Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


APA KHABAR TABUNG HAJI

Posted: 25 Jan 2016 07:19 PM PST







APA KHABAR 
TABUNG HAJI

BETUL KE
ADA LEMBAGA
DALAM TABUNG

SAJE TANYA
JANGAN MARAH


-------------

SATU JEMPUTAN

Posted: 25 Jan 2016 06:41 PM PST







SATU JEMPUTAN
UNTUK ANAK MUDA
YANG TELAH
YANG SEDANG
YANG AKAN
EID EN RAI


 
  Jan 24

; Dari Jemapoh Ke Manchester arahan . 8.30mlm Sabtu 30 Jan di
 
 

----------

SATU PERTANYAAN

Posted: 25 Jan 2016 05:49 PM PST






KEMANA DUIT 
ITU HILANG?



Saya merujuk kepada kenyataan 1MDB bertarikh 6 Januari 2016 yang jelas cuba mematahkan soalan-soalan yang saya tanya khusus mengenai perkara-perkara berikut:
1. Pembiayaan untuk memindahkan dan menaiktaraf pengkalan-pengkalan tentera udara sebagai sebahagian dari tanggungjawab 1MDB setelah dianugerahkan tanah kerajaan di Sungai Besi
2. Kesan kepada keselamatan negara akibat dari penjualan pegangan di dalam Bandar Malaysia Sdn Bhd (BMSB) milik 1MDB kepada satu konsortium yang dianggotai oleh syarikat berkaitan Kerajaan China
Jawapan 1MDB pada 6 Januari 2016 sebenarnya mengesahkan kebimbangan saya mengenai (2) iaitu keterlibatan syarikat berkaitan Kerajaan China di dalam projek pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan tentera udara.
Kenyataan 1MDB tempoh hari mengakui bahawa bahawa salah satu pilihan struktur urusniaga yang sedang dibincangkan ialah pembelian ekuiti di dalam BMSB. Ini selari dengan pengumuman 1MDB sebelum itu bahawa ia telah menjual ekuitinya di dalam BMSB sebanyak 60% kepada konsortium yang dimiliki bersama oleh syarikat berkaitan Kerajaan China itu. Apabila ini dipadankan dengan pengumuman yang difailkan di Bursa Hong Kong, ia mengesahkan bahawa struktur urusniaga melalui kaedah penjualan ekuiti telah dilaksanakan kerana syarikat berkaitan Kerajaan China itu memfailkan nilai urusniaga ekuiti (bukannya nilai tanah seperti yang diumumkan oleh 1MDB).
Namun yang lebih merunsingkan, penjualan ekuiti kepada konsortium itu sebenarnya mendedahkan satu lagi perkara yang lebih besar – kenapa bebanan kewangan untuk memindahkan dan menaiktaraf pengkalan-pengkalan tentera masih lagi berbangkit sehingga menjadi sebahagian dari urusniaga jual beli ekuiti BMSB; sedangkan 1MDB/BMSB telah meminjam RM2.4 bilion dalam tahun 2014 untuk membiayai kerja-kerja tersebut?
Dokumen 6 mukasurat perjanjian klik di sini MUAT NAIK DOKUMEN
Kandungan Perjanjian
1. Mukasurat 6 mengesahkan bahawa BMSB (anak syarikat milik penuh 1MDB) menerbitkan Sukuk Murabahah bernilai RM2.4 bilion
2. Mukasurat 10, 11, 12 mengesahkan bahawa kontrak-kontrak pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan tentera udara/polis udara Sendayan, Ipon, Butterworth, Gong Kedak, Kuantan, Subang (2 kontrak bagi 2 pengkalan berbeza) dan Kajang yang merupakan bayaran balik 1MDB kepada Kerajaan Persekutuan telah dicagarkan sebagai tukaran kepada tanah-tanah yang dianugerahkan
3. Mukasurat 13 dan 14 mengesahkan bahawa dana RM2.4 bilion yang diperolehi 1MDB hasil dari terbitan Sukuk Murabahah ini hanya boleh digunakan untuk 2 tujuan sahaja; iaitu membiayai pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan udara di atas dan membiayai aliran tunainya.
Dalam kenyataannya bertarikh 6 Januari 2016, 1MDB sendiri mengakui bahawa nilai keseluruhan kontrak pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan tentera ini adalah RM2.7 bilion dan sehingga kini, baki pembiayaan yang perlu dikeluarkan 1MDB untuk membayar kontraktor adalan RM1.9 bilion.
Secara mudahnya, mengambil kira bahawa 1MDB telah menerbitkan Sukuk Murabahah berjumlah RM2.4 bilion untuk membiayai kerja-kerja itu – maka persoalan yang paling besar: adakah ini bermakna dari jumlah RM2.4 bilion yang diperolehi itu, hanya RM800 juta yang dibelanjakan bagi kerja-kerja pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan tentera (iaitu jumlah projek keseluruhan RM2.7 bilion tolak jumlah baki bayaran RM1.9 bilion)?
Ini bermakna sejumlah RM1.6 bilion dari Sukuk Murabahah yang sepatutnya digunakan untuk membiayai kerja-kerja itu TIDAK DIGUNAKAN bagi tujuan itu. Ke mana dana berjumlah RM1.6 bilion ini dan bagi tujuan apa ia telah digunakan?
Oleh sebab itulah, maka 1MDB tiada pilihan lain kecuali melibatkan pihak swasta di dalam urusniaga melibatkan BMSB sedangkan BMSB telah pun mencagarkan kontrak-kontrak itu sebagai sebahagian dari terbitan Sukuk Murabahah. Apabila pihak swasta itu pula melibatkan syarikat berkaitan Kerajaan China, sudah tentu ini menimbulkan pertanyaan sejauh mana keterlibatan mereka di dalam keputusan-keputusan mengenai pemindahan dan naiktaraf pengkalan-pengkalan tentera kerana mereka (syarikat China itu) kini adalah pemilik bersama BMSB yang dipertanggungjawabkan dengan kerja-kerja tersebut.
1MDB tidak boleh lari dari soalan-soalan ini dan saya akan terus menyelidik supaya perkara ini dibawa ke pengetahuan umum.
RAFIZI RAMLI
 




----------

APA SUDAH JADI WOI!

Posted: 25 Jan 2016 05:19 PM PST







AKAN JATUH

BANGKRAP?

Bank Negara beri amaran, paras rizab Tabung Haji negatif

Paras rizab Lembaga Tabung Haji negatif dan tidak akan dapat membayar 8.8 juta pencarum sebarang dividen tahun ini jika tidak mengambil tindakan menyelesaikan masalah ini, kata Gabenor Bank Negara Malaysia  Zeti Akhtar Aziz kepada lembaga itu baru-baru ini.

Dalam surat bertarikh 23 Disember yang dilihat The Malaysian Insider, Zeti memberitahu Pengerusi Lembaga Tabung  Abdul Azeez Abdul Rahim nilai aset hanya mencukupi untuk membayar tidak lebih daripada 98 sen bagi setiap seringgit nilai liabiliti.


KAH KAH KAH

0
woit
abislaaa duit mak cik
abislah duit pak cik
duit nak gi aji
kah kah kah
tapi okay tabung aji
dah beli tanah 1MDB
kah kah kah
o
LiNGKUP OOO








-------------

MALAS MEMBACA SUKAN MELOPONG

Posted: 25 Jan 2016 04:30 AM PST








MALAS MEMBACA
SUKA MELOPONG

HANYA DENGAR
CAKAP USTAD
JANGAN TENGOK
PORNO


German Porno » Best Videos » 1

www.pornolaba.com/best-german/1.html
Many say that super-sexy Annina is the hottest, wildest, nastiest (in a good way) big-boobed porn star in Germany. SCORE first met and photographed he.
German porn, German amateurs and kinky German fucking ... Kinky German Handballing Fucklicking Dualingus ((FYFF)). German ... 4 years ago Alpha Porno ...

German Porn videos - TnaFlix

https://www.tnaflix.com/german-porn
The best German Porn HERE, on TNAFLIX!TNAFlix is the ultimate xxx porn, sex and hardcore tube, free pussy movies. Free porn videos & sex movies.

German porn HD movies & sex hd video | PornHD

www.pornhd.com/category/german-videos
Filthy German amateurs, utterly debauched German housewives and German teens so horny you have to see it to believe it on PornHD - free high definition ...
Watch the best German porn from the comfort of your own home. Enjoy masturbating to the sexiest free German milfs fucking in awesome pornos and videos.
Tiada istilah 'negara Islam', 'polis agama' dalam Quran, kata penulis Turki

Istilah seperti "negara Islam" atau "polis agama", atau hukuman mati untuk pesalah murtad, adalah hasil daripada pemahaman al-Quran secara literal dan mengabaikan konteks tertentu, kata seorang penulis Turki.

Penulis dan wartawan Islam, Mustafa Akyol berkata, beliau tidak pernah membaca daripada satu istilah seperti negara Islam atau polis agama dalam al-Quran, sambil menambah banyak keadaan yang berlaku di dunia Islam hari ini, seperti kebangkitan Kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) di Timur Tengah tidak ditemui dalam kitab suci itu. 
 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tiada-istilah-negara-islam-polis-agama-dalam-quran-kata-penulis-turki#sthash.TS46q3bO.dpuf



KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
malas membaca
malas mengkaji
melopong dengan ustad
ustad kata porno haram
kah kah kah
hukum hukum ini
diwujudkan untuk mengawal
kalau umat bebas
semua penindasan runtuh
kah kah kah

ABiS SAUDi

 
---------------

ASAL USUL TOK BATIN

Posted: 25 Jan 2016 04:00 AM PST






 TOK BATIN
TT....setelah aku siasat susuralur keturunan kau...aku dapati kau adalah keturunan raja jugak dengan gelaran Al sultan Patih Mangkubumi Al Tok Batin Baushitshah Tunku Hishammuddin Al Mangkokayun Shah. on MACAM MACAM JENIS GILA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/25/16



KAH KAH KAH


-------------

SENARAI GAGALIS

Posted: 25 Jan 2016 12:00 AM PST









 DIMAKLUMKAN
kepada mat bunga
kepada minah bunga
kepada mat emo
 masih ada masa
untuk mencari pasangan
untuk mencari pacal
untuk mencari awek
pada hari valentine
 







-------------

NAJIB JADI KOMIK

Posted: 24 Jan 2016 10:16 PM PST



 
‪#‎Najibnomics‬ ....
1. Biasiswa dibekukan, tapi jet VVIP mewah boleh beli..
2. Peruntukan JPM RM20.3 billion, tapi peruntukan Kem. Kesihatan dipotong.
3. Masalah ekonomi..?? Diluar kawalan saya..



-----------

JANGAN MARAH WAHAI YB

Posted: 24 Jan 2016 09:08 PM PST







YB KITA
MINAT FILEM JERMAN
JENIS APA?

RAMAI PEMBACA
BERTANYA

BETUL KE YB TENGOK
FILEM PORNO?
ATAU 
HANYA FITNAH 
IKAN PATIN


NO GERMAN
Dia tak pandai bahasa german, dia cuma tahu menonton jer. Menonton tak perlukan komunikasi 2 hala.. hehehe lagipun filem yg ditonton cuma straight forward, tak perlu gunakan fikrah, cuma santapan mata dan syahwat.. hahaha on SAJE NAK TANYA JANGAN MARAH
Anonymous
at 4:57 PM

USTAD TAHU SEMUA ILMU
Engko jgn dengki la TT, engko tak kawen, mana perlu ilmu kuntau2 entot ni, ostad2 kena tau semua ilmu, zaman ni ramai budak2 bengap yg dahaga ilmu, ostad la yg paling layak mencurah ilmu, ilmu kaedah2 mengentot pakai siku lutut ni, ilmu baru, ostad ni pelopornya, tu la kau TT suruh kawen tak nak...takut anak org tak makan konon, pegi nontot ilmu dgn ostad2, shhh.. dulu masa kat ingland banyak jugak ilmu entot kau tontot kan, share le dgn ostad2 on SAJE NAK TANYA JANGAN MARAH
Anonymous
at 4:23 PM

JERMAN PUB
Dlm citer blue x payah faham bahasa jerman pub OK...owwhh yesss....owh owh owh kah kah kah. Sebenarnya ostad nie tgh mengkaji mcmne org jerman beranchot...manalah tau dpt bini org jerman kah kah kah.... on SAJE NAK TANYA JANGAN MARAH
Anonymous
at 4:12 PM

JORDAN
Vellfire have masters in islamic study in jordan. Takkan nk tengok porno german. Tp kalu nengok jugak biasalah. Germany more easier than arabic. Kihkih on PERSOALAN HAKIKI KURUN INI
Anonymous
on 1/24/16

PATIN AL-PORNO
Orang ARAB pahang ke ???? AL PATIN AL PORNO ke ???? Ekonomi Arab punya merosot , ke Pahang pulak cari minyak.... on PERSOALAN HAKIKI KURUN INI
Anonymous
on 1/24/16
 CERITER BLUE
Wakakakaaka...nk tgok citer blue kt rumah atau kt opis....nahas, maklum le..serban dah ganti rambut kah kah kah, oitttt itu hanya fitnah cina yg sekutu dgn Dap, ularma mana main porno nie...kawen 4 leeee kah kah kah on PERSOALAN HAKIKI KURUN INI
Anonymous
on 1/24/16
 YB KANTOI
Budak BAHALOL TEMERLOH tengok PORNO Kepala Otak Ambil SERBAN sekilo buat jala PATIN lagi bagus rezeki halal Ini LAHAP duit Rakyat tapi tengok PORNO kat Jernan Kepala Otak !!!!!!!!!!!!! on PERSOALAN HAKIKI KURUN INI
Anonymous
on 1/24/16

------

WAYANG KULIT

Posted: 24 Jan 2016 08:09 PM PST







MENORA KEDAH

SEDANG

DIPENTASKAN

Salleh: Tak perlu desak Najib buat keputusan jawatan MB Kedah
Salleh  Keruak berkata  Najib tidak harus didesak atau tergesa-gesa untuk membuat keputusan mengenai isu menteri besar Kedah.

Salleh berkata, apabila perdana menteri akhirnya membuat keputusan, ia merupakan keputusan yang sedia termaklum yang mengambil kira semua pendapat dan hasrat.


KAH KAH KAH
woit
apa sudah jadi
ramai sudah lari
kah kah kah
tak sedar ke
kah kah kah
ini hanya sandiwara
oppss... ini menora
kah kah kah

MENORA LAGi



--------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT