Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Boleh tahan ka Mat Bashah?

Posted: 04 Feb 2016 07:16 AM PST



Amat lah luar biasa bila raja-raja membuat teguran mengenai pak-pak menteri yang dianggap tidak cerdik dan lebih selalu menjadi bahan jenaka rakyat.

Sejak dulu lagi, pihak istana memang tidak pernah dibenarkan untuk campurtangan dalam pentadbiran kerajaan dan hal ehwal politik, apatah lagi membuat teguran terbuka mengenai kedudukan pak-pak menterinya.

Tetapi di era kepimpinan Najib Razak ini, kedudukan pak-pak menteri yang tidak cerdik atau 'bodo' kata orang-orang  dikampung-kampung, dan sering menjadi bahan jenaka bukan saja diperbual dan dijadikan momokan oleh rakyat, malah turut menggamit hati nurani istana untuk turut sama menegurnya.

Sudah tentu, dengan turut sama membuat teguran itu bermakna ketidakcerdikan dan penonjolan pak-pak menteri sebagai bahan jenaka sudah mencapai "tahap gaban" sifatnya.

dollah yankee -
Mula-mula sekali lepas angkat sumpah MB, Md Bashah kata dia nak buat jamuan dan makan besar dengan orang keliling yang rapat dan dekat dengan lingkungan dia ... 


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SIAPA JUAL TANAH MELAYU PADA CHINA

Posted: 04 Feb 2016 06:39 PM PST





FACE BOOK 
Dakyah jahat. Sekarang ni umno memerintah lama sejak merdeka.
Korang cek tengok berapa kerat baki aset melayu dah dijual dek umno?
Yang jual tu cina DAP ka?
Tengok keliling bai!!! FAKTA





SiAPA JUAL

TANAH MELAYU 

PADA CHiNA
siapa jual bukit genting'
siapa jual tanah KTM singapura
siapa jual tanah KTM sentul
siapa jual kg chu badak
siapa jual kg pantai dalam
siapa jual kg abdullah hukum

semua ini CHINA punya sekarang

CHINA beli 
lapangan terbang sungai besi
CHINA beli semua pembekal tenaga
CHINA beli tanah 1MDB
ini bukan china DAP
tapi China Tanah Besra
kenapa tak heboh

apa beza china dap 
dengan china tanah besar?

apa lagi ketuanan melayu mau



------------

KADIR JASIN PECAH LUBANG

Posted: 04 Feb 2016 05:52 PM PST







MB

L.C.E

Kadir Jasin: Hati-hati makan dedak

Sekarang mengenai menteri besar baru, (Datuk Seri) Ahmad Bashah Md Hanipah. Dia ni daripada generasi dan latar belakang saya.


Ahmad Bashah jadi pilihan. Allahyarham ayah saya kenal baik ayah dia. Mereka sama-sama berniaga getah dan cergas dalam politik akar umbi Umno. Kedai ayah saya di Tanah Merah, Pendang. Kedai ayah beliau di Kubur Panjang. Jarak tak sampai 10 kilometer.


KAH KAH KAH

woit 
apalaaa kadir jasin ni
kah kah kah
bocorkan pulak rahsdiMB LCE ni
kah kah kah
rupa rupanya bekas
pembeli getah sekerap
kah kah kah
laaa.... kah kah kah
okay laaa beli jula getah
tak perlu ijazah
tak perlu LCE 
kah kah kah

ADA L.C.E 



----------------

FAKTA SEJARAH SPRM

Posted: 04 Feb 2016 05:30 PM PST






Bekas pengarah BPR: AG boleh didakwa 'lindungi pesalah'

Ramli Manan berkata siasatan boleh dibuka semula jika terhadap petunjuk baru.





FAKTA

satu lagi fakta tentang SPRM
sprm mahu diwujudkan
dalam tahun 1997/98
untuk mengantikan BPR

sebelum SPRM dilembagakan
mahathir telah bercuti 
selama 2 bulan

ketika ini anwar telah 
memperkukuh SPRM
ketika itu hong kong
menjadi rujukan kerana
memiliki undang undang
melawan rasuah yang
tersusun dan tuntas

salah satu dari pasal
yang termaktub ialah
pegawai yang rasuah
boleh didakwa  SEPULUH
tahun sesudah melepas jawatan

bila mahathir pulang bercuti
dia marah tentang hal ini
ada beberpa pasal 
telah digugur
tapi tentang  SEPULUH tahun
ini masih ada

ini fakta sejarah SPRM

justeru bekas AG ini
boleh didakwa jika
kerajaan baru ditubuhkan
malah ianya wajib dimasukkan
ke dalam manifesto PAKATAN


------------

UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU

Posted: 04 Feb 2016 05:30 AM PST







UCAPAN

 SELAMAT 

TAHUN BARU

CHINA



KEPADA
MASYRAKAT CHINA'
KEPADA
ANAK SEMUA BANGSA
BANGSA SEMUA AGAMA
SEMOGA
MASA DEPAN KITA TERUS
BERSAMA








------------

LAWAK SERAM DARI SABAH

Posted: 04 Feb 2016 04:39 AM PST










LAWAK

L.C.E

Penyingkiran Mukhriz tiada kaitan dengan PM, kata menteri

Rahman Dahlan menegaskan penukaran pimpinan Menteri Besar Kedah tiada kaitan dengan Najib.
Menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan tempatan yang berasal dari Sabah itu meminta supaya pihak yang melemparkan tuduhan itu berhenti berbuat sedemikian.
"Politic is a game of numbers (Politik ialah tentang memiliki bilangan yang mencukupi). Bila kita tak dapat sokongan daripada pihak yang amat penting dalam struktur politik dan kerajaan, maka tidak boleh berfungsi sebagai menteri besar.
WASPADA
woit
bodoh bukan kerana sabah
bangang bukan kerana  air minuman
bebal bukan kerana bajau

tapi 
bodoh ada hubungan genetik
ada sangkut paut keturunan
ada susur galur makanan

tapi nasib baik
bangang dan bodoh
tidak berjangkit

nasib baik
orang sabah yang bodoh 
macam malaon ini
masih boleh diterima
sebagai warga negara

kalau  bodoh dijadikan
ukuran kerakyatan
maka malaon ini
akan dinafikan hak
sebagai warga negara

jangan hina orang sabah
bukan semua orang sabah
bebal bangang 
dan kaki bodek

banyangkan
kalau sabah medeka
apa akan jadi 
pada kaki bodek ini?




-------------------------

INI PUN SAMA

Posted: 04 Feb 2016 04:00 AM PST






L.C.E

Rayuan Azeez: Beri peluang pada Bashah

Anggota Parlimen Baling Azeez Abd Rahim merayu kepada rakyat Kedah supaya memberi peluang kepada Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah untuk membuktikan kebolehannya sebagai menteri besar.

Malah, beliau turut meminta rakyat Kedah menjadi hakim bagi memberi penilaian tentang kebolehannya menjadi pemimpin negeri tersebut.

"Saya merayu pada rakyat Kedah untuk jadi hakim dalam erti kata sebenar. Biarlah kita beri peluang pada individu tersebut untuk buktikan kebolehan beliau, baru kita boleh nilai.


ini pun

sama

bukan

l.c.e

tapi

L.C.E.E


------------

MEDIA INDON HINA PEMIMPIN ISLAM

Posted: 04 Feb 2016 12:30 AM PST







MEDiA  iNDON
secara terbuka
sesudah kejatuhan
rejim suharto
media indonesia terbuka

buktinya:
secara teperinchi
kes 1MDB telah dilaporkan
tanya ada fakta di sorok
tanpa takut ditarik lesen
dengan berani najib ditibai
dengan tuntas najib diperlekeh

NOTA
mana ngo melayu
pemimpin melayu islam
dihina kejai 
gambar yang dipakai pun
nampak lekeh
kah kah kah
   

















KAH KAH KAH




---------------

JANGAN TERLALU GUMBIRA

Posted: 03 Feb 2016 11:20 PM PST






IMPERiAL

AMERiKA 

AKAN RUNTUH

berita semakin banyak
tanda tanda semakin jelas
empire emerika menuju runtuh

hutang bertimbun tambah
warga amerika hilang kerja
kemiskinan makin merebak

dolar semakin ditinggal

tapi awas!
jangan terlalu gumbira
ingat apa terjadi pada saddm
ingat apa terjadi pada gadaffy

dua nasionalis arab ini
mahu meninggalkan dolar
saddam jual minyak dg euro
gaddafy nak mula bank afrika
gadaffy nak guna dinar emas
lihat apa terjadi pada mereka

mereka dikorbankan

kaum imperialis
tidak akan menyerah kalah
kaum imperialis
kaum kapitalis
sedang merancang
dari sejarah bila kapitalis  gawat
kaum kapitalis memulakan perang
perang sedang dirancang!

awas dan bersedia!



Goodbye Petrodollar?
Russia Accepts Yuan, Is Now China's Biggest Oil Partner


February 03, 2016 "Information Clearing House" - "RI" - Russia is now the top crude exporter to China, the largest (or second largest, depending on whom you ask) oil demand growth country in the world.

At the start of the decade, Saudi Arabia enjoyed a 20% share of Chinese crude imports, while Russia was lagging far behind with 7%. Now the Saudis find themselves neck and neck with Moscow for the lead in Chinese market share, with both performing in the 13-16% range. But Russia's share continues to rise, as The Kingdom struggles to maintain a foothold.

Why? Analysts attribute Russia's huge market share growth to its willingness to accept yuan, while Saudi Arabia is still clinging to blood-soaked dollars. As Business Insider notes:

Interestingly, part of Russia's success in China has been attributed to its willingness to accept Chinese yuan denominated currency for its oil.














--------------

JANGAN SEBAR FITNAH

Posted: 03 Feb 2016 09:49 PM PST







JANGAN FITNAH

bukan tidor tapi

sedang kyusuk

lagi tawaidok

mendengar

kuliah ekonomi

dari pensyarah

 universiti UMNO



BUKAN MENGUAP

SEDANG BERHUJAH

dengan profesor

tentang ekonomi

dan

politik dunia

KAH KAH KAH
------------

TANDA TNDA MAKIN JELAS

Posted: 03 Feb 2016 09:27 PM PST






TANDA TANDA

MAKiN JELAS 

bank ditutup
kerja hilang
saham kerajaan dijual
semua ini adalah 
tanda tanda ledakan
akan sampai 


Lloyds Banking Group to cut 1,755 jobs and close 29 branches

Lloyds Banking Group is cutting 1,755 jobs and closing 29 branches as part of a plan by its chief executive, António Horta-Osório, to cut costs as he prepares the bank for privatisation.

Staff at Britain's biggest retail bank were told about the job losses, which cover large parts of the group, on Wednesday, but union officials said they hoped that the reductions could be achieved by voluntary means.


The bank said it would add 170 new jobs in retail and commercial banking and in its legal team, taking the net figure for job losses to about 1,585.





--------------

SALUT UNTUK YANG BERANI

Posted: 03 Feb 2016 08:45 PM PST







SALUT 

ANAK MUDA

salut pada yang berani
anak muda berani 
memecahkan rahsia kejahatan
berani melaporkan 
salah laku kuaasa
berani melaporkan
rasuah pemimpin politik

tanpa wikileaks
kita tidak tahu
apa isi TTPA yang rahsia

tanpa wikileaks
kita tak tahu laporan 
keduataan amerika 
tentang altanytuya

dunia berterima kaseh
pada anak muda ini
anak muda yang berani

Julian Assange says he will 'accept arrest' on Friday if UN rules against him 

The WikiLeaks founder Julian Assange says he will agree to be arrested by British police on Friday if a UN investigation into his three years holed up in the Ecuadorian embassy in central London does not rule that he is being illegally detained.

Assange has been living in the Ecuadorian embassy for more than three years, after Swedish authorities sought his extradition. Assange has not been charged with any offence, but has been sought for questioning in Sweden in relation to sexual assault allegations made against by two women against him.

The United Nations working group on arbitrary detention is set to hand down a determination on Assange's case on Friday morning.

The decision is a last-ditch legal attempt by Assange for a ruling that his detention is arbitrary and unlawful. It rests on a challenge to the European extradition system, his inability to access the benefit of the grant of asylum by Ecuador and his longterm detention.


In a statement issued by WikiLeaks on Twitter, Assange said: "Should the UN announce tomorrow that I have lost my case against the United Kingdom and Sweden, I shall exit the embassy at noon on Friday to accept arrest by British police as there is no meaningful prospect of further appeal.

"However, should I prevail and the state parties be found to have acted unlawfully, I expect the immediate return of my passport and the termination of further attempts to arrest me."


-------------

SIAPA DIBELAKANG KUASA

Posted: 03 Feb 2016 08:18 PM PST









SIAPA KONTROL

DUNIA HARI INI?

baca disini:
https://www.malaysiakini.com/columns/329288


-------------

PEMIKIR ADA LCE

Posted: 03 Feb 2016 08:00 PM PST





L.C.E

PANEL PEMIKIR
Bila aku tengok Melayu jadi Penel Pemikir, Think Tank, Prof. Ulung, Prof. Dirajo, Prof. Disana Menuggu Disini Menanti .. aku naik geligeman memikirkannya, naik bulu kontol aku. Aku tak nampak pun falsafah yang dibawanya atau tulisan buku ilmu .. yang ada berlambak buku novel ngentot, MLM cara tipu orang dan jual agama. 

Think Tank ni boleh unjur harga minyak ke, unjur ekonomi ke .. cara nak buat duit cara sah pon mereka tak tahu .. melainkan berlindung dibawah pantat kuasa dan ugama dan gunakan kuasa tu untuk sapu harta rakyat dan negara. Tak caya tengok apa jadi dengan negara ini, TH, Mara, 1MDB, YTL, Yapiem, Rezab Utan, Lombong Boksit, Lembu, Kapal Selam dan banyak lagi. Pemikir kepala butuh .. Tangki Taik. on BERITA TERPERANJAT
panglimo potaseh
on 2/4/16

MUHONG
Nak muhong pon pada pada la wei...time dia mana ada spm...mce adala...kalu betoi dia amek spm..maknanya dia repeat berapa puloh kali??sampai habis zaman mce masok zaman spm baru lepas?kih kih kih... on BERITA TERPERANJAT
Hj.Shah
on 2/4/16

TOILET THINKER
Gambar warna merah the toilet thinker tu tak de masaalah tp gambar atas ada masaalah sikit. Penutup tandas tak dibuka. Berak bersepai. on BERITA TERPERANJAT
Anonymous
on 2/4/16
L.C.E

LOBO
Tak silap gwa ada garis panduan ngatakan menteri musti ado ijazah .. kalau Tok Ompek ko bawah baru pakai SRP .. kalau Sheriff Lobo baru pakai LCE .. mungkin LCE tu la ni dah setarap Ijazah kot sobab darjat guno bahaso asing seperti bahaso omputih atau arab tu orang melayu pandang tinggi. Tapi makhluk seperti Bashah yang berketuakan Najib, anak didik Madey semua tu tak de hal, ijazah ke, phd ke semua boleh beli .. 

berapa ramai yang ada phd tapi perangai macam budak kelas dewasa zaman P.Ramlee. Gwa pernah dengar satu Professor Melayu tanya student Nigeria berulang kali "how much is your lecturer?" Si negro tu terpingga dibuatnya tak paham. on APA ITU LCE
panglimo potaseh
on 2/4/16

STPPPM
Paling penting ada STPPPM ( Sijil Tinggi Pengampu Penjilat Pencacai Malaysia) kelas 1 (4.0) pointer..... on APA ITU LCE
Anonymous
on 2/4/16

ENCIK
LCE=LOW CLASS ENCIK!!!. on APA ITU LCE
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/4/16

L.C.E


-----------

SAJE TANYA - JANGAN MARAH

Posted: 03 Feb 2016 07:29 PM PST







SESUDAH MENOTON

FILEM PORNO GERMAN

KEMUDIAN 

MELAWAT TABUNG HAJI

APAKAH PERLU 

MANDI JUNUB DULU

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH


NAK TAHU HUKUM

KAH KAH KAH








------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT