Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


MI READ NO INGLISH

Posted: 01 Feb 2016 06:30 PM PST







AKAN RUJUK

MAT TAiB



Switzerland bakal serah 'bukti penting' kes RM16.8 bilion kepada Malaysia 

Pejabat Peguam Negara Switzerland akan menyerahkan "bukti penting" transaksi kewangan haram melibatkan syarikat Malaysia kepada rakan sejawatnya di negara ini tidak lama lagi, menurutnya dalam satu kiriman emel.
Pejabat itu menyatakan dalam emel, pihaknya berharap Malaysia akan menyediakan bantuan selanjutnya yang diperlukan dalam kes itu.
"Pejabat ini berharap rakan kami di Malaysia akan mengkaji bukti yang kami kumpul dan memberikan bantuan selanjutnya, sepertimana dipersetujui kedua-dua peguam negara September lepas," kata e-mel itu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/switzerland-bakal-serah-bukti-penting-kes-rm16.8-bilion-kepada-malaysia#sthash.Yh8dMuiD.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apandi akan guna
teknik mat tayson
mi read no inglish
kah kah kah
mi read arabic onli
me read german
like mi friend 
mister german tantawi
kah kah kah

NO iNGLiSH 

----------

SINGAPURA TAK ADA PILIHAN

Posted: 01 Feb 2016 05:49 PM PST







APA MAKNA

BERITA INI

berita ini memberi makna
bahawa singapura untuk
terus selamat sebagai pusat
keewangan antarabangsa
tidak ada jalan laian
melainkan kerja sama 
dengan pihak swiss

pada awalnya singapura
mendiamkan diri
kerana najib yang lemah
najib yang bermasaalah
amat senang dijadikan
kuda tunggangan singapura


Singapura bekerjasama dengan pihak berkuasa siasat kes pengubahan wang haram


Singapura bekerjasama rapat dengan pihak berkuasa berkaitan, termasuk di Malaysia, Switzerland dan Amerika Syarikat, berhubung siasatan terhadap kemungkinan pengubahan wang haram dan kesalahan lain yang dilakukan di Singapura, menurut laporan The Business Times.
"Kami memberi maklum balas terhadap semua permintaan luar dan meminta maklumat daripada pihak berkuasa berkaitan untuk membantu dalam siasatan kami," menurut laporan itu, yang memetik Jabatan Hal Ehwal Komersial (CAD) dan Pihak Berkuasa Monetari Singapura (MAS).
Laporan itu menyebut CAD dan MAS mengeluarkan kenyataan bersama pada petang Isnin sebagai respons kepada pertanyaan berkaitan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/singapura-bekerjasama-dengan-pihak-berkuasa-siasat-kes-pengubahan-wang-hara#sthash.oCsw6aOq.dpuf


KAH KAH KAH
woit
tak ada jalan lain
walau pun najib macai
tapi bila swiss kapir
datang siasat maka
singapura TERPAKSA ikut 
kalau tak ikut sama
tak ada siapa akan percaya
dengan singapura lagi
kah kah kah

PUTAR LAGi
------------

RAYAKAN YANG BERANI

Posted: 01 Feb 2016 05:00 PM PST





HEBAT 

SOSOK iNI 

SALUT 

BERANi CAKAP 

BENAR



'Tangkap saya, lagu polis berkumandang di penjara'

Pemindahannya secara tiba-tiba ke Jabatan Perdana Menteri tahun lalu tidak mengentarkan bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia  Abdul Hamid Bador.
Dalam satu kenyataan media hari ini, Hamid berkata tindakannya tidak menyalahi mana-mana undang-undang negara dan reda jika diheret ke penjara sekiranya ketua polis negara mendapat arahan dari 'langit Putrajaya' untuk berbuat demikian.
"Jika IGP mendapat arahan dari langit Putrajaya untuk menangkap saya maka saya reda.
"Hati ini semakin reda apabila mengenangkan Hari Polis 25 Mac depan semakin hampir. Masih kuat lagi semangat di dalam hati ini untuk menyanyikan lagu Polis Sedia Berkhidmat. Sewaktu dalam lokap nanti saya akan kumandangkan lagu keramat ini.
"Semua manusia mempunyai harga untuk dibeli dan dikompromi. Begitulah kata orang tua-tua dulu. Harga bagi diri saya ialah.... mengaku sajalah dan bertaubat," katanya.
Beliau bagaimanapun tidak menamakan siapa yang dirujuk itu ataupun kesalahan apa perlu individu berkenaan bertaubat.
Walaupun bersedia ke penjara, Hamid berkata beliau yakin beliau tidak melanggar mana-mana undang-undang dan telah menjalankan kewajipannya sebagai seorang pegawai polis dengan sebaik-baiknya bagi memenuhi kehendak Akta Polis.
"Peranan dan fungsi utama saya adalah untuk mengesan dan mencegah jenayah.
"Undang-undang itu sendiri mengatakan bahawa seseorang itu tidak boleh menyembunyikan sebarang maklumat mengenai perlakuan jenayah," katanya.
Hamid tahun lalu secara tiba-tiba dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri selang beberapa hari berita bahawa perkhidmatan Abdul Gani Patail sebagai peguam negara ditamatkan.
Beliau sebelum ini mendakwa terdapat usaha untuk menyembunyikan saksi dalam siasatan jenayah terhadap Najib.
KAH KAH KAH
woit
apa dia langit putrajaya
siapa duduk dilangit itu
kah kah kah
bolehkah badak berendam
duduk dilangit itu
kah kah kah

LAWAN LAGi




----------------

SATU LAGI PROJEK GAGAL

Posted: 01 Feb 2016 10:11 AM PST











PROJEK KEDAH

JADI PROJEK

GAGAL




Ribuan hadir tanda sokongan kepada Mukhriz

Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir mungkin menghadapi krisis tidak percaya oleh pemimpin Umno terhadap dirinya tetapi ribuan penyokongnya hadir di Stadium Darul Aman di Alor Setar, hari ini untuk menyatakan solidariti mereka.
Ramai juga yang membawa sepanduk menggesanya untuk kekal sebagai menteri besar.
"Kita bukan di sini hanya untuk menonton bola sepak tetapi untuk sokong Muhkriz.
"Jika Muhkriz diganti, kami akan sangat marah," kata seorang peminat bolasepak M Ruslin Abdullah.
Apabila Muhkriz tiba pada jam 8.30 malam, penyokong menggerumun keretanya sambil melaungkan "Muhkriz! Muhkriz!".
KAH KAH KAH

woit
sudah jam
sudah kantoi
sudah gelabah
kah kah kah
apa sudah jadi
tak disangka sangka
rakyat bersama  MB
kah kah kah

LiNGKUP





--------------

KEDAH APA SUDAH TERJADI

Posted: 01 Feb 2016 06:00 AM PST








KEDAH 

APA JADI


tetiba semua senyap
perjumpaan 
dengan istana selesai
laporan berita perjumpaan
berjalan selama dua jam
punya lama 
punya putar

tapi 
semua adun
 tak nak komen
ada keluar
 pintu belakangng

apa sudah jadi
sudah kantoi ke
tak cukup sokongan
fulusikon tak sampai

kita tunggu 
dan
nanti





--------------

MENONTON KASIDAH GERMAN

Posted: 01 Feb 2016 05:30 AM PST


BERITA TERSEBAR
ADA YB TENGOK 

KASIDAH GERMAN

INI KETIKA LAWATAN RESMI
ATAS JEMPUTAN
KERAJAAN  GERMAN

DARI PARTI APA YB INI?

SAJE TANYA
JANGAN MARAH





ADA SERBAN
Yg tengok porn kat german tu pakai serban besar ke? Tanya jer jgn marah. on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous
at 6:54 PM

MEMANG POWER
Ko punya libas TT... memang power... TT penonton porno ni pun dah terbitkan buku tak tau ke... on APA HUKUM TENGOK PORN?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:39 PM

TERANGKAT JUBAH
Hukumnya: Terangkat jubah!!! Itu kalau pakai jubah sahaja!! on APA HUKUM TENGOK PORN?
Abdul Said
at 6:16 PM

USUNG TILAM
Kes jerman tu nak kena usung tilam, selimut, katil tak untuk cari dna. on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous
at 6:08 PM

ADA SERBAN KE?
kalau tengok sambil pakai serban pula, macam mana? kah kah kah on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous
at 6:06 PM

BELAJAR BAHASA GERMAN
Apakah hukom nya tonton filem ngentot berbahasa Jerman, bahasa yang kita sepatah haram pon tak reti .. mungkin makruh kot, sebab tak faham bahasanya .. atau mungkin diberi pahala kot sebab tujuannya nak belajar bahasa Jerman. on APA HUKUM TENGOK PORN?
panglimo potaseh
at 6:02 PM

KONTOL MASIH BERFUNGSI
Hukumnya harus selagi kontol masih berfungsi on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous
at 5:25 PM

TANYA NOH GADUT
Bagi wa hukumya berdosa utk rakyat biasa tapi untok menteri errr tanya noh gendut...utk ostad lak, Jika ostad tu sama bau atau sekutu umno tu pun kena tanya noh gadut kah kah kah on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous

at 4:55 PM

BOLOM BERSUNAT
Omak aii, camtu punyo tonggeng...tok lobai bapok pun buleh stim, yo lah hukum totap hukum, budak tadika pun tau haram sementaro bolum bersunat...masalah ea iblis tak kiro ekau urang biaso ko ostad ko...klu dah sunat tu mmg goli goloman bondo tu, sobab tu kito jangan mandai2 ngaku ulamak....tapi perangai selisih maklaikat 44, meh le kito buat rosmi padi...omak aii pandai gak den bersyarah, tapi den bukan ostad on APA HUKUM TENGOK PORN?
Anonymous
at 4:45 PM



-----------

JUAL AYAM JUAL AGAMA

Posted: 01 Feb 2016 05:00 AM PST




JUAL AYAM

orang china 
jual ayam di pudu
dengan katil
orang melayu lagi hebat
jual ayam
dengan al-quran
 KAH KAH KAH







-----------

SIAPA GANTI ZETI

Posted: 01 Feb 2016 04:00 AM PST






BERITA

BARU MASUK

zeti akan
bersara sapa
sapa ganti?

 Zeti's imminent exit highlights succession risks
For 16 years, Malaysia's internationally-lauded central bank governor bolstered the economic credibility of a country otherwise facing a slew of emerging market challenges, ranging from currency crises to a commodities markets crash.

As Zeti Akhtar Aziz prepares to step down as head of Bank Negara Malaysia in April, questions about succession are framed by uncertainties clouding the Southeast Asian economy, notably a collapse in commodity prices and a political scandal that has drawn international scrutiny, according to market participant



KAH KAH KAH

berita dah mula tersebar
orang PAS dah mula sembang
desas desus telah keluar
hadi yang kini punahsehat najib
akan beri cadangan 
penggani zeti
tiga nama telah muncul
pertama: nik abduh
kedua : tuan haji tantawi
ketiga : zaharuddin muhamad
a.k.a DIN AYAM
kah kah kah
kelihatan dari 3 sosok ini
din ayam lebih cemerlang
kah kah kah
memiliki rekod ekonomi 
berjaya dengan industari ayam
justeru nama din ayam
 




--------------

APA HUKUM TENGOK PORN?

Posted: 01 Feb 2016 12:30 AM PST














APA HUKUM

 













apahukumnya
tengok filem porno
dalam hotel di german
atau tengok filem porno
di rumah di temerloh

adakah beza tengok
di munich german
dengan tengok di temerloh

saje tanya
nak tahu fukwa
jangan marah
nanti keluar fukwi

NOTA:
pertanyaan ini
tak ada sangkut paut
dengan saifuddin abdullah
-----------

BAHAN UNTUK LAWAN

Posted: 01 Feb 2016 12:00 AM PST











YA AMPOON

YA MAULANA



Negara perlu menteri bijak, bukan bahan jenaka

Tengku Ismail juga akui ada beberapa pihak tidak senang beliau bersuara demi kepentingan rakyat


 



KAH KAH KAH
woit
macam mana 
gwa nak buat
stand up kalau
semua sudah
celah kah kah kah
hasan malek 
ahmad maslan
mat mongol
mat bangang
hadi awang
tok heng 
menteri bangang
menteri  biol
adalah inpirasi untuk gwa
mereka bahan lawak
tak de mereka susah oooi
susah  buat lawak berdiri
kah kah kah

KAH KAH KAH

 
----------

EKONOMI KAPITALIS CHINA

Posted: 31 Jan 2016 11:30 PM PST






EKONOMI CHINA
penjana ekonomi
dunia kapitalis
sedang pantas
merundum
ledakan akan sampai


 China manufacturing sector shrinks at fastest rate for more than three years
Activity in China's manufacturing sector contracted at its fastest pace in almost three-and-a-half years in January, missing market expectations, an official survey showed on Monday. 

The official Purchasing Managers' Index (PMI) stood at 49.4 in January, compared with the previous month's reading of 49.7 and below the 50-point mark that separates growth from contraction on a monthly basis. It is the weakest index reading since August 2012. 

Analysts polled by Reuters predicted a reading of 49.6.

 


------------

MINTA BANTUAN

Posted: 31 Jan 2016 11:08 PM PST








MiNTA 

BANTUAN

siapa tahu
 siapa ada maklumat
dimana 
razak baginda berada
ketika ini polis peranchis
sedang mencari razak baginda
siapa tahu 
sila maklumkan kepada
setia usaha
kedutaan peranchis
jika surat telah masuk
ke dalam fail kedutaan
maka langkah saterusnya
pasti akan diambil
oleh pihak berwajib peranchis
ini tata kerja
negara kapir  laknat

NOTA
ingat atau tidak
tindakan dari
PEGUAM NEGARA SWISS
diambil kerana ada
laporan dari
khairuddin hasaan
dan  
matthias chang 

1MDB: Khairuddin Beri Sebab Kenapa Dia Buat Laporan Di ...

www.mstar.com.my/.../penguatkuasa-msia-tak-berani-...
Aug 20, 2015 - PETALING JAYA: Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan nekad ke Switzerland bagi menyerahkan bukti berkaitan skandal 1Malaysia ...

1MDB: Polis Perancis Mula Bertindak Ke Atas Laporan Saya

celahgelegar.blogspot.com/.../1mdb-polis-perancis-mu...
Aug 22, 2015 - Pada Khamis dilaporkan Khairuddin nekad ke Switzerland bagi menyerahkan bukti berkaitan skandal 1MDB kerana mendakwa pihak ...

Khairuddin ke Switzwerland serah bukti dakwaan ...

www.freemalaysiatoday.com/.../k...
Translate this page
Free Malaysia Today
Aug 20, 2015 - Khairuddin,-1MDB,-Switzerland ... yang sama beliau mempersoalkan tindakan terhadap laporan yang dibuatnya berhubung Skandal 1MDB.

--------------

PAK ABU DAPAT TEKANAN KE?

Posted: 31 Jan 2016 10:30 PM PST









PAK ABU

BERSARA

TUTUP CERiTA

Abu Kassim tidak sanggup ambil tindakan, rela bersara

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Abu Kassim Mohamed rela bersara daripada mengambil tindakan ke atas pegawai yang selama ini mempertahankan kebebasan SPRM.
 
Melalui kenyataan media yang dikeluarkan untuk edaran dalaman sahaja itu menyatakan berdasarkan pengalamannya, beliau mengetahui pegawai SPRM menjalankan tugas dan tanggungjawab dengan profesional.

"Berdasarkan pengalaman saya lebih 30 tahun dalam bidang pencegahan rasuah, saya tahu yang pegawai-pegawai SPRM sentiasa menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka dengan profesional.


KAH KAH KAH

woit
ini mimpi najib
memang najib mahu
pak  abu bersara
bila pak abu bersara
semua tutup cerita
sembahyang hajat ke
buat kenyataan akhbar ke
buat pc ke
semua dah tak jalan
kah kah kah
pak abu sakit pinggang
ada orang tekan ke?
kah kah kah

 0
TERUS LAGi




-----------

SIAPA MAKHLOK INI

Posted: 31 Jan 2016 10:00 PM PST




 BAKAL GAGALIS



SiAPA 

MAKHLOK iNI



 HA HA HA
TT...please be my Valentine? Hahahaha on SENARAI GAGALIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/31/16



sori

gwa bukan

gagalis




---------

MANGSA AKTA HASUTAN

Posted: 31 Jan 2016 08:30 PM PST





FACE BOOK



Pada tahun 2015, pemerintah negara kita telah menggunakan Akta Hasutan sebanyak 91 kali sebagai senjata untuk menangkap, menyiasat dan mendakwa rakyat negara kita yang berani untuk bangun bersuara. Mereka dilabel sebagai penghasut oleh penguasa. Tapi dalam negara yang penuh dengan korupsi, kita semua penghasut.
Solidariti buat semua mangsa Akta Hasutan.
‪#‎MansuhAktaHasutan‬



-----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT