PERUBAHAN SISTEM

Posted: 20 Feb 2016 09:59 PM PST

WARGA ASING SEMAKIN MENDOMINASI KUALA LUMPUR, DBKL BERDIAM DIRI?

Posted: 20 Feb 2016 09:52 PM PST


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


KES SUNNAH WAL RASUAH

Posted: 21 Feb 2016 06:30 PM PST






APA DAH JADi

CAKAP BESAR

BOLEH

TANGKAP JiN

 

Asri, Shahidan 'sepak' saya seperti bola – Zamihan

Beliau mendakwa menjadi mangsa serangan Asri dan Shahidan sejak 2006 kerana kelantangannya mengkritik fahaman Wahabi.
BANGI: Biarpun menyambut baik salam perdamaian yang dihulurkan Dr Asri Zainul Abidin, penceramah Zamihan Mat Zain tetap mahu Mufti Perlis itu memberikan fakta setiap tuduhan yang dilemparkan kepadanya.
Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA) berkata;
"Fakta mesti dijawab dengan fakta. Tidak boleh disudahi dengan salam perdamaian.
"Kalau salam perdamaian untuk kemanusiaan, nak ajak minum teh, itu tak ada masalah. Tetapi (setiap tuduhan) tetap perlu dijawab. Dia tuduh saya Syiah, tapi mana buktinya?


KAH KAH KAH

woit apa sudah jadi
dulu kata  boleh tangkap jin
bukan empat ratus 
tapi empat ribu
kah kah kah
ni mat tungau pun takut
dengan maza pun kalah
sampai jadi BOLA 
apa sudah jadi
kah kah kah
tak kan tak da power
bila jadi bola boleh meletup
kah kah kah
letup laaa apa lagi
bagi para walabi gempak
baru sunnah wal rasuah hebat
kah kah kah

SUNNAH WAL

RASUAH 


---------------------

HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN

Posted: 21 Feb 2016 06:00 PM PST









MASA DEPAN

JINAKOLOJIS

HARUN JiN

TERGUGAT?


  Saya Pernah Pegang 4 Ribu Jin
Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja), Zamihan Mat Zin berkata dirinya pernah menangkap hampir 4 ribu ekor jin ketika diminta untuk membantu mangsa yang dirasuk oleh makhluk halus itu.
Zamihan ketika menyampaikan kuliah agama baru-baru ini berkata, beliau turut berkesempatan untuk berdialog dengan jin-jin tersebut ketika melakukan upacara memulihkan mereka.
"Saya pernah pegang beberapa ekor jin (lebih kurang) 4 ribu jin saya pernah pegang bukanlah saya berniat nak angkuh pula… (kemudian) saya bertanya (pada jin tersebut) siapa tuan kamu? (Jin tersebut menjawab) aku tidak mempunyai tuan.
"Habis kamu mari sini buat apa? Jalan-jalan (jawab jin itu lagi). Mana boleh jalan-jalan, saya pegang lagi (jin tersebut) sambil baca-baca… barulah dia (jin tersebut) bercerita nama Tan Sri itu (nama) Tan Sri ini… huyooo Tan Sri pun main (mengunakan khidmat jin) juga " katanya melalui sebuah rakaman klip video berdurasi 1:04 saat yang dikirimkan oleh pembaca SuaraTV.
Berdasarkan rakaman tersebut, Zamihan turut mendakwa terdapat orang-orang kenamaan di negara ini yang mengunakan khidmat jin untuk mendapatkan ilmu penunduk.
"Jangan main, (sebab mereka) mahu pegang ilmu sihir atau ilmu penunduk dengan memakai jin, khadam dan jin Islam.
"Saya pernah tanya mereka (jin tersebut) kamu jin apa Islam, kafir atau kristian?.. Aku jin Islam (jawab jin), Islam apa kalau ganggu orang dalam bulan puasa? Kurang ajar kau jin.
"Malah ada sesetengah jin yang saya tanya, kamu kenal aku siapa? Aku tahu mu, mu ni ustaz Zamihan, aku takut.. takut.. takut, aku tak nak, tak nak.. aku nak keluar.. pembohong (sebab) bila kita suruh keluar dia tak nak keluar pula," ujarnya lagi.

Zamihan sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi selepas mengaitkan Jihad Salafi dengan militan Negara Islam.
Bagi mengelak berlakunya perbalahan sesama umat Islam di negara ini Zamihan telah dicabar untuk berdebat dalam satu wacana tertutup anjuran Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tuan Haji Shahidan Kassim dengan Mufti Perlis,  Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Atas nasihat pelbagai pihak, debat itu kemudianya dibatalkan manakala Zamihan ditukarkan dari Kementerian Dalam Negeri (KDN) ke Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dalam tempoh 24 jam. – SuaraTV
WAJIB DIADAKAN
PERTARUNGAN
ANTARA 

HARUN JIN
DENGAN 

ZAMIHAN JIN
THE FINAL BATTLE

-------------

AHLI PAS RAMAI KANFUSE

Posted: 21 Feb 2016 05:00 PM PST









JANGAN SiLAP

BUKAN 

PERMATA NAN

HiLANG

TAPI

PEMIMPIN HiLANG



Kajian dedah kepimpinan tanpa hala tuju ulama PAS punca ahli keliru

Selepas 8 bulan kumpulan konservatif mengambil alih kepimpinan PAS, ahli akar umbi kini terkontang-kanting dalam pelbagai isu kerana tidak mendapat penjelasan sikap sebenar parti dalam banyak hal, menurut satu kajian.
Kajian terbaru Ilham Centre mendapati, ahli akar umbi turut keliru disebabkan kenyataan bercanggah kepimpinan PAS terutamanya mengenai kerjasama dengan Umno.
Kajian juga mendapati ramai pemimpin di peringkat kawasan di utara semenanjung tidak berpuas hati dengan kepimpinan negeri yang dilantik PAS.
Pengarah Ilham Centre Mohamad Hisomuddin Abu Bakar berkata, kepimpinan PAS di peringkat nasional juga tidak begitu aktif bertemu dengan ahli akar umbi dalam ceramah atau program.
Selain itu, ahli PAS juga merungut tentang kepimpinan nasional yang tidak mengeluarkan sepatah perkataan pun tentang strategi parti untuk berdepan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Hisomuddin.
"Mereka mula mempertikaikan apa yang dibuat Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat yang menang besar muktamar lalu dalam menjelaskan isu ini kepada mereka.
"Pada masa sama, kenyataan media yang dibuat pemimpin bercanggah antara satu sama lain," kata Hisomuddin kepada The Malaysian Insider.
Pemilihan PAS pada Jun tahun lalu antara yang paling memecahbelahkan dalam sejarah 55 tahun penubuhannya.
Kumpulan konservatif berjaya menyapu bersih semua jawatan utama dan menyingkirkan golongan progresif.
Kumpulan progresif  – terdiri daripada ahli Parlimen PAS yang terkenal meninggalkan parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).
PAS pada masa sama menolak untuk menyertai gabungan baharu Pakatan Harapan tetapi mengekalkan kerjasama dengan PKR.
Hala tuju PAS tidak jelas
Sejak itu, terdapat persoalan mengenai hala tuju PAS.
Sesetengah pemimpinnya mahu hubungan lebih rapat dengan Umno sementara yang lain mahu PAS kekal sebagai parti pembangkang independen.
Hisomuddin berkata, rungutan terbesar ahli akar umbi ialah berhubung kenyataan bercanggah kepimpinan nasional.
Ini termasuk kenyataan daripada presiden, timbalan presiden, naib presiden dan setiausaha agung.
Mesej dihantar kepada orang ramai menggambarkan PAS tidak mempunyai pendirian rasmi terhadap sesuatu isu, tetapi lebih kepada pandangan peribadi yang kemudiannya bercanggah sesama sendiri, kata Hisomuddin.
Dalam isu kerjasama dengan Umno, rata-rata ahli PAS sukar menerima pendirian parti untuk bekerjasama dengan Umno melalui konsep "taawun" (bekerjasama untuk kebaikan).
"Tiada penjelasan tuntas terhadap satu polisi besar ini. Ahli di bawah berbalah dan bertengkar atas perkara yang tidak difahami dengan jelas. Lebih malang pimpinan tertinggi tidak membuat pekeliling atau penjelasan rasmi parti.
"Bayangkan selama ini ahli PAS bertembung sengit dengan ahli Umno di kedai kopi, tiba-tiba sesi ini mereka diminta 'bekerjasama' dengan Umno yang dahulunya musuh politik kepada mereka.
"Sebahagian memberikan gambaran akan tawaqquf (tangguhkan) sementara daripada gerak kerja parti ekoran pendirian PAS dengan Umno ini," kata Hisomuddin.
Bahagian pertama kajian Ilham Centre dilakukan sejak 2 bulan lalu dengan menemui pemimpin akar umbi PAS di Kedah, Perlis, Pulau Pinang dan utara Perak. Bahagian kedua akan dilakukan di kalangan ahli PAS di Kelantan dan Terengganu.
Pemimpin "hilang"
Di antara rungutan diterima ialah ahli akar umbi tidak dapat bertemu secara langsung dengan kepimpinan pusat sejak pemilihan Jun lalu.
Sebagai perbandingan Hisomuddin berkata, ahli yang ditemui mengatakan kepimpinan sebelum ini lebih menonjol dan rajin memenuhi ceramah anjuran kawasan.
"Ceramah hanya kepada ahli PAS saja. Gagal menarik minat pihak yang lain.
"Lebih malang, nama sebesar ketua Pemuda, ketua penerangan, kehadiran sekadar mereka yang hadir ke majlis tahlil saja," katanya.
Menurut Ilham Centre, pelantikan kepimpinan negeri di Kedah dan Perak menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli akar umbi.
"Pemimpin yang dilantik untuk memimpin di negeri ini tidak dikenali atau bersifat kontroversi," kata Hisomuddin.
Terakhir yang menjadi rungutan di kalangan ahli ialah PAS masih belum melakukan persiapan untuk menghadapi PRU14.
"Ada beberapa sebab antaranya aktivis atau penggerak sebenar jentera sudah berhijrah menyertai Amanah.
"Tinggallah mereka yang tiada pengalaman mengurus kendali modus operandi pilihan raya," katanya. – 22 Februari, 2016.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kajian-dedah-kepimpinan-tanpa-hala-tuju-konservatif-pas-punca-ahli-keliru#sthash.uHF0QmO2.dpuf
KAH KAH KAH

woit
ini berita kurang baik
ahli pas sudah kan fuse
kah kah kah
tak kan fuse macam mana
sotong yang jadi kepala
kah kah kah
sotong ke hulu ke hilir
tak ada tujuan
hanyut bersama gerombolan
dibantu oleh jinakolojis
dibantu bersama tonton pornowi
dibantu oleh nik abodohi
satu tim cukup lengkap
kah kah kah

PORNOWi


------------

TERIMA KASEH DARI SAHABAT MAT SABU

Posted: 21 Feb 2016 05:10 AM PST


 


RM 70,325

DITERIMA

TERIMA KASEH

SEMUA BERITA

MAT SABU



FITNAH
Porrah ras Abu... Fitnah kan orang itu ini wat fitnah, bagi 
sikit faktatang mana fina Abg mat sabu on BERITA MAT SABU JUMAAT 19 FEB
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
at 7:44 PM

SASARAN
Insyaa Allah akan mencapai sasaran ...... 
on PETANG AHAD - SAHABAT MAT SABU
Anonymous
at 6:40 PM

PENJILAT
Maka berkata dan berkokoklah penjilat najib....
keluarkan nama penderma......kita takut nanti antara pendermanya yahudi
.....kah kah kah on SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/21/16

UPDATE
Minta sentiasa update kutipan terkini supaya ramai yang 
boleh membantu on SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/21/16

SUMBANG
Tuan tt.kalo aku nk sumbang kan sikit aje
dlm rm 2.60 blh ke tuan?DUIT xla byk tu yg sikit tu blh la..
cmne tuan tt blh ke x..isk isk on BERITA MAT SABU JUMAAT 19 FEB
Anonymous
on 2/20/16

 HERO
Mat Sabu ini HERO SAPUMAN itu BON BON
Mana nak sama on BERITA MAT SABU JUMAAT 19 FEB
Anonymous
on 2/19/16

BERJUANG
klu kita sendiri tak mampu berjuang,
 sekurang2nya bantulah org yg berjuang bg pihak kita.
 jk tidak lebih baik pergi mampos sj! 
on LAGI BERITA MAT SABU
Anonymous
on 2/19/16

AMIN
amin.....laju lagi...kita buktikan. 
kita rakyat Malaysia yang bijak
...bukan bahlol n bangang on 
BERITA MAT SABU JUMAAT 19 FEB
usop ali
on 2/19/16

TAHNIAH
Tahniah pd semua sahabat abg mat sabu..... 
Abg mat jgn risau
....kami tk biarkan bang mat muflis. on 
BERITA MAT SABU JUMAAT 19 FEB
Anonymous
on 2/19/16

TIONGKOK 
minta kwn2 tiongkok translate kan..
sejarah mbuktikan, kalo tak
kerana china, tanah melayu 
dah lama mkn tom yam kong..
ketuanan umno adalah ketuannan british
..so mana2 melayu yg join umno
shj akan dibela..tapi melayu2 
yg tak join bole dikira sbg haiwan
 sembelihan mengikut 
surat dari tuan presedin penasihat.. 
on SAHABAT MAT SABU - MEDIA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/19/16

BELUM GAJI 
Gue belum dapat derma lagi...belum gaji!!! 
on LAGI BERITA MAT SABU
Bagero lu
on 2/19/16

BANK 
bank in lagi sahabat.. 
on LAPORAN SAHABAT MAT SABU

MAY BANK

5642 5857 6644

-----------

DEWAN KOSONG

Posted: 21 Feb 2016 04:30 AM PST








TOHMAH?

FITNAH KE?

ATAU BETUL?
 

MAJLIS 40 TAHUN NAJIB HAMBAR, TAWAR DAN BANYAK MEJA KOSONG


Malam ini berlangsung majlis meraikan penglibatan Najib Razak selama 40 tahun dalam dunia politik di PWTC, Kuala Lumpur.

Sayangnya, melalui gambar-gambar yang dibekalkan  oleh "Spy Leman" kepada saya, didapati majlis yang sepatutnya begitu bermakna bagi Najib, telah berlangsung dengan begitu hambar, tawar dan kira-kira 60 peratus daripada kira-kira 2,000 jemputan tidak menghadirkan diri.

Malah, salah satu gambar memperlihatkan Najib sedang berucap yang di depannya menunjukkan lebih banyak meja kosong daripada yang dipenuhi hadirin.

Apa sudah jadi?

Saksikanlah gambar-gambar yang disiarkan ini sebagai satu lagi inspirasi perubahan. (20/02/2016

KAH KAH KAH

woit 
jangan sebar fitnah
jangan buat tohmah
1- dewan kosong kerana gambar 
diambil lepas sembahyang subuh
2- dewan kosong kerana banyak 
tamu sedang terberak
3- dewan kosong kerana bik mama
sedang  buat show diluar
4- dewan kosong kerana gambar
ini dewan yang lain
5 - dewan kosong kerana tamu
keluar terkentut
6- dewan kosong kerana banyak tamu
peri sambut bangla di klia
7- dewan kosong kerana dewan 
sebelahKJ ada buat program

KAH KAH KAH
RAKY
LAGI 


---------------

SAMAN LAGI

Posted: 21 Feb 2016 04:00 AM PST







SETUJU

SOKONG

SAMAN LAGi


PDRM tetap dengan cadangan naikkan kompaun trafik

MARANG - Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan meneruskan cadangan menaikkan kadar kompaun maksimum sebagai satu usaha menurunkan statistik kemalangan jalan raya maut yang meningkat sepanjang tahun.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman  Muhd Fuad Abu Zarim berkata pihaknya kini sedang meneliti proses bagi tujuan itu termasuk pindaan dari sudut perundangan sebelum ia dilaksanakan selewat-lewatnya hujung tahun ini.

Tanpa menyebut jumlah kenaikan kadar kompaun berkenaan, beliau berkata sudah tentu ia akan melalui proses perundangan kerana sebelum ini kadar bayaran maksimum RM300 yang ditetapkan merupakan sebahagian daripada Seksyen 120 Akta Pengangkutan Jalan 1987.


KAH KAH KAH
petronas tak ada duit
sawit tak ada harga
mata pencarian utama
pastilah saman

KAH KAH KAH
---------------

HAIKU MELAYU

Posted: 21 Feb 2016 01:40 AM PST






HAIKU MELAYU
Haiku - Long Malay ParaVersion...kohkohkoh.. Melayu.. Puisi berdegar2.. kalo ko kene kurung.. nak tunggu sekor lagi Tukar Tiub..tunggulah 50000 tahun lagi tuan... Skrg 1000 Anwar Ibrahim dah pi kemana?? 
Kalo Anwar terpenjara, 1000 Anwar akan muncul. Baru setahun bro... mana 10 Anwar?? Mana 100 Anwar?? Melayu ni.. bab sembang.. mmg power. Hakikatnya kita duduk di lapisan ketiga je. Rata2 di lapisan pertama iaitu lapisan kulit lagi.. bila diberi pencerahan pun,,x boleh tembus lagi ke lapisan kedua.. 

India Cina dah jauh kedepan di lapisan kelima. Sbb mereka ditindas, dianggap kaum pendatang, mereka lebih tahu erti berusaha sendiri. Mereka tidak reti mengharapkan tuhan lagi untuk mengubah nasib mereka. Tuhan ada pun, dia lebih syok dgn kerjaNya sendiri dari mempedulikan nasib manusia. Kita ni, walaupun otak cetek, tuhan dah bagitau, nak berubah, usahalah sendiri dan Dia tidak akan mengubahnya jika kita tidak mahu berubah. Kita pula berbuat2 pekak badak seolah2 tuhan itu khadam kita. on BACA PUISI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/16





-----------

MENJIMAK SOTONG

Posted: 21 Feb 2016 01:21 AM PST





FACE BOOK


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !
























jimak ini apa

mencandat

sotong ke?

menjimak

sotong?



----------

BERSETIAKAWAN DENGAN MILO SUAM

Posted: 21 Feb 2016 01:07 AM PST




SETIAKAWAN

Salam Reformasi..
Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu telah jatuhkan hukuman penjara 2 tahun ke atas Blogger Milo Suam semalam.
Sdr Yusuf Al Siddique Suratman yg dikenali dgn nama Milo Suam kini berada di Sabah.
Oleh itu atas semangat solidariti perjuangan untuk Blogger Milo Suam, maka kami merayu agar kita sama2 membantu beliau dgn menghulurkan sumbangan terus ke acc Mayban - 151445100358 - Yusuf Al Siddique. Sekian. Terima kasiYusuf LettermanrSri 'juju' Liana Osmansman‪#‎BebasMiloSuam‬

------------------

PETANG AHAD - SAHABAT MAT SABU

Posted: 21 Feb 2016 12:41 AM PST







SETAKAD INi

TERKUMPUL

RM 70,325

TERIMA KASEH



MAY BANK

5642 5857 6644


-----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT